معرفی و بررسی بازی Haven ؛ گیم پلی، نمرات و سیستم مورد نیاز

دانلود بازی Haven/ بازی Haven
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از سبک‌های پرطرفدار در دنیای گیم، بازی‌های نقش‌آفرینی هستند. بازی Haven یک بازی نق‍ش‌آفرینی جذاب است. در ادامه با نقد و بررسی بازی پناهگاه با ما همراه باشید.

بازی Haven یک بازی مهیج در سبک نقش‌آفرینی است. این بازی ویدئویی سرگرم‌کننده توسط The Game Bakers ساخته و عرضه شده است. بازی نقش آفرینی Haven در ماه دسامبر 2020 (آذر ماه 1399) برای پلتفرم‌های ویندوز، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری X/S منتشر شده است. نسخه‌های بازی پناهگاه برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4 و نینتندو سوئیچ نیز قرار است که در اوایل سال 2021 به انتشار جهانی رسیده و عرضه شوند. با معرفی این عنوان همراه پلازا باشید.

بازی ماجراجویانه Haven/ بازی Haven

آنچه در ادامه می‌خوانید:

داستان بازی پناهگاه

قبل از آن‌که به سراغ گیم پلی برویم، با ما همراه باشید تا نگاهی به داستان بازی Haven داشته باشیم. بازی پناهگاه حول‌محور دو شخصیت با نام‌های Yu و Kay می‌چرخد. این دو شخصیت از بازی، عاشق و معشوقه همدیگر هستند. آن‌ها قصد فرار به سیاره غیر قابل سکونتی به نام Source را دارند. آن‌ها برای تنها ماندن و به هم رسیدنشان قید تمام چیزهایی که داشته‌اند را زده و به سیاره فراموش شده‌ای شروع به حرکت می‌کنند.

بازی Haven یک RPG یا Role Playing Game بر مبنای داستانی عاشقانه است. این بازی قصد بر آن دارد که جلوه‌هایی از آزادی، عشق و علاقه را به نمایش بگذارد. بازیکنان تحت‌ عنوان دو شخصیت عاشق بازی خواهند کرد که در دنیایی ناشناخته قدم گذاشته‌اند. تمامی فعالیت‌ها و کارهای آن‌ها به دنبال این هدف صورت می‌گیرد تا وسایل و قسمت‌های کاربردی را پیدا کنند. وسایلی که آن‌ها برایشان جست و جو می‌کنند برای بازسازی کشتیشان است.

بازی پناهگاه/ تاریخ انتشار بازی Haven

Yu و Kay به دنبال آن هستند تا کشتی مخروبه را به جایی دنج و زیبا برای زندگی تبدیل و بازسازی کنند. آن‌ها به دنبال آرامش و راحتیشان بوده و همچنین می‌خواهند تا از تمامی لحظاتشان به گونه‌ای لذت ببرند که تا به حال همچین چیزی را تجربه نکرده‌اند. در ادامه داستان بازی پناهگاه، Yu و Kay می‌خواهند جایی امن و راحت را برای خود ساخته و آنجا به آشپزی و کارهای روزمره‌شان بپردازند.

کارها و اهداف آن‌ها در طول بازی علاوه بر بازسازی کشتی متروکه، این بوده که در طول روزشان منابع و اجسام ارزشمند را جمع‌آوری کنند. آشپزی‌ کردن نیز یکی از کارهایی‌ست که هر دو آن‌ها به آن علاقه‌مند هستند. در کنار عشق و عاطفه‌ای که در داستان بازی Haven قرار داده شده، یک بعد دیگر نیز وجود دارد. بازیکنان در حالی که هر دو شخصیت را می‌توانند کنترل کنند باید مواظب رابطه و رفتارهایشان باشند.

در کنار مبارزه برای زنده نگه داشتن آن‌ها و رابطه‌شان، باید مواظب افرادی که قصد ناراحت کردن و از بین بردن شما را دارند باشید. باید سعی کنید تا روند مبارزه را فهمیده و در زمان‌بندی درست این افراد را از بین ببرید. آن‌ها بیشتر سعی بر این موضوع دارند تا رابطه Yu و Kay را خراب کرده و آن‎‌ها را از هم جدا کنند. تنها دلیلی که مبارزه‌ها صورت می‌گیرد برای زنده و برقرار نگه داشتن رابطه و عشقشان است.

گیم پلی بازی Haven

پس از بررسی داستان، حالا نوبت به گیم پلی بازی Haven می‌رسد. بازی پناهگاه یک بازی در سبک نقش‌آفرینی با زاویه دید سوم شخص است. این بازی تمامی عناصر یک بازی Survival یا بقا را در خود جای داده است. پس از دانلود بازی Haven خواهید دید که این بازی زیبا دو شخصیت عاشق و معشوق را در خود جای داده است. بازیکنان نیز تحت‌ عنوان آن‌ها که Kay و Yu نام دارند، به بازی خواهند پرداخت.

بازی Haven/ بازی پناهگاه

بازی Haven همانطور که در بالا گفته شد، دو شخصیت دارد که بازیکنان با هر دو آن‌ها می‌توانند بازی کرده و آن‌ها را کنترل کنند. بازی کو-آپ Haven تصویری زیبا از یک بازی Co-op را به تصویر کشیده است. Game Bakers یک بازی با شخصیت‌هایی عاشق را به صورت همکار و همیار در بازی قرار داده که با کمک یکدیگر مراحل و مشکلات را سپری می‌کنند. کو-آپ (Co-op) بدین صورت بوده که دو بازیکن با کمک یکدیگر برای جمع‌آوری منابع، جنگیدن با دشمنان و سپری کردن مراحل در بازی نقش‌آفرینی خواهند کرد.

Yu و Kay مجهز به دو چکمه‌ ضد جاذبه هستند که برای پیمایش و گردش به صورت معلق در جهان مورد استفاده‌شان قرار می‌گیرد. آن‌ها با استفاده از چکمه‌هایشان، قادر خواهند بود تا مسافت‌های طولانی را در مدت زمان کمتری طی کرده و به مقصد مورد نظرشان برسند. یک از ارکان موفق شدن در بازی‌های این چنینی، گردش و جست و جو در محیط پیرامون بازیکن و محیط بازی است. کاوش در منطقه‌های مختلف بازی این فرصت را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد تا ابزار، وسایل، غذا و بسیاری از اجسام کلیدی را پیدا کنند.

ابزار، وسایل، غذا و غیره به کارکتر بازی کمک می‌کنند تا به هدفشان نزدیکتر شوند. با جلو بردن و سپری کردن مراحل بازی Haven، ابزاری که بازیکنان جمع‌آوری کرده‌اند رفته رفته بیشتر می‌شوند. Yu و Kay به دنبال یک مکان آرام و دلنشین هستند تا اوقات خوشی را برای خودشان رقم بزنند. ابزاری که در بازی پناهگاه به دنبالشان خواهید گشت، به همین هدف در بازی قرار داده شده‌اند. با این ابزار آن مکان آرام و آسوده را می‌توانید ساخته و به ادامه بازی بپردازید.

بازی پناهگاه/ بازی Haven

در بازی ماجراجویانه Haven، گه‌گاهی بازیکنان با یک‌سری موجودات عجیب و غریب رو به رو می‌شوند. این موجودات وحشی و خشن بوده که ظاهری مانند فلز زنگ زده دارند. زمانی که با چنین موجوداتی رو به رو می‌شوند باید به دنبال راهی باشند تا آسیبی به جسم و سلامتشان وارد نشود. در کنار سلامت جسمی، سلامت روحی و قدرت رابطه نیز بسیار مهم است. به صورتی که باید مواظب رابطه و صمیمیتشان باشید تا آن محبت و عشق کم نشود.

پس از دانلود بازی Haven برای کامپیوتر شاهد آن خواهید بود که جنگ‌ها و نبردهای بازی، جنگ‌های جدیدی هستند. این نبردها به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که حتما باید با استفاده از هر دو کارکتر (Yu و Kay) آن نبردها را سپری کنید. در بازی پناهگاه یک مکان به نام Nest وجود دارد که بسیاری از کارها را آنجا می‌توان انجام داد. Nest در اصل خانه امن (Safe House) بازی است. در آنجا بازیکنان قادر هستند تا با استفاده از ابزار و وسایل جمع‌آوری شده از جهان، وسایل جدیدی بسازند. در Nest علاوه بر ساختن وسایل، آن‌ها می‌توانند غذا درست کرده، استراحت کنند و به ریکاوری سلامتشان سرعت ببخشند.

در رابطه با تاریخ انتشار بازی Haven نکاتی قابل ذکر هستند که به آن‌ها خواهیم پرداخت. شرکت سازنده این بازی The Game Bakers به صورت رسمی در ماه فوریه 2019 (اسفند ماه سال 1397) از بازی پناهگاه پرده برداری کرد. یک سال پس از آن، بازی Haven برای پلتفرم‌های ویندوز، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در تاریخ 3 دسامبر 2020 (سه‌شنبه 12 آذر ماه 1398) به انتشار جهانی رسیده است. نسخه‌های این بازی برای کنسول پلی استیشن 4 و نینتندو سوئیچ نیز طبق اعلام آن‌ها، قرار است در اوایل سال 2021 عرضه شود.

بازی ماجراجویانه Haven/ بازی Haven

نقدها و نمرات بازی Haven

نمره متاکریتیک بازی Haven برای کنسول‌ پلی استیشن 5 برابر 70، برای  کامپیوتر نمره 77، برای ایکس باکس سری ایکس نمره 78 ثبت شده است. برای سایر کنسول‌ها هنوز نمره‌ای به ثبت نرسیده است. در ادامه نقد و بررسی بازی Haven، به نمرات این عنوان می‌پردازیم.

Hey Poor Player: نمره 100

بازی پناهگاه تنها یک بازی نیست که بخواهید آن ‌را بازی کنید. بلکه باید آن را احساس و درک کرد. اگر بخواهیم به صورت مختصر و کوتاه آن را توصیف کنیم باید بگوییم که این بازی مانند یک رمان عاشقانه است. بازی Haven جزو آن دسته از بازی‌هایی‌ست که هر شرکت بازی‌ساز آرزوی ساخت چنین بازی را دارد. در مقابل آن نیز هر بازیکنی از بازی کردنش بسیار لذت خواهد برد. نمی‌توان گفت که بازی پناهگاه از هر نظر زیبا و بی‌نظیر است. اما می‌توان گفت که هم داستان و هم گیم پلی بازی با کیفیت بالا ارائه شده است. اگر قصد بازی کردنش را داشتید، اول سعی کنید آن را درک کنید.

Keen Gamer: نمره 92

بازی Haven یک بازی جذاب نقش‌آفرینی و شخصیت محور بوده که لیاقت نگاه بازیکنان را دارد. این بازی خصوصیات منحصربه‌فرد زیادی دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به گرافیک زیبا، صدا گذاری خوب، موسیقی متن دلنشین و… اشاره کرد. چالش‌هایی که بازیکنان با آن‌ها رو به رو می‌شوند حرفی برای گفتن نخواهند گذاشت. تنوع در چالش‌ها به مراتب آن را به یک بازی بی‌نظیر تبدیل کرده است. اگر شما جزو آن دسته از بازی‌بازان هستید که از صحنه‌های بازی‌ها (Cut Scene) عبور می‌کنید شاید برایتان بازی مناسبی نباشد. اما اگر می‌خواهید در یک بازی خوب و باکیفیت و همچنین در شخصیت‌های جذابش خود را غرق کنید، در انتخاب این بازی دریغ نکرده و حتما آن را تجربه کنید.

Hardcore Gamer: نمره 80

بازی پناهگاه یک بازی کاملا موفق است. در اصل بازیکنان یک تجربه عاشقانه را با شخصیت‌های دوست‌داشتنی خواهند داشت. همچنین به بازی‌بازان این موقعیت را می‌دهد تا با گرافیک خوب سرعت جا به جا شدن در سیاره را تجربه کنند. جمع‌آوری و تلاش برای پیدا کردن منابع و ابزار و فرار از دست موجودات خشن و خطرناک بازی را به یکی از جذاب‌ترین RPGها تبدیل کرده است. تمامی این خصوصیات به همراه بهترین و دل‌نشین‌ترین موسیقی متن به بازیکنان ارائه شده است.

IGN: نمره 80

بازی Haven یک بازی علمی تخیلی جذاب در سبک نقش‌آفرینی است که جلوه‌های زیبایی از عشق و عاشقی و همچنین رابطه بین عاشق و معشوق را به نمایش گذاشته است. با چشم‌پوشی از یکنواخت بودن برخی از قسمت‌های آن مانند جمع‌آوری منابع و… بازی زیبایی را به دنیای گیم ارائه کرده است.

PC Gamer: نمره 72

بازی Haven یک بازی ماجراجویی آرامش‌بخش بوده که تمام تمرکزش بر روی نشان دادن جلوه‌ها و تصاویر عاشقانه است. در کنار جذابیت‌های بازی، یکنواخت بودن برخی از قسمت‌های آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

تاریخ انتشار بازی Haven/ بازی پناهگاه

سیستم مورد نیاز بازی Haven

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: ویندوز 7، 8، 10
  • پردازنده: Intel Core i3 ، AMD Phenom II X4
  • حافظه رم: 4 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: GeForce GTX 650 ، AMD R7 250 حداقل 1 گیگابایت
  • فضای مورد نیاز: 5 گیگابایت

سیستم پیشنهادی

  • سیستم عامل: ویندوز 10 نسخه 64 بیت
  • پردازنده: Intel Core i5-2500 3.3GHz ، AMD FX-8300
  • پردازنده گرافیکی: AMD Radeon HD 7970 یا NVIDIA GeForce GTX 680
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • فضای مورد نیاز: 5 گیگابایت
  • ورژن دایرکت ایکس: 11

سخن پایانی

بازی پناهگاه یک بازی نقش‌آفرینی (Role Playing Game) بوده که بازیکنان زیادی را مجذوب خودش کرده است. طبق نظرات و نمراتی که توسط منتقدین برای خودش ثبت کرده، بازی رضایت بخشی است. اگر بازی Haven را خریداری کنید، شما یک بازی نقش‌آفرینی عاشقانه و در عین‌ حال ماجراجویی را می‌توانید تجربه کنید. اگر به چنین بازی‌هایی علاقه دارید، بازی پناهگاه یکی از بهترین‌های این سبک به شمار می‌آید. فرصت را از دست ندهید و هرچه سریع‌تر آن را تجربه کنید. لحظات شاد و خوبی در انتظار نگاهتان است.

آیا بازی Haven را تجربه کرده‌اید؟ به چنین سبکی از بازی‌ها علاقه‌مند هستید؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با تیم پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402