بررسی گوشی ردمی نوت 9 تی شیائومی ؛ مقرون به صرفه همه فن حریف

گوشی ردمی نوت 9 تی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی شیائومی ردمی نوت 9 تی محصول مقرون به صرفه و جدید شیائومی برای سال 2021 است که امکانات و ویژگی‌هایی فراتر از رده قیمتی خود را شامل می‌شود.

سری ردمی شیائومی در سال‌های اخیر همیشه گوشی‌های مقرون به صرفه‌ای را به خود دیده است که علیرغم قیمت پایین، ویژگی‌ها و مشخصاتی عالی را ارائه کرده و همواره در دسته با ارزش‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار قرار می‌گیرند. گوشی شیائومی ردمی نوت 9 تی نماینده جدید سری ردمی است که قرار است سنت همیشگی این سری را در سال 2021 ادامه دهد. اما محصول جدید شیائومی دقیقا چه قابلیت‌هایی دارد و آیا می‌توان آن را به عنوان یک خرید با ارزش توصیه کرد؟ من عباد رمضانزاده هستم و در ادامه این مطلب از مجله خبری تحلیلی پلازا با بررسی گوشی نوت 9 تی به این سوالات پاسخ خواهم داد. با ما همراه باشید.

در ویدیوی زیر نیز می‌توانید شاهد «بررسی گوشی ردمی نوت 9 تی شیائومی» باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 تی در دو دقیقه‎

گوشی شیائومی ردمی نوت 9 تی یک گوشی مقرون به صرفه زیبا با قیمت 229 دلاری در بازارهای جهانی است که از بدنه و قاب پشتی پلاستیکی ساخته شده است. این گوشی در پشت خود از یک پکیج دوربین سه گانه متشکل از لنز اصلی 48 میگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.8، لنز 2 مگاپیکیلی مکرو با دیافراگم f/2.4 و لنز 2 مگاپیکسلی عمقی با دیافراگم f/2.4 که درون قاب دایره‌ای کنار هم قرار گرفته‌اند میزبانی می‌کند. کیفیت این دوربین برای یک گوشی مقرون به صرفه عالی بوده و تصاویری واضح و روشن را به ثبت می‌رساند.

در پنل جلویی گوشی نوت 9 تی شاهد یک نمایشگر 6.53 اینچی IPS LCD هستیم که با رزولوشن 1080×2340 پیکسل و روشنایی 450 نیت تصاویری با کیفیت را به نمایش گذاشته و نرخ رفرش 60 هرتزی آن جای هیچ تاخیری را در عملکرد باقی نمی‌گذارد.

مشخصات گوشی نوت 9 تی

تراشه 7 میلی‌متری MediaTek Dimensity 800U 5G، حافظه ذخیره سازی 128 یا 64 و همچنین رم 4 گیگابایتی مشخصات فنی شیائومی نوت 9T را تشکیل می‌دهند. با اینکه حافظه رم می‌توانست کمی بیشتر باشد، اما ردمی نوت 9 تی هنگام اجرای اپلکیشن‌های مختلف هیچ مشکلی نداشته و به راحتی می‌تواند یک تجربه خوب را برای کاربر رقم بزند. گوشی شیائومی ردمی نوت 9 تی به یک باتری 5000 میلی آمپری مجهز بوده و به راحتی عمر باتری یک روزه و حتی دو روزه را در صورت استفاده سبک ارائه می‌کند.

به طور کلی، شیائومی ردمی نوت 9 تی یک گوشی زیبا، کارآمد و ارزان است که در ازای پرداخت هزینه‌ای کم می‌تواند تجربه داشتن یک گوشی هوشمند باکیفیت را برای شما رقم بزند.

جدول مشخصات Redmi Note 9T

مشخصاتگوشی نوت 9 تی
ساختفریم پلاستیک

پنل پشتی پلاستیک

پنل جلویی شیشه

ابعاد: 161.2×77.3×9.1 میلی‌متر

وزن: 199 گرم

نمایشگرنوع: IPS LCD

اندازه: 6.53 اینچ

رزولوشن: 1080×2340 پیکسل

حداکثر روشنایی: 450 نیت

تراشهتراشه 7 میلی‌متری MediaTek Dimensity 800U 5G

پردازنده مرکزی هشت هسته متشکل از:

  • دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز
  • شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC3

سیستم عاملAndroid 10 با رابط کاربری MIUI 12
حافظهمدل 64 گیگابایتی با 4 گیگابایت رم

مدل 128 گیگابایتی با 4 گیگابایت رم

دوربین اصلیدوربین سه‌گانه متشکل از:
  • لنز اصلی 48 میگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.8
  • لنز 2 مگاپیکیلی مکرو با دیافراگم f/2.4
  • لنز 2 مگاپیکسلی عمقی با دیافراگم f/2.4

قابلیت‌ها: LED flash | HDR | پانوراما

فیلمبرداری 4K در 30 فریم بر ثانیه، 1080 در 30 و 60 فریم بر ثانیه

دوربین سلفیلنز 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.3
ارتباطاتWLAN | Bluetooth | GPS | NFC | مادون قرمز | رادیو | پورت USB Type-C 2.0
سنسورهااثر انگشت، شتاب سنج، ژیرو، مجاورت، قطب نما
باتری5000 میلی آمپر، لیتیوم پلیمر

شارژ سریع 18 واتی، 330 درصد شارژ در 30 دقیقه

رنگ‌هامشکی، بنفش
قیمت در بازار جهانی229 دلار

بررسی تخصصی گوشی شیائومی نوت 9T

گوشی شیائومی Redmi Note 9T یک گوشی میان رده مقرون به صرفه با طراحی خاص است. این دستگاه هشتم ژانویه 2021 (19 دی 99) به بازار عرضه شد و در حال حاضر قیمت آن برای بازارهای جهانی 229 دلار تعیین شده است. با وجود مقرون به صرفه بودن قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت 9 تی، این دستگاه چه از نظر طراحی و چه از نظر مشخصات سخت افزاری قابلیت‌هایی فراتر از رده قیمتی خود را شامل می‌شود.

ساخت و طراحی

دوربین گوشی نوت 9 تی

گوشی شیائومی ردمی نوت 9 تی از بدنه و قاب پشتی پلاستیکی ساخته شده است؛ استفاده پلاستیک برای ساخت یک گوشی هوشمند امروزه چیزی نیست که زیاد شاهد آن باشیم، اما با توجه به قیمت پایین می نوت 9 تی می‌توانیم از آن چشم پوشی کنیم. جای اثر انگشت به هیچ عنوان بر روی قاب پشتی دستگاه باقی نمی‌ماند و طرح تقریبا آج‌دار آن باعث می‌شود که شانس سر خوردن گوشی در دست به حداقل برسد. محصول مقرون به صرفه شیائومی در برابر رطوبت و آب نیز مقاوم است، اما چون براساس استانداردهای IP68 ساخته نشده است توصیه می‌شود که این ویژگی‌ آن را به صورت داوطلبانه امتحان نکنید.

همچنین بخوانید :

در پشت گوشی نوت 9T شیائومی همانند نوت 9 پرو یک پکیج دوربین دایره‌ای قرار گرفته است. در بالا یک بلستر مادون قرمز در کنار بلندگو روگوشی تعبیه شده و سمت راست گوشی نیز از دکمه‌های تنظیم صدا و همچنین دکمه پاور میزبانی می‌کند که حسگر اثر انگشت نیز روی آن جای  گرفته است. بلندگو، پورت شارژ و جک 3.5 میلی‌متری نیز در قسمت پایینی ردمی نوت 9 تی شیائومی تعبیه شده‌اند و برای جای‌گذاری سیم‌کارت‌ها و کارت حافظه باید به دنبال اسلات آن‌ها در سمت چپ باشید.

نمایشگر گوشی Xiaomi Redmi Note 9T از محافظ Corning Gorilla Glass 3 بهره برده و دوربین سلفی دستگاه در بالا و سمت چپ آن پانچ شده است. حاشیه‌های اطراف این نمایشگر بویژه در قسمت پایین می‌توانستند کمی باریک‌تر شوند، اما خب نمی‌توان از یک گوشی مقرون به صرفه انتظار زیادی داشت.

نمایشگر

نوت 9 تی

شیائومی ردمی نوت 9 تی به یک نمایشگر 6.3 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080×2340 پیکسل مجهز است. این نمایشگر علاوه بر رزولوشن فول اچ دی، تصاویر را با حداکثر روشنایی 450 نیت به نمایش در می‌آورد. به طور کلی، این نمایشگر یک پنل IPS باکیفیت است که تصاویر را واضح و با جزئیات مناسب نشان می‌دهد. شاید روشنایی 450 نیتی و محافظ صفحه‌ای که از پیش بر روی نمایشگر نصب شده است، مقداری از کیفیت اصلی نمایشگر در فضای باز کم کند، اما این افت کیفیت به اندازه‌ای نخواهد بود که شما را به دردسر بیندازد.

هنگام استفاده از نمایشگر گوشی شیائومی ردمی نوت 9 تی هیچگونه تاخیر آزار دهنده‌ای را شاهد نخواهید بود و نرخ رفرش 60 هرتزی به خوبی می‌تواند از این مسئله جلوگیری کند. در مورد کیفیت لمس، عملکردی بی نقص را از این نمایشگر شاهد هستیم و هیچ انتقادی به آن وارد نیست. البته، خیلی از کاربران حتی از گوشی‌های مقرون به صرفه سال 2021 نیز انتظار دارند که حسگر اثر انگشت زیر نمایشگری را شامل شود که متاسفانه شاهد آن در گوشی نوت 9 تی نیستیم و همانطور که عنوان شد حسگر اثر انگشت این دستگاه بر روی دکمه پاور قرار گفته که کارکرد آن نیز بی نقص است.

عملکرد و باتری

خرید گوشی شیائومی نوت 9 تی

تراشه 7 میلی‌متری MediaTek Dimensity 800U 5G وظیفه تامین قدرت پردازش این دستگاه را داشته و رم 4 گیگابایتی و همچنین حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایت سایر مشخصات گوشی ردمی نوت 9 تی را تشکیل می‌دهند. بدون شک این تراشه یک تراشه فراتر از رده قیمتی مقرون به صرفه بوده و شیائومی نوت 9 با بهره‌گیری از آن عملکردی بسیار سریع را از خود نشان می‌دهد؛ اپلیکیشن‌ها بدون تاخیر قابل لمسی اجرا شده و برای اجرا بازی‌های بالارده نیز مشکلی وجود نخواهد داشت. با این وجود، شاید شیائومی ‌می‌توانست در قسمت حافظه بهتر عمل کرده و گوشی شیائومی ردمی نوت 9 تی را به رم 6 گیگابایتی مجهز کند یا حداقل مدلی از دستگاه را با رم بیشتر عرضه می‌کرد.

کیفیت صدا به لطف پشتیبانی از دالبی در موبایل نوت 9 تی بسیار مناسب بوده، اما شاید حجم صدا برای کسانی که عادت دارند با گوشی خود موسیقی گوش کنند کمی کم باشد. متاسفانه، شیائومی ردمی نوت 9 به اندروید 11 مجهز نشده و سخت افزار آن توسط اندروید 10 مبتنی بر MIUI 12 مدیریت می‌شود، اما با این وجود با توجه به سابقه شیائومی در ارائه به روز رسانی‌های نرم افزاری، حتما به زودی شاهد عرضه آپدیت برای گوشی نوت 9 تی خواهیم بود.

باتری گوشی نوت 9 تی یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این دستگاه است که ظرفیتی 5000 میلی آمپری را شامل می‌شود. این باتری که به راحتی می‌تواند یک روز کامل (دو روز با استفاده سبک) گوشی را روشن نگه دارد از شارژ 18 واتی پشتیبانی کرده و در نیم ساعت از صفر تا 33 درصد شارژ خواهد شد.

دوربین

قیمت گوشی نوت 9 تی شیائومی

دوربین گوشی نوت 9 تی یک پکیح سه گانه است که از یک لنز اصلی 48 میگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.8، لنز 2 مگاپیکسلی مکرو با دیافراگم f/2.4 و لنز 2 مگاپیکسلی عمقی با دیافراگم f/2.4 تشکیل شده است. این پکیج دوربین با یک طرح مربعی در داخل قالب دایره‌ای که در پنل پشتی تعبیه شده است قرار گرفته و همانطور که احتمالا متوجه شدید خبری از لنز التراواید در آن نبوده که کمی باعث نا امیدی است. اما به غیر از این مورد، دوربین دستگاه چه در فیلمبرداری و چه در عکاسی نمره قبولی را دریافت خواهد کرد.

کاور پشت مات مدل شیائومی ردمی نوت 9T

کاور پشت مات مدل شیائومی ردمی نوت 9TCover For Xiaomi Redmi Note 9T

جنسپلاستیک نرم
سطح پوششقاب پشتی,کلیدها,لبه ها

بدون شک نمی‌توان از یک دستگاه مقرون به صرفه انتظار داشت که همانند گوشی‌های پرچمدار عکس یا فیلم بگیرد، اما تصاویر به ثبت رسیده توسط شیائومی می 9 تی به حدی واضح، روشن و با جزئیات مناسب هستند که بتوانیم بگوییم دوربین این دستگاه حداقل در روشنایی روز چیزی از گوشی‌های میان رده سری A سامسونگ کم ندارد.

شیائومی از یک لنز 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.3 به عنوان دوربین سلفی در گوشی نوت 9 تی استفاده کرده است. تصاویر این دوربین کاملا معمولی بوده و بهتر می‌بود که کمی وضوح و جزئیات بیشتری در آن‌ها به ثبت می‌رسید و با اینکه دوربین سلفی از تثبیت کننده الکترونیک بهره می‌برد، اما با این حال هنگام فیلمبرداری عملکرد دوربین سلفی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 تی برای تثبیت لرزش‌ها آنچنان تحسین برانگیز نیست.

از نظر کیفیت فیلمبرداری، فیلمبرداری 4K در 30 فریم بر ثانیه با دروبین گوشی اصلی شیائومی ردمی نوت 9 تی امکان پذیر است و دوربین سلفی دستگاه نیز فیلمبرداری با کیفیت 1080 در 30 فریم بر ثانیه را امکان پذیر می‌کند.

کلام آخر

ردمی نوت تی 9

اما با توجه به مشخصات گوشی شیائومی نوت 9 تی خرید این دستگاه ایده خوبی است؟ بعد از اتفاقی که برای گوشی‌های هواوی در رابطه با عدم توان آن‌ها از استفاده از سرویس‌های گوگل پیش آمد توصیه یک برند چینی دیگر کمی دشوار است. اما جالب است بدانید که شیائومی به همین دلیل بر روی جعبه نوت 9 تی به خریداران این دستگاه اطمینان داده که همه اپلیکیشن‌ها به درستی کار می‌کنند. روی هم رفته، با توجه به قیمت گوشی نوت 9 تی و امکاناتی که این دستگاه ارائه می‌کند می‌توانیم آن را به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های مقرون به صرفه موجود در بازار معرفی کنیم، اما اگر می‌خواهید گوشی هوشمند شما امکاناتی فراتر از مشخصات گوشی نوت 9 تی داشته باشد بدون شک باید به یک گوشی گرانقیمت‌تر فکر کنید.

کاور مدل بتمن شیائومی ردمی نوت 9T

کاور مدل بتمن شیائومی ردمی نوت 9TBatman Cover For Xiaomi Redmi Note 9T

جنسپلاستیک سخت
سطح پوششقاب پشتی,کلیدها,لبه ها

امیدواریم این مطلب که در آن به نقد و بررسی گوشی ردمی نوت 9 تی پرداختیم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. نظر شما در مورد این گوشی هوشمند چیست؟ آیا از طرفداران برند چینی شیائومی هستید؟ مثل همیشه می‌توانید دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
محمدرضا غلامی
.
15 تیر 1402، 16:43
پاسخ
0
0
سلام. من این گوشی رو 2سالی میشه دارم ازش راضیم فقط یه زره نسبت به پوکو x3 ,که داشتم سرعت اش پایین تر هستش
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402