بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان

بهترین سیستم های گرمایشی و سرمایشی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

امروز سیستم های گرمایشی و سرمایشی بسیار پیشرفت کرده و متنوع شده اند؛ درواقع برای راه اندازی سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان خود با گزینه های متعددی از جمله فن کویل، تهویه مطبوع VRF، دستگاه GHP، چیلر، مینی چیلر و دیگر دستگاه هایی شبیه به این موارد رو به رو هستید که همگی جزو بهترین دستگاه های تهویه حال حاضر دنیا هستند.

بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان

در ادامه و با مشاوره گرفتن از شرکت فنی مهندسی آسا تهویه سپند، مشخصات تمام سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید بهترین انتخاب را برای سیستم تهویه ساختمان خود داشته باشید، ابتدا لازم است بدانید که سیستم های دیگری چون چیلرهای تراکمی هوا خنک و آب خنک  و هواسازها ، دیگ آب گرم موتورخانه و تا حدودی دستگاه های پکیج یونیت و زنت نیز برای تهویه ساختمان و گرمایش و سرمایش وجود دارند اما این سیستم ها نسبت به موارد ذکر شده به نسبت قدیمی تر هستند.

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که انتخاب بهترین سیستم سرمایشی و گرمایشی باید متناسب با احتیاجات هر ساختمانی صورت بگیرد تا بتوان متناسب ترین دستگاه ممکن از نظر قیمت، مصرف انرژی، برآورده کردن نیازهای اساسی دمایی و رطوبتی را انتخاب کرد.

فن کویل؛ بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی

انواع فن کویل fancoil را میتوان یکی از بهترین سیستم های گرمایشی و سرمایشی دانست که برای تامین گرمایش در فصول سرد و هم برای تامین سرمایش در فصول گرم مورد استفاده قرار می گیرد؛ اجزای سیستم  فن کویل همان طور که از نامش پیداست متشکل از فن، کویل های گرمایشی و سرمایشی، شیر فلکه و فیلتر هوا میباشد. فنی که در این سیستم تعبیه شده از جنس پلاستیک بوده و دارای وزن سبک و سرو صدای کم است.

فن کویل؛ بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی

فن کویل ها به 4 دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

  1. فن کویل‌های زمینی
  2.  فن کویل‌های سقفی
  3. فن‌کویل‌های کانالی
  4.  فن‌کویل‌های کاستی چهارطرفه و یکطرفه

دستگاه مینی چیلر

دستگاه مینی چیلر از نظر قیمت اولیه جزو بهترین سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان هایی است که در آنها هدف سرمایش و گرمایش مستقل هر واحد به صورت مستقل و جدای از سایر واحدها است. به این مفهوم که هر مینی چیلر (معمولا با ظرفیت های برودتی ۲ تا ۱۰ تن تبرید) را می توان به چندین فن کویل از یک واحد ساختمان نصب و دمای هوای هر فن کویل را نیز مستقلا تنظیم نمود. بدین ترتیب هزینه مصرف انرژی سیستم سرمایشی و گرمایشی ساختمان از هزینه شارژ عمومی ساختمان جدا شده و هر واحد می تواند مقدار مصرف خود را تحت کنترل داشته باشد.

چیلر

چیلر یا سرد کن دستگاهی است که با استفاده از سیکل تبرید تراکمی یا جذبی، یک سیال که معمولاً آب است را سرد کرده و آن را به واحدهای توزیع کننده هوای سرد، نظیر فن کویل یا هواساز جهت سرد کردن و کاهش رطوبت هوا ارسال می‌کند. چیلرها به طور کلی به دو نوع چیلر جذبی و چیلر تراکمی تقسیم می‌شوند، به طور معمول از چیلرها جهت ایجاد سرمایش استفاده می‌شود اما چنانچه به بویلر متصل شود و آبگرم مورد نیاز تهیه شود می‌توان با  خرید چیلر جهت ایجاد گرمایش نیز استفاده کرد.

چیلرهای ساختمانی و صنعتی از مطمئن‌ترین سیستم‌ها در بین سیستم‌های تهویه مطبوع بوده و طول عمر بالایی دارند. چیلرها دستگاه‌های سرمایشی مرکزی بوده و برای سرمایش چندین واحد و یا ساختمان‌ها، برج‌ها و محیط‌های بزرگ استفاده می‌شوند و اصلا برای منزل مسکونی مناسب نیستند.

تهویه مطبوع VRF

عبارت VRF مخفف سه کلمه Variable ، Refrigent ، Flow است، به معنی جریان متغیر سیال در پنل یا واحد داخلی است. شاید بتوان در بیانی ساده تر آن را شبیه یک نوع کولر گازی به همراه چندین واحد داخلی نام برد، سیستم VRF  معمولا در ساختمان هایی با کاربری اداری ، تجاری که دارای محدودیت فضا جهت سیستم های تهویه مطبوع هستند و در ساختمان هایی مانند بانک ها و مراکز خرید و فروشگاه ها استفاده می شود، از نکات برجسته VRF اشغال فضای کم و امکان کنترل دقیق تر دما در فضاهای گوناگون می باشد.

دستگاه زنت (Zent)

دستگاه زنت یکی از ارزان ترین (از نظر قیمت اولیه) و کم هزینه ترین (از نظر مصرف انرژی و هزینه نگهداری) دستگاه ها است که مناسب اماکنی با فضاهای بزرگ مانند سالن های ورزشی و صنعتی و در برخی موارد (با توجه به شرایط آب و هوایی) سالن های بزرگی مانند سالن کنفرانس یا تالار است. این دستگاه تشکیلات ساده ای دارد، برای سرمایش هوا شبیه کولر آبی عمل می کند و برای گرمایش هوا شبیه دستگاه هواساز در واقع زنت یک هواساز دارای کویل آبگرم (برای گرمایش) و سیستم سرمایش تبخیری است.

دستگاه زنت

دستگاه GHP

دستگاه تهویه GHP یکی از جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی است که می تواند به عنوان بهترین سیستم گرمایش و سرمایش در ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، سالن های کنفرانس و غیره انتخاب شود. سوخت اصلی آن در حالت های سرمادهی و گرمادهی، گاز طبیعی شهری است که این گاز در یک موتور احتراقی سوخته و آن را به گردش در می آورد. موتور نیز به کمپرسور اسکرال کوپل شده و با راه اندازی آن، سیکل این دستگاه را به کار می اندازد.

کمپرسور مبرد (گاز فریون) را متراکم و به سمت فن کویل های موجود در داخل ساختمان هدایت می کند. این دستگاه برای استفاده در ایران بسیار مناسب است زیرا مصرف برق آن اندک و انرژی عمده آن از طریق سوختن گاز تامین می شود. حتی در تابستان با مصرف گاز شهری، سرمایش مد نظر را ایجاد می کند و از هزینه های سنگین برق کاسته می شود.

انتخاب بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی

در این نوشته تلاش شد تا مهم ترین دستگاه های تهویه مطبوع همراه با توضیحاتی محتصر و مفید معرفی شود تا همه مردم بتوانند با دانش و اطلاعات کافی اقدام به خرید سیستم گرمایشی و سرمایشی برای ساختمان خود کنند؛ در انتها در صورت داشتن هر گونه سوال درباره سیستم های معرفی شده و خرید چیلر و فن کویل و مینی چیلر میتوانید با یکی از شرکت های برتر تهویه کشور، شرکت آسا تهویه سپند تماس گرفته و در خواست خود را مطرح کنید؛ کافی است نام این شرکت را در گوگل جستجو کرده و یا با شماره 88503998- 021 تماس بگیرید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402