اختصاصی پلازامگ: معرفی بازی Empire of Sin ؛ روز سیاه فرشته شانه چپ شما

انتشار بازی استراتژیک Empire of Sin
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

دنیای سیاه مافیا در دهه 1920 را شاید نتوان در جایی بهتر از بازی Empire of Sin پیدا کرد. با ما همراه باشید تا نگاهی به بازی امپراتوری گناه بیندازیم.

یکی از سبک‌های دوست داشتنی دنیای بازی‌های ویدیویی که متاسفانه طی سال‌های اخیر با آن فاصله زیادی گرفته‌ایم، سبک Turn-Based Strategy یا استراتژی نوبتی‌ست که استودیو Romero Games امسال سعی داشت روحی تازه به آن ببخشد. بازی Empire of Sin توسعه دست Romero Games بوده و با نام استودیو Paradox Interactive در سال 2020 به انتشار رسید.

اگر متوجه منظور استراتژی نوبتی نمی‌شوید، با ما همراه باشید تا نگاهی به بازی‌های معروف این سبک بیندازیم. معروف‌ترین بازی سبک Turn-Based Strategy را می‌توان سری Civilization نامید که آخرین نسخه آن در سال 2016 با نام Civilization VI منتشر شد. دیگر بازی معروف این سبک سری XCOM است که آخرین نسخه این سری نیز با نام XCOM 2 در سال 2016 به انتشار رسید. سری محبوب دیگر در این سبک، سری Total War نام دارد که آخرین نسخه آن در سال 2019 انتشار یافت. یکی دیگر از بازی‌های این سبک که موفقیت کم‌تری نسبت به عناوین این سبک بازی داشت بازی Gears Tactics بود که در سال جاری میلادی یعنی 2020 منتشر شد.

تریلر گیم پلی بازی empire of sin

باید تابدین لحظه مفهوم کلی سبک استراتژی نوبتی را متوجه شده باشید. این سبک بازی بدین گونه است که شما و نیروهایتان هرکدام به‌صورت تک یا چند حرکته حمله یا دفاع می‌کنید و پس از آن نوبت به حریف شما رسیده و آن‌ها در برابر شما دفاع کرده یا به‌سمت شما حمله می‌کنند. با افزایش نیروها، جمع آوری تجهیزات و افزودن مقرهای متفاوت به قلمرو خود می‌توانید به موفقیت‌های بزرگ‌تر در این‌گونه بازی‌ها برسید.

همانگونه که پیش‌تر خواندیم، محبوب‌ترین بازی‌های این سبک در دوران گذشته و اغلب طی دوره جنگ‌های اساطیری اتفاق می‌افتند، ولی این روند طی سال‌های اخیر مقداری تغییر کرده و رو به‌دنیای مدرن و یا حتی مانند سری XCOM در آینده رخ می‌دهند. بازی استراتژیک Empire of Sin چیزی مابین این دو جهان بوده و در دهه 1920 میلادی رخ می‌دهد. حال که توضیحاتی جامع از سبک و کلیت بازی استراتژیک Empire of Sin دردست داریم، از شما می‌خواهیم با ما همراه باشید تا به جزئیات این بازی بپردازیم.

داستان بازی Empire of Sin

همانطور که از نام بازی مشخص است رکن ما به‌طور کلی رکن مثبتی قلمداد نمی‌شود. داستان بازی امپراتوری گناه طی دهه 1920 در شهر شیکاگو ایالت ایلینویز در کشور آمریکا رخ می‌دهد. دورانی تاریک که مردم بی گناه و حتی نیروهای پلیس نیز به قتل می‌رسیدند. طی این دهه و چندین سال پس از آن منطقه سیاه شیکاگو در تصرف

چندین و چند خانواده مافیایی بود و هدفشان مانند هدف ما در بازی Empire of Sin سلطه بر آن منطقه و در ادامه تمام شهر شیکاگو بود.

بررسی بازی امپراتوری گناه / بازی Empire of Sin

به‌طور کلی بازی امپراتوری گناه از داستان ثابتی پیروی نکرده و شما با شروع به‌عنوان یکی از سران خانواده‌های مافیایی باید امپراتوری کوچک خود را در شهر گسترش دهید. شما طی بازی ماموریت‌هایی از طرف بازی دریافت می‌کنید، ولی این ماموریت‌ها آن‌چنان روند داستانی نداشته و شما تغییرات داستانی در بازی احساس نمی‌کنید، بلکه برروی قلمرو، روابط شما با اشخاص گروه و دیگر روسا تاثیر گذار است که در رابطه با آن در بخش گیم پلی بازی Empire of Sin بیشتر توضیح می‌دهیم.

شخصیت‌های بازی یا اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم روسای مافیا تلفیقی از چندین رئیس مافیای واقعی و چندین رئیس ساختگی هستند. از جمله معروف‌ترین روسای واقعی می‌توان به آل کاپون و آنجلو جنا اشاره کرد که در دنیای واقعی نیز بسیار خطرناک بوده‌اند. بیش از این پرداختن به داستان و بررسی بازی امپراتوری گناه از این منظر، چندان ضروری نیست.

گیم پلی بازی Empire of Sin

شما به‌عنوان رئیس یک خانواده مافیایی کوچک در سال 1920 بازی امپراتوری گناه را آغاز کرده و هدفتان سلطه بر شیکاگوی خونین تا سال 1933 است. در این راه شما انبوهی از انتخابات مختلف برای پیش بردن قلمرو را در اختیار دارید. مهم‌ترین بخش گیم پلی بازی Empire of Sin را می‌توان استخدام نیروهای همراه دانست. شما از بین 60 نیروی متفاوت می‌توانید تا حداکثر 16 نیرو را همیشه همراه خود داشته و در خیابان‌های شیکاگو جولان دهید.

شخصیت خودتان و همینطور نیروهای شما هرکدام از اخلاقیات، قدرت‌ها، توانایی‌ها، دوستی‌ها و دشمنی‌های متفاوت بهره می‌برند. شما می‌توانید شخصیتی که قدرت کلام بالاتری دارد را انتخاب کنید تا در آینده بتوانید با دیگر روسای مافیا معامله کنید. بله معامله! شما طی بازی می‌توانید قلمروهای مختلف را از آن خود کنید و برخی اوقات این عمل بسیار دشوار بوده و شما نیاز به هم پیمان‌هایی دارید. پس با قدرت معامله، داد و ستد و البته زیرکی می‌توانید کسی را به‌عنوان هم پیمان یا دشمن در برابر خود ببینید. برای مثال می‌توانید از دشمنی میان یکی از روسا با رئیس دیگر سو استفاده کرده، با یکی از آن‌ها هم دست شده و دیگری را از پای دربیاورید.

گیم پلی بازی Empire of Sin / بازی امپراتوری گناه

اما نیروهای شما. نیروهای شما نیز هرکدام خصوصیات، اسلحه و اخلاق خاص خود را دارند. باید در انتخاب نیروهای خود دقت کنید چون ممکن از در اثر وفاداری کم یا خصومت شخصی با یکی دیگر از اعضای گروه، خانواده مافیایی شما را متشنج کند. درهمین حین احتمال عاشق شدن اعضای گروه نیز وجود دارد که برخی اوقات اثر مثبت در روحیه آن‌ها داشته و بهتر مبارزه می‌کنند.

دیگر بخش مهم بازی حمله به مواضع دیگر روسا یا دفاع از مواضع خودی‌ست. شما برای کسب درآمد و زنده نگه داشتن خانواده باید از طریق مکان‌های زیادی از جمله کارگاه مشروب سازی، فروشگاه‌های مشروب قاچاق، کازینوها و غیره کسب درآمد کنید. نیروهای شما نیاز به حقوق دارند و ضرر در تجارت و کسب‌وکار نیز می‌تواند خانواده شما را به ورطه نابودی بکشاند. درهمین حین، معامله درست با دیگر خانواده‌ها می‌تواند برای شما خوب یا بد باشد. ممکن است شما میزانی پول از دست دهید، ولی طی معالمه امنیت خانواده خود را حفظ کنید.

سیستم مبارزه بازی نیز نسبت به عناوین دیگر این سبک بسیار پیشرفت کرده است. شخص اصلی مافیا و نیروهای او هرکدام سطحی مختص به خود دارد که با افزایش آن می‌تواند از قابلیت‌ها جدید در میدان مبارزه بهره مند شود. انبوهی از اسلحه نیز در بازی وجود داشته که با خرید از فروشگاه یا حمله به مواضع دیگر روسا قابل دسترسی هستند. افزایش سطح نیروها می‌تواند بسیار در مواقع خطر مهم باشد.

تریلر بازی Empire of Sin / گیم پلی بازی Empire of Sin

مواضع شما در زمان غیاب شما ممکن است مورد حمله قرار بگیرد. پس برای دفاع چه می‌توان کرد؟ شما با پولی که از مواضع و معاملات به‌دست می‌آورید قدرت ارتقا مواضع خود را دارید که شامل نیروهای قوی‌تر یا تفنگ‌های بهتر در مواضع می‌شود. در همین حین می‌توانید از منوی ارتقا، مواضع خود را پیشرفت داده تا سطح خدمات بهتری به مشتری‌های خود ارائه دهید که بدون شک سبب درآمد بهتر می‌شود. خوشبختانه گیم پلی بازی Empire of Sin آزادی عملی به بازیکن داده و از این‌رو، این بازی قابل تحسین است.

در بازی مراحلی نیز وجود دارد که از طرف اشخاص مختلف به شما سپرده می‌شوند. این مراحل بیشتر جنبه مراحل فرعی داشته و هدف از انجام آن‌ها بیشتر کسب درآمد و بالا بردن سطح خانوده است و روند داستانی مشخصی طی نمی‌کند. احتمال دارد به‌دلیل انجام یکی از مراحل رابطه شما با یکی خانواده‌ها به‌هم خورده یا نیروی شما از بین برود یا شما با پلیس درگیر شوید، ولی همه این‌ها اتفاقاتی هستند که بدون انجام مراحل نیز رخ داده و بسته به مراحل نیستند، پس از این رو می‌گوییم مراحل بازی به معنای وجود داستان در بازی نیستند.

بررسی بازی Empire of Sin

بازی امپراتوری گناه نقاط قوت و ضعف خاص خودش را دارد. در ادامه کمی تخصصی‌تر به بررسی بازی Empire of Sin می‌پردازیم.

بازی‌های سبک استراتژی نوبتی به‌طور کلی از المان‌های محدودتری برخوردار بوده و نسبت به بازی‌هایی مانند بازی‌های جهان باز یا نقش آفرینی جای کار کم‌تری برای استودیو توسعه دهنده باقی می‌گذارند، ولی بازی امپراطوری گناه از لحاظ سبکی بسیار موفق عمل کرده و بدون شک عملکرد بازی از لحاظ سبکی جای تقدیر دارد. وجود آیتم‌های فراوان برای استفاده، نیروهای متفاوت با خصوصیات متفاوت، مکان‌های متفاوت و مختلف، دشمنان متفاوت با درجه سختی‌های گوناگون، همه و همه باعث شده تا در بررسی بازی Empire of Sin بتوانیم این بازی را یک بازی سرگرم‌کننده قلمداد کنیم.

در ادامه بررسی بازی Empire of Sin باید اشاره کرد که به‌لطف موتور گرافیکی Unity بازی امپراتوری گناه از کیفیت گرافیکی بسیار خوبی بهره می‌برد. گرچه این سبک بازی و به‌خصوص در شهری که بافت یکسان دارد نیاز به گرافیک قدرتمندی نداشته و تقریبا برروی تمامی سیستم‌های امروزی قابل اجراست، ولی به‌طور کلی از گرافیک چشم نوازی بهره‌مند بوده و بدون شک به مذاق بسیاری خوش می‌آید.

 تریلر بازی Empire of Sin

شهر شیکاگو در دهه 1920 میلادی بسیار خوب طراحی شده، ولی نکته منفی آن یک‌نواختی مکان‌ها با طیف رنگی یکسان است که می‌تواند راه رفتن در شهر را میزانی حوصله سربر کند. ساختمان‌ها و کارگاه‌های یک شکل و به‌طورکلی کمبود الگوها نیز یکی دیگر از مشکلات فضای کلی بازی قلمداد می‌شود.

جدای از بحث گرافیک و گیم پلی بازی Empire of Sin ، صداگذاری بازی قابل قبول است. صدا فضای شهر و موسیقی‌های بازی حس خوب و کلاسیکی به بازیکن القا می‌کند، ولی صدای شخصیت‌های بازی، دیالوگ‌های آن‌ها و البته صدای تفنگ‌ها به‌شدت ضعیف کار شده است. کمبود دیالوگ و یک‌نواختی صدای تفنگ‌ها و اعمال نیروها می‌تواند کاری کند که شما بازی را در حالت بدون صدا بازی کنید. متاسفانه برروی هر میز مذاکره‌ای که بنشینید دیالوگ‌های یکسان را از زبان روسا یا نیروهای مختلف می‌شنوید. بدون شک ما انتظار صداهای بیشتری از این بازی داشتیم.

کم‌تر کسی از خطوط داستانی بی‌زار است و بدون شک چنین بازی که فاقد بخش آنلاین چند نفره است می‌توانست با فضای مافیایی خود داستانی زیبا در اختیار بازیکنان قرار دهد تا تجربه‌ای کامل‌تر از یک بازی سال 2020 داشته باشند. به هر ترتیب، در بررسی بازی امپراتوری گناه نمی‌توان یک‌سری از ضعف‌های بازی را انکار کرد. با‌این‌حال همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردیم، در مجموع با بازی قابل قبولی طرف هستیم.

آموزش بازی امپراتوری گناه

لازم به ذکر است که مطالب این بخش حاصل تجربه شخص نویسنده بوده و امید است بتوانیم به شما کمک کرده باشیم.

انتخاب نیروی درست

شاید انتخاب رئیس مافیای درست خیلی متفاوت نباشد، ولی انتخاب نیروهای درست بسیار مهم است. انتخاب نیروهای بی‌وفا می‌تواند تمام خانواده شما را به باد دهد. البته که انتخاب نیروهای قوی با خصوصیات مثبت و نبود دشمنی میان دو نیروی گروه شما می‌تواند طی یک روز شما را به درجات بالا در شهر شیکاگو برساند.

تجارت صحیح

طی روزهای اول با خود می‌گویید که تجارت مهم نیست، همه را از دم تیغ می‌گذارنم و پول دار می‌شوم. این حرکت یک استراتژی کاملا اشتباه است. شاید در روزهای اول نیروهای کوچک را از سر راه بردارید و پولی به‌هم بزنید، ولی با پیشرفت بازی نیروهای روبه‌روی شما قوی‌تر شده و ممکن است به‌صورت تکی وارد جنگ با چندین خانواده دیگر شوید و آن زمانی‌ست که شما باید از راه تجارت پول دربیاورید.

داشتن تجارت‌های سالم و قوی با نیروهای دست اول می‌تواند کلید پیروزی شما در جنگ‌های بزرگ باشد، چون پول از همه چیز در این بازی مهم‌تر است.

بازی امپراتوری گناه Empire of Sin Map / بازی استراتژیک Empire of Sin

عجله نکنید

عجله زیاد و حمله‌ور شدن به دیگر خانواده‌ها و مواضعشان حواس شما را از تجارت‌های پیشین پرت کرده و طی زمان به‌شدت ضعیف می‌شوند و نه‌تنها مکان جدید به‌دست نمی‌آورید، بلکه به‌سرعت مکان‌های قدیمی خود را از دست داده و به پله اول برمی‌گردید. پس شتاب زده عمل نکنید و مواضع خود را قوی ساخته و سپس به‌دنبال مواضع جدید بروید.

با همه دشمن نباشید

درست است که شما یک رئیس مافیا هستید و رئیس مافیا به هیچکس اعتماد ندارد، ولی هم پیمانی‌های کوتاه راه شما برای به‌چنگ آوردن شیکاگو است. با تشکیل پیمان نیروها ضعیف را از پا درآورده و قوی شوید و در پایان با قدرت افزایش یافته خود نیروهای قوی را از پای دربیاورید.

سیستم مورد نیاز بازی Empire of Sin

حداقل سیستم مورد نیاز

سیستم عامل: ویندوز 8.1، 10 (64 بیتی)

پردازنده: Intel Core i3-530 یا AMD Phenom II X3 720

حافظه رم: 4 گیگابایت

پردازنده گرافیکی: (Nvidia GeFroce GTX 460 (1GB یا (AMD Radeon R7 250 (2GB

دایرکت ایکس: نسخه 11

حداقل حجم مورد نیاز: 10 گیگابایت

بازی امپراتوری گناه Empire of Sin Street / بررسی بازی Empire of Sin

سیستم پیشنهادی

سیستم عامل: ویندوز 10 64 بیتی

پردازنده: Intel Core i5-4460 یا AMD Ryzen 5 3400G

حافظه رم: 8 گیگابایت

پردازنده گرافیکی: (Nvidia GeForce GTX 770 (2GB یا (AMD Radeon RX 470 (4GB

دایرکت ایکس: نسخه 11

حداقل حجم مورد نیاز: 10 گیگابایت

نمرات بازی Empire of Sin

Windows Central: امتیاز 90 از 100

ترکیبی قوی از سبک‌ها و قابلیت دوباره بازی کردن است که بازی Empire of Sin را تبدیل به یک انتخاب عالی برای طرفداران سبک استراتژیک کرده است.

IGN اسپانیا: امتیاز 80 از 100

مدیریت مافیایی فوق‌العاده در کنار سیستم مبارزه خوب. رابطه میان کارمندان سبب اتفاقاتی مصنوعی و وقوع اتفاقات دور از منطق می‌شود.

IGN ایتالیا: نمره 70 از 100

بازی Empire of Sin بازی بدی نیست، بلکه یک بازی عادی‌ست و آنقدر عمق ندارد که توجه طرفداران اصیل سبک استراتژیک را به خود جلب کند. دنیای مدیریت مافیا همیشه اعجاب انگیز است، ولی می‌توانست بهتر از این باشد. اگر بخواهیم به عبارت دیگر بیان کنیم، بازی امپراتوری گناه همان بازی X-COM با تم خلاف و گانگستر است و کم‌تر شبیه ساز دنیای مافیاست.

Empire of Sin Sitdown بازی امپراتوری گناه / تریلر گیم پلی بازی Empire of Sin

DualShockers: امتیاز 70 از 100

لحظاتی در بازی وجود دارند که مغز شما را از خوبی منفجر کنند، ولی درکل این بازی کمبودهایی دارد.

WCCFTech: امتیاز 65 از 100

بازی Empire of Sin نامه‌ای عاشقانه به دوران دل‌فریب تاریخ آمریکاست و همه چیز را به‌خوبی به‌نمایش درآورده است. استایل لباس‌ها و خشونت با تفنگ تامپسون همه همانگونه که انتظار دارید وجود دارند. متاسفانه شخصیت‌ها کم عمق هستند و هوش مصنوعی ضعیف و ضعف ریزه کاری در بازی آن را به بازی تبدیل کرده که به آن اعتیاد پیدا نکنید. بااین حال اگر عاشق دنیای مافیایی هستید، بازی Empire of Sin پیشنهادی‌ست که نمی‌توانید آن را رد کنید. (اشاره به دیالوگ معروف فیلم سینمایی پدرخوانده)

IGN: امتیاز 40 از 100

ترکیب مدیریت دنیای خلاف و سبک استراتژیک نوبتی در بازی Empire of Sin همه برروی کاغذ عالی به‌نظر می‌رسند، ولی به‌لطف باگ‌ها و برخی کمبودها، بازی با شکست کامل مواجه شده است.

سخن پایانی

Empire of Sin Territory / بررسی بازی امپراتوری گناه

اگر از شیفتگان فیلم‌هایی مانند The Godfather یا GoodFellas هستید، بدون شک این بازی بسیار برای شما خوشایند خواهد بود. بازی که فرای مشکلات و کمبودهای خود در القای حس کلی دنیای مافیایی بسیار عالی ظاهر شده و می‌تواند شما را به‌جای دون ویتو کورلئونه یا امثال او جا بزند. گیم پلی بازی Empire of Sin در مجموع به شکلی است که شاید نتواند هر کاربری را راضی نگه دارد، ولی نسبت به بازی‌های هم‌سبک خود، بازی استراتژیک Empire of Sin در وضعیت مطلوبی به‌سر می‌برد.

آیا شما بازی استراتژیک Empire of Sin را تجربه کرده‌اید؟ به‌نظر شما این بازی با چه چیزهایی می‌توانست ضعف را جبران کرده و نمرات بهتری را از دید منتقدین کسب کند؟ اگر شما به بررسی بازی امپراتوری گناه بپردازید نمره‌ای به آن می‌دهید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402