معرفی بازی Sleeping Dogs ؛ داستان، گیم پلی و نمرات

ترینر بازی sleeping dogs / تاریخچه بازی sleeping dogs
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از جالب توجه ترین عناوین ژانر اکشن ماجراجویی به شیوه سندباکس بازی Sleeping Dogs محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم بازی اسلیپینگ داگز را برای شما معرفی کنیم. با ما باشید.

همچنین بخوانید :

بازی Sleeping Dogs یک بازی ویدیویی اکشن ماجراجویی (Action-adventure) به شیوه سندباکس (Sandbox) است که توسط کمپانی United Front Games ساخته شده و کمپانی Square Enix آن را به انتشار رسانده است. این بازی در ابتدا برای پلتفرم‌های پلی استیشن 3، Xbox 360 و PC منتشر شده بود و بعدها برای پلتفرم‌های PS4 و Xbox One نیز منتشر شد و نظر مثبت منتقدین و مخاطبان را به سوی خود جلب کرد. در مقاله‌ای که پیش رویتان هست قصد داریم جوانب مختلف بازی اسلیپینگ داگز را تحت بررسی قرار دهیم. همراه پلازا بمانید.

بازی سگ های خوابیده / بازی سگ های خفته

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 

داستان بازی Sleeping Dogs

داستان بازی سگ های خوابیده در شهر هونگ کونگ معاصر اتفاق می‌افتد و در چهار قسمت مختلف از شهر روایت می‌شود. در ابتدا شاهد روایت داستان وی شن (Wei Shen) هستیم؛ یک پلیس سابق متعلق به شهر سان فرانسیسکو که به نیروهای پلیس شهر هونگ کونگ منتقل شده و ماموریت دارد که سازمان تبه‌کاری به نام سان اون یی (Sun On Yee) را نابود کند.

خط داستانی اصلی بازی سگ های خواب آلود در دو زیرشاخه جداگانه دنبال می‌شود: تلاش توامان شن برای انجام دادن ماموریت پلیسی خود و در عین حال انجام دادن ماموریت‌های تبهکاری برای ثابت کردنش به سازمان تبهکاری و در عین حال ماموریت‌هایی که از سوی یک فرمانده متعلق به سازمان دریافت می‌کند و از جمله آن‌ها می‌توان به ترور برخی از فرماندهان دیگر سازمان اشاره کرد.

ابتدای داستان بازی سگ های خوابیده از جایی شروع می‌شود که تبه‌کاری به نام وی شن که در عین حال قهرمان بازی است در منطقه آبردین (Aberdeen) شهر هونگ کونگ پس از یک معامله مواد مخدر بد دستگیر می‌شود. او در بازداشتگاه با یک دوست قدیمی به نام جکی ما (Jackie Ma) روبرو می‌شود و جکی به او پیشنهاد می‌دهد که هنگام آزاد شدن از بازداشت او را با اعضای مختلف گروه تبهکاری‌اش آشنا کند.

تریلر بازی Sleeping Dogs / داستان بازی Sleeping Dogs

پس از مدت کوتاهی لو می‌رود که شن یک پلیس مخفی است که پروسه دستگیری او جزوی از یک عملیات پلیسی بود و هدف از این دستگیری بررسی روابط شاخه‌ مشخصی از یک گروه تبهکاری به نام Sun On Yee محسوب می‌شود. شن در این عملیات عضوی از این گروه تبهکاری می‌شود و ماموریت پیدا می‌کند که یک به یک اعضای این گروه تبهکاری را دستگیر کند و در عین حال با مشارکت در تبهکاری‌ها اعتماد آن‌ها را به خود جلب کند.

ماموریت‌های شن در داستان بازی سگ های خفته توسط یک ابرفرمانده پلیس به نام توماس پندرو (Thomas Pendrew) با صداپیشگی تام ویلکینسون (Tom Wilkinson) هدایت می‌شود و پیشرفتی که می‌کند را به همکارش ریموند ماک (Raymond Mak) با صداپیشگی بایرون مان (Byron Mann) گزارش می‌دهد. او نفوذ خود به سازمان تبهکاری Sun On Yee را با همکاری یکی از دوست‌های بچگی خود به نام جکی ما (Jackie Ma) با صداپیشگی ادیسون چن (Edison Chen) شروع می‌کند.

جکی یکی از اعضای سازمان تبهکاری است که وفاداری‌اش نسبت به سازمان توسط رئیسی به نام وینستون چو (Winston Chu) با صداپیشگی پری شن (Parry Shen) مورد آزمایش قرار می‌گیرد. از کاراکترهای دیگر بازی Sleeping Dogs برای کامپیوتر می‌توان به رئیس سازمان Sun On Yee با نام دیوید وی لین (David Wai-Lin) با صداپیشگی جیمز هونگ (James Hong)، جیانگ (Jiang) با صداپیشگی الیزابت سونگ و آماندا کارترایت (Amanda Cartwright) با صداپیشگی اما استون (Emma Stone) اشاره کرد.

گیم پلی بازی Sleeping Dogs / بازی اسلیپینگ داگز

 

گیم پلی بازی اسلیپینگ داگز

گیم پلی بازی Sleeping Dogs در ژانر اکشن ماجراجویی (Action-adventure) طبقه بندی می‌شود. محیط بازی دنیای باز (Open World) است و بازی از زاویه سوم شخص تجربه می‌شود. همانطور که اشاره کردیم بازیکنان در گیم پلی بازی Sleeping Dogs فردی به نام وی شن (Wei Shen) را کنترل می‌کنند؛ یک پلیس چینی آمریکایی که به شیوه مخفی قصد از میان بردن یک سازمان تبهکاری به نام Sun On Yee را دارد.

بازیکنان در بازی سگ های خفته قادر هستند بدوند، بپرند، از موانع مختلف عبور کنند، شنا کنند و همچنین وسایل نقلیه مختلفی از جمله ماشین، قایق و موتورسیکلت برانند. رابط کاربری بازی Sleeping Dogs دارای یک نقشه کوچک است که در آن اهداف، مکان‌ها و همچنین موقعیت کنونی شن نمایش داده می‌شود. در این نقشه کوچک میزان جان (Health) شن و صورت او نیز نمایش داده می‌شود. علاوه بر این در رابط کاربری بازی شاهد اسلحه مورد استفاده و میزان گلوله آن نیز هستیم.

عناصر نقش آفرینی بازی Sleeping Dogs بر پایه سه نوع امتیاز تجربه (XP) بنا شده‌اند که به ترتیب عبارتند از تجربه Triad، تجربه Face و تجربه پلیس. تجربه Triad یا همان تبهکاری از طریق انجام دادن اموری همانند مبارزه تن به تن و اعمال خشونت بار انجام می‌شود و میزان آن بستگی به پیچیدگی حملات شما به عنوان بازیکن دارد. تجربه Face از طریق انجام ماموریت‌های فرعی کسب می‌شود و با به دست آوردن آن می‌توانید آیتم‌هایی تزئینی همانند لباس‌ها و وسیله‌های نقلیه مختلف تهیه کنید.

بازی sleeping dogs برای کامپیوتر / بررسی بازی Sleeping Dogs

تجربه پلیس یا Police XP نیز از طریق انجام ماموریت‌های پلیسی و به حداقل رساندن کشتن افراد معمولی و همچنین صدمه زدن به ساختمان‌ها کسب می‌شود و از طریق آن می‌توانید تجهیزات پیشرفته پلیسی خریداری کنید. نبرد تن به تن در گیم پلی بازی Sleeping Dogs از جهات مختلف شباهت زیادی به بازی Batman: Arkham Asylum دارد. شما در این بازی قادر هستید از هر جهت که بخواهید حملات مختلفی با اسلحه و یا بدون اسلحه نسبت به دشمنان خود داشته باشید.

از اسلحه‌های سرد موجود در گیم پلی بازی اسلیپینگ داگز می‌توان به چاقوها و لوله‌های فلزی اشاره کرد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و البته باید در نظر داشته باشید که استفاده مداوم از این اسلحه‌ها سبب از میان رفتنشان خواهد شد. علاوه بر این می‌توانید از «حملات محیطی» نیز بهره ببرید که در طی آن‌ها شن اهدافش را به سمت و سوی وسایل مختلف می‌کشاند و سپس آن‌ها را از پای در می‌آورد. در حین حمله به دشمنان میزان جان شما کم خواهد شد که این مورد را می‌توانید با استفاده از مکانیزم کاور (Cover) به حداقل برسانید.

گیم پلی بازی اسلیپینگ داگز / تریلر بازی اسلیپینگ داگز

برخی از ناحیه‌های دنیای بازی Sleeping Dogs تا هنگامی که در ماموریت داستانی به نقطه مشخصی برسید غیرقابل دسترسی خواهند بود. در این میان جا دارد اشاره کنیم که گیم پلی بازی سگ های خفته صرفا عبارت از مبارزه نیست و شما می‌توانید به گشت و گذار در محیط بازی و شرکت در فعالیت‌های مختلف همانند مسابقات ماشین، سرقت ماشین و یا هنرهای رزمی بپردازید.

 

زمان انتشار بازی Sleeping Dogs

زمان انتشار بازی Sleeping Dogs چهاردهم آگوست 2012 (24 مرداد 1391) محسوب می‌شود و در این تاریخ این بازی ویدیویی برای سه پلتفرم کامپیوتر، PS3 و Xbox 360 منتشر شده است. علاوه بر این نسخه بازسازی شده بازی نیز در ماه اکتبر 2014 برای پلتفرم‌های کامپیوتر، PS4 و Xbox One منتشر شد.

نقد و بررسی بازی اسلیپینگ داگز / زمان انتشار بازی Sleeping Dogs

 

سیستم مورد نیاز بازی Sleeping Dogs

در بخش زیر سیستم مورد نیاز بازی Sleeping Dogs را با همدیگر تحت بررسی قرار می‌دهیم. همراه پلازا بمانید.

 

حداقل سیستم مورد نیاز

  • پردازنده: Core 2 Duo 2.4 GHz یا Althon X2 2.7 GHz
  • رم: 2 گیگابایت
  • سیستم عامل: Windows Vista Service Pack 2
  • پردازنده گرافیکی: DirectX 10 یا 11 compatible Nvidia یا AMD ATI card, ATI Radeon 3870 یا higher, Nvidia GeForce 8800 GT یا higher
  • حافظه داخلی مورد نیاز: 15 گیگابایت

 

سیستم مورد نیاز پیشنهادی

  • پردازنده اصلی: Quad-core Intel یا AMD CPU
  • رم: 4 گیگابایت
  • سیستم عامل: ویندوز 7
  • پردازنده گرافیکی: DirectX 11 Nvidia یا AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 یا ATI Radeon 6950
  • حافظه داخلی مورد نیاز: 15 گیگابایت

سیستم مورد نیاز بازی Sleeping Dogs/ راهنمای بازی اسلیپینگ داگز

 

نقدها و نمرات بازی Sleeping Dogs

در این بخش به نقد و بررسی بازی Sleeping Dogs و از نظر گذراندن نمرات مختلف در رابطه با این بازی خواهیم پرداخت. با ما باشید.

 

Gaming Nexus / امتیاز: 95

در بازی اسلیپینگ داگز بازیکنان با یک روایت داستانی درگیرکننده مواجه هستند که محیط پرجزئیات و اتمسفریک شهر هونگ کونگ آن را همراهی می‌کند. دامنه متنوع ماموریت فرعی و فعالیت‌ها نیز اطمینان حاصل می‌کند که بازیکن‌ها با موقعیت‌های قابل توجهی برای ماجراجویی و اکشن بیشتر پس از تمام کردن ماموریت‌های اصلی مواجه شوند. این موارد را با جلوه‌های بصری و موسیقی درگیرکننده بازی همراه کنید تا با یک بازی کامل روبه‌رو شوید که مدت‌ها شما را سرگرم خود خواهد کرد.

 

AtomicGamer / امتیاز: 90

کمپانی‌های Square Enix و United Front Games بازی Sleeping Dogs را به شیوه شگفت آوری برایمان عرضه کرده‌اند و این بازی از همه نظر عالی‌ست.

 

PC Master / امتیاز: 90

بر خلاف عناوین قبلی True Crime در بازی Sleeping Dogs مناطق مختلف شهر هونگ کونگ با تمام جزئیات نشان داده نشده‌اند و در عوض شاهد آن هستیم که گرایش بازی به المان‌های GTA و آن رویکرد بیشتر است؛ با این وجود در بازی اسلیپینگ داگز می‌توان گفت همین المان‌های GTA وار نیز بهتر به نمایش گذاشته شده‌اند.

 

Giant Bomb / امتیاز: 80

بازی Sleeping Dogs و محصول نهایی کمپانی Square Enix را به عنوان یکی از بهترین عناوین دنیای باز جنایی جهان نخواهیم شناخت؛ اما این عنوان را به مثابه یک بازی محکم و خوب به یاد خواهیم آورد که از ابتدا تا انتها ما را سرگرم خود می‌کند.

 

Level / امتیاز: 80

اکشن شهری به شیوه آسیایی در بازی Sleeping Dogs روح تازه‌ای به ژانر Sandbox دمیده است؛ به همراه دنیایی پر از جزئیات، مکانیزم‌های مبارزه خفن و بخش‌ها و فعالیت‌های آزاد مختلف.

 

Absolute Games / امتیاز: 60

عنوان بازی Sleeping Dogs ما را با عبارت Let sleeping Dogs lie مواجه می‌کند و من فکر می‌کنم سازندگان باید به این توصیه عمل می‌کردند و اجازه می‌دادند که بازی True Crime: Hong Kong با همه عناصر خود از میان برود تا موارد جدیدی را در این عنوان شاهد بودیم.

بازی sleeping dogs برای اندروید / بازی sleeping dogs 1

 

موارد دیگر در رابطه با بازی سگ های خفته

از طریق این لینک می‌توانید به راهنمای بازی Sleeping Dogs دسترسی داشته باشید و این لینک نیز شما را در جهت آموزش بازی Sleeping Dogs و آشنایی با المان‌های مختلف آن یاری خواهد داد. علاوه بر این ترینر بازی Sleeping Dogs را نیز می‌توانید از طریق این لینک دریافت کنید. کد تقلب بازی Sleeping Dogs نیز از طریق این لینک قابل دسترسی است. موسیقی متن بازی Sleeping Dogs را هم می‌توانید از طریق این لینک دریافت کنید.

به رازهای بازی Sleeping Dogs و ایستراگ‌های این بازی نیز از طریق این لینک می‌توانید دسترسی داشته باشید و از طریق همین منبع می‌توانید با تاریخچه بازی Sleeping Dogs نیز آشنا شوید. برای خرید بازی Sleeping Dogs می‌توانید به این لینک و جهت دانلود بازی Sleeping Dogs به این لینک مراجعه کنید.

خرید بازی Sleeping Dogs / آموزش سیستم مورد نیاز بازی Sleeping Dogs/ راهنمای بازی اسلیپینگ داگز

 

سخن پایانی

در مقاله‌ای که خواندید جوانب مختلف بازی Sleeping Dogs 1 را برای شما بررسی کردیم و امیدواریم با خواندن مقاله‌مان نسبت به تجربه این بازی خوب ترغیب شده باشید. به عنوان کلام آخر می‌توان گفت بازی سگ های خفته از جهات مختلف چه از منظر گیم پلی و چه از منظر گرافیک و جلوه‌های صوتی و بصری در درجه بالایی از کیفیت قرار دارد و اگر جزو علاقمندان سبک Sandbox و دنیای باز باشید پیشنهاد می‌کنیم این بازی را حتما امتحان کنید.

از منظرهای مختلف بازی Sleeping Dogs را می‌توان با رقبایی همانند GTA و Red Dead Redemption مقایسه کرد. شکی نیست که در بازی‌های GTA شاهد تنوع بیشتری چه از منظر میزان ماموریت‌ها و چه از منظر فعالیت‌هایی که در دنیای بازی می‌توان انجام داد و البته احتمالا کیفیت بهتری از جنبه‌های مختلف هستیم. با این وجود می‌توان گفت سازندگان بازی سگ های مرده در ساختن یک بازی مستقل و یک روایت ویژه در یک محیط دنیای باز موفق عمل کرده‌اند. بنابراین همانطور که اشاره کردیم اگر می‌خواهید دنیای GTA را به شیوه‌ای دیگر و در محیطی دیگر و با شخصیت‌ها و روایتی دیگر و منحصر به فرد تجربه کنید بازی اسلیپینگ داگز گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود.

نظر شما در رابطه با بازی سگ های خفته چیست؟ نظرات خود را از طریق بخش پایین و قسمت کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
میرزایی
.
17 دی 1399، 07:45
پاسخ
0
2
تریلر بازی اسلیپینگ داگر نشون میده بازی جذابیه
avatar
همایون
.
14 دی 1399، 11:09
پاسخ
0
1
بهترین نقد و بررسی بازی اسلیپینگ داگز تا به الان
avatar
سپیده
.
14 دی 1399، 10:04
پاسخ
5
0
بازی sleeping dogs برای اندروید هم هست؟
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402