راهنمای خرید چتر ؛ نکاتی که هنگام خرید چتر باید بدانید

خرید چتر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

احتمالا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در این روزهای قرنطینه تعطیل نیستید و مجبور هستید که برای سر ‌کار رفتن از خانه خارج شوید. با این وجود خرید چتر برای شما یک ضرورت است.

چتر یک اکسسوری شیک و جذاب است که فقط مخصوص یک فصل و یک منظور نیست. چتر کمک می‌کند تا استایل شما زیباتر شود. چترها انواع مختلفی دارند و هر کدام با توجه به شرایط آب‌ و هوایی دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. شما می‌توانید در فصل تابستان به منظور جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید و اشعه ماورابنفش از چتر استفاده کنید. فراموش نکنید که به هنگام خرید چتر تابستانه، حتما به رنگ آن توجه کنید؛ زیرا چترهایی با رنگ تیره یا مشکی نور بیشتری را به خود جذب می‌کنند و در نتیجه باعث ایجاد گرمای بیشتر می‌شوند. این خیلی نکته مهمی است که بدانید برای چه هدفی قصد خرید چتر را دارید. در این مقاله یک راهنمای جامع از خرید چتر و انواع مختلف آن را با شما به اشتراک می‌گذاریم، اما قبل از آن به چندین نکته مهم در رابطه با خرید چتر می‌پردازیم. همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 

نکاتی که هنگام خرید چتر باید بدانید

چترها دارای رنگ‌ها، طرح‌ها و مدل‌های مختلفی هستند و انتخاب شما به هدف مورد نظر خود از خرید چتر و نوع کاربرد چتر بستگی دارد. در ادامه به شما خواهیم گفت که برای خرید چتر به چه نکاتی باید توجه کنید.

 

رنگ

رنگ چتر

همانطور که گفته شد، باید اول هدف خود از خرید چتر را مشخص کنید. اگر می‌خواهید از چتر در فصل تابستان برای جلوگیری از تابش نور خورشید بر روی چهره خود استفاده کنید، بهتر است که از رنگ‌های مشکی و تیره استفاده نکنید. اینطور گفته می‌شود که رنگ‌های تیره نور و گرمای خورشید را به خود جذب می‌کنند و باعث گرمای بیشتر می‌شوند. از طرفی، رنگ‌های تیره از بدن شما در برابر اشعه ماورابنفش جلوگیری می‌کنند. اما آنچه که واضح است، خرید چترهایی با رنگ تیره در فصل سرما و زمستان بهترین انتخاب است.

 

اندازه

سایز چتر

فرقی نمی‌کند تابستان باشد یا زمستان، هر چقدر سایز چتر شما بزرگتر باشد، شما در برابر باد و باران و همچنین اشعه خورشید ایمن‌تر خواهید بود. چترهای کوچکتر محافظت چندانی ندارند. همچنین چترهای بزرگتر برای زمانی که می‌خواهید با یکی از دوستانتان زیر یک چتر قدم بزنید، مناسب هستند.

 

جنس

جنس چتر

به علت اینکه معمولا از چتر برای محافظت خود در برابر باران استفاده می‌کنیم، جنس سایه‌بان چتر حتما باید ضد آب باشد. برای سایه‌بان چترهای بارانی معمولا از پلی استر یا پارچه‌های نایلونی استفاده می‌کنند. معمولا از جنس نایلون در چترهای بارانی استفاده می‌کنند، اما پلی استر در برابر نفوذ آب مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. همچنین حتما به بدنه یا اسکلت چتر دقت کنید که فلز به کار رفته در آن استیل یا آلومینیوم باشد که هنگام خیس شدن زیر باران، زنگ نزند.

 

انواع چتر

در ادامه چند نمونه از انواع چترها و ویژگی‌های آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

 

چتر هنری

خرید چتر هنری

چتر هنری به چترهایی گفته می‌شود که صرفا کاربرد تزیینی دارند و بیشتر در عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این چترها بسیار رایج و دارای رنگ‌بندی و طرح‌های متنوعی هستند، به این معنی که تقریبا هر فردی با هر سلیقه‌ای می‌تواند چتر مورد نظر خود را با سبک و سلیقه خود پیدا کند.

 

چتر اتوماتیک

چتر اتوماتیک

این دسته از چترها بسیار رایج هستند و احتمالا شما هم یک نمونه از آنها را قبلا دیدید. راحتی چتر به هنگام باز و بسته شدن، یکی از فاکتورهای مهمی است که برای خرید چتر باید در نظر داشت. چترهای اتوماتیک بسیار راحت هستند و شما می‌توانید با یک دست آنها را باز و بسته کنید. این چترها معمولا دارای یک دکمه در نزدیکی پایین دسته هستند که برای باز کردن چتر کافیست فقط دکمه را فشار دهید. یکی از مزیت‌های این چتر سایز مناسب آن است. این چترها به گونه‌ای طراحی شدند تا به راحتی در کیف یا کوله پشتی شما جای بگیرند. امروزه اکثر مردم از این چترها به دلیل راحت بودن آنها استفاده می‌کنند.

 

چتر حبابی یا گنبدی

چتر حبابی

چتر حبابی که چتر گنبدی نیز نام دارد، یک چتر کروی شکل است که طاقه ‌آن یا سایبان چتر، کل بدن شما را پوشش می‌دهد. سایبان این چتر بسیار بلندتر از یک چتر استاندارد است. سایبان این چتر آنقدر بلند است که پایین‌تر از چشم شما قرار می‌گیرد. به همین دلیل برای تولید آن از مواد شیشه‌ای و شفافی استفاده می‌کنند که به شما این امکان را می‌دهد تا هر آنچه پیش روی شما است را بتوانید مشاهده کنید.

 

چتر بادی (طوفان)

چتر ضد باد

این چتر‌ها مخصوص باد و طوفان ساخته می‌شوند و ضخامت فوق‌العاده زیادی دارند. همانطور که گفته شد شما باید اول هدف خود از خرید چتر را مشخص کنید. بعضی از چترها مانند چتر‌های هنری به علت اینکه صرفا جنبه زیبایی دارند، ممکن است مقاومت زیادی در برابر باد و باران نداشته باشند و خیلی زود شاهد شکستن و خراب شدن آنها در صورت باد ناگهانی باشید. دلیل کارکرد خیلی خوب و مقاومت عالی چترهای بادی، به کار رفتن مواد محکم و قوی مثل دسته، پره‌های مقاوم و سایر موارد است. به همین دلیل این نوع چترها بسیار قوی و مقاوم در برابر باد و باران شدید و هوای طوفانی هستند. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که این نوع شرایط آب‌وهوایی را بسیار زیاد شاهدش هستید، این چتر مناسب شما است.

 

چتر گلف

چتر گلف

چترهای گلف، چترهای مخصوصی هستند که با بقیه فرق دارند. قوس سایه‌بان این چترها به 70 اینچ (معادل 177 سانتی‌متر) و گاهی بزرگتر می‌رسد. این چترها به این منظور ساخته شده‌اند تا در صورت بارش ناگهانی باران از گروه کوچک گلف بازان محافظت کند. به عبارت دیگر، آنها ساخته شده‌اند تا از گلف‌ بازان و وسایل آنها محافظت کنند، اگر در طول مسابقات ناگهان باران شروع شود. اکثر گلف بازان بدون وجود یک چتر خوب و با کیفیت وارد زمین بازی نمی‌شوند.

 

چتر پاراسل (شخصی)

چتر پاراسل

به لطف آسیب رساندن به محیط زیست و در نتیجه گرم شدن کره زمین، چتر‌های شخصی به همین منظور دوباره روانه بازار شدند. یک زمانی برنزه شدن برای خانم‌ها امری ناخوشایند بود. بنابراین خانم‌ها چترهای شخصی خود را همیشه همراه خود داشتند تا پوست خود را زیبا و سفید نگه دارند. این چترها به طور معمول در آسیا استفاده می‌شد، به علت اینکه از پوست در برابر برخی از مشکلات پوستی خیلی خوب محافظت می‌کند.

حتی پاراسل‌های ثابتی در سواحل، بازار‌ها و پاسیو‌‌‌‌ها یافت می‌شوند. چترهای ساکن شما را در برابر گرما و نور خورشید محافظت می‌کنند. بسیاری از آنها حاوی پوشش‌های خاصی هستند که حتی می‌توانند اشعه ماورا بنفش را در خود جذب کنند. این چترها قابلیت تاشو دارند و می‌توانید آن را جمع کرده و در اتومبیل خود قرار دهید که برای سفر بعدی شما به ساحل بسیار مناسب است.

 

چتر کلاسیک (عصایی)

چتر کلاسیک

این متداول‌ترین نوع چتر است که عمدتا از قابلیت تاشو برخوردار نیستند. جنس بدنه آنها معمولا پلی استر یا فلز است. جنس سایه‌بان به کار رفته در این نوع چترها معمولا میکروفیبر است که رطوبت و باران را از شما دور می‌کند. از آنجا که آنها در اندازه‌های مختلف هستند، این چترها را می‌توان به راحتی در کیف یا کوله پشتی قرار داد. این چترها تنوع رنگ زیادی دارند و حتما می‌توانید یک چتر مد روز و باب میل خود پیدا کنید.

 

چترهای کاغذی

چتر کاغذی

چترهای کاغذی که معمولاً با فرهنگ چینی در ارتباط هستند، اغلب طرح‌های پیچیده‌ای دارند و بیشتر از هر چیز دیگری برای تزئینات استفاده می‌شوند. خرید چتر کاغذی به جز چین در کشورهای دیگر خیلی مرسوم نیست و حتی ممکن است در کشورهای دیگر نتوانید آن را پیدا کنید. چترهای کاغذی تا حدی از شما در برابر باران محافظت می‌کنند، اما اکثر مردم از آنها به عنوان یک نماد مذهبی یا یک اکسسوری تزیینی استفاده می‌کنند. این چترها معمولاً در رنگ‌هایی مانند قرمز، سفید، زرد و آبی موجود هستند و عمدتا با نقش و نگارهای گل و یا چیزهای دیگر تزئین می‌شوند. می‌توان از این چترها به عنوان چتر شخصی یا محافظت در برابر آفتاب برای افرادی که پوست حساس دارند، استفاده کرد.

 

چتر جمع ‌و ‌جور

راهنمای خرید چتر

چترهای جمع‌و‌جور مانند انواع دیگر چترها هستند. آنها آنقدر کوچک هستند که در کیف دستی و چمدان شما به راحتی قرار بگیرند. این چترها مانند چترهای جیبی هستند، اما با این تفاوت که به جای اینکه یک بار مصرف باشند و یا برای استفاده کوتاه مدت مناسب باشند، بسیار محکم و برای مصرف طولانی مدت بسیار مناسب هستند. اندازه قوس سایه‌بان این چترها حدودا 9 اینچ (معادل 22 سانتی متر) است، اما هنگام باز شدن مانند یک چتر معمولی بزرگ هستند.

 

قیمت خرید بهترین چترهای بازار ایران

در این بخش فهرستی از بهترین چترهای موجود در ایران با قیمتشان را برای شما فراهم کردیم که قصد داریم آنها را به شما معرفی کنیم.

 

چتر شوان مدل گلشن کد 6

چتر شوان

  • نوع دسته: ساده
  • نوع ستون: تلسکوپی
  • قیمت حدودی‌: 220,000 تومان

این چتر ضامن دار دارای یک دکمه است که با فشردن آن، چتر شما باز می‌شود. همچنین زمانی که چتر شما باز است نیز با فشردن این دکمه، چتر شما بسته می‌شود.

 

چتر آر اس تی مدل ART 3031

چتر آر اس تی

  • نوع ستون: تلسکوپی
  • نوع دسته: ساده
  • قیمت حدودی: 430,000 تومان

این چتر از برند با کیفیت Real Star است که تمام اتوماتیک است. با فشردن یک دکمه هم می توانید چتر را باز کنید و دوباره با فشردن همان دکمه چتر بسته می‌شود.

 

چتر شوآن مدل AUTOCO101

چتر شوان AUTOCO101

  • نوع ستون: تلسکوپی
  • نوع دسته: عصایی
  • قیمت حدودی: 270,000 تومان

سایه بان این چتر از جنس پلی استر است و از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است. این چتر مناسب روزهای بارانی و برفی است، اما ممکن است در برابر وزش باد مقاومت چندانی نداشته باشد.

 

چتر شوان مدل 712-1

چتر شوان مدل 712-1

  • نوع ستون: ساده
  • نوع دسته: عصایی
  • قیمت حدودی: 360,000 تومان

این مدل هم چتر و هم آبپاش است. دارای سه رنگ مختلف آبی، نارنجی و صورتی است. در دسته این چتر یک مخزن است که وقتی سر چتر را داخل آب قرار می‌دهیم و دسته را بیرون می‌کشیم، آب درون آن پر می‌شود. به همین راحتی کودکان شما می‌توانند در فصل تابستان با آن بازی کنند. سایه‌بان این چتر از دو لایه پلی استر و طلق ساخته شده است که مانع نفوذ آب به زیر پارچه می‌شود.

 

کلام آخر

خرید چتر مناسب

یک چتر خوب از نظر شما چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ به عبارت دیگر چه چیزی شما را برای خرید چتر ترغیب می‌کند؟ تجربیات خود در مورد خرید چتر و نکاتی که باید به هنگام خرید آن توجه کنیم را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
سارا رمضان
.
16 آذر 1399، 23:49
پاسخ
0
1
با این وضع بارون دیگه کارمون از چتر گذشته. سیل داره مارو میبره?
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402