بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا؛ مشخصات، دوربین و تاریخ عرضه

گوشی اس 21 اولترا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی اس 21 اولترا زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت به بازار عرضه خواهد. بارزترین تغییر گوشی سامسونگ اس 21 اولترا نسبت به گذشتگان خود پشتیبانی آن از قلم S Pen است. ویژگی که پیش‌تر تنها در سری نوت سامسونگ شاهد آن بوده‌ایم. رونمایی اولیه از گلکسی اس ۲۱ اولترا در تاریخ 14 ژانویه 2021 (25 دی 1399) انجام شد. سامسونگ با ارائه گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra فاز جدیدی را تلفن‌های هوشمند خود آغاز کرده‌است.

این ابر پرچمدار جدید سامسونگ دارای چهار دوربین است که از سنسور 108 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی پشتیبانی می‌کند. مجهز به فناوری 5G و حداکثر رم 16 گیگابایت است. شاید از نظر بسیاری کاربران گوشی سامسونگ اس 21 اولترا گران قیمتی تلفی شود،حتی گران‌تر از آیفون پرو مکس 12 اما گلکسی اس ۲۱ اولترا دارای نمایشگر 6.8 اینچی است و گوشه‌های خمیده‌تر است. و نیز از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند.بسته به انتظار شما از تلفن همراه شاید خرید گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra  توجیه‌پذیر باشد. در بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی 21 اولترا همراه ما در پلازا باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا

سامسونگ امسال نیز مانند آنچه در سری اس 20 شاهد آن بودیم پرچمدار جدید خود را سه نسخه گلکسی اس ۲۱، گلکسی اس ۲۱ پلاس و گلکسی اس ۲۱ اولترا روانه بازار خواهد کرد. لازم به ذکر است که تمرکز اصلی این مقاله بر روی گوشی اس 21 اولترا سامسونگ است. طراحی ظاهری گوشی اس 21 اولترا  بخصوص در پنل پشتی نسبت به نسل گذشته خود دستخوش تغییرات بیشتری شده‌است. با ما در بررسی امکانات و ویژگی های گلکسی اس ۲۱ اولترا همراه باشید.

مشخصات فنی گوشی سامسونگ اس 21 اولترا

در جدول زیر با مهم‌ترین مشخصات فنی گلکسی اس ۲۱ اولترا آشنا خواهید شد.

ویژگی‌هامشخصات فنی گلکسی S21 اولترا

ابعاد و وزن

8.9*75.6*165.1 میلی‌متر، 229 گرم

صفحه نمایش6.8 اینچ، Dynamic AMOLED، پیکسل  3200*1440
دوربین

دوربین اصلی 108 مگاپیکسل، دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسل، دو دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی

دوربین سلفی 40 مگاپیکسل

تراشهکوالکام اسنپدرگون 888 (5 نانومتری) در آمریکا و چین

اگزینوس 1200 (5 نانومتری) در دیگر نقاط دنساا

حافظه12 گیگ رم 128 گیگ حافظه داخلی، 12 گیگ رم 256 گیگ حافظه داخلی، 16 گیگ رم 512 گیگ حافظه داخلی
سیستم عامل اندروید 11، One UI 3.1
باتری5000 میلی‌آمپر ساعتی

تاریخ عرضه و قیمت گوشی گلکسی اس 21 اولترا

گوشی اس 21 اولترا

سامسونگ پس از رونمایی اولیه از گوشی اس 21 اولترا در تاریخ 14 ژانویه 2021 (25 دی 1399)، تاریخ عرضه گلکسی اس ۲۱ اولترا را 29 ژانویه 2021 (110بهمن 1399) اعلام کرده‌است. پیش خرید این گوشی اکنون در آمریکا، انگلستان و استرالیا امکان پذیر است.

قیمت گوشی سامسونگ اس ۲۱ اولترا بالا است به‌خصوص اگر آن را با گلکسی اس 21 که ارزان‌تر از آن چه انتظار می‌رفت قیمت‌گذاری شده‌است، مقایسه کنیم. اما قیمت گلکسی اس 21 اولترا به طور قابل توجهی کمتر از گلکسی S20 اولترا در زمان ارائه است. گوشی اس 21 اولترا در نسخه پایه 12 گیگ رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی 1119 دلار آمریکا (1149 یورو، 1849 دلار استرالیا) قیمت‌ گذاری شده‌است این در حالی است که قیمت گلکسی اس 20 اولترا نسخه پایه در زمان عرضه با همین مشخصات 1399 دلار آمریکا بود.

با همه این تفاسیر گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra یک تلفن هوشمند گران قیمت است و برای برخی بسیار گران. اگر به دنبال یک قیمت مناسب‌تر هستید بهتر است گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس را مد نظر قرار دهید. هرچند که فاقد بسیاری از امکانات گلکسی اس ۲۱ اولترا خواهند بود.

طراحی ظاهری گلکسی اس 21 اولترا

گوشی اس 21 اولترا

می‌توان گفت که گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra متفاوت‌ترین طراحی ظاهری را در سری S دارد. سامسونگ برآمدگی ماژول دوربین را بخشی از قاب فلزی گوشی در نظر گرفته‌است که بر روی گوشه‌ی بلایی پنل پشتی امتداد یافته و مانند نگینی درخشان بر آن خودنمایی می‌کند. این شرکت از متریال شیشه برای ساخت پنل پشت و جلو گوشی گلکسی S21 اولترا استفاده‌ کرده‌است.

همچنین بخوانید :

سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا با ضخامت 8.9 میلی‌متر و وزن 229 گرم، ضخیم‌تر و سنگین‌تر از آیفون 12 پرو مکس است. برخلاف گوشی اس 21 پایه که دارای صفحه نمایش نهت است،صفحه نمایش گوشی سامسونگ اس 21 اولترا در طرفین به بیرون خمیده شده‌است و سبب به حداقل رساندن حاشیه‌ها شده است.

سامسونگ این‌بار بر خلاف سری 20 ظاهری مات را برای پرچمدار خود انتخاب کرده است که بسیار شیک و گیرا است. گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra در رنگ‌های مشکی مات و تیتانیومی مات به بازار عرضه‌ خواهدشد.

صفحه نمایش گلکسی اس 21 اولترا

گوشی سامسونگ اس 21 اولترا

صفحه نمایشگر 6.8 اینچی داینامیک امولد به کار رفته در گوشی سامسونگ اس 21 اولترا یکی از بهترین‌ نمایشگر در دنیای تلفن‌های هوشمند است. برخلاف گذشتگان خود شما را مجبور به انتخاب بین بالاترین رزولوشن و بالاترین رفرش‌ریت نمی‌کند یعنی می‌توان همراه با رفرش‌ریت 120 هرتزی از رزولوشن QHD نیز بهره‌مند شد. همان‌طور که گفته‌شد گلکسی اس ۲۱ اولترا دارای رفرش‌ریت هوشمند است که می‌تواند رفرش‌ریت را برای صرفه ‌جویی در مصرف باتری به 10 هرتز کاهش دهد. رنگ‌های غنی و زنده همراه با اندازه مناسب صفحه نمایش، هنگام تماشای فیلم در گوشی اس 21 اولترا شما را کاملا محصور خود خواهد کرد.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا مجهز به صفحه نمایش 6.8 اینچی است اما هنگامی که آن را دست بگیرید اصلا دچار مشکل نخواهید شد چراکه لبه‌های خمیده صفحه نمایش عملا باعث به حداقل رساندن حاشیه‌های اطراف قاب گوشی شده‌است. دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۱ اولترا به زیبای در حفره‌ای کوچک بالای صفحه نمایش تعبیه شده‌است و به هنگام تماشای فیلم به راحتی می‌توان از آن چشم پوشی کرد.

گلکسی اس ۲۱ اولترا

همچنین سامسونگ از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر با فناوری جدیدی برای اولین بار در گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا رونمایی کرده‌است و بنا به گفته سامسونگ عملکرد سریع‌تری در باز کردن گوشی دارد و نیز سهم بیشتری از صفحه نمایش را به خود اختصاص می‌دهد که در نتیجه پیدا کردن و عمل باز کردن گوشی را راحت‌تر و سریع‌تر خواهد کرد.

حداکثر روشنایی صفحه نمایشگر گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra برابر با 1500 نیت است. این ویژگی به دیده شدن بهتر صفحه نمایش زیر نور مستقیم کمک قابل توجه‌ خواهد کرد. و باید به این نکته نیز توجه داشت که حداکثر روشنایی بسیاری از پرچمداران از جمله آیفون 12 و حتی گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس،1200 نیت است.

دوربین گوشی اس 21 اولترا

گلکسی اس ۲۱ اولترا

از دیگر تفاوت‌های بارز گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ با اس 21 و اس 21 پلاس می‌توان به ماژول دوربین به‌کار رفته در آن‌ها اشاره‌کرد. سامسونگ گلکسی S21 اولترا در پنل پشتی خود از چهار دوربین بهر‌ه می‌برد. یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز، یک سنسور اولترا واید 12مگاپیکسلی به همراه دو سنسور تله‌ فوتو 10 مگاپیسکلی یکی برای زوم اپتیکال 3 برابری و دیگری برای زوم اپتیکال 10 برابری.

گوشی اس 21 اولترا

دوربین 108 مگاپیکسلی و هر دو دوربین تله فوتو عکس‌های به مراتب بهتری نسب به نمونه مشابه خود در گلکسی اس ۲۰ می‌گیرند. اما به نظر می‌رسد دوربین اولترا واید عملکردی مشابه قبل دارد. دیگر ویژگی جدید گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra  سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز مبتنی بر لیزر است که مشتاقانه منتظر عملکرد آن هستیم.

دوربین 108 مگاپیکسلی اصلی قادر به ثبت تصاویر 12 بیتی HDR با 64 برابر رنگ‌های بیشتر و نیز بیش از 3 برابر گستره دینامیکی گلکسی اس 20 اولترا است. علاوه بر موارد ذکر شده امکان گرفتن‌ عکس‌های 12 بیتی RAW در حالت عکاسی پرو با دوربین 108 مگاپیکسلی گ.شی اس 21 اولترا وجود دارد. زوم 100 برابری سامسونگ اس 21 اولترا با داشتن قابلیت قفل کردن زوم بر روی موضوع بهبود قابل توجهی نسبت به نمونه مشابه در S20 اولترا داشته‌است.

گلکسی اس ۲۱ اولترا

گوشی سامسونگ اس 21 اولترا نیز از یک سنسور 40 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی بهره‌ می‌برد و شما را قادر به ثبت تصاویر با جزئیات کافی می‌کند. و با استفاده کردن از ویژگی Single Take قادر به عکاسی و فیلم برداری به‌طور همزمان خواهید بود. این ویژگی در تمامی دوربین‌های گوشی اس 21 اولترا وجود دارد.

از دیگر قابلیت‌های جدید دوربین سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا می‌توان به ویژگی Director’s View اشاره کرد. با استفاده از ٰDirector’s View شما قادر به فیلم‌برداری هم‌زمان  با دوربین سلفی و دوربین‌ عقب گوشی خواهید بود. ویژگی که در کمتر تلفن هوشمندی شاهد آن هستیم. دسترسی به این ویژگی در سری آیفون 12 با اپلیکیشین‌های شخص سوم امکان‌پذیر است.

سخت افزار و عملکرد گوشی اس 21 اولترا

گلکسی اس ۲۱ اولترا

سامسونگ از دو تراشه اسنپدراگون 888 در ایالات متحده آمریکا و اگزینوس 2100 در دیگر نقاط جهان برای گوشی اس 21 اولترا استفاده کرده‌است. این گوشی در زمان عرضه از اندورید 11 و رابط کاربری UI 3.1 برخوردار است و به راحتی به جدیدترین برنامه‌ها هم در گوگل و هم در سامسونگ دسترسی خواهید داشت.

گوشی گلکسی S21 اولترا سامسونگ در سه نسخه متفاوت روانه بازار خواهد شد. دو نسخه با رم 12 و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت و نسخه سوم با رم فوق‌العاده 16 گیگ و حافظه داخلی 512 گیگابایت. اما متاسفانه امکان ارتقا حافظه داخلی از طریق کارت حافظه در گوشی سامسونگ گلکسی S21 Ultra وجود ندارد.

باتری گلکسی اس ۲۱ اولترا

گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra

اگر به دنبال گوشی هستید که باتری آن در تمام روز دوام داشته باشد سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا، همان گوشی است. باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی گلکسی اس 21 اولترا به مدت 11 ساعت و 25 دقیقه در تست‌های وبگردی با مودم  5G دوام داشته‌است. این درحالی است که آیفون 12 پرو مکس در همین آزمون رکورد 10:53 را ثبت کرده‌است. توجه داشته باشید این زمان برای رفرش ریت 60 هرتزی است.

همچنین بخوانید :

و البته سامسونگ نیز مانند اپل بنا به دلایل محیط زیستی اقدام به حذف شارژر از جعبه گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا کرده‌است. با استفاده از یک شارژر 25 واتی گوشی اس 21 اولترا سامسونگ در مدت زمان 30 دقیقه 50٪ و در 15 دقیقه 31٪ شارژ خواهد شد.

قلم S Pen گلکسی اس ۲۱ اولترا

گوشی اس 21 اولترا

برای اولین بار در طول تاریخ پر فراز و نشیب خاندان گلکسی S شاهد این هستیم که یکی از اعضای خانواده از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان طراحی یادداشت برداری را می‌دهد،مشابه آنچه پیشتر در گلکسی نوت 20 و گلکسی نوت 20 اولترا شاهد آن بوده‌ایم.

فقط به خاطر داشته باشید که این قلم به صورت جداگانه و به قیمت 40 دلار فروخته ‌می‌شود. که در این صورت به یک کیس مناسب با قابلیت نگهداری S Pen نیاز پیدا خواهید کرد.  قلم طراحی شده برای سامسونگ اس 21 اولترا  نسبت به قلم گلکسی نوت کمی بزرگتر است که به کنترل بهتر آن کمک می‌کند. البته سامسونگ در حال طراحی یک قلم S Pen پرو است که سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و از فناوری بلوتوث پشتیبانی می‌کند. قیمت این قلم پرو هنوز مشخص نیست.

جمع‌بندی

با قاطعیت تمام می‌توان گفت که گلکسی اس ۲۱ اولترا بهترین طراحی ظاهری در دو نسل اخیر سری اس داشته‌‌است. گوشی Sumsang Galaxy S21 Ultra یک تلفن هوشمند با صفحه نمایش تقریبا بزرگ است که در سطح خود بهترین است. دوربین‌ها نسبت به آنچه در گلکسی اس 20 شاهد آن بودیم بسیار بهبود یافته‌است. حذف شارژر و اسلات حافظه ٰmicroSD از جمله نقاط تاریک در گلکسی اس ۲۱ اولترا است.به نظر شما سهم سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا با توجه به قمیت آن از بازار جهانی چه خواهدبود؟ آیا شما اقدام به خرید گوشی اس 21 اولترا می‌کنید؟

در پایان پیشنهاد می‌شود برای خرید لوازم جانبی سامسونگ مانند سیم شارژر سامسونگ، شارژر گوشی سامسونگ، باتری سامسونگ و …. به فروشگاه اینترنتی پلازا مراجعه کنید.

 

 

856x482 (0x0)
117.74 KB

#ir-ext-ui { position: fixed; padding: 1px; z-index: 9999; display: none; font-family: Consolas, “Lucida Console”, “Courier New”, Courier, monospace; text-align: right; }

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402