کارهایی که آدم های موفق و ثروتمند هرگز انجام نمی‌دهند!

مهارت برای موفقیت شغلی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیا می دانید ثروتمندان و آدم های موفق در مقایسه با افراد دیگر چه کارهایی را انجام نمی دهند؟ شاید برایتان جالب باشد بدانید که این افراد چه کارهایی را انجام نمی‌دهند.

بر اساس مصاحبه ای که با 400 کارشناس که بخش زیادی از آنها جزء ثروتمندان به حساب می آیند، نقاط مشترک زیادی بین آدم های موفق وجود نداد. اما مطمئنا بسیاری از آنها، تمرین های خاص و روش های مختص خودشان را دارند، اما برخی از عادت ها در همگی مشابه است. نقطه مشترک این دسته از آدم ها در گذراندن اوقاتشان است و اینکه وقتشان را صرف انجام چه کارهایی نمی‌کنند.

در این مقاله به مواردی اشاره می کنیم که آدم های موفق و ثروتمندان از انجام دادن آنها خودداری می کنند.

در ادامه می‌خوانید: 

آدم های موفق چه کارهایی را انجام نمی‌دهند

جالب اینجاست که کتاب‌های زیادی برای موفقیت و معرفی عادات افراد موفق نوشته شده است. اما باید به کارهایی که این افراد انجام نمی‌دهند بیشتر توجه کرد.

1. بیشتر از 1 ساعت در روز تلویزیون تماشا نمی‌کنند

ممکن است که به سریال های تلویزیونی علاقه زیادی داشته باشید. اما صرف زمان بیشتر از یک ساعت پای تلویزیون، هدر دادن وقت نیست، بلکه دیوانگی محض است! آمریکایی ها به طور میانگین 5 ساعت در روز تلویزیون تماشا می کنند. این یعنی 77 روز در سال!  تنها تصور کنید که اگر 77 روز به تقویم شما اضافه شود، چه کارهایی با آن می کنید.

البته این امر که همیشه نهایت بهره‌وری را داشته باشید، غیرممکن است و تماشای تلویزیون برای رفع خستگی یک روز کاری طولانی کاری پذیرفتنی است، اما این که 25 درصد از زمان بیداری خود را روی مبل جلوی تلویزیون بنشینیم و به کارهای آدم های موفق نگاه کنیم، کاملا باعث هدر رفتن وقت و انرژی می شود.

آیا آدم موفقی را سراغ دارید که بیش از یک ساعت در روز تلویزیون تماشا کند؟ اگر روزهای خود را جلوی تلویزیون سر می کنید و تخمه می شکنید و می خواهید در عین حال آدم موفقی هم بشوید، در آن صورت در نحوه گذراندن اوقات خود باید تجدید نظری اساسی کنید.

2. پول خود را صرف خلاقیت می‌کنند!

آدم های موفق، پول خود را صرف چیزهایی می کنند که آنها را به آدم های بهتری تبدیل کند. آنها برای کسب و کار خرج می کنند تا باعث رشد شخصی شان شود و همین طور افزایش درآمدشان را به همراه آورد. آدم های ناموفق کالاهایی غیرضروری و چیزهایی می خرند که نیازی به آنها ندارند؛ خانه های آنها پر از آت و آشغال هایی است که از فروشگاه های زنجیره ای مختلف خریده اند و پول خود را دور ریخته اند.

آدم های موفق پول خود را با دقت خرج می کنند و بیشتر درآمد خود را صرف خلاقیت بیشتر می‌کنند.

3. بیش از اندازه نمی‌خورند و از مصرف غذاهای ناسالم خودداری می‌کنند

آدم های موفق

همچنین بخوانید :

چگونه مواد غذایی را وارد بدن می کنید، یکی از نشانه هایی است که می تواند باعث موفقیت شما در کسب و کار و زندگی شود. اگر به خوردن غذاهای سالم می پردازید، احساس بهتری خواهید داشت، انرژی تان بیشتر می شود و جوان تر می‌مانید. اگر شکم خود را از غذاهای فست فودی و ناسالم پر می‌کنید، در آن صورت نباید انتظار داشته باشید که مغزتان به خوبی و آن گونه که می خواهید عمل کند.

رفتارهای غذایی ناسالم باعث مشکلات بسیاری می شود که از این جمله می توان مواردی همچون، افسردگی، بیماری های قلبی و عروقی و موارد دیگر را نام برد. تمامی آدم های موفق مراقب سلامتی خود هستند و توجه ویژه ای به نوع غذایی که وارد بدن خود می کنند، دارند.

4. دیگران را مسئول شکست‌های خود نمی‌دانند

هیچ وقت نمی بینید که آدم های موفق دیگران را مسئول شکست های خود بدانند. در سویی دیگر نیز، خیلی به ندرت پیش می آید که آدم های ناموفق خودشان را مسئول عدم موفقیت خود بدانند. اگر می خواهید تبدیل به آدمی ثروتمند شوید، دست از شکایت کردن و غر زدن بردارید. در عوض به این امر بیندیشید که چگونه می توانید بدون توجه به عوامل خارجی موفق شوید. اگر مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیرید، در آن صورت می توانید به هر چیزی که می خواهید برسید.

5. به شایعه‌پراکنی و غیبت درباره دیگران نمی‌پردازند

آدم های موفق

هیچ وقت یک نفر از آدم های موفق را پیدا نمی کنید که بخواهد وقت باارزش خود را صرف حرف های خاله زنک و غیبت کردن پشت سر دیگران کند. مطمئنا اگر بخواهند در مورد اشتباهات دیگران صحبت کنند، از آن برای مثالی جهت بیان کردن حالت چیزهای مختلف استفاده می کنند. هیچ گاه پیش نمی آید که یک نفر از آدم های موفق جلوی کولر آبی بنشیند و بگوید:

«اوه خدای من! دیدی فلانی دیروز چی پوشیده بود؟»

«فهمیدی فلانی چطور با نامزدش به هم زد؟»

هیچ وقت این اتفاقات نمی افتند. به اندازه کافی در زندگی خود ماجرا دارید. بنابراین، دست از تمرکز روی زندگی دیگران بردارید و روی زندگی خود متمرکز شوید.

6. نگران نظر مردم درباره خودشان نیستند

آدم های موفق در دنیا، چه ثروتمند باشند و یا اینکه نباشند، هیچ وقت به نظرات دیگران درباره خودشان توجهی نمی کنند. مطمئنا از مشاوران خود نظر می گیرند. اما اجازه نمی دهند که خانواده، دوستان یا جامعه در مورد زندگی شان و یا چیزی که آنها را خوشحال می کند، تصمیم بگیرند. آنها ساز خودشان را می زنند و راه خودشان را در زندگی می روند. در نتیجه، آنها چیزهایی را تجربه می کنند که در نگاه عموم مردم نوعی ناهنجاری به حساب می آید. در واقع آنها زندگی می کنند.

 

نظر شما چیست؟ افراد موفق دیگر چه کارهایی انجام نمی دهند؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402