راهنمای کامل بیزینس اکانت اینستاگرام / نحوه ایجاد اکانت کسب و کار در اینستاگرام

راهنمای کامل بیزینس اکانت اینستاگرام / نحوه ایجاد اکانت کسب و کار در اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بیزینس اکانت اینستاگرام چیست؟ چگونه می‌توانیم برای خود بیزینس (business) اکانت بسازیم؟ در این مقاله همه چیز را درباره بیزینس اکانت اینستاگرام به شما توضیح می‌دهیم.

بیزینس اکانت اینستاگرام در سال 2016 معرفی شد. از آن زمان بسیاری از مشاغل تصمیم به تغییر حساب‌های اینستاگرام خود از پروفایل شخصی به بیزینس اکانت گرفتند. به نظر می‌رسید که این تغییر اجتناب‌ناپذیر است؛ زیرا اینستاگرام اکنون متعلق به فیسبوک است. از بسیاری جهات، اینستاگرام با تأکید بر عناصر بصری، به عنوان نسخه گسترش یافته فیسبوک عمل می‌کند و برای حساب‌های تجاری و تبلیغات، برنامه بسیار کاربردی محسوب می‌شود.

با استفاده از بیزینس اکانت اینستاگرام می‌توانید کسب و کار خود را توسعه دهید و فالوورهای بیشتری به دست آورید. بیش از 25 میلیون شرکت در سراسر جهان در حال حاضر از اینستاگرام برای تجارت استفاده می‌کنند و بیش از 200 میلیون کاربر هر روز حداقل از یک پروفایل تجاری بازدید می‌کنند. اینستاگرام در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های موجود در رسانه‌های اجتماعی است و استفاده از آن به عنوان راهی برای تبلیغات یک شرکت و یا نام‌تجاری می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. پس اگر به دنبال راهی مطمئن و موثر برای تبلیغ و یا گسترش کسب و کار هستید، این مقاله را از دست ندهید.

در ادامه می‌خوانید:

بیزینس اکانت اینستاگرام چیست؟

بیزینس اکانت اینستاگرام نوعی حساب کاربری است که باعث می‌شود طرفداران شرکت و یا کسب و کار شما بتوانند صفحه رسمی اینستاگرام تجاری‌‌تان را از صفحات جعلی یا شخصی دیگر تشخیص دهند. علاوه بر داشتن تیک آبی حساب تایید شده اکانت اینستاگرام که به معنای اصلی بودن حساب کاربری شما برای یک کسب و کار بزرگ است، سریع‌ترین روش برای تشخیص اینکه آیا یک حساب کاربری خاص در اینستاگرام به عنوان یک بیزینس اکانت تنظیم شده است یا خیر، بررسی بیو (Bio) آن صفحه است.

اگر در بیو یک صفحه اینستاگرام، گزینه‌هایی را مشاهده کردید که به شما امکان می‌دهند به صورت مستقیم با آن شرکت ارتباط برقرار کنید (مانند اطلاعات تماس یا ایمیل)، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که آن نام تجاری خاص از بیزینس اکانت اینستاگرام استفاده می‌کند.

آموزش بیزینس پروفایل اینستاگرام

بیزینس اکانت اینستاگرام می‌تواند ارتباط فالوورها با یک نام تجاری و یک شرکت را بسیار ساده سازد و قابلیت‌هایی مانند دسترسی به تجزیه و تحلیل پروفایل، هدف قرار دادن تبلیغات و گزینه برقراری تماس را ارائه می‌دهد که در اکانت‌های شخصی اینستاگرام وجود ندارند. ساخت بیزینس اکانت حرفه‌ای اینستاگرام برای تجارت شما، مزایایی را برای بازاریابان، رهبران و مشتریان ایجاد می‌کند. از سال 2017 تاکنون 25 میلیون کسب و کار در اینستاگرام ثبت‌نام کرده‌اند. ساخت پروفایل‌های کسب و کار اینستاگرام، یک ویژگی رایگان است که اینستاگرام به نام‌های تجاری ارائه می‌دهد تا حساب‌هایشان به عنوان بیزینس اکانت شناخته شوند.

نحوه ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام

اگر قبلا یک اکانت اینستاگرام برای خود ساخته باشید، می‌دانید که ساخت و تنظیم آن چقدر آسان است. خوشبختانه، اینستاگرام روند ایجاد بیزینس اکانت را نیز به همین سادگی ارائه کرده است. در این قسمت تمام مراحل ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام را به شما آموزش می‌دهیم.

1. برنامه اینستاگرام را دانلود کنید

شما می‌توانید برنامه اینستاگرام را برای سیستم عامل اندروید از گوگل پلی و برای iOS نیز از اپ استور دانلود کنید. اگرچه اغلب افرادی که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، مطمئنا برنامه اینستاگرام را در موبایل خود نصب کرده‌اند.

دانلود برنامه اینستاگرام برای اندروید و iOS

2. یک حساب کاربری شخصی بسازید

اگر حساب کاربری اینستاگرام ندارید، قبل از ایجاد بیزینس اکانت خود ابتدا باید یک حساب شخصی ایجاد کنید. اگر پیش از این حساب اینستاگرام نداشتید، باید با استفاده از آدرس ایمیل و یا با نام کاربری که با آن در فیسبوک ثبت‌نام کرده‌اید، برای خود یک حساب اینستاگرام بسازید.

3. نام کاربری و رمز عبور خود را انتخاب کنید

پس از ساخت حساب کاربری، اینستاگرام از شما می‌‌خواهد تا نام کاربری و رمز عبور پروفایل خود را تعیین کنید. نام کاربری یا اسمی که برای شرکت خود انتخاب می‌کنید باید ساده باشید تا مشتریان و عموم مردم بتوانند به آسانی آن را پیدا کنند. بهترین گزینه برای حساب کاربری شرکت شما، نام تجاری آن است.

سعی کنید از اضافه کردن القاب و پسوندهای اضافی به نام اصلی شرکتتان در حساب کاربری اینستاگرام خودداری کنید. در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، نام کاربری شما باید طوری نوشته شود که مشتریان به راحتی بتوانند آن را به خاطر آورده و جستجو کنند. این کار به افزایش شهرت و محبوبیت یک نام تجاری کمک بسیاری می‌کند.

بیزینس اکانت اینستاگرام چیست

اگر نام شرکت شما قبلا در اینستاگرام ثبت شده است، سعی کنید تا حد ممکن نام کاربری مشابه نام اصلی شرکتتان برای حساب کاربری خود انتخاب کنید. علاوه بر این، شما باید یک پسورد امن را برای پروفایل خود انتخاب کنید تا هم از خطر هک شدن در امان بمانید و هم بتوانید آن را به خاطر بسپارید و فراموش نکنید.

4. بارگذاری عکس پروفایل برای حساب کاربری

به جای آنکه برای پروفایل خود از عکس‌های فرعی و نامرتبط استفاده کنید، باید عکس لوگو نام تجاری‌تان را به عنوان عکس پروفایل حساب کاربری خود انتخاب کرده و آن را بارگذاری کنید. این امر نه تنها آگاهی از نام تجاری شرکت شما را افزایش می‌دهد، بلکه باعث جلب اعتماد مشتریان و سایر علاقمندان به تجارت شما می‌شود و آن‌ها را مطمئن می‌سازد که به صفحه اصلی کسب و کار مورد نظر خود مراجعه کرده‌اند.

5. حساب کاربری خود را به بیزینس اکانت تغییر دهید

اکنون زمان آن است که حساب کاربری شخصی را به بیزینس اکانت اینستاگرام تبدیل کنید. مراحل زیر را طی کنید:

  • به پروفایل خود بروید و روی علامت سه خط افقی اشاره کنید
  • روی گزینه Setting یا تنظیمات اشاره کنید
  • روی Account یا حساب کاربری اشاره کنید
  • گزینه Switch to Professional Account یا جابجایی به نمایه کسب‌وکار را بزنید
  • روی Business یا کسب و کار اشاره کنید
  • پس از تغییر حساب کاربری شخصی خود به عنوان بیزینس اکانت، باید پروفایل خود را تکمیل کنید.

تنظیمات بیزینس پروفایل اینستاگرام

 

6. بیزینس اکانت اینستاگرام خود را تکمیل کنید

پیش از شروع به پست گذاشتن عکس و فیلم، اطمینان حاصل کنید که حتما فیلدهای اطلاعاتی و برقراری ارتباط با مخاطبان خود در اینستاگرام را تکمیل کرده‌اید. انجام این کار باعث می‌شود تا هر شخصی که از پروفایل شما بازدید می‌کند، بتواند از اصلی بودن بیزینس اکانت شما اطمینان حاصل کند و در صورت لزوم نیز بتواند با شما ارتباط برقرار کند. شما می‌توانید اطلاعات خود را از طریق انتخاب گزینه Edit profile که در صفحه کاربری‌تان قرار دارد در پروفایل خود وارد کنید.

حذف بیزینس اکانت اینستاگرام

حال که پروفایل اینستاگرام خود را با موفقیت به بیزینس اکانت تبدیل کردید، می‌توانید کارتان را با نوشتن اطلاعاتی درباره سازمان و نام تجاری خود شروع کنید. فراموش نکنید که برای بیزینس اکانت خود Instagram Namaetag تنظیم کنید و آن را در کسب و کار خود به نمایش بگذارید. این کار باعث می‌شود تا مشتریان بتوانند بیزینس اکانت شما را در اینستاگرام پیدا کنند.

7. قرار دادن مطالب جالب توجه در بیزینس اکانت

اکنون که بیزینس اکانت شما ساخته و بیو شما نیز با اطلاعاتی درباره کسب و کارتان تکمیل شد، باید کار خود را با گذاشتن مطالب مرتبط با تجارتتان شروع کنید. برای نمونه پست‌هایی بگذارید و در آن‌ها برخی محصولات شرکت خود را معرفی کنید و یا درباره ماهیت کلی و برخی جزییات کسب و کارتان، اطلاعاتی در اختیار کاربران قرار دهید. سعی کنید پست‌هایی بگذارید که افراد را به خواندن و دنبال کردن آن‌ها ترغیب کند. این کار به شهرت و محبوبیت شرکت و بیزینس اکانت اینستاگرام شما کمک شایانی می‌کند.

 

مزایای ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام

قطعا ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام مزایای قابل توجهی دارد. در این بخش برخی از مزایای بیزینس اکانت را به شما توضیح می‌دهیم.

 تجزیه و تحلیل حساب کاربری (Instagram insights)

اینستاگرام روشی را برای تجزیه و تحلیل و آمار عملکرد کاربران در بیزینس اکانت فراهم کرده است. پیش از معرفی این ویژگی، نظارت بر عملکرد و تحلیل حساب کاربری برای کسب و کارها یک مشکل بزرگ محسوب می‌شد و به همین دلیل اینستاگرام، قابلیت Insights را برای کسب و کارها و کاربران دارای بیزینس اکانت ارائه کرد.

آموزش بیزینس پروفایل اینستاگرام

قابلیت Instagram Insights کلیه اطلاعات ضروری که باید در مورد حساب کاربری و نحوه عملکرد پست‌های خود بدانید را به شما ارائه می‌دهد. این قابلیت کمک می‌کند تا دریابید چه محتوایی با استقبال کاربران روبه‌رو شده است و چه محتوایی، بازخوردهایی خوبی در حساب کاربری شما ندارند. ویژگی Insights اطلاعاتی را در درباره دنبال کنندگانتان به شما می‌دهد تا بتوانید مطابق با علایق و سلایق آن‌ها محتواهای کاربردی و جالب به اشتراک بگذارید.

قابلیت Insight عملکرد شما در اینستاگرام را در طی هفته گذشته، تغییر تعداد دنبال‌کنندگان، تعداد پست‌ها، بازخوردها، میزان دسترسی و تعداد بازدید از پروفایلتان را به شما نشان می‌دهد. این ویژگی همچنین آمار جمعیت شناختی دقیقی از دنبال کنندگان شما مانند جنسیت، سن، شهرها و کشورهای محل زندگی آن‌ها و زمانی که آن‌ها بیشترین فعالیت را در صفحه شما داشته‌اند را به نمایش می‌گذارد. به طور کلی با استفاده از این قابلیت می‌توانید تمام فعالیت‌ها و بازخوردهای موجود در بیزینس اکانت خود را تحت نظر داشته باشید.

امکان افزودن لینک به استوری های اینستاگرام

یکی از آزاردهنده‌ترین موارد در اینستاگرام از دیدگاه بازاریابی این است که شما به طور کلی نمی‌توانید از لینک‌های قابل کلیک استفاده کنید. اگر برای خود یک پروفایل شخصی بسازید، تنها لینکی که می‌توانید از آن استفاده کنید، لینکی است که در پروفایلتان قرار دارد. با این حال، استوری اینستاگرام این قابلیت را برای بیزینس اکانت اینستاگرام ارائه داده است که یکی از گزینه‌های کاربردی برای برخی از اکانت‌های اینستاگرام به خصوص بیزینس اکانت‌ها است که امکان اضافه کردن نشانی وب (URL) به اینستاگرام را فراهم می‌کند.

معایب بیزینس پروفایل اینستاگرام

قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام، قابلیت کاربردی ارزشمندی محسوب می‌شود؛ زیرا براساس تحقیقات، هنگامی که افراد پستی را می‌بینند در 75 درصد از مواقع به وب‌سایت معرفی شده در آن پست مراجعه کرده و از آن بازدید می‌کنند. با این وجود امکان اضافه کردن لینک به استوری‌های اینستاگرام برای همه کسب و کارها در دسترس نیست. برای افزودن لینک به استوری‌های خود، باید صاحب یک بیزینس اکانت با حداقل 10،000 نفر دنبال کننده باشید. با استفاده از این قابلیت، معرفی و فروش محصولات شرکت شما بسیار ساده و آسان می‌شود.

افزودن دکمه کانتکت (Contact) در حساب کاربری

این ویژگی، یکی از قابلیت‌های مفیدی است که فقط برای بیزینس اکانت‌ها در دسترس است که امکان افزودن دکمه کانتکت یا مخاطب به پروفایل شما است. شما اطلاعات تماس خود را در این گزینه وارد می‌کنید و وقتی شخصی بر روی آن دکمه کلیک کند، می‌تواند به شما ایمیل دهد، با شما تماس تلفنی برقرار کند و یا موقعیت مکانی‌تان را در نقشه پیدا کند. این کار ارتباط کاربران با شما را بسیار ساده‌تر می‌سازد.

تنظیمات بیزینس پروفایل اینستاگرام

با استفاده از این ویژگی، افرادی که از پروفایل شما بازدید می‌کنند برای برقراری ارتباط با شما نیازی به ترک صفحه اینستاگرامتان ندارند. درعوض، آن‌ها به سادگی می‌توانند یکی از اطلاعات تماسی که در اختیار آنان قرار داده‌اید را انتخاب کرده و سریعا با شما ارتباط برقرار کنند. اما اگر مشتریان تمایل داشتند که از صفحه شما خارج نشوند، می‌توانند از طریق دایرکت (Direct) به شما پیام بدهند.

تبلیغات در اینستاگرام (Instagram Ads)

تبلیغات اینستاگرام یکی از ویژگی‌هایی است که برای کاربران دارای بیزینس اکانت در دسترس است. در مواقعی که به پلتفرم‌های دیگری برای تبلیغات محصولات و خدمات خود نیاز داشته باشید، تبلیغات اینستاگرام در اختیار شما قرار دارد و می‌توانید به سادگی از آن استفاده کنید.

 

کلام آخر

ما در این مقاله همه آن چیزی که باید درباره بیزینس اکانت اینستاگرام بدانید را به شما آموزش دادیم. همانطور که خواندید، بیزینس اکانت برای توسعه کسب و کار بسیار موثر است و شما با ایجاد یک بیزینس اکانت برای شرکت و یا نام‌تجاری خود می‌توانید محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی کنید و از این طریق شهرت و محبوبیت کسب و کار خود را افزایش دهید. شما از طریق بیزینس اکانت اینستاگرام همچنین می‌توانید خیلی راحت‌تر با مشتریان خود در تعامل باشید و به آن‌ها نیز این امکان را می‌دهید تا از طریق حساب کاربری رسمی شما، بتوانند بسیار ساده‌تر و آسان‌تر با شما ارتباط برقرار کنند و از فعالیت‌های شما آگاهی داشته باشند.

ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام بسیار ساده است. اگر صاحب یک کسب و کار هستید و به دنبال راهی برای توسعه نام‌تجاری خود می‌گردید، ساخت بیزینس اکانت می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیشنهادی برای شما باشد. اگر تاکنون برای شرکت خود حساب تجاری نساخته‌اید، همین حالا نسبت به ایجاد بیزینس اکانت اینستاگرام اقدام کنید و از قابلیت‌های کاربردی آن بهره‌مند شوید.

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 56 میلیون دلار
    The Croods: A New Age
    اکران: 16 دسامبر 2020
  • 14.8 میلیون دلار
    The Marksman
    اکران: 15 ژانویه 2021
  • 12.6 میلیون دلار
    News of the World
    اکران: 25 دسامبر 2020
  • 7 میلیون دلار
    Nobody
    اکران: 26 مارس 2021
  • 5.9 میلیون دلار
    Promising Young Woman
    اکران: 25 دسامبر 2020
  • 3.8 میلیون دلار
    Boogie
    اکران: 05 مارس 2021
  • 2.1 میلیون دلار
    Nomadland
    اکران: 19 فوریه 2021
  • 23 میلیارد تومان
    شنای پروانه
    اکران: 04 تیر 1399
  • 15.7 میلیارد تومان
    خوب، بد، جلف 2: ارتش سری
    اکران: 30 بهمن 1399
  • 8.56 میلیارد تومان
    آقای سانسور
    اکران: 26 شهریور 1399
  • 7.5 میلیارد تومان
    زن‌ها فرشته‌اند 2
    اکران: 25 تیر 1399
  • 6.4 میلیارد دلار
    دیدن این فیلم جرم است
    اکران: 16 دی 1399
  • 2.25 میلیارد دلار
    پیشی میشی
    اکران: 08 مهر 1399
  • 2.21 میلیارد تومان
    بی‌حسی موضعی
    اکران: 19 آبان 1399
  • 894 میلیون دلار
    آبادان یازده 60
    اکران: 16 دی 1399
  • 795 میلیون دلار
    تا ابد
    اکران: 15 مرداد 1399
  • 521 میلیون دلار
    روزهای نارنجی
    اکران: 24 شهریور 1399
بازی ها
  • 10 اردیبهشت 1400
  • 10 اردیبهشت 1400
    New Pokemon Snap
  • 17 اردیبهشت 1400
    Resident Evil 8: Village
    پلی استیشن 5, ایکس باکس سری ایکس
  • 03 خرداد 1400
    Deathloop
  • 01 تیر 1400
    Back 4 Blood
    پلی استیشن 5