دانلود و بررسی فیلم Ma Rainey’s Black Bottom + آخرین فیلم چادویک بوزمن

نقد فیلم Ma Rainey's Black Bottom
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Ma Rainey’s Black Bottom با بازی چادویک بوزمن و ویولا دیویس اواخر آذر توسط نتفلیکس پخش خواهد شد. در این مقاله با فیلم نمایش بلک باتم ما رینی بیشتر آشنا می‌شوید.

فیلم Ma Rainey’s Black Bottom به کارگردانی جرج سی. ولف (George C. Wolfe) و تهیه‌کنندگی دنزل واشنگتن (Denzel Washington) ساخته شده است. هنرمندان مشهوری از جمله ویولا دیویس (Viola Davis) و چادویک بوزمن (Chadwick Boseman) در این فیلم حضور دارند. داستان فیلم برگرفته از نمایشنامه‌ای با همین نام است که در سال 1982 توسط آگوست ویلسون (August Wilson) نوشته شده است. این نمایشنامه جایزه معتبر پولیتزر را از آن خود کرده است. فیلم نمایش بلک باتم ما رینی پس از اکران خصوصی در 25 نوامبر 2020 (5 آذر)، در تاریخ 18 دسامبر 2020، یعنی در 28 آذر توسط شبکه اینترنتی نتفلیکس پخش خواهد شد.

نتفلیکس در اکتبر 2020 (اواخر آبان) تریلر رسمی فیلم Ma Rainey’s Black Bottom را منتشر کرده است. در ویدیوی بالا می‌توانید این تریلر را تماشا کنید و با فضای این اثر بیشتر آشنا شوید. با معرفی و نقد فیلم Ma Rainey’s Black Bottom همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 

دانلود فیلم Ma Rainey’s Black Bottom

از لینک‌های زیر می‌توانید برای دانلود فیلم Ma Rainey’s Black Bottom با زیرنویس فارسی اقدام کنید.

[کیفیت: WEB-DL 1080p | حجم: 1.73 گیگابایت] [کیفیت: WEB-DL 720p | حجم: 862.65 مگابایت]
[کیفیت: WEB-DL 480p | حجم: 403.22 مگابایت]

 

داستان فیلم Ma Rainey’s Black Bottom

بررسی فیلم Ma Rainey's Black Bottom

داستان فیلم Ma Rainey’s Black Bottom زندگی خواننده مشهور سبک بلوز، گرترود ما رینی (Gertrude Ma Rainey) را روایت می‌کند. Ma Rainey’s Black Bottom نام یکی از ترانه‌های ما رینی است. او از قدیمی‌ترین خوانندگان سبک بلوز به شمار می‌رود و اصلیت آمریکایی-آفریقایی دارد. وی به علت تاثیری که بر خوانندگان این سبک از موسیقی داشته، به مادر سبک بلوز (Mother Of The Blues) شهرت دارد. ما رینی در سال‌های آخر عمر خود در چند نمایش هم ایفای نقش کرده است. او در سال 1939، در سن 53 سالگی و بر اثر حمله قلبی درگذشت.

داستان این فیلم، پیش از شروع یک جلسه مهم ضبط موسیقی در سال 1927 در شیکاگو روایت می­‌شود؛ زمانی که ما رینی که ویولا دیویس، برنده جایزه اسکار، نقش او را ایفا می­‌کند، برای دستیابی به حق خود در رابطه با ترانه­‌هایش با مدیر برنامه و تهیه­‌کننده موسیقی رو به رو می­‌شود. بوزمن نیز در نقش لوی (Levee)، یک نوازنده ترومپت بلندپرواز است که با انگیزه­ تثبیت نام خود در صنعت موسیقی، موقعیت ما رینی را در غیاب او به خطر می‌­اندازد. در شرایطی که گروه موسیقی در استودیو منتظر ما رینی هستند، لوی کاری می‌کند که برای همیشه مسیر زندگی خود و سایر اعضای گروه موسیقی را تغییر خواهد داد.

 

بازیگران فیلم نمایش بلک باتم ما رینی

تهیه‌کننده این اثر، دنزل واشنگتن، در سال 2013 و پیش از ساخت فیلم سینمایی حصارها، با شبکه HBO قراردادی امضا کرد. بر اساس آن باید ساخت فیلم‌هایی مطابق 10 نمایش‌نامه از آثار آگوست ویلسون را به عهده می‌گرفت. فیلم Ma Rainey’s Black Bottom از جمله این فیلم‌ها بود. اما با گذشت چند سال، امتیاز ساخت این فیلم از HBO به نتفلیکس واگذار شد. سرانجام در سال 2019 پس از انتخاب بازیگران، لوکیشنی مطابق حال و هوای شیکاگو در سال 1927 در شهر پیتزبورگ آمریکا ساخته شد.

فیلمبرداری در جولای 2019 (تیر ماه) آغاز شد و یک ماه بعد، به پایان رسید. چند روز بعد از پایان فیلمبرداری، چادویک بوزمن به دلیل ابتلا به سرطان روده درگذشت و بازی در نقش لوی در فیلم نمایش بلک باتم ما رینی به آخرین نقش‌آفرینی او تبدیل شد. در این قسمت با بازیگران فیلم Ma Rainey’s Black Bottom بیشتر آشنا می‌شوید:

 

ویولا دیویس در نقش ما رینی

Viola Davis/نقد فیلم Ma Rainey's Black Bottom

ایفای نقش ما رینی در فیلم Ma Rainey’s Black Bottom، به عهده ویولا دیویس، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است. او برنده جایزه اسکار، جایزه پرایم‌تایم امی و دو جایزه تونی شده است. تاج سه‌گانه بازیگری (Triple Crown Of Acting) لقبی است که به افرادی تعلق می‌گیرد که هر سه این جایزه‌ها را دریافت کرده باشند. دیویس اولین بازیگر آفریقایی-آمریکایی است که به تاج سه‌گانه بازیگری دست پیدا کرده است. مجله تایم او را به عنوان یکی از 100 فرد تاثیرگذار جهان در سال های 2012 و 2017 معرفی کرده است.

او بازیگری را با تئاتر آغاز کرد و در ابتدای کار، با ایفای چندین نقش کوتاه در فیلم‌ها و سریال‎‌های تلویزیونی حضور داشت. در سال 2001 با بازی در نمایش پادشاه هدلی دوم (King Hedley ll) اثر آگوست ویلسون، جایزه تونی را با عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن به دست آورد. در سال 2008 و با ایفای نقش در فیلم تردید (Doubt)، تحسین منتقدان بسیاری را برانگیخت و در دنیای بازیگری شهرت بیشتری پیدا کرد. او برای بازی در این فیلم و همچنین فیلم خدمتکاران (The Help) در سال 2011 نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن در آکادمی اسکار شد.

در سال 2010 برای ایفای نقش در نمایشنامه دیگری از آگوست ویلسون به نام حصارها (Fences)، برای بار دوم، جایزه تونی را به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن دریافت کرد. به این ترتیب، دیویس بار دیگر در دنیای تئاتر به خوبی درخشید. نقش‌آفرینی در سریال درام تلویزیونی چگونه از مجازات قتل فرار کنیم (How to Get Away With Murder) در سال 2015، باعث شد تا اولین زن سیاه‌پوستی باشد که جایزه پرایم‌تایم امی را با عنوان بازیگر نقش اصلی زن دریافت کرده است. در ادامه، دیویس با ایفای نقش رز مکسون در نسخه سینمایی حصارها در سال 2017 برنده جوایز اسکار و گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

دیویس همچنین به دلیل طرفداری و حمایت از حقوق بشر و تساوی حقوق زنان و حمایت از حقوق زنان رنگین‌پوست بسیار شناخته شده است. او برای بازی در فیلم Ma Rainey’s Black Bottom مورد تحسین منتقدان بسیاری قرار گرفته است.

 

چادویک بوزمن در نقش لوی

Chadwick Boseman/ بازیگران فیلم Ma Rainey's Black Bottom

چادویک بوزمن از بازیگران مطرح آمریکایی است که آخرین ایفای نقش او، لوی در فیلم Ma Rainey’s Black Bottom بوده است. با مرگ دلخراش چادویک بوزمن پس از نبرد چهارساله خود با بیماری سرطان روده در 28 آگوست 2020 (شهریور 99)، Ma Rainey’s Black Bottom آخرین شانس او برای دریافت جایزه اسکار به شمار می­‌آید.

بوزمن در حالی که از بیماری رنج می­‌برد، در فیلم پلنگ سیاه (Black Panther) ایفای نقش کرده بود و با این وجود بیماری خود را علنی نکرد. اگرچه طی دوران حیات خود برای جایزه اسکار کاندید نشده بود، اما در فیلم موفقیت­‌آمیز پلنگ سیاه حضور داشت که اولین فیلم ابرقهرمانانه‌ای بود که برای دریافت جایزه بهترین فیلم در آکادمی اسکار کاندید شده بود. همچنین اولین فیلم از جهان سینمایی مارول بود که جایزه اسکار را دریافت کرد. او اولین بازیگر سیاه‌پوستی است که در فیلم‌های مارول با ایفای نقش‌های اصلی ظاهر شده و در چهار فیلم از دنیای سینمایی مارول حضور داشته است. فیلم‌های مارشال (Marshall)، انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) و انتقام‌جویان: جنگ ابدی (Avengers: Infinity War) از سایر فیلم‌های او هستند.

بوزمن در آخرین سال‌های عمرش با وجود این که جراحی‌های متعددی داشت و تحت شیمی‌درمانی قرار گرفته بود، به فعالیت خود ادامه داد و در فیلم‌ Da 5 Bloods و فیلم Ma Rainey’s Black Bottom نیز ایفای نقش کرد.

سایر بازیگرانی که در این فیلم به خوبی ظاهر شدند عبارتند از:

  • گلین ترمن (Glynn Turman) در نقش تولدو
  • کولمن دومینگو (Colman Domingo) در نقش کاتلر
  • مایکل پاتس (Michael Potts) در نقش Slow Drag
  • تیلور پایژ (Taylour Paige) در نقش Dussie Mae
  • دوسان براون (Dusan Brown) در نقش سیلوستر
  • جانی کوین (Jonny Coyne) در نقش استوردی ونت
  • جرمی شاموس (Jeremy Shamos) در نقش ایروین

 

نقد و بررسی فیلم Ma Rainey’s Black Bottom

بر اساس 48 نقدی که در وبسایت Rotten Tomatoes برای این اثر ارائه شده، امتیاز 8.2/10 را کسب کرده است. 100% نقدهای Rotten Tomatoes مثبت بوده‌اند. همچنین در وبسایت Metacritic، امتیاز 86 از 100 را کسب کرده است. این فیلم تحسین جهانی منتقدان را برانگیخته است. در این قسمت، نظرات تعدادی از منتقدان در رابطه با  فیلم Ma Rainey’s Black Bottom را مشاهده می‌کنید:

نقد و بررسی فیلم Ma Rainey's Black Bottom

Variety / پیتر دبروگ: 100

مایه خوشحالی است که میراث بوزمن شامل این فیلم می‌شود. این فیلم ادای احترامی به هنر سیاه‌پوستان است که بسیار به آن‌ها بدهکاریم. بدون شک این ادای دین، هزینه‌های تولید این فیلم را جبران کرده است.

 

 AV Club / شانون میلر: 91

باید توجه داشته باشیم که بدون کارنامه درخشان ما رینی، فیلمی هم برای تحسین وجود ندارد. دیویس به خوبی ما رینی را به ما نشان داده و با بازی بی‌نظیر خود، از او تجلیل می‌کند. البته که بوزمن هم در این فیلم بسیار درخشان ظاهر شده است. به احتمال زیاد، از این فیلم به عنوان بزرگترین اثر چادویک بوزمن یاد خواهد شد.

 

ABC / پیتر تراورز: 90

نمایشنامه آگوست ویلسون در مورد نوازندگان سیاه‌پوستی است که در سال 1927 با نژادپرستی مبارزه می‌کنند. نسخه سینمایی آن، اثری از ریشه‌های تئاتر را در صفحه نمایش به ما نشان می‌دهد. اما باید گفت تماشای اجرای درخشان ویولا دیویس و چادویک بوزمن، تجربه مهیجی است که نمی‌خواهید آن را از دست بدهید!

 

The Wrap / آلونسو دورالده: 85

حتی اگر این نسخه سینمایی کاملا ریشه‌های اجرای صحنه‌ای را در خود داشته باشد، باز هم مانند یک جعبه جواهر باشکوه، مجموعه‌ای فوق‌العاده از اجراها را در خود جای داده است.

فیلم نمایش بلک باتم ما رینی

 CNN / برایان لوری: 80

مرگ دلخراش چادویک بوزمن و بازی در نقش لوی به عنوان آخرین نقش او، توجه افراد زیادی را به فیلم Ma Rainey’s Black Bottom جلب می‌کند. با این حال، نباید از نقش‌آفرینی‌های چشم‌نواز سایر بازیگران، حتی با نقش‌های کوتاه غافل شویم.

 

Entertainment / لی گرینبلت: 75

اگر دیویس اخیراً جایزه اسکار را کسب نکرده بود، مطمئناً به دلیل خلاقیت خود و ایفای یک نقش متفاوت و جدید، صاحب جایزه اسکار برای این نقش می‌شد. اگرچه هنوز هم ممکن است که این جایزه و جوایز دیگری را برای نقش ما رینی به دست بیاورد و بوزمن، در آخرین حضور خود در سینما، باعث می‌شود تلخ و شیرین داستان با هم آمیخته شوند.

 

Uproxx / مایک رایان: 70

بوزمن در این فیلم کاملاً زنده است. عملکرد او در این فیلم به هیچ وجه کم‌رنگ نیست. تماشای بوزمن، مانند تماشای یک ورزشکار است که به خوبی در زمین ظاهر می‌شود و ما متعجبیم که چطور خسته نمی‌شود. در واقع، بوزمن فیلم Ma Rainey’s Black Bottom را به عنوان آخرین هدیه برای ما به جا گذاشته است.

دانلود فیلم Ma Rainey's Black Bottom

فیلم Ma Rainey’s Black Bottom با بازی چادویک بوزمن و ویولا دیویس در نقش خواننده بلوز، ما رینی، از طریق نتفلیکس منتشر می‌شود. این فیلم که تحسین منتقدان را برانگیخته است، آخرین حضور چادویک بوزمن در دنیای سینماست. تاریخ پخش این فیلم درام آمریکایی از طریق نتفلیکس، 18 دسامبر 2020 یعنی 28 آذر تعیین شده است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402