بررسی مچ بند هوشمند گلکسی فیت 2 سامسونگ ؛ ارزان و کارآمد

عرضه مچ بند هوشمند سامسونگ گلکسی فیت 2/Samsung-Galaxy-Fit-2
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گلکسی فیت 2 جدیدترین عضو از خانواده مچ بندهای هوشمند سامسونگ است . مچ بند هوشمند گلکسی فیت ۲ در مقایسه با نسل قبلی خود با نمایشگر بزرگ‌تر، شارژدهی بهتر و البته بهبود پایش فاکتورهای سلامتی کاربر و با قیمت 59 دلار در بازار عرضه شده است.

مچ بند هوشمند گلکسی فیت 2 جدیدترین دستبند تناسب اندام غول کره‌ای یعنی سامسونگ است که نسخه بهبود یافته نسل قبلی یعنی گلکسی فیت بوده و به تازگی روانه بازار شده است. اگرچه سامسونگ سال گذشته مچ بند هوشمند گلکسی فیت را با قیمت 100 یورو به بازار فرستاد اما این بار درصدد است که جایگزین آن یعنی گلکسی فیت 2 را با قیمتی به مراتب کمتر و در حدود 50 یورو روانه بازار کند تا بتواند رقیب جدی برای دستبندهای هوشمند موجود در بازار علی‌الخصوص شیائومی می بند 5 باشد.

در ویدئو زیر می‌توانید «بررسی ردیاب تناسب اندام Samsung Galaxy Fit 2 با زیرنویس فارسی» را ببینید.

همچنین بخوانید :

اگرچه سامسونگ قیمت گلکسی فیت ۲ را در مقایسه با نسل قبل کاهش داده اما ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن را فدا نکرده و کاربر می‌تواند با استفاده از این مچ بند هوشمند انواع فعالیت‌های ورزشی خود را پایش کرده و هرآنچه که از یک ساعت انتظار دارد را داشته باشد. مچ بند هوشمند Samsung Galaxy Fit 2 از شارژدهی عالی برخوردار است و در مقایسه با نسل قبل که با یک بار شارژ حدود یک هفته دوام می‌آورد، این دستبند تناسب اندام می‌تواند تنها با یک بار شارژ حدود 15 روز به کاربر خدمات دهد.

پیش‌تر در مجله به معرفی بهترین مچ بندهای هوشمند سامسونگ پرداخته بودیم، اما امروز قصد داریم که به بررسی مچ بند هوشمند سامسونگ مدل گلکسی فیت 2 بپردازیم. پس اگر تمایل دارید درباره ساعت هوشمند گلکسی فیت 2، طراحی، مشخصات و قابلیت‌های آن بیشتر بدانید پیشنهاد می‌شود در ادامه این مقاله با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 

بررسی مچ بند گلکسی فیت 2

Samsung-Galaxy-Fit-2-7/خرید مچ بند هوشمند سامسونگ مدل گلکسی فیت 2

گلکسی فیت 2 مچ بند هوشمندی است که قادر است فعالیت‌های ورزشی مختلف را در کنار فاکتورهای سلامت انسان نظیر میزان کالری سوخته شده، ضربان قلب، میزان مسافت طی شده و الگوی خواب کاربر را به خوبی پایش و ردیابی کند. همچنین می‌توان با تغییراتی در تنظیمات تا سه هفته از شارژ این مچ بند نیز استفاده کرد. در ادامه به بررسی مچ بند هوشمند سامسونگ مدل گلکسی فیت 2 خواهیم پرداخت.

 

جدول مشخصات فنی گلکسی فیت 2

ویژگی‌هاتوضیحات
ابعاد11.1 × 18.6 × 46.6 میلی‌متر
وزن21 گرم
نمایشگر 1.1 اینچ – امولد
رزولوشن294 × 126 پیکسل
سیستم عاملسازگار با اندروید و iOS
حافظهحافظه داخلی: 32 مگابایت

رم: 2 مگابایت

سنسورهاشتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر ضربان قلب
باتریاز نوع لیتیوم پلیمری با ظرفیت 159 میلی‌آمپر ساعت

مدت دوام شارژ در حالت عادی تا 15 روز

مدت دوام شارژ در حالت بهینه تا 21 روز

بلوتوث نسخه 5.1
قابلیت‌هاپایش الگوی خواب، ردیابی خودکار فعالیت‌های ورزشی

محاسبه مقدار کالری سوخته شده، کنترل موزیک

هشدار تماس و پیام دریافتی، نوتفیکیشن شبکه‌های اجتماعی

و امکان پاسخگویی سریع به آنها، تایمر بیدارباش، آلارم شستن دست

نمایش وضعیت آب‌وهوا

رنگمشکی و قرمز
قیمت59 دلار

طراحی

همچنین بخوانید :

سامسونگ با وفادار ماندن به طراحی کلی گلکسی فیت، مچ بند هوشمند جدید خود یعنی گلکسی فیت ۲ را نیز با همان شکل و قواره روانه بازار کرده است با این تفاوت که در نسخه جدید دیگر خبری از دکمه فیزیکی هوم در کنار مچ بند نیست. درواقع این کمپانی کره‌ای حاشیه فلزی اطراف نمایشگر گلکسی فیت را در نسخه جدید حذف کرده و در عوض یک حاشیه سیلیکونی را جایگزین آن کرده است. این حرکت موجب شده که گلکسی فیت 2 بیش از پیش شبیه به مچ بند هوشمند فیت بیت اینسپایر 2 به نظر برسد. با حذف شدن دکمه فیزیکی هوم، کاربر در گلکسی فیت 2 برای بازگشت به صفحه هوم کافی است روی پایین نمایشگر ضربه بزند تا به صفحه هوم هدایت شود، کاملا مشابه رفتاری که در Amazfit Band 5 شاهد آن بودیم.

مچبند هوشمند گلکسی فیت 2/Samsung-Galaxy-Fit-2-1

سامسونگ اظهار کرده که این مچ بند هوشمند مزین به استاندارد IP68 است و قادر است تا عمق 50 متری آب دوام بیاورد. درنتیجه کاربر می‌تواند به راحتی با گلکسی فیت ۲ شنا کرده و یا زیر دوش آب برود.

 

نمایشگر

Samsung-Galaxy-Fit-2-4/مشخصات مچ بند هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Fit 2

سامسونگ ابعاد نمایشگر گلکسی فیت 2 را در مقایسه با نسخه قبلی کمی بهبود داده و آن را از 0.95 اینچ به 1.1 اینچ رسانده است. این نمایشگر امولد بوده و رزولوشنی در حدود 126 در 294 دارد.

از آنجا که این کمپانی یکی از برترین تولیدکننده‌های بهترین نمایشگرهای ساعت‌های هوشمند به شمار می‌رود، نمایشگر گلکسی فیت ۲ را باید یکی از برترین نمایشگرهای مچ بند هوشمند دانست. مچ بند هوشمند سامسونگ Galaxy Fit 2 با نمایشگر عالی خود رقابت تنگاتنگی با شیائومی می بند 5 و Amazfit Band 5 دارد. درواقع شاید رزولوشن نمایشگر این مچ بند در مقایسه با گوشی‌های هوشمند حرفی برای گفتن نداشته باشد اما این مقدار رزولوشن برای دستگاهی با این ابعاد بسیار عالی است و موجب می‌شود که نوشته‌ها و رنگ‌ها در آن بسیار سرزنده و جذاب به نظر برسند.

 

باتری

سامسونگ از نظر باتری و مدت دوام شارژدهی نیز تغییرات محسوسی در نسخه قبلی گلکسی فیت داد. درواقع ما در نسل قبل شاهد یک باتری 120 میلی‌آمپر ساعتی در ساختار گلکسی فیت بودیم که توانایی شارژدهی تا 7 روز را داشت اما سامسونگ در گلکسی فیت 2 سطح انتظارات و توقع‌ها را بالاتر برده و با تجهیز این مچ بند هوشمند به یک باتری 159 میلی‌آمپر ساعتی، امکان استفاده از آن را تا 15 روز در حالت عادی و در حالت استفاده بهینه تا 21 روز را برای کاربر فراهم کرده است. درواقع سامسونگ اظهار کرده است که چنانچه کاربر حالت پایش الگوی خواب، حسگر ضربان قلب و همچنین ردیابی خودکار ورزش‌های مختلف را در حالت خاموش بگذارد می‌تواند تا سه هفته از شارژ مچ بند هوشمند گلکسی فیت 2 به خوبی استفاده کند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
لیست بهترین فیلم های 2021 | دانلود برترین فیلم های ۲۰۲۱ ...
نسترن امین زاده23 تیر 1401 19:30
thumbnail
معرفی کتاب در فاصله دو نقطه + بیوگرافی ایران درودی
تیم پلازا23 آذر 1399 20:00
thumbnail
آموزش ویروس کشی بدون آنتی ویروس (آموزش گام به گام)
سارا زارع23 آذر 1399 18:00
thumbnail
اختصاصی پلازامگ: بررسی و مقایسه S20 اولترا با می 10 پرو
عباد رمضان زاده23 آذر 1399 12:00

اما اگر بخواهیم کمی منطقی‌تر به این موضوع نگاه کنیم، باید گفت که اکثر افراد با هدف ردیابی و پایش الگوی خواب، فعالیت‌های ورزشی و همچنین مطلع شدن از تعداد ضربان قلب خود نسبت به خرید یک مچ بند هوشمند اقدام می‌کنند؛ درنتیجه خاموش کردن این حسگرها در گلکسی فیت 2 عملا این مچ بند هوشمند را ناکارآمد کرده و صرفا آن را به یک ساعت معمولی تبدیل می‌کند. پس بهتر است زیاد روی حالت بهینه‌ای که کمپانی ادعا کرده حساب باز نکنید و همان 2 هفته شارژدهی را از این مچ بند انتظار داشته باشید.

در طرف دیگر اما سامسونگ برای این مچ بند هوشمند خود یک کابل شارژر USB درنظر گرفته که متاسفانه طول مناسبی نداشته و احتمالا هر کاربری را در هنگام استفاده، کلافه خواهد کرد. این کابل شارژ تنها 20 سانتی‌متر است!

 

نرم افزار

Samsung-Galaxy-Fit-2-5/مچ بند هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Fit 2

مچ بند هوشمند گلکسی فیت 2 به خوبی با هر دو گوشی اندروید و iOS جفت شده و به‌واسطه بلوتوث نسخه 5.1 سرعت اتصال بالایی با گوشی دارد. درواقع گلکسی فیت 2 را می‌توان به سادگی با گوشی‌های اندروید بالاتر از 5.0 و iOS 10 به بالا همگام ساخت و نوتفیکیشن‌های دریافتی روی گوشی را با آن چک کرد. همچنین می‌توان با استفاده از این مچ بند، موزیک درحال پخش روی گوشی خود را کنترل نمود.

سامسونگ برای این مچ بند بیش از 70 نوع واچ فیس مختلف درنظر گرفته است که کاربر می‌تواند بر حسب استایل خود، واچ فیس موردنظر خود را روی گلکسی فیت 2 نصب کند. همچنین برای آنکه بخواهید به نوتفیکیشن‌های روی این مچ بند دسترسی داشته باشید، کافیست روی صفحه نمایش اصلی به سمت راست سوایپ کنید. حال می‌توانید حداکثر 4 نوتفیکیشن مختلف را در این صفحه مشاهده کنید که با ضربه زدن روی هر یک، می‌توان به صفحه اصلی آنها هدایت شد.

Samsung-Galaxy-Fit-2-3/خرید مچ بند هوشمند Samsung Galaxy Fit 2

علاوه براین کاربر می‌تواند ایمیل‌های خود را روی گلکسی فیت ۲ مشاهده کرده و با استفاده از سیستم پاسخ‌دهی سریع، به آنها پاسخ دهد. برای کنترل کردن موزیک در حال پخش روی گوشی با استفاده از گلکسی فیت ۲، می‌توان از صفحه اصلی به سمت پایین سوایپ کرد تا به تنظیمات موردنیاز دست پیدا کرد. حال می‌توان موزیک در حال پخش را متوقف کرده، جلو و یا عقب زده و میزان صدای آن را تنظیم کرد. البته می‌توان برای راحتی کار صفحه تنظیم موسیقی را به عنوان یک ویجت معرفی کرد. متاسفانه باید گفت که در هنگام تمرین و ورزش کردن نمی‌توان موسیقی در حال پخش را کنترل کرد. خاطر نشان می‌شود که کلا 12 ویجت برای گلکسی فیت 2 تعریف شده که شامل بخش آب‌وهوا، تقویم، آلارم و تایمر دست شستن می‌شود.

تایمر دست شستن ویژگی جدیدی است که به لطف شیوع ویروس کووید 19 در ساعت‌های هوشمند لحاظ شده است. اگر خیلی به سلامتی خود اهمیت می‌دهید کافی است آلارم دست شستن را روی مچ بند هوشمند گلکسی فیت 2 تنظیم کنید تا در موعد مقرر، شستن دستها را به شما یادآوری کند.

 

سلامت: ردیابی الگوی خواب، ورزش و ضربان قلب

دقیقا مشابه آنچه در گلکسی فیت شاهد بودیم در نسخه جدید گلکسی فیت 2 نیز برخی از فعالیت‌ها و حرکات ورزشی کاربر به صورت خودکار ثبت شده و کاربر در صورت فراموش کردن زدن دکمه استارت، چیزی را از دست نخواهد داد. شما می‌توانید با استفاده از امکانات گلکسی فیت 2 حرکات و فعالیت‌هایی نظیر راه رفتن، دویدن، دوچرخه سواری، شنا، تمرینات الپتیکال، دستگاه قایقرانی و  ورزش‌های داینامیک را ثبت کرده و از میزان کالری سوخته، ضربان قلب و مدت زمان انجام هر فعالیت به خوبی آگاه شوید. اگرچه به دلیل فقدان GPS داخلی خیلی نمی‌توان روی فرآیند محاسبه مقدار مسافت طی شده در ورزش‌هایی نظیر دوچرخه‌سواری و یا دویدن در فضای باز حساب باز کرد؛ چرا که چنین فعالیت‌هایی برای محاسبه میزان مسافت طی شده نیاز به GPS داخلی دارند.

ویدئو های مرتبط
thumbnail
تیزر قسمت اول برنامه همرفیق با حضور نوید محمدزاده
00:00:0123 بهمن 1399، 14:22
thumbnail
ده تا از قدرتمندترین پاسپورت های جهان در سال 2019 (زیرنویس ...
00:09:2810 مهر 1401، 13:30
thumbnail
اولین تریلر سریال لوکی Loki (زیرنویس فارسی)
00:03:0129 خرداد 1400، 10:30
thumbnail
معرفی گوشی Nokia 9.3
00:02:3224 آذر 1399، 12:00

از دیگر مشخصات گلکسی فیت 2 باید به حضور سنسورهای شتاب‌سنج و ژیروسکوپ برای پایش تعداد گام‌ها و ورزش‌های آن‌بورد اشاره کرد. همچنین مشابه دیگر مچ‌بندهای هوشمند در گلکسی فیت 2 نیز حسگر شتاب‌سنج برای مانیتورینگ الگوی خواب کاربر به صورت خودکار نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. حسگر ضربان قلب نیز تعداد ضربان قلب‌های کاربر را در حین انجام ورزش و در حالت عادی گزارش می‌کند. اگرچه در این مچ بند هوشمند خبری از سنسور GPS و SpO2 (سنجش سطح اشباع اکسیژن خون) نیست اما چیزی که بیشتر کاربر را اذیت می‌کند عدم وجود یک حسگر ارتفاع‌سنج جهت پایش ارتفاع و یا تعداد پله‌های طی شده است.

Samsung-Galaxy-Fit-2-4/مشخصات مچ بند هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Fit 2

از دیگر امکانات مچ بند هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Fit 2 در کنار شمارش تعداد گام‌ها، ضربان قلب و ردیابی الگوی خواب، قابلیت اندازه‌گیری میزان استرس کاربر است. پیشنهاد می‌شود چنانچه تمایل دارید به صورت دقیق‌تر در دیتاهای سلامت خود نظارت داشته باشید حتما اپلیکیشن Samsung Health را روی گوشی خود نصب کنید. در این برنامه کاربر می‌تواند به صورت دستی داده‌های مربوط به وزن، فشار خون و سطح اکسیژن خون خود را وارد کند.

یکی از انتقادات و شکایاتی که به گلکسی فیت وارد بود، عدم دقت در تعیین ضربان قلب کاربر بود که خوشبختانه این مشکل در نسل جدید اصلاح شده و تعداد ضربان قلب کاربر در حال استراحت و یا ورزش، مطابق انتظار گزارش می‌شود. همچنین الگوی خواب به خوبی روی این مچ بند ردیابی شده و کاربر می‌تواند هر شب مدت زمان خواب خود در سه حالت خواب سبک، سنگین و REM را روی گوشی خود به صورت دقیق مشاهده کند.

 

قیمت مچ بند هوشمند گلکسی فیت 2

Samsung-Galaxy-Fit-2-7/خرید مچ بند هوشمند سامسونگ مدل گلکسی فیت 2

با وجود آنکه سامسونگ در سال گذشته دو نسخه از مچ بند هوشمند گلکسی فیت را با قیمت‌های 99 دلار و نسخه اقتصادی گلکسی فیت ای را با قیمت 38 دلار روانه بازار کرد اما امسال تصمیم گرفت که گلکسی فیت 2 را تنها در یک ورژن و با قیمت نسبتا پایین 59 دلار به بازار بفرستد. بدون شک این حرکت سامسونگ در پی رقابت با رقیبانی نظیر شیائومی می بند 5، آنر بند 5 و Amazfit بند 5 است که همگی قیمتی زیر 50 دلار دارند.

مچ بند هوشمند سامسونگ مدل گلکسی فیت ۲ هنوز در بازار ایران عرضه و توزیع نشده است با این وجود براساس نرخ عجیب دلار در کشور ما، انتظار می‌رود که قیمت نسبتا بالایی داشته باشد. هرچند که در دنیا با عنوان ارزان‌قیمت‌ترین مچ بند هوشمند سامسونگ معرفی شده است.

 

جمع بندی

Samsung-Galaxy-Fit-2-2/قیمت مچ بند هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Fit 2

در این نوشتار از پلازا به بررسی گلکسی فیت 2 و امکانات آن پرداختیم. مچ بند هوشمند گلکسی فیت 2 در مقایسه با نسل قبلی خود از یک باتری با ظرفیت 159 میلی‌آمپر ساعت بهره برده و قادر است تا 15 روز کاربر را همراهی کند. در نتیجه از منظر شارژدهی گلکسی فیت 2 را می‌توان رقیب خوبی برای دستبندهای هوشمندی نظیر فیت بیت اینسپایر 2 و شیائومی می بند 5 است. از طرف دیگر اگرچه گلکسی فیت 2 در پایش الگوی خواب کاربر، ثبت تعداد ضربان قلب کاربر و میزان کالری سوخته شده دقیق عمل می‌کند اما به دلیل نداشتن GPS خیلی نمی‌توان بر مقدار مسافت گزارش شده در فعالیت‌هایی نظیر دویدن و یا دوچرخه‌سواری روی آن حساب کرد.

در نهایت باید گفت گلکسی فیت ۲ تقریبا هرآنچه که یک کاربر از یک دستبند سلامت انتظار دارد را با خود داشته و با قیمت مناسبی که دارد می‌تواند انتخاب شایسته‌ای برای خرید یک مچ بند هوشمند تلقی شود.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
.
13 دی 1399، 07:43
پاسخ
0
0
عرضه مچ بند هوشمند سامسونگ گلکسی فیت ۲ کی هستش؟
avatar
رقیه رنجبری
.
14 دی 1399، 17:04
پاسخ
0
0
@
باسلام مچ بند هوشمند گلکسی فیت 2 سپتامبر 2020 (مهرماه) توی اروپا و آمریکا عرضه شده اما هنوز وارد بازارهای ایران نشده.
avatar
علیرضا
.
11 دی 1399، 09:14
پاسخ
0
0
59 دلار یکم برای خرید مچ بند هوشمند سامسونگ مدل گلکسی فیت 2 گرونه :-(
avatar
رقیه رنجبری
.
14 دی 1399، 17:06
پاسخ
0
0
@علیرضا
با اوضاع الان دلار توی کشورمان کاملا حرف شما درسته
avatar
نوید
.
10 دی 1399، 15:30
پاسخ
0
0
بررسی مچبند هوشمند گلکسی فیت 2 نشون میده که باید خیلی عالی باشه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402