7 شهر خیالی شگفت انگیز در بازی های ویدیویی ؛ از گاتهام تا راکون سیتی

Bioshock بازی‌های ویدیویی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مطلب 7 شهر شگفت انگیز در بازی‌های ویدیویی را بررسی می‌کنیم و به مکان‌های خواهیم پرداخت که به دلیل عظمت، طراحی یا مفهوم هنریشان برای جست و جو جذاب به نظر می‌رسند.

در عین حال که شهرهای خیالی بازی‌های ویدیویی جای مناسبی برای مسافرت در زندگی واقعی نیستند (والا چه کسی دلش می‌خواهد با گلوله آبکش شود)، اگر با خیال راحت پشت سیستمتان نشسته‌ باشید و با کنترلر یا موس و کیبورد شخصیتتان را کنترل کنید، می‌توانند شگفت‌انگیز و جذاب باشند. یک شهر خودش را با همه جور بازی‌های ویدیویی تطبیق می‌دهد. می‌خواهید یک بازی جهان-باز بسازید؟ شهر بهترین گزینه شما خواهد بود. قصد دارید که بازی خطی مرحله بسازید؟ نظرتان راجع به محله چیست؟ چند محله با سطوح مختلف بسازید، بازیتان آماده می‌شود. می‌خواهید یک نقش آفرینی بزرگ خلق کنید؟ خب مشکلی نیست، چندین شهر بسازید و آن‌ها را در یک منطقه بزرگ به یکدیگر مرتبط کنید.

همزمان که بازی‌های ویدیوی پیشرفت می‌کنند، شهرها نیز بهبود می‌یابند. فقط جزئیات «لوس سانتوس» در GTA V را با «لیبرتی سیتی» در GTA III مقایسه کنید، لس سانتوس حس مکانی برای زندگی را دارد، در حالی که لیبرتی سیتی یک شهر کاملاً خیالی است. بنابراین اگر کنجکاوید که کدام شهر در دنیای بازی حس زندگی دارد و باعث می‌شود فکر کنیم، می‌توانست یک جای واقعی باشد و یا اینکه کدام شهر صرفا بر اساس خیال و تخیلات طراحان بازی شکل گرفته است ادامه این مطلب را از دست ندهید.

در ادامه می‌خوانید:

7 شهر خیالی شگفت انگیز در بازی های ویدیویی

با معرفی هفت شهر خیالی و جذاب در دنیای بازی های ویدیویی همراه ما باشید.

7. کلمبیا (Bioshock Infinite)

Bioshock شهر بازی‌های ویدیویی

کلمبیا از بازی Bioshock Infinite پر شده از رموز و اسراری که باید توسط دیالوگ شخصیت‌ها، وکسوفون‌ها و کینتوسکوپ‌ها از همه آن‌ها سر در آورید و فضا‌سازی به قدری جذاب است که احتمالاً برای کنار هم قرار دادن قطعات مختلف باید یک کاغذ و قلم دم دستتان داشته باشید. کلمبیا، شهر معلق Bioshock Infinite علاوه بر داستان چند بعدی و پیچیده‌اش چیزهای زیادی برای گفتن دارد. شیوه معماری و زیبایی شناسی 1910 آمریکا و شهری شناور در هوا ویژگی‌های متنوعی برای گیم‌پلی جذاب را فراهم می‌آورند. یکی از جالب‌‍ترین ویژگی‌های شهر معلق Sky-Line، یک سیستم ریل هوایی است که به «بوکر» اجازه می‌دهد از مسیری هوایی به اطرف حرکت کند.

تفاوت هر مکان با مکان دیگر سبب شده که کلمبیا از تنوع محیطی مناسب برخوردار باشد و در مجموع وجهه دهه 1910 آمریکاییش را حفظ کند. مناطقی مثل آشیانه کشتی‌های هوایی جنگنده و خانه «کامستاک» (که از تمام چیزهایی که در قسمت اول دیدیم ترسناک‌تر به نظر می‌رسد) تصویر این شهر را چشم نواز می‌کند. کلمبیا فوق‌العاده است و در عین حال که زیبایش به پای «رپچر» Bioshock نمی‌رسد (و این حقیقت را از زبان کسی می‌شنوید که خودش Bioshock Infinite را ترجیح می‌دهد)، باید گفت شگفتی بی‌کرانی دارد.

6. دانوال (سری Dishonored)

Bioshock شهر بازی‌های ویدیویی

Dishonored از فرنچایز Thief گرته‌برداری زیادی داشته و یک شهر بزرگ برای اکتشاف واضح‌ترین گواه بر این واقعیت است. سری Dishonored با معرفی دو شهر بزرگ برای کندوکاو پا را حتی فراتر از Thief گذاشت. در عین حال که «کارناکا» از Dishonored 2 واقعاً بزرگ به نظر می‌رسد، دانوال بدون شک شهری بهتر و زیباتر است.

دانوال را می‌توان نسخه استیم پانکی لندن دانست که با روغن نهنگ کار می‌کند و از آن شهرها در بازی‌های ویدیویی است که در زندگی واقعی خیلی دلتان نمی‌خواهد به آن‌ها سربزنید. راستی این را هم ضمیمه کنم که دانوال پر شده از موش‌های ناقل بیماری که اگر خیلی مراقب نباشید بدشان نمی‌آید صورتتان را نوش جان کنند. به دلیل تفاوت طبقاتی حاکم در شهر ثروتمندان با درمان‌های پرهزینه از بیمار شدنشان جلوگیری کنند، در حالی که افراد فقیر به راحتی به این ویروس مرگبار گرفتار می‌شوند. اما این شهر با همه زشتی‌هایش، جای مفرح و جذابی برای جست و جو و شکار هدفتان خواهد بود.

5. لوس سانتوس (سری GTA)

Bioshock شهر بازی‌های ویدیویی

سری بازی‌های GTA همیشه به خاطر شهرهای شگفت انگیزشان برای گشت و گذار معروف‌اند؛ «لیبرتی سیتی» یکی از سمبولیک‌ترین شهرهای دنیای بازی است، «وایس سیتی» برداشت آزاد و جذابی از میامی بوده و خود لاس وگاس مقابل «لاس ونچوراس» سر تعظیم فرود می‌آورد. اما رتبه برترین شهر با اختلاف به «لوس سانتوس» اهدا می‌گردد. لوس سانتوس در GTA: San Andreas معرفی شد اما در GTA V به شکلی گسترش یافت که محوریت کل بازی در همین یک شهر جریان داشت.

لوس سانتوس که از روی لوس آنجلس ساخته شده، حس یک شهر واقعی و ملموس را منتقل می‌کند. مردم به این طرف و آن طرف می‌روند و زندگی روزمره‌شان را ادامه می‌دهند و شهر به شکلی یکپارچه به هم متصل است. این شهر مال شما بوده و می‌توانید هر کاری که دلتان می‌خواهد در آن انجام دهید؛ مرتکب خلاف شوید، تنیس بازی کنید، به سینما با کلوپ شبانه بروید، راننده تاکسی شوید، خانه بخرید و بسیاری از کارهای دیگری که دوست دارید را می‌توانید در آن انجام دهید.

این شهر حتی از مجموع سه شهر GTA: San Andreas نیز بزرگتر است و با توجه به وسعت بیشترش نسبت به نقشه Fallout 4 و Dragon Age: Inquisition باید گفت که راه در رو از چنگ پلیس زیاد خواهید داشت.

4. سیتی 17 (Half-Life 2)

Bioshock شهر بازی‌های ویدیویی

وقتی راجع به معروفترین مکان‌هایی که کمپانی ولو (Valve) در بازی‌هایش خلق کرده، فکر می‌کنید، سیتی 17 مطمئناً با آن حال و هوای دیستوپیاییش اولین شهری است که در ذهنتان نقش می‌بندد. چیزی که بیشتر از هر چیزی درسیتی 17 برایتان جلب نظر می‌کند، اتمسفر دیکتاتوری حاکم بر شهر است. مردم به خاطر وحشت از اعضای «کمباین» که زمین را به عنوان مرکز اصلی فرماندهیشان قرار داده‌اند، جرأت ندارند حتی کوچکترین حرکتی بر خلاف روتین همیشگی خود انجام دهند. همین مورد به شما برای مبارزه با کمباین و آزادسازی شهروندان سیتی 17 انگیزه خواهد داد.

یک حس درگیری بین انسان‌ها و کمباین‌های در سیتی 17 غالب است که با بافت اروپای شرقی شهر تقویت شده و به گفته ویکتور آنتونو کارگردان هنری Half-Life 2 به این دلیل انتخاب شده تا نمایش‌دهنده تقابل نظام جدید و قدیم باشند. از دیگر موارد جالب در مورد سیتی 17 باید گفت که با وجود حس و حال اروپای شرقیش هیچ کس نمی‌داند که دقیقاً در کجای دنیا واقع شده است.

سیتی 17 بزرگ است و چندین مکان برجسته مثل سیتادل را شامل می‌شود؛ آسمان خراشی بزرگ که بر تمام شهر سایه افکنده و به عنوان مرکز فرماندهی اصلی کمباین عمل می‌کند و دائم به شما یادآور می‌شود که در منطقه فرماندهی آن‌ها هستید.

3. گاتهام سیتی (سری Batman Arkham)

Bioshock شهر بازی‌های ویدیویی

گاتهام سیتی در چندین بازی فوق‌العاده قرار گرفته است. سری Injustice گاتهام سیتی را به عنوان مکانی برای مبارزه در خود داشت و Lego Batman 2: DC Super Heroes یک گاتهام سیتی لگویی بزرگ برای جست وجو ارائه کرد. اما مسلماً بهترین گاتهام سیتی در دنیای بازی‌ها در سری Arkham پیدا می‌شود.

Batman: Arkham City به شما اجازه می‌دهد در بخشی از گاتهام به نام آرکهام سیتی که به عنوان شهرکی برای جنایتکاران روانی طراحی شده، به گشت و گذار بپردازید. البته بخش بزرگی از Batman: Arkham Origins در گاتهام سیتی جریان دارد که می‌توانید از مکاشفه در آن لذت ببرید. با این حال بهترین گاتهام در بازی‌های Arkham همانی است که در Batman: Arkham Knight پیدا می‌کنید. Arkham Knight شاید ضعف‌هایی داشته باشد، اما گاتهام درونش هوش از سرتان می‌برد.

گاتهام سیتی Arkham Knight با اقتباس از تعداد زیادی کمیک و فیلم در مورد شوالیه تاریکی، بدون شک حق مطلب را در مورد بتمن ادا کرد و بستری مناسب برای این خفاش دوست داشتنی فراهم آورد تا درونش حسابی ماجراجویی کند.

2. راکون سیتی (سری Resident Evil)

Bioshock شهر بازی‌های ویدیویی

«راکون سیتی» با وجود نداشتن حتی یک عدد راکون، به یکی از خاطره‌انگیزترین شهرهای دنیای بازی تبدیل شده است. البته ای کاش مثل راکون، زامبی هم نداشت که متأسفانه با دست گلی که سازمان «آمبرلا» به آب داده، تا دلتان بخواهد مرده متحرک در اشکال و اندازه‌های مختلف درونش پیدا می‌کنید.

راکون سیتی کلاً توسط سازمان آمبرلا اداره می‌شود که ظاهراً هزینه همه چیز را از اداره پلیس گرفته تا علامت «به راکون سیتی خوش آمدید» خودش می‌پردازد. اساساً هر کسی هم که در راکون سیتی اقامت دارد، برای آمبرلا کار می‌کند، بنابراین احتمال این که یکی از شهروندان باشید و زامبی نشوید تنها 1 درصد است. در عین حال که راکون سیتی شهر مناسبی برای زندگی نیست، بهترین شهر برای هدشات زامبی‌های محسوب می‌شود.

یک بازسازی از بازی Resident Evil 2 که در راکون سیتی جریان دارد در سال 2019 منتشر خواهد شد؛ پس اگر تا کنون به این شهر گل و بلبل سر نزده‌اید، به زودی این فرصت برایتان فراهم می‌شود.

1. رپچر (سری Bioshock)

Bioshock شهر بازی‌های ویدیویی

«رپچر» مسلماً یکی از به یادماندنی‌ترین شهرها در بازی‌های ویدیویی است. شهری زیر آب که با فلسفه مادی‌گرایی و کمترین دخالت دولت بنا شده و اگر بخواهیم به شکل ساده تفسیرش کنیم، روی الویت تمایلات خودتان نسبت به دیگران تمرکز دارد. این سیستم حکومتی در Bioshock رپچر را به شهری بدون قانون و از درون آشفته تبدیل می‌کند؛ پس خودتان را برای آزمایشات ضد بشری حسابی آماده کنید.

پس از این که ماده‌ای به نام پلاسمید اکثر شهروندان را دیوانه می‌کند، شما به عنوان «جک»، پروتاگونیست اصلی بای، وارد رپچر می‌شوید و باید در شهری زیر آب که همه قصد جانتان را دارند به هدفتان برسید.

طی دو بازی Bioshock و Bioshock 2 که در رپچر جریان دارند، از مناطق فوق‌العاده و جالبی مثل مرکز تفریحی «فورت فرولیک» یا پارک متریالیستی «رایان آمیوزمنت» دیدن می‌کنید. حتی در Bioshock Infinite: Burial at Sea می‌توانید رپچر را قبل از نابودیش شاهد باشید.

به نظر شما شگفت‌انگیزترین شهر در بازی‌های ویدیویی کدام است؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
کاربر میهمان
.
17 مرداد 1397، 09:41
پاسخ
0
0
سلام.مقالات بررسی شد؟اگر مورد قبول واقع نشد مقالات دیگری بدم.
avatar
کاربر میهمان
.
13 مرداد 1397، 12:55
پاسخ
0
2
سلام خواهش میکنم.این سه مقاله به نظرم قشنگه.حالا این ها را بررسی کنید ببینید چطورهhttp://whatculture.com/gaming/5-reasons-capcom-needs-to-bring-back-dino-crisishttp://www.level-clear.com/feature/top-10-villains/https://www.gameskinny.com/6jaqy/this-is-why-vanquish-is-a-great-third-person-shooter
avatar
کاربر میهمان
.
12 مرداد 1397، 18:12
پاسخ
0
3
سلام.تشکر فراوان.من مقاله زیاد خوندم و اگه میخواین پیشنهاد میدم.همشون کیفیت خفنی دارندو تا مقاله هم چند روز پیشنهاد دادم راجع به میکامی که گفتید بررسی میشه
avatar
عارف حسین پور
.
12 مرداد 1397، 18:34
پاسخ
0
3
@کاربر میهمان
سلام دوست عزیز. بله، اون دو تا مقاله‌ای که پیشنهاد دادین خیلی جالب بودن و به احتمال زیاد طی چند روز آینده در پلازامگ منتشر می‌شن. اگه مقالات جذاب دیگه‌ای هم مدنظر دارین پیشنهاد بدین بررسی‌شون می‌کنیم. مرسی که ما رو دنبال می‌کنین.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402