بررسی ایرپاد مکس اپل ؛ مشخصات، کیفیت صدا و قیمت

هندزفری اپل AirPods Max
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ایرپاد مکس اپل نسل جدید هدفون این کمپانی است. در ادامه این مطلب به نقد و بررسی تخصصی هدفون AirPods Max خواهیم پرداخت.

بعد از انتظارات فراوان، سرانجام از ایرپاد مکس اپل به عنوان نسل جدید هدفون‌های روگوشی این کمپانی رونمایی شد. با اینکه هنوز این هدفون به فروش رسمی نرسیده و 25 آذر ماه 99 به قفسه فروشگاه‌ها راه پیدا می‌کند، اما ویژگی‌ها و امکانات و مشخصات آن‌ کاملا در دسترس قرار دارد. به همین بهانه در ادامه این مطلب از مجله خبری تحلیلی پلازا قصد داریم بررسی کنیم که آیا این مشخصات و امکانات به اندازه کافی خوب هستند که ما را برای خرید اپل ایرپاد مکس قانع کنند یا خیر؟ با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 

بررسی AirPods Max در دو دقیقه

هدفون AirPods Max یک هدفون روگوشی هوشمند محصول غول تکنولوژی، اپل است که به زودی فروش آن آغاز می‌شود. این دستگاه که به همراه یک کیف هوشمند و کابل شارژ لایتینگ در اختیار خریداران قرار می‌گیرد از جنس فلز ضد زنگ ساخته شده و نزدیک به 400 گرم وزن دارد.

علیرغم وزن زیاد، روگوشی‌های ایرپاد مکس اپل با راحتی هرچه تمام‌تر بر روی گوش قرار گرفته و به هیچ عنوان باعث ناراحتی نخواهد شد. کیفیت صدای این هدفون نیز عالی و بی نقص بوده و حتی در بالاترین میزان صدا کاملا واضح شنیده می‌شود. شروع و توقف پخش، پاسخ دادن مکالمه، رفتن به ترک بعدی و قبلی، کم کردن یا زیاد کردن صدا و همچنین باز کردن دستیار هوشمند Siri از طریق یک دکمه دیجیتالی بر روی هدفون AirPods Max امکان پذیر بوده و یک دکمه دیگر نیز حالت نویزگیر را برای کاربر فعال خواهد کرد.

هدفون دورگوشی ایرپادز مکس اپل

همچنین بخوانید :

حالت نویزگیر به حالتی گفته می‌شود که تقریبا تمام صداها بجز صدای خود هدفون برای رسیدن به گوش کاربر بلاک می‌شوند. باتری ایرپاد مکس اپل با یک شارژ کامل 20 ساعت دستگاه را روشن نگه داشته و با یک شارژ تنها 5 دقیقه‌ای امکان استفاده 90 درصدی را فراهم می‌آورد. کیفیت هدفون جدید اپل نیز نقش پر رنگی در عملکرد آن داشته و علاوه بر محافظت از دستگاه، به نوعی همانند دکمه خاموش و روشن آن عمل می‌کند. اپل ایرپاد مکس از صدای فضایی پشتیبانی کرده و در نتیجه، توانایی پخش صداهای سه بعدی را نیز دارد.

 

جدول مشخصات هدفون اپل AirPods Max

هدفون ایرپادز مکس اپل

مشخصاتAirPods Max
ساختجنس: فلز ضد زنگ

وزن: 384.8 گرم

تکنولوژی صدادرایور پویا اپل، نویزگیر فعال، حالت ترنسپرنسی، اکولایزر ترکیبی، صدای فضایی
سنسورهاوجود سنسورهای نوری، موقعیتی، تشخیص کیف، شتاب سنج و ژیروسکوپ در هر دو رو گوشی
میکروفون‌هادر مجموع 9 میکروفون:

8 میکروفون برای نویزگیری

3 میکروفون برای دریافت صدا (دو میکروفون برای نویزگیری و دریافت صدا اشتراک گذاشته می‌شوند)

تراشهتراشه بومی Apple H1 headphone chip در هر دو روگوشی
کنترل‌هاامکان کنترل صدا، پخش، توقف، پاسخ دادن به تماس دریافتی، رفتن به ترک بعدی، رفتن به ترک قبلی و باز کردن دستیار هوشمند سیری از طریق دکمه دیجیتالی

فعال کردن حالت نویز گیر و حالت ترنسپرنسی از طریق دکمه دوم

ارتباطات

Bluetooth 5.0

باتریبیش از 20 ساعت دوام باتری در ازای یک شارژ کامل هنگام پخش موزیک با فعال بودن نویزگیر یا حالت ترنسپرنسی

بیش از 20 ساعت دوام باتری در ازای یک شارژ کامل هنگام پخش فیلم با فعال‌ بودن صدای فضایی

بیش از 20 ساعت دوام باتری در ازای یک شارژ کامل در حالت مکالمه

90 دقیقه استفاده تنها در ازای 5 ساعت شارژ

شارژ کامل در حدود 2 ساعت

اقلام همراهکیف هوشمند

کابل شارژ USC-C به‌لایتینگ

راهنمای استفاده

رنگ‌هانقره‌ای، خاکستری فضایی، آبی آسمانی، صورتی، سبز
قیمت در بازار جهانی449 دلار

 

نقاط قوت:

  • کیفیت عالی صدا
  • نویزگیر بسیار قوی
  • عمر باتری طولانی
  • پشتیبانی از صدای فضایی
  • راحتی بسیار بالای روگوشی‌ها

 

نقاط ضعف:

  • قیمت بسیار بالا
  • وابستگی به کیف هوشمند برای رفتن به حالت ذخیره نیرو

 

 بررسی تخصصی ایرپاد مکس اپل

اپل AirPods Max

بعد از عرضه دو ایرپاد در سال 2019، اپل سرانجام هجدهم آذر ماه 99 از نسل جدید ایرپادهای خود رونمایی کرد. این هدفون‌های جدید AirPods Max نام داشته و قرار است که از بیست و پنجم همین ماه فروش آن‌ها به صورت رسمی آغاز شود. اما با وجود اینکه هنوز فروش رسمی ایرپاد مکس اپل آغاز نگردیده، حواشی زیادی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای این دستگاه به وجود آمده است. حواشی که غالبا به قیمت بالای 549 دلاری اپل ایرپاد مکس مربوط شده و به نوعی ارزش خرید این محصول جدید اپل را زیر سوال برده‌اند. یکی از جالب توجه ترین حواشی نیز به مقایسه قیمت AirPods Max با نسل جدید کنسول‌های بازی سونی یعنی پلی استیشن 5 مربوط می‌شود که یک تگ قیمتی 399 دلاری را یدک کشیده و حتی در مدل Digital Edition نیز از ایرپاد مکس اپل ارزانتر بوده و 499 دلار قیمت گذاری شده است.

شاید حتی پیش از بیان ویژگی‌ها و امکانات AirPods Max بتوان این انتقادات را بی اساس خواند؛ زیرا کمپانی اپل هیچوقت به ارائه محصولات ارزان‌ قیمت معروف نبوده و همیشه دستگاه‌هایی گران قیمت با ویژگی‌های منحصر به فرد را ارائه می‌کند که قسمت خاصی از بازار را هدف قرار می‌دهند. بنابراین، فعلا از شما دعوت می‌کنیم که قیمت هدفون AirPods Max را فراموش کرده و تمرکز خود را روی امکانات این محصول اپل قرار دهید.

 

ساخت طراحی

بررسی هدفون Apple AirPods Max

اولین چیزی که از نظر شکل ظاهری در مورد هدفون اپل ایرپاد مکس جلب توجه می‌کند اندازه بزرگ بلندگوهای رو گوشی این دستگاه است. البته، این اندازه بزرگ با طراحی زیبا و چشم‌نواز اپل همراه شده و هیچ ایراد یا انتقادی به آن وارد نیست، اما خیلی مهم است که در نظر بگیرید این اندازه بزرگ قابلیت حمل هدفون AirPods Max و استفاده از آن در شرایط مختلف را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

جنس روگوشی‌ها و بند اتصال دهنده دو روگوشی ایرپاد مکس اپل از فلز ضد زنگ بوده و وزن آن به 384.4 گرم می‌رسد. فلز بند هدفون توسط یک متریال نرم پلاستیکی پوشانده شده است و وسط آن نیز نوعی طراحی توری شکل دارد که وظیفه آن جلوگیری از عرق کردن سر تا حد امکان است. در دو طرف بند فلزی، در نقطه اتصال به روگوشی‌ها، امکان تنظیم اندازه دلخواه بند وجود دارد، اما این تنظیم کننده کمی با تنظیم کننده‌های معمول هدفون‌ها متفاوت بوده و هیچ نقطه کلیکی را شامل نمی‌شود که این نوع طراحی در نوع خود تحسین بر انگیز است.

هدفون دورگوشی ایرپادز مکس اپل

روگوشی‌های هدفون AirPods Max بدون هیچ حکاکی، طرح یا لوگویی از اپل ساخته شده‌اند و هیچ خبری هم از برچسب لوگوی اپل در جعبه دستگاه نیست. این طراحی ساده بسیار زیبا و چشم‌نواز است، اما شاید یک لوگو اپل بر روی یکی از روگوشی‌ها می‌توانست زیبایی دستگاه را بیشتر کند. با این حال اپل چنین تصمیمی را نگرفته و باید با آن کنار بیاییم.

همچنین بخوانید :

نکته جالب دیگر در مورد اپل ایرپاد مکس به کوسن‌های آن برمی‌گردد. این کوسن‌ها مثل هر کوسن دیگری نرم و انعطاف پذیر بوده و راحت‌ترین حالت ممکن را برای گوش‌های کاربر به وجود می‌آورند، اما ویژگی منحصر به فرد در مورد آن‌ها این است که به شکل مغناطیسی یا همان آهنربایی به روگوشی‌ها متصل می‌شوند و امکان جدا کردن و تمیز کردنشان در راحت‌ترین حالت ممکن پیش بینی شده است. بعلاوه، در صورتی که پس از مدتی قصد تعویض کوسن‌ها را داشته باشید یا پس از جداسازی آن‌ها را در جایی گم کنید اپل برای این مسئله یک راه حل خوب ارائه کرده و در وبسایت خود به صورت جداگانه کوسن اپل ایرپاد مکس را به فروش می‌رساند.

از نظر گزینه‌های رنگی، اپل ایرپاد مکس در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی، آبی آسمانی، صورتی و سبز قابل دسترس است.

 

عملکرد و کیفیت صدا

معرفی ایرپادز مکس

همچنین بخوانید :

تقریبا تمامی کنترل‌های هدفون اپل ایرپاد مکس از طریق دکمه دیجیتال چرخشی آن انجام می‌شوند. این دکمه دیجیتالی خیلی از دکمه روی اپل واچ بزرگتر بوده و استفاده از آن بسیار راحت است. چرخاندن دکمه امکان کم و زیاد کردن صدا را به کاربر داده و برای پخش، توقف پخش یا پاسخ دادن به تماس تلفنی کافی است یک بار آن را فشار دهید. دوبار فشار دادن دکمه ترک بعدی را پخش خواهد کرد و سه بار فشار دادن آن شما را به ترک قبلی می‌برد.

باز کردن دستیار هوشمند Siri نیز از طریق این دکمه امکان پذیر است و کافی است تنها آن را فشار داده و نگه دارید؛ البته این کار با گفتن عبارت «Hey Siri» نیز امکان پذیر است. هدفون AirPods Max از یک دکمه دیگر بر روی روگوشی‌ خود میزبانی می‌کند که فشردن آن می‌تواند حالت‌های نویزگیر و ترنسپرنسی (شفافیت) را برای شما فعال و غیرفعال کند.

خرید هدفون ایرپاد مکس اپل

کیفیت صدای ایرپاد مکس اپل در یک کلام عالی است. جزئیات بالا، باس عمقی، عدم وجود نویز و وضوح کامل حتی در بلندترین حالت صدا، تجربه‌ای است که هدفون جدید اپل برای شما رقم می‌زند.

 

عمر باتری

باتری AirPods Max یکی از ویژگی‌های تحسین بر انگیز این دستگاه است. این باتری از طریق پورت شارژ لایتینگ در حدود 2 ساعت به صورت کامل شارژ می‌شود، اما در صورتی که برای استفاده از هدفون خود عجله داشته باشید می‌توانید تنها با 5 دقیقه شارژ به مدت 90 دقیقه از آن استفاده کنید. شارژ کامل باتری نیز می‌تواند بیش از 20 ساعت استفاده از هدفون ایرپاد مکس اپل را برای شما امکان پذیر کند.

 

سایر ویژگی ها و امکانات

قیمت هدفون AirPods Max

کیفیت صدای خوب یا کنترل‌های دیجیتالی تنها ویژگی‌های ایرپاد مکس اپل نبوده و این دستگاه قابلیت‌هایی را شامل می‌شود که خیلی از  آن‌ها را در سایر هدفون‌ها نمی‌بینیم. از جمله برجسته‌ترین قابلیت‌ها و امکانات اپل ایرپاد مکس عبارتند از:

 

حالت نویزگیر و ترنسپرسی

مهم‌ترین ویژگی AirPods Max حالت نویزگیر و ترنسپرنسی آن است. در این هدفون، یا شما در حالت ترنسپرنسی هستید و می‌توانید علاوه بر صدای هدفون صدای اطراف را بشنوید و یا اینکه وارد حالت نویزگیر می‌شوید و تقریبا هیچ صدایی (حتی صدای حرف زدن خودتان) بجز صدای هدفون به گوشتان نخواهد رسید. اما حالت نویزگیر ایرپاد مکس اپل چگونه کار می‌کند؟ این حالت به کمک 8 میکروفون از 9 میکروفون داخلی دستگاه به وجود می‌آید. این میکروفون‎‌ها به صدای اطراف و همچنین آنچه شما در حال گوش کردن به آن هستید گوش کرده و هر صدایی بجز صدای هدفون را پیش از رسیدن به گوش شما بلاک می‌کنند.

 

توقف پخش با برداشتن هدفون

ویدئوی تبلیغاتی اپل از هدفون دورگوشی ایرپاد مکس

اگر شما بخواهید که موزیک یا فیلم در حال پخش خود را متوقف کنید نیازی نیست از طریق دکمه دیجیتالی یا گوشی هوشمند خود اقدام کنید و تنها با برداشتن یکی از روگوشی‌ها می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

کیف هوشمند عدم وجود دکمه پاور

کیف هوشمند اپل ایرپاد مکس تنها یک کیف معمولی نیست و بر روی عملکرد دستگاه تاثیرگذار است. البته، طراحی این کیف اصلا زیبا به نظر نمی‌رسد و با قرار دادن دستگاه در آن، هدفون AirPods Max شما به یک کیف زنانه کوچک شبیه خواهد شد. اما با گذشت از این طراحی ناامید کننده، هیچ دکمه پاوری برای خاموش یا روشن کردن هدفون ایرپادز مکس اپل وجود نداشته و قرار گرفتن در کیف دستگاه است که آن را به یک حالت ذخیره نیرو قوی می‌برد تا از خالی شدن باتری جلوگیری شود. البته هدفون دورگوشی ایرپادز مکس اپل بدون قرار گرفتن در کیف نیز به این حالت ذخیره نیرو خواهد رفت، اما این کار زمان بیشتری به طول خواهد انجامید.

 

صدای فضایی

هدفون بی سیم اپل مدل Apple AirPods Max از صدای فضایی پشتیبانی کرده و بدین ترتیب امکان پخش سه بعدی را به شما می‌دهد. این بدان معناست که در صورت سه بعدی بودن ترک، قادر خواهید بود صدا را در اطراف خود حس کنید.

 

قیمت و خرید اپل ایرپاد مکس

هدفون AirPods Max

همانطور که عنوان شد قیمت هدفون اپل AirPods Max برای بازار جهانی 549 دلار تعیین شده است و فروش آن نیز به صورت رسمی از 25 آذر ادامه پیدا خواهد کرد. اما آیا با این قیمت گران که تقریبا دو برابر قیمت یک هدفون درجه یک از برند‌هایی مثل JBL یا سونی است، هدفون بی سیم اپل AirPods Max ارزش خرید کردن دارد؟

جواب به این سوال بله و خیر است. خیلی از ویژگی‌های ایرپاد مکس اپل تنها مناسب دستگاه‌های هوشمند خود اپل تعبیه شده‌اند و اگر هم اکنون صاحب آیفون، آیپد یا حتی تلویزیون هوشمند اپل هستید بدون شک یک خرید ارزشمند در انتظار شما خواهد بود.

در طرف مقابل، اگر هیچ یک از محصولات اپل را ندارید و نمی‌توانید از برخی ویژگی‌های اختصاصی هدفون AirPods Max استفاده کنید، شاید خرید یک هدفون ارزان قیمت‌تر ‌ایده‌آل‌تر به نظر برسد. اما در هر صورت، ایرپاد مکس اپل یک دستگاه عالی با عملکردی بی نقص است که استفاده از آن می‌تواند یک تجربه خوب را برای هر کسی رقم بزند.

در این مطلب تلاش کردیم تا به معرفی ایرپادز مکس اپل پرداخته و به ویژگی‌ها و امکانات این هدفون گران قیمت اشاره کنیم. نظر شما در مورد هدفون Apple AirPods Max چیست؟ اگر این هدفون وارد بازار ایران شود نسبت به خرید آن اقدام می‌کنید؟ فکر می‌کنید که در بررسی Apple AirPods Max باید به چه نکات دیگری اشاره می‌کردیم؟ با ما در بخش نظرات همراه باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
داراب
.
02 دی 1399، 07:34
پاسخ
0
0
هدفون بیسیم اپل ایرپاد مکس در بازار ایران هست؟
avatar
امیرحسین
.
01 دی 1399، 11:17
پاسخ
0
0
قیمت با توجه به ویژگی های ایرپاد مکس اپل کمی زیاده
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402