نقد و بررسی بازی Factorio ؛ تریلر، گیم پلی و نمرات منتقدین

بازی Factorio برای PC
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Factorio یکی از عناوین محبوب و جدید در سبک شبیه‌ساز ساخت و ساز و مدیریت منابع است که در آن باید از تخیل خود برای طراحی کارخانه‌ها استفاده کنید، عناصر ساده را در ساختارهای مبتکرانه ترکیب کنید و در آخر از آن در برابر موجودات نابودگر محافظت کنید.

همچنین بخوانید :

بازی Factorio در نگاه اول برای طرفداران بازی‌های استراتژیک و شبیه‌ساز ساخت و ساز پیچیده به‌نظر می‌رسد، اما اگر کمی وقت بگذارید و صبر و حوصله به خرج دهید، بازی فکتوریو تعادل کاملی از راهنمایی و گیم پلی را ارائه می‌دهد تا بدون اینکه حتی خودتان متوجه آن باشید، به یک حرفه‌ای تبدیل شوید. تاریخ عرضه بازی Factorio پس از چهار سال حضور در حالت دسترسی اولیه، 14 آگوست 2020 (24 مرداد 1399) است. این بازی در حال حاضر برای بازیکنان مایکروسافت ویندوز، لینوکس و مک او اس در دسترس است. برای آشنایی بیشتر با بازی استراتژیک فکتوریو همراه پلازا بمانید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

تریلر بازی Factorio

با تماشای تریلر بازی فکتوریو می‌توانید با طراحی محیط و گیم‌پلی بازی کامپیوتر استراتژیک Factorio بیشتر آشنا شوید.

داستان بازی فکتوریو

داستان بازی Factorio این شبیه ساز مدیریت و تولید مستقل، بازیکنان را به ساخت کارخانه‌های پیچیده و فزاینده در جهانی بی نهایت دعوت می‌کند. طرفداران بازی‌هایی شبیه به Stardew Valley و Harvest Moon که آرزو می‌کنند این عناوین، عناصری مشابه مدهای بازی Minecraft با مضمون صنعتی داشته باشند، باید به فکر دانلود بازی Factorio برای PC باشند و این عنوان بزرگ و سرگرم‌کننده را از دست ندهند. تنها هدف واقعی در بازی فکتوریو، فرار از سیاره با موشک است. رسیدن به آنجا کاملاً به بازیکن بستگی دارد، بنابراین داشتن اهدافی که باعث پیشرفت به سمت موشک می‌شود، همیشه ایده خوبی است. مانند هر بازی پایان باز، بسیاری از سرگرمی‌های موجود در بازی استراتژیک فکتوریو توسط خود بازیکن ایجاد می‌شود.

گیم پلی بازی Factorio

خرید بازی Factorio

بازی Factorio برای بسیاری از گیمرها عنوانی ترسناک است. با وجود اینکه یادگیری گیم پلی بازی فکتوریو بسیار آسان است، اما تسلط بر آن نیز بسیار عمیق و دشوار است. این واقعیت می‌تواند در وهله اول بسیاری را از تلاش برای بازی منصرف کند. با وجود تمام پیچیدگی‌های گیم پلی، بازهم بازی استراتژیک فکتوریو می‌تواند به سرعت به یک تجربه اعتیاد آور و راضی کننده تبدیل شود.

بازی Factorio یک ویکی رسمی دارد که پر از اطلاعات مفید است. دقیقاً مانند سایر ویکی‌های بازی، بازیکنان جدید می‌توانند از این طریق برای یافتن اطلاعات در مورد بسیاری از مواد، دستور العمل‌ها و مکانیک‌های بازی استفاده کنند. بازیکنان جدیدی که در این بازی حضور دارند باید از قسمت آموزش‌ها بازدید کنند که منجر به ایجاد صفحاتی مفید می‌شود، از جمله راهنمای شروع سریع. ویکی رسمی در مرتب سازی اطلاعات و طبقه‌بندی موارد عالی است که به بازیکنان کمک می‌کند مقدار زیادی از مطالب را در Factorio پیمایش کنند. یکی از روش‌هایی که ویکی این اطلاعات را مرتب می‌کند بر اساس پیچیدگی است. بخشی برای مبتدیان، بازیکنان پیشرفته و بازیکنان خبره وجود دارد که ممکن است در بالاترین سطح اتوماسیون غرق شوند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بهترین بازی های استراتژیک 2020 و 2019 برای کامپیوتر، PS4 ...
تیم پلازا01 آذر 1400 09:00
thumbnail
نقد و بررسی بازی Outriders ؛ تریلر گیم پلی، سیستم مورد نیاز ...
محسن نورانی نژاد11 اردیبهشت 1400 10:00
thumbnail
نقد و بررسی بازی Call of Duty WW2 | ندای وظیفه دوباره در جنگ ...
سید هادی هادیان22 بهمن 1399 14:00
thumbnail
بازی Monster Hunter Rise ؛ داستان، گیم پلی، تریلر و تاریخ عرضه
الیناز صابری21 بهمن 1399 20:00

Factorio بازیکنان بخش اکشن بازی را با بیترها (Biters) پیش می‌برد؛ دشمنانی که با شروع تولید آلودگی به کارخانه شما حمله می‌کنند. هرچه یک بازیکن آلودگی بیشتری ایجاد کند، حملات بیترها دشوارتر می‌شوند. این ممکن است گاهی اوقات برای بازیکنان تازه‌کار تا وقتی که دارند اصول بازی را یاد می‌گیرند، بیشتر باشد. خوشبختانه در راهنمای بازی Factorio برای بازیکنانی که فقط می‌خواهند روی کشف بخش مکانیک ساختمان متمرکز شوند، یک راه حل ساده وجود دارد. هنگام شروع ساخت دنیای جدید، می‌توانید آن را روی حالت آرام قرار دهید. این کار از تخم‌ریزی بیترها جلوگیری نمی‌کند، اما هوش مصنوعی آن‌ها را تغییر می‌دهد به طوری که آنها فقط در صورتی که شما به آن‌ها حمله کنید، به شما حمله خواهند کرد.

قدرت یک منبع حیاتی در بازی Factorio است که بازیکن باید آن‌ را مدیریت کند. تقریباً مانند دنیای واقعی، منابع انرژی تجدیدپذیر و تجدید ناپذیر وجود دارد. شروع کار با انرژی‌های تجدید ناپذیر شاید ساده‌ترین راه برای شروع کارخانه باشد، اما در نهایت انتقال به منابع تجدیدپذیر برای ادامه کار یک امر ضروری می‌شود. ویکی مکانی عالی برای بررسی مواردی مانند انواع مختلف انرژی و میزان مصرف انرژی در ماشین‌های خاص است. یکی از مواردی که باید هنگام خواندن منابع مختلف انرژی به خاطر بسپارید، نسبت‌ها است. در واقع مقدار مشخصی از یک مورد خاص، برای کار با حداکثر عملکرد مورد نیاز است. درک نحوه کار تولید برق به پیشرفت افراد تازه وارد در بازی کمک می‌کند.

چیزی که باید از ابتدا برای آن تلاش کرد تهیه اتومبیل است که اولین وسیله نقلیه‌ای است که بازیکنان می‌توانند تولید کنند. اتومبیل‌ها به میزان قابل توجهی فضای پخش‌کننده را افزایش می‌دهند، که به نوبه خود به گسترش پایه‌ها کمک می‌کند. یک ماشین همچنین می‌تواند به مبارزه با Biters کمک کند، اگرچه برج‌ها روش قابل اطمینان‌تری برای دفاع از پایگاه‌های شما هستند. در مورد بیترها توجه داشته باشید که نباید خیالتان از اطراف خود و پایگاه‌هایتان خیلی راحت باشد. حتی اگر یک پایگاه در ابتدا بتواند به راحتی از خود در برابر حملات دفاع کند، در نهایت با قدرت گرفتن بیترها شروع به لرزش می‌کند. با ادامه پیشرفت بازیکن و پیشرفت کارخانه، بیتر شروع به رشد می‌کند و به انواع جدیدی تبدیل می‌شود که دفاع در برابر آنها دشوارتر است.

دانلود بازی Factorio برای PC

همانطور که قبلا نیز گفتیم، بازیکنان می‌توانند در ابتدای کار با یادگیری تعدادی از نسبت‌های کلیدی کارایی خود را افزایش دهند. به عنوان مثال، طرفداران مشتاق بازی‌های شبیه ساز کارخانه باید مقدار سیم مسی مورد نیاز برای ایجاد دسته‌ای از مدارهای الکترونیکی را بیاموزند. یا مثلا دیگ بخار بگیرند. این اولین منبع قدرت سازگار و قابل اعتماد خواهد بود. چند دیگ بخار توسط یک پمپ پشتیبانی می‌شود؟ چند موتور توسط یک دیگ بخار پشتیبانی می‌شود؟ این سوالات ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسند، اما تأثیر به‌سزایی در کارایی درون بازی خواهند داشت.

همیشه بهتر است که شروع به جمع آوری اقلام اساسی کنید، زیرا ممکن است یک کارخانه از عواقب کمبود عمده منابع رنج ببرد. آهن، مس و زغال سنگ باید بزرگترین اولویت‌های شما باشد. بازیکنان همیشه باید اطمینان حاصل کنند که مناطق کوره و معدن به اندازه کافی بزرگ هستند؛ چراکه خواسته‌های یک کارخانه در حال رشد بسیار است. درضمن گرچه ایجاد کارخانه با اهمیت است، اما مهم است که همه کارخانه‌هایی که در حال حاضر ساخته شده‌اند را فعال نگه داریم. اگر از حالت چند نفره بازی فکتوریو لذت می‌برید، می‌توان این کار را به عنوان یک شغل به یکی از بازیکنان داد.

برجک‌های اسلحه اولین خط دفاعی بازی Factorio هستند و باید تا حد امکان تکمیل شوند. به روزرسانی به لیزر به محض اولین فرصت، امکان تبدیل برق به قدرت دفاعی را فراهم می‌کند. این را نیز در نظر داشته باشید که نباید از ترک پایگاه خود و مقابله با لانه‌های Biter بترسید. از این گذشته، بهترین دفاع در این بازی شبیه سازی عالی یک حمله خوب است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بهترین بازی های فکری اندروید برای بزرگترها و بزرگسالان; ...
امیر مسعود نوریان30 مهر 1402 17:30
thumbnail
بهترین بازی های اندروید 2021 ؛ بازی های آفلاین و آنلاین
محمد امین سرافراز14 بهمن 1400 12:30
thumbnail
10 بازی وسترن برتر تاریخ / به دنیای کابوی ها خوش آمدید!
پژمان گل کار مقدم20 بهمن 1399 09:00
thumbnail
اختصاصی پلازامگ: نقد و بررسی بازی Hitman 3 | قاتل خاموش ...
مروارید حاجی پور19 بهمن 1399 16:00

ربات‌های ساختمانی ربات‌هایی هستند که بازیکن را در اطراف محیط بازی دنبال می‌کنند، منابع مورد نیاز را تأمین می‌کنند و نقشه‌های اولیه را تهیه می‌کنند. استفاده از این ربات‌های مفید به بازیکنان افزایش چشمگیری در بهره‌وری خواهد داد و ساخت کارخانه رویاها را به یک هدف قابل دستیابی تبدیل می‌کند. ممکن است گران به نظر برسند، اما کار با آن‌ها به آرامی به بسیاری از بازیکنان این امکان را می‌دهد تا سرعت انبساط را به طرز چشمگیری افزایش دهند و همچنین درختان را قطع کنند تا فضای اضافی آزاد شود. تا زمانی که یک بازیکن متوسط در بازی استراتژیک فکتوریو به ربات‌ها دسترسی داشته باشد، با توجه به کمکی که از آن‌ها می‌گیرد، نسبتاً ارزان به نظر می‌رسند.

نقد و بررسی بازی Factorio

بازی استراتژیک فکتوریو توانسته است امتیاز 90 را در بخش بازی‌های کامپیوتری سایت متاکریتیک از منتقدان کسب کند که امتیاز واقعا خوبی است و نشان‌دهنده رضایت طرفداران از بازی فکتوریو است. در ادامه به بررسی و نقد بازی فکتوریو طبق نظرات منتقدین سایت متاکریتیک می‌پردازیم.

Gamer.no: امتیاز 100

بازی Factorio واقعاً در مورد بهبود مستمر کارخانه شما است و هر پیشرفتی در آن، مسیر را برای شما کمی راحت‌تر می‌کند. به جای استفاده از دیدگاه خدا، بازیکن با ایجاد تجربه بازی پرتنش‌تری شخصیت پردازی می‌کند. با پیشرفت تکنولوژی، کارهای سخت پیش پا افتاده می‌شوند، اما برنامه‌ریزی هر روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

LEVEL (Czech Republic): امتیاز 100

ساخت یک کارخانه خودکار هرگز سرگرم ‌کننده‌تر از این نبوده است. خطوط تولید پیچیده ایجاد کنید، با اشکالات مقابله کنید و با دوستان خود در این ماجراجویی همکاری کنید. در بازی Factorio صدها ساعت سرگرمی خلاق تضمین شده است.

همچنین بخوانید :

CD-Action: امتیاز 95

اگر از ساخت و ساز و مدیریت لذت می‌برید، بازی فکتوریو باور نکردنی و اعتیاد آور است. این بازی محتوای تمام نشدنی، ویرایشگر همه کاره و حالت چند نفره را ارائه می‌دهد. بنابراین چه به دنبال بازی‌ای باشید که بتواند شما را با گیم‌پلی‌ای پیچیده با چالش روبه‌رو کند یا عنوانی را بخواهید که بتوان سال‌ها با آن در یک جزیره بیابانی وقت گذراند، Factorio یکی از این بازی‌ها همراه با بهترین ایده‌ها است.

PC Gamer: امتیاز 91

Factorio بخرید. Factorio بسازید. Factorio شوید.

IGN: امتیاز 80

بازی Factorio بسیار پیچیده است. اما اگر وقت بگذارید و سیستم‌های آن را بیاموزید، عمق لذت‌بخشی را برای بهینه‌سازها و طرفداران بقا ارائه می‌دهد.

سیستم مورد نیاز بازی Factorio

دانلود بازی Factorio برای کامپیوتر

در ادامه می‌توانید با مشخصات سیستم مورد نیاز بازی استراتژیک فکتوریو آشنا شوید.

حداقل سیستم مورد نیاز بازی Factorio

  • سیستم عامل (OS): ویندوز 7، 8 یا 10 نسخه 64 بیت
  • پردازنده: Dual core 3Ghz+
  • رم: 4 گیگابایت
  • گرافیک: DirectX 10.1 capable GPU with 512 MB VRAM – GeForce GTX 260, Radeon HD 4850 or Intel HD Graphics 5500
  • فضای مورد نیاز برای بازی: 3 گیگابایت

سیستم پیشنهادی برای بهترین عملکرد

  • سیستم عامل (OS): ویندوز 7، 8 یا 10 نسخه 64 بیت
  • پردازنده:  Quad core 3Ghz+
  • رم: 8 گیگابایت
  • گرافیک: DirectX 11 capable GPU with 2 GB VRAM – GeForce GTX 750 Ti, Radeon R7 360
  • فضای مورد نیاز برای بازی: 3 گیگابایت

سخن نهایی

بازی Factorio دقیقاً مانند دیگر بازی‌های شبیه ساز عالی و پرطرفدار، مزایایی را برای بازیکنانی که وقت می‌گذارند تا اقدامات خود را با دقت برنامه ریزی کنند، فراهم می‌کند. بازی فکتوریو به صبر و تلاش بازیکنان پاداش خواهد داد و یک تجربه به‌یادماندنی از یک بازی استراتژیک و مدیریت منابع را در خاطرات شما حک خواهد کرد. پس اگر از طرفداران این سبک بازی‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنیم این بازی سرگرم‌کننده را از دست ندهید. اگر بازی را تجربه کرده‌اید نظرات خود را با ما در میان بگذارید. ممنون که همراه پلازا بودید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402