نگاهی به فیلم American Beauty ؛ برنده جایزه اسکار بهترین فیلم در سال 1999

فیلم American beauty
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم American Beauty با بازی کوین اسپیسی داستان عشق مردی میانسال به دختری نوجوان و دگرگون شدن زندگی‌اش را روایت می‌کند. برای آشنایی با فیلم زیبایی آمریکایی همراه ما باشید.

فیلم American Beauty فیلمی در ژانر درام- کمدی سیاه به نویسندگی آلن بال (Alan Ball) و کارگردانی سم مندس (Sam Mendes) محصول سال 1999 است. این فیلم طنز تلخی درباره تصور یک خانواده معمولی آمریکایی درباره زیبایی و رضایت شخصی و اکتشافی در عشق و عاشقی پدرانه، تمایلات جنسی، ماده‌گرایی و آزادی دارد. فیلم زیبایی آمریکایی با شعار «نزدیکتر نگاه کن» اکران شد و توانست علاوه بر رضایت بینندگان، توجه منتقدین را نیز، به خصوص برای کارگردانی، نویسندگی و بازیگری، جلب کند. این عنوان در جشنواره‌ها نیز غوغا کرد و جوایز بسیاری از جمله 5 اسکار را از آن خود کرد. در این مقاله از پلازا قصد داریم فیلم سینمایی زیبایی آمریکایی را بررسی کنیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم زیبایی آمریکایی ۱۹۹۹

فیلم زیبایی آمریکایی

برای دانلود فیلم American Beauty (زیبایی آمریکایی) در دو کیفیت و دانلود زیرنویس فارسی می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

کیفیت: 1080p | حجم: 1.60 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 800 مگابایت

دانلود زیرنویس فارسی فیلم American beauty 1999

داستان فیلم American Beauty

داستان فیلم زیبایی آمریکایی درباره مرد میانسالی به نام لستر برنهام است که در یک مجله تبلیغاتی مطلب می‌نویسد و از شغلش متنفر است. همسر او، کارولین، یک مشاور املاک بلندپرواز و زودرنج است. گرچه لستر و کارولین با عشق با یکدیگر ازدواج کردند، اما طی سال‌ها شعله این عشق فروکش کرده است. اکنون رابطه این دو نفر بسیار سرد شده و به سختی یکدیگر را تحمل می‌کنند. لستر از مدت‌ها پیش دچار افسردگی شده و زندگی خود را پوچ می‌داند. لستر و کارولین دختر 16 ساله‌ای به نام جین دارند. جین از پدر و مادرش متنفر است و هر سه آنان درحالی که در سکوت رنج می‌برند به زندگی با یکدیگر ادامه می‌دهند.

فیلم ماندگار زیبایی آمریکایی

فرانک فیتز، سرهنگ بازنشسته نیروی دریایی به همراه همسرش باربارا و پسر نوجوانشان، ریک، همسایه جدید آنان می‌شوند. سرهنگ به شدت پسرش را کنترل می‌کند که مبادا معتاد شود، اما خبر ندارد که ریک به صورت پنهانی دلال مواد مخدر است. این موضوع سبب آشنایی ریک و لستر، رفت و آمد آن دو و در نتیجه مشکوک شدن سرهنگ به رابطه این دو نفر می‌شود.

لستر که از مدت‌ها پیش دچار افسردگی شده و زندگی خود را پوچ می‌داند، پس از حضور در مدرسه دخترش کاملا دگرگون می‌شود. او در آنجا با آنجلا، دوست جین، آشنا می‌شود و احساس می‌کند شعله عشق جدیدی در قلبش شعله‌ور شده است. او اکنون هدفی در زندگی دارد و آن رسیدن به آنجلا است؛ در نتیجه زندگی‌اش کاملا تغییر می‌کند و شور و شعف سراپای وجودش را فرا می‌گیرد.

بازیگران فیلم American Beauty

گرچه کمپانی DreamWorks از مندس خواسته بود برای نقش لستر بازیگران شناخته شده‌ای را مد نظر داشته باشد، اما کوین اسپیسی اولین و آخرین انتخاب مندس برای این نقش بود. در مورد نقش کارولین نیز استودیو چندین بازیگر را به مندس پیشنهاد داد، اما او بدون اینکه به استودیو چیزی بگوید این نقش را به بنینگ پیشنهاد کرد. کریس کوپر آخرین فردی بود که به جمع بازیگران پیوست و فیلمبرداری از دسامبر 1998 آغاز شد. در این قسمت مروری بر بیوگرافی بازیگران اصلی داریم و سپس با دیگر بازیگران فیلم زیبایی آمریکایی نیز آشنا می‌شویم.

کوین اسپیسی در نقش لستر برانهام

نقد و بررسی فیلم American beauty

کوین اسپیسی (Kevin Spacey) متولد 26 جولای 1959 (3 مرداد 1338) در نیوجرسی است و در سه حوزه بازیگری، خوانندگی و تهیه‌کنندگی فعالیت دارد. اسپیسی بازیگری را از دهه 1980 با تئاتر آغاز کرد و اولین بار در سال 1986 در فیلم Heartburn جلوی دوربین فیلمبرداری ظاهر شد. کوین اسپیسی در دهه 1990 با کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل برای  فیلم نوآر و جنایی The Usual Suspects محصول سال 1995 و اسکار بهترین بازیگر نقش اول برای فیلم American Beauty  محصول سال 1999 توجه منتقدین را به خود جلب کرد.

همچنین بخوانید :

او 2 نامزدی جایزه بفتا و یک برد (برای فیلم زیبایی آمریکایی)، 12 نامزدی جایزه امی ساعات پربیننده که 10 مورد آن برای بازی در سریال House of Cards است، 7 نامزدی و 1 برد جایزه گلدن‌گلوب و یک نامزدی جایزه گرمی را در کنار جوایز و افتخارات بی‌شمار دیگر، در کارنامه خود دارد.

کوین اسپیسی در تئاتر نیز بسیار موفق است و یک جایزه تونی برای تئاتر Lost in Yonkers و یک نامزدی جایزه تونی نیز دارد. علاوه بر این مجری هفتادویکمین مراسم جوایز تونی نیز بوده است. در سال 1999 ستاره‌ای در بلوار مشاهیر هالیوود به کوین اسپیسی اختصاص یافت.

آنت بنینگ در نقش کارولین برنهام

فیلم سینمایی زیبایی آمریکایی

آنت بنینگ (Annette Bening) بازیگر 62 ساله آمریکایی است که همانند کوین اسپیسی بازیگری را از تئاتر در دهه 1980 آغاز کرد. او دو بار، در سال‌های 1987 و 1991، نامزد جایزه تونی شد. آنت برای بازی در فیلم The Great Gatsby Grifters محصول سال 1990، فیلم American Beauty محصول سال 1999، فیلم Being Julia محصول سال 2004 و فیلم The Kids Are All Right محصول سال 2010، در مجموع 4 بار نامزد جایزه اسکار شده است. از دیگر کارهای آنت بنینگ می‌توانیم فیلم Mrs. Harris محصول سال 2005، فیلم Captain Marvel محصول سال 2019 و فیلم The Report محصول سال 2020 را نام ببریم.

آنت بنینگ جوایز و افتخارات زیادی در کارنامه بازیگری خود دارد که از مهمترین آنها می‌توان به 4 نامزدی اسکار، یک نامزدی جایزه امی ساعات پربیننده، 7 نامزدی و 2 برد جایزه گلدن گلوب و 3 نامزدی و 1 برد جایزه بفتا اشاره کرد. بازی در فیلم زیبایی آمریکایی نیز برای او 5 نامزدی و 3 برد در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره‌های مختلف را به همراه داشت. آنت بنینگ در سال 2006 ستاره خود در بلوار مشاهیر هالیوود را به دست آورد.

تورا برچ در نقش جین برنهام

بازیگران فیلم American beauty

تورا برچ (Thora Birch) بازیگر و تهیه‌کننده، متولد 11 مارس 1982 برابر با 29 اسفند 1360 در لس آنجلس است. او اولین بار در سال 1988 در فیلم Purple People Easter ظاهر شد و برای آن جایزه هنرمند جوان در بخش بهترین بازیگر زن زیر 9 سال را گرفت. پس از آن تورا به عنوان بازیگر خردسال بازی در فیلم‌های مختلف را ادامه داد. برجسته‌ترین نقش او که سبب شهرت وی شد، بازی در نقش جین برنهام در فیلم زیبایی آمریکایی بود. تورا برای این نقش نامزد جایزه بفتا در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. غیر از این فیلم زیبایی آمریکایی برای او 6 برد و 2 نامزدی دیگر نیز به همراه داشت.

تورا برچ برای بازی در فیلم Ghost World محصول سال 2001 و فیلم Homeless to Harvard: The Great Gatsby Liz Murry Story محصول سال 2003 به ترتیب نامزد جایزه گلدن‌گلوب و نامزد جایزه امی در بخش بهترین بازیگر نقش اول شد.

برچ در فیلم‌های دیگری همچون فیلم ترسناک Dark Corner محصول سال 2006، فیلم جنایی Winter of Frozen Dreams محصول سال 2009 و فیلم کمدی Petunia محصول سال 2012 نیز بازی کرده است. تورا در فصل دهم سریال The Walking Dead نیز حضور دارد.

مینا سوواری در نقش آنجلا هِیس

دانلود فیلم زیبایی آمریکایی ۱۹۹۹

مینا سوواری (Mena Suvari) بازیگر، مدل و طراح آمریکایی متولد 13 فوریه 1979 برابر با 24 بهمن 1357 است. او حرفه خود را با مدلینگ و بازی در نقش‌های کوچک آغاز کرد. اوج شکوفایی او در حرفه بازیگری مربوط به نقش آنجلا در فیلم سینمایی American Beauty می‌شود که برای آن نامزد جایزه بفتا در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. از دیگر فیلم‌های قابل توجه او می‌توان به فیلم کمدی سیاه Sugar & Spice محصول سال 2001، فیلم معمایی Stuck محصول سال 2007 و فیلم کمدی-عاشقانه You May Not Kiss the Bride محصول سال 2010 اشاره کرد. سوواری در سریال Six Feet Under نیز حضور داشته و برای آن نامزد جایزه انجمن صنفی بازیگران شد. او همچنین در سریال کمدی American Woman محصول سال 2018 نیز بازی می‌کند.

سوواری در حال حاضر مدل برند لانکوم است. وی همچنین به کارهای خیریه نیز بسیار علاقه دارد و سال‌هاست در دو سازمان خیریه Starlight Children’s Foundation و Amref Health Africa فعالیت دارد.

دیگر بازیگرانی که در فیلم ماندگار زیبایی آمریکایی بازی کرده‌اند عبارتند از:

  • اسکات باکولا (Scott Bakula) در نقش جیم اولمایر
  • سم روباردز (Sam Robards) در نقش جیم برکلی
  • بری دل‌شرمن (Barry Del Sherman) در نقش برد

نقد و بررسی فیلم American Beauty

داستان فیلم American beauty

فیلم زیبایی آمریکایی در 17 سپتامبر 1999 (26 شهریور 1378) اکران شد و نگاه مثبت منتقدین و بینندگان را به خود جلب کرد. این فیلم که با بودجه 15 میلیون دلار ساخته شده بود در گیشه به فروش فوق‌العاده بیش از 356 میلیون دلار رسید. منتقدین به خصوص بازی کوین اسپیسی، کارگردانی مندس و نویسندگی بال را تحسین می‌کنند. فیلم زیبایی آمریکایی توانست نمره 8.3 از 10 از دیدگاه بینندگان IMDb و نمره 84 از 100 از دیدگاه منتقدین متاکریتیک به علاوه برچسب «فیلم‌هایی که حتما باید دیده شوند» را کسب کند.

فیلم زیبایی آمریکایی در مجموع 160 نامزدی و 89 برد در جشنواره‌های مختلف دارد. این فیلم در هفتاودومین مراسم جوایز اسکار در 8 بخش نامزد جایزه شد و در نهایت در 5 بخش بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد (کوین اسپیسی)، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین فیلمبرداری جایزه اسکار را از آن خود کرد. در مراسم گلدن‌گلوب نیز 3 جایزه در بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را در کنار 3 نامزدی دیگر گلدن‌گلوب دارد. در این قسمت نگاهی به نظرات منتقدین در مورد فیلم American Beauty می‌اندازیم.

فیلم American beauty 1999

Rolling Stone / پیتر تراورس: 100

فیلم زیبایی آمریکایی یک پیروزی سه‌گانه از نویسندگی، کارگردانی و بازیگری است. این فیلم نوعی سرکشی هنرمندانه در هالیوود است که معمولا به قدری ترسناک است که ارائه نمی‌شود: یک کمدی تکان‌دهنده که شما را به خنده می‌اندازد تا جایی که صدمه ببینید.

Los Angeles Times / کنت توران: 90

فیلم American Beauty یک کمدی تاریک و خونسرد با لحظات غیرمنتظره‌ای از خشم و مهر است. فیلمی عجیب، متفکرانه و ماهر که از همان ابتدا ما را در تعلیق قرار می‌دهد.

دانلود فیلم American beauty (زیبایی آمریکایی)

Entertainment / اوون گلیبرمن: 83

در هر چرخش دوربین می‌دانید در دستان فیلمساز ماهری هستید که می‌خواهد شور و شیفتگی خود را با شما به اشتراک بگذارد. من به شخصه تقریبا در هر لحظه از تماشای فیلم زیبایی آمریکایی این حس را داشتم.

Film.com / رابرت هورتون: 70

فیلم زیبایی آمریکایی، اگر همانطور که به نظر می‌رسد، عمیق نباشد صرفا یک فیلم سرگرم‌کننده است و دلیل موفقیت آن به خاطر کمبود فیلم‌های عالی در آن سال است.

Salon / اندرو اوهیر: 60

فیلم American Beauty با تاکید بیش از حد بر جزئیات و نمادهای آشکار، با دنیایی از عجایب و کینه‌توزی‌ها یک رویای معماگونه باقی می‌ماند.

کلام آخر

تریلر فیلم American beauty

فیلم American Beauty 1999 یک شاهکار در ژانر کمدی سیاه است که برخی تصورات یک خانواده معمولی آمریکایی در دهه 1990 را به تمسخر می‌گیرد. این فیلم با بازی عالی کوین اسپیسی، مطمئنا ارزش حداقل یک بار دیدن را دارد. نظر شما در مورد فیلم سینمایی زیبایی آمریکایی چیست؟ به نظر شما اگر قرار بود فرد دیگری جز کوین اسپیسی نقش لستر برنهام را بازی کند، کدام بازیگر برای این نقش مناسب‌تر می‌بود؟ اگر قرار باشد این فیلم را در مورد یک خانواده ایرانی بسازند، به نظر شما روی کدام ارزش‌ها و تصورات باید بیشتر تمرکز شود؟ شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402