راهنمای خرید ماشین حساب + بهترین ماشین حساب های بازار ایران

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ماشین حساب های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. بهتر است قبل از اقدام به خرید ماشین حساب با بهترین ماشین حساب های بازار ایران آشنا شوید.

فرقی نمی‌کند که در زمره مهندس‌ها و معماران حرفه‌ای باشید یا دانش‌آموزی که نیاز به استفاده از ماشین حساب مهندسی دارد؛ در هر حال به دلیل تنوع ماشین حساب های بازار بهتر است برای انتخاب و خرید بهترین ماشین حساب مهندسی ابتدا مشخصه‌ها و کارکردهای آن‌ها را بشناسید.  در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که باید قبل از خرید ماشین حساب مهندسی بدانید و سپس پرفروش ترین ماشین حساب های بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.

در ویدیوی زیر می‌توانید با «پنج تا از بهترین ماشین حساب های مهندسی» آشنا شوید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

نکاتی که قبل از خرید ماشین حساب باید بدانید

برای خرید بهترین ماشین حساب باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

عملکردهای ثانویه

معمولا هر کدام از کلید‌های ماشین حساب های مهندسی دو کارکرد دارند. برای مثال با استفاده از کلید کسینوس می‌توان کسینوس معکوس هم گرفت. به منظور استفاده از کارکرد دوم هر کلید باید کلید شیفت (SHIFT) یا عملکرد ثانویه (2nd function) را فشرده و سپس از کلید مورد نظر خود استفاده کنید. اگر میزان عملکردهای دوم یا سوم کلیدهای ماشین حساب مهندسی بسیار زیاد باشد؛ باعث گیجی و سردرگمی کاربر خواهد شد. بهتر است در میان انواع ماشین حساب های مهندسی موجود در بازار در پی خرید ماشین حسابی باشید که بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

قابلیت رسم نمودار

یکی دیگر از مواردی که باید برای خرید ماشین حساب مهندسی در نظر بگیرید؛ قابلیت رسم نمودار است. قطعا انتظارات یک دانش‌‎آموز با انتظارات یک مهندس متفاوت است. پس قبل از خرید ماشین حساب انتظارات خود را در نظر بگیرید.

پردازنده

پردازنده یکی دیگر از مشخصه‌های مهمی است که باید برای خرید ماشین حساب مهندسی در نظر گرفت. پردازنده، تعیین کننده میزان سرعت ماشین حساب است. سرعت ماشین حساب های مهندسی که قابلیت رسم نمودار دارند با واحد مگاهرتز اندازه‌گیری می‌شود. اگر نیاز است برای محاسبه موارد مختلف سریع باشید؛ سرعت پردازنده را در نظر بگیرید.

ویدئو های مرتبط
thumbnail
بهترین گوشی های سامسونگ 2019 ؛ راهنمای خرید بهترین گوشی ...
00:11:3701 خرداد 1402، 12:30
thumbnail
هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ به چه نکاتی توجه کنیم
00:06:1828 خرداد 1402، 13:30

قیمت

یکی دیگر از مواردی که باید برای خرید ماشین حساب حسابداری یا مهندسی در نظر بگیرید؛ قیمت آن است. در واقع قیمت هر ماشین حساب مهندسی به میزان پیشرفته بودن تکنولوژی‌های به کار گرفته شده در آن و قابلیت انجام محاسبات پیچیده آن بستگی دارد. اگر دانش‌آموز هستید یا قصد دارید برای فرزند خود ماشین حساب مهندسی بخرید؛ نیازی به خرید نمونه‌های گران نیست اما اگر می خواهید برای انجام محاسبات پیچیده و تخصصی مهندسی یا معماری از این ماشین حساب‌ها بهره ببرید، باید برای خرید ماشین حساب مهندسی خود بیشتر هزینه کنید.

نمایشگر صفحه

انتخاب نمایشگر صفحه ماشین حساب های مهندسی مختلف سلیقه‌ای است. می‌توان گفت که کارکرد همه ماشین حساب های تک رنگ مشابه است اما اگر قصد خرید ماشین حساب‌هایی را دارید که قابلیت رسم نمودار دارند؛ بهتر است ماشین حسابی تهیه کنید که صفحه نمایشگر آن‌ها بزرگ‌تر یا حتی رنگی باشد.

عمر باتری

عمر باتری ماشین حساب های مهندسی که قابلیت رسم نمودار دارند؛ بسیار مهم است. اگر می‌توانید به اندازه کافی هزینه کنید؛ خرید ماشین حساب مهندسی قابل شارژ گزینه مناسبی است.

بهترین ماشین حساب های بازار ایران

در ادامه بهترین ماشین حساب های بازار ایران را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. ماشین حساب مهندسی کرونا مدل 90009

قیمت حدودی: 72300 تومان

در راهنمای خرید ماشین حساب مهندسی کرونا موارد زیر ذکر شده است: این ماشین حساب مهندسی دارای یک صفحه نمایشگر دو خطی و تک رنگ است. این ماشین حساب قابلیت ذخیره داده و انجام محاسبات آماری و مثلثاتی را دارد و از هر دو منبع تغذیه نوری و باتری بهره می‌برد. از دیگر امتیازات مثبت ماشین حساب مهندسی کرونا می‌توان به قابلیت خاموش شدن خودکار و داشتن گارد محافظ اشاره کرد.

2. ماشین حساب مهندسی کرسلو مدل CS-82ES

قیمت حدودی: 145000 تومان

ماشین حساب مهندسی کرسلو دارای صفحه نمایشگر تک خطی و تک رنگ است. از دیگر قابلیت‌های این ماشین حساب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: قابلیت پاک کردن آخرین ورودی، قابلیت ذخیره داده و قابلیت انجام محاسبات مثلثاتی و آماری. ماشین حساب مهندسی کرسلو نیز از دو منبع تغذیه پنل خورشیدی و باتری بهره می‌برد. از دیگر قابلیت‌ها و امکانات این ماشین حساب مهندسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان خاموش شدن خودکار
  • داشتن گارد محافظ
  • محاسبه اعداد صحیح تصادفی
  • قابلیت محاسبه دیفرانسیل انتگرال
  • قابلیت محاسبه ماتریس،
  • قابلیت محاسبه بردار
  • قابلیت محاسبه اعداد مختلط
  • قابلیت محاسبه انحراف معیار
  • قابلیت محاسبه تحلیل‌های رگرسیون

3. ماشین حساب مهندسی کاسی مدل 175

قیمت حدودی: 190000 تومان

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب خرید ماشین حساب مهندسی، ماشین حساب کاسی است. این ماشین حساب فاقد کیس محافظ است. نمایشگر ماشین حساب کاسی از جنس ال سی دی بوده و تک رنگ است. این ماشین حساب قابلیت پاک کردن آخرین ورودی و انجام محاسبات مثلثاتی و آماری مختلف را دارد. از دیگر نقاط قوت این ماشین حساب مهندسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حافظه عددی مستقل
  • بازآرایی و ترکیب
  • انجام محاسبات کسری

4. ماشین حساب مهندسی کاسی مدل 217

قیمت حدودی: 165000 تومان

یکی دیگر از بهترین ماشین حساب های بازار این مدل است. این ماشین حساب هم مانند ماشین حساب های معرفی‌شده دیگر قابلیت پاک کردن آخرین ورودی و انجام محاسبات آماری و مثلثاتی را دارد. این ماشین حساب مهندسی نیز دارای دو منبع تغذیه باتری و نور است. از دیگر ویژگی‌های ماشین حساب کاسی می‌توان به قابلیت خاموش شدن خودکار آن اشاره کرد.

5. ماشین حساب مهندسی کاسیو مدل FX-CP400

قیمت حدودی: 4,900,000 تومان

می‌توان گفت ماشین حساب مهندسی Casio، بهترین ماشین حساب مهندسی پیشرفته است. این ماشین حساب مهندسی دارای کیس محافظ است. تعداد رنگ نمایشگر این ماشین حساب 65000 عدد است. این ماشین حساب هم قابلیت پاک کردن آخرین ورودی و انجام محاسبات آماری و مثلثاتی مختلف را دارد. از دیگر ویژگی‌های این ماشین حساب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: دارای چهار عدد باتری، دارای کابل USB، صفحه نمایش لمسی، قابلیت انجام کلیه محاسبات ریاضی، قابلیت محاسبه و نمایش الگوریتم، محاسبات دیفرانسیل، قابلیت رسم نمودار

6. ماشین حساب مهندسی اوسیو مدل fx-82MS

قیمت حدودی: 63,900 تومان

همچنین بخوانید :

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب خرید ماشین حساب مهندسی، ماشین حساب مهندسی اوسیو است. صفحه نمایشگر این ماشین حساب تک رنگ و دو خطی است. قابلیت پاک کردن آخرین ورودی و انجام محاسبه‌های مثلثاتی و آماری از دیگر امکانات ماشین حساب اوسیو است.

منبع تغذیه این ماشین حساب دو عدد باتری سکه‌ای 1.5 ولت است. البته این ماشین حساب به صورت خودکار خاموش نمی‌شود. از دیگر ویژگی‌های این ماشین حساب مهندسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: امکان محاسبه 240 تابع، قابلیت محاسبه محاسبات کسری، قابلیت تبدیل دستگاه مختصات، قابلیت نمایش نتیجه محاسبه پیشین

7. ماشین حساب مهندسی کاسیو مدل fx-991EX

قیمت حدودی: 445000 تومان

یکی دیگر از بهترین ماشین حساب های بازار، این مدل ارائه‌شده توسط کمپانی کاسیو است. این ماشین حساب دارای کیس محافظ و صفحه نمایشگر فول دات تک رنگ است. قابلیت پاک کردن آخرین ورودی و انجام محاسبات مثلثاتی و آماری مختلف از دیگر ویژگی‌های این ماشین حساب مهندسی است. منبع تغذیه این ماشین حساب از نوع باتری LR44 و پنل خورشیدی است.

8. ماشین حساب مهندسی کنکو مدل KK-82MS

قیمت حدودی: 50000 تومان

اگر قصد خرید ماشین حساب مهندسی مناسب و مقرون به صرفه‌ای را دارید؛ این ماشین حساب یکی از بهترین گزینه‌هاست. این ماشین حساب نیز دارای کیس محافظ است. صفحه نمایشگر ماشین حساب کنکو نیز تک رنگ و دو خطی است. امکاناتی هم‌چون پاک کردن آخرین ورودی و قابلیت انجام محاسبات آماری و مثلثاتی نیز از موارد پیش فرض این دستگاه و دستگاه‌های مشابه است. منبع تغذیه این ماشین حساب دو عدد باتری AG 13 است.

همان طور که مطالعه کردید در این مطلب به نکات مهمی که باید در خرید ماشین حساب مهندسی به آن‌ها توجه کنید؛ اشاره کردیم و در ادامه بهترین ماشین حساب‌های بازار ایران را به شما معرفی کردیم. شما تجربه استفاده از کدام مارک و مدل این ماشین حساب ها را دارید؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان مجله به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402