بازی Monster Hunter Rise ؛ داستان، گیم پلی، تریلر و تاریخ عرضه

تاریخ عرضه بازی Monster Hunter Rise
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Monster Hunter Rise یکی از امیدوار کننده‌ترین انحصاری‌های نینتندو سوییچ در سال 2021 است. در این مقاله هر آنچه که باید در مورد بازی مانستر هانتر رایز بدانید آورده شده است.

با موفقیت بازی Monster Hunter World، بسیاری از طرفداران منتظر بودند تا ببینند استودیوی کپکام (Capcom) با سری Monster Hunter چه کاری انجام می‌دهد. به نظر می‌رسد پاسخ این سوال یک بازی انحصاری و اختصاصی برای نینتندو سوییچ است. در سال 2021 شاهد انتشار بازی Monster Hunter Rise و Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin خواهیم بود. در حالی که هر دو بازی هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسند، با توجه به اینکه Stories 2 یک اسپین‌آف است، بازی مانستر هانتر رایز جذابیت بیشتری برای بازیکنان دارد. برای آشنایی با جزئیات بیشتر بازی شکارچی هیولا همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

تریلر بازی Monster Hunter Rise

کپکام چندین تریلر مختلف را از بازی مانستر هانتر رایز منتشر کرده‌ است. ما آخرین تریلری که کپکام برای نمایش جدیدترین موارد اضافه شده بر گیم‌ پلی بازی شکارچی هیولا منتشر کرده است را در این بخش برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید تماشا کنید تا با محیط بازی Monster Hunter Rise بهتر آشنا شوید.

داستان بازی Monster Hunter Rise

در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که استودیوی کپکام نسبت به داستان بازی Monster Hunter Rise نسبتاً پنهانی عمل می‌کند. با این حال، ما یک ایده در مورد آنچه اتفاق خواهد افتاد داریم. در داستان بازی مانستر هانتر رایز، بازیکن به دهکده کامورا (Kamura)، منطقه‌ای که مرکز بازی ظهور شکارچی هیولا است، می‌رسد. این شهر پر از خدماتی است که برای شکارچیان ضروری خواهد بود. همچنین پر از شخصیت‌های جذاب است که ماجرای بازی را پیش می‌برند. به نظر می‌رسد فاگن (Fugen) در دهکده الدر (Elder) مهم‌ترین طرح در تریلر بازی مانستر هانتر رایز باشد. او درباره Rampage صحبت می‌کند، پدیده‌ای مرموز که در حین آن انبوهی از هیولاها به کامورا حمله می‌کنند.

با شنیدن شایعات دیگری درباره Rampage در مسیر بازی، بازیکنانی که در نقش شکارچی و دیگر ساکنان کامورا هستند، باید یک بار دیگر از روستا محافظت کنند و با نابود کردن هیولاها، آرامش را به دهکده خود بازگردانند.

نقد و بررسی بازی Monster Hunter Rise

گیم پلی بازی مانستر هانتر رایز

گیم پلی بازی Monster Hunter Rise مانند نسخه‌های قبلی خود، یک بازی اکشن روشمند با عناصر RPG را در کنار هم گرد آورده است. در بازی Monster Hunter Rise همه چیز در مورد کشتن جانوران عظیم‌الجثه است. نبرد با موجودات عجیب و غول‌پیکر یک فرمول جذاب است که هم برای تازه واردان و هم برای پیشکسوتان سری بازی‌های مانستر هانتر جذابیت دارد. بازی شکارچی هیولا یک تجربه گیم‌پلی است که با سخت‌افزار پیشرفت می‌کند. شکست دادن هیولاها برای به‌دست آوردن پاداش‌هایی که شکارچی شما را تقویت می‌کند و به شما اجازه می‌دهد هیولاهای بزرگتری را شکار کنید، هسته اصلی حلقه اعتیاد‌آور بازی است. این نوعی تجربه استراتژیک است. ضربه زدن‌های معمولی، به سادگی باعث از بین رفتن بزرگترین هیولاها نخواهد شد. برنامه‌ریزی دقیق، تجهیزات مناسب و حملات عمدی لازم است. همه این مهارت‌ها برای محافظت بازیکن از دهکده کامورا مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

برای حفظ امنیت شهر، بازیکن باید از ویژگی‌های جدید اضافه شده به بازی Monster Hunter Rise 2021 به خوبی استفاده کند. این موارد در پیش نمایش اولیه بازی نقش آفرینی مانستر هانتر رایز نشان داده شده است. اولین مورد وایرباگ (Wirebug) است؛ وسیله کوچکی که شکارچیان آن‌را حمل می‌کنند. این وسیله یک قلاب دستی همه کاره است و اجازه می‌دهد تا به‌صورت عمودی و یا هر جهتی که نیاز است در حرکت باشید و این امکان قبلاً در سری بازی مانستر هانتر دیده نشده بود. این نکته اصلی در فلسفه طراحی بازی است؛ زیرا عنوان Monster Hunter Rise تا حدی به‌دلیل امکان حرکت کردن عمودی در بازی و داشتن آزادی عمل بیشتر از همیشه، انتخاب شده است.

بازی Monster Hunter Rise 2021

به‌نظر می رسد کپکام یک صفحه از کتاب Breath of the Wild را با Wirebug به جهان بازی وارد کرده است. وسیله‌ای که امکان انتقال بی وقفه از منطقه‌ای به منطقه دیگر را برای شما مهیا می‌کند. وایرباگ باعث می‌شود عبور و مرور از عملکرد ساده‌تری برخوردار باشد، هرچند که می‌تواند در جنگ نیز مورد استفاده قرار گیرد و با توجه به اینکه بازیکن با کدام یک از 14 سلاح موجود در بازی نبرد خود را پیش می‌برد، متفاوت عمل می‌کند. Wirebug علاوه بر امکان انتخاب گزینه‌های پیمایش و مبارزه، به بازیکن این امکان را می‌دهد تا به طور موقت هیولاهایی را که در مقابل آن‌ها قرار دارند کنترل کند. این امر از طریق ویژگی جدید Wyvern Riding محقق می‌شود.

با آسیب رساندن به هیولا به اندازه کافی و از طریق حملات خاص یا استفاده از عوامل محیطی، بازیکن می‌تواند با استفاده از وایرباگ خود کنترل موجودات را به صورت‌های مختلفی در دست گیرد. هنگام انجام این کار، شکارچیان گزینه‌های زیادی دارند، از جمله توانایی مجبور کردن هیولا به حمله به دیگران در مزرعه، یا مجبور کردن آن برای حرکت به سمت دیوارها برای صدمه زدن به خودشان. مکانیک Wyvern Riding مطمئناً قصد دارد تاکتیک‌های جدیدی را وارد بازی شکارچی هیولا کند.

خرید بازی Monster Hunter Rise

دومین مورد اصلی، پالاموت (Palamute) است؛ یک نوع همراه جدید که به بازی Monster Hunter Rise اضافه می‌شود. پالاموت یک سگ همراه است که در کنار پالیکو (Palico)، گربه‌ای که طرفداران قدیمی شکارچی هیولا با آن آشنا هستند، به بازی پیوسته است. بازیکن می‌تواند سوار بر پالاموت راحت‌تر در محیط بازی گشت و گذار کند و از نقطه‌ای به نقطه دیگر برود. بهترین ویژگی مثبت این سواری با پالاموت این است که در هنگام سوار شدن، بازیکن استقامت خود را از دست نمی‌دهد و می‌تواند از اقلام مختلفی در حین حرکت استفاده کند. پالاموت همچنین در جنگ به شما کمک خواهد کرد و به دوستی برای کمک به شکارچی تبدیل می‌شود. در حالت تک نفره می‌توانید پالاموت و پالیکو را همزمان با خود همراه کنید، اما در حالت چندنفره و آنلاین باید یکی از این دو را برای ادامه بازی انتخاب کنید و نبرد را آغاز کنید.

بازی Monster Hunter Rise این‌بار سلاح‌های جدیدی را به نمایش نمی‌گذارد، اما تمام 14 سلاحی که در سری اصلی مانستر هانتر یافت می‌شوند با این عنوان باز خواهند گشت. صحبت از اسلحه شد، شما قادر خواهید بود از کنترل‌های ژیروسکوپ نینتندو سوییچ برای هدف قرار دادن سلاح‌های دوربرد مانند Bow Light Bowgun و Heavy Bowgun استفاده کنید.

مانند اکثر بازی‌های Monster Hunter، بازی مانستر هانتر رایز از گیم پلی چندنفره و مشترک برخوردار خواهد بود و به حداکثر چهار بازیکن اجازه می‌دهد تا با هیولاها به صورت آنلاین مقابله کنند. کسانی که می‌خواهند به صورت آنلاین بازی کنند، باید اشتراک Nintendo Switch Online داشته باشند. به نظر می‌رسد گیم پلی چندنفره بازی شکارچی هیولا همان چیزی است که از یک بازی Monster Hunter انتظار داریم. شما و تیمتان تعداد محدودی از زندگی را برای کشتن یک هیولای مشخص دارید و باید برای شکست دادن آن قبل از محدودیت زمانی با یکدیگر همکاری کنید. در حالت ایده‌آل، بازیکنان باید از اسلحه‌های خود استفاده کنند و مجموعه‌هایی را که مکمل یکدیگر هستند حرکت دهند تا اطمینان حاصل کنند که هیولای بازی تا حد ممکن کارآمد از بین می‌رود. البته بازی Monster Hunter Rise مطمئناً انفرادی نیز قابل پخش خواهد بود، اما برای دشمنان سرسخت‌تر، کنار آمدن با یک تیم برای پیروزی ساده‌تر خواهد بود.

تاریخ عرضه بازی Monster Hunter Rise

استودیوی Capcom تاریخ انتشار بازی Monster Hunter Rise را در زمان معرفی رسمی بازی در سپتامبر 2020 ( شهریور 1399) اعلام کرد. بازی Monster Hunter Rise در تاریخ 26 مارس 2021 (6 فروردین 1400) به نینتندو سوییچ می‌آید. Rise با در نظر گرفتن نینتندو سوییچ از ابتدا ساخته شده ‌است و منحصراً برای این سیستم عامل منتشر می‌شود. این اولین سری مانستر هانتر است که به‌طور خاص برای نینتندو سوییچ ساخته شده است.

با دیدن اینکه چگونه سری Monster Hunter با نینتندو سابقه غنی داشته است، بعید به نظر می‌رسد که سری Rise به سیستم عامل‌های دیگر بیاید. البته بازی Monster Hunter: World احتمالاً در حال حاضر برای PS5 و Xbox Series X در دست ساخت است، در حالی که سوییچ بازی Monster Hunter اختصاصی خود را دریافت می‌کند. همچنین کپ کام برای اینکه طرفداران را راضی نگه دارد، نسخه نمایشی موقت و رایگان بازی را منتشر کرده بود که تا 1 فوریه 2021 (13 بهمن 1399) در دسترس بازیکنان بود.

سخن نهایی

با معرفی بازی Monster Hunter Rise جدیدترین سری بازی مانستر هانتر همراه شما بودیم. یک بازی در سبک نقش‌آفرینی و اکشن که به زودی در اولین روزهای سال 1400 در اختیار بازیکنان نینتندو سوئیچ قرار خواهد گرفت. آیا شما نیز از طرفداران این مجموعه بازی محبوب هستید؟ اگر نسخه موقت بازی مانستر هانتر رایز را امتحان کرده‌اید، نظرات خود را از تجربه سری‌های قبلی این بازی و پیش‌نمایش سری جدید بازی با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402