15 عنوان از بهترین بازی های ساخته شده بر اساس فیلم و سریال

بازی های ساخته شده بر اساس فیلم
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی های اقتباسی خوب از جمله عناوینی هستند که اغلب ما به دنبال تجربه‌شان هستیم. با ما باشید تا بهترین بازی های ساخته شده بر اساس فیلم را با یکدیگر بررسی کنیم. با پلازا همراه باشید.

مقوله اقتباس یک بازی از روی فیلم ریسک قابل توجهی است که برخی سازندگان آن را پذیرفته و در این راه قدم برداشته‌اند. واقعیت امر آن است که بسیاری از بازی های ساخته شده بر اساس فیلم در رسیدن به هدف خود شکست خورده و آن‌طور که باید در این زمینه موفق عمل نکرده‌اند. از سوی دیگر عناوین دیگر _و به مراتب کمتری_ نیز وجود دارند که در زمینه اقتباس از روی فیلم موفق عمل کرده و بازی‌های خوبی را روانه بازار کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم تا مروری بر بهترین بازی های ساخته شده بر اساس فیلم و سریال داشته باشیم و آن‌ها را زیر ذره‌بین قرار دهیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


بهترین بازی های ساخته شده بر اساس فیلم و سریال ( بازی های اقتباسی)


در ادامه با ما همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر بهترین بازی هایی که از روی فیلم ساخته شده اند.

بازی Marvel’s Avengers

بازی های ساخته شده از فیلم

با اینکه بازی Marvel’s Avengers بطور مستقیم جزو بازی های ساخته شده از فیلم ‌های انتقام جویان نیست و داستان جدیدی دارد، اما بطور قطع ویژگی‌های زیادی را از این مجموعه الهام گرفته است. شروع داستان بازی Avengers با لحظات تلخی همراه است. در ابتدا جشن A-Day را داریم که در آن قرار است دو سورپرایز رونمایی شود؛ یک پایگاه خانگی ثانویه در سان فرانسیسکو و یک هلی کریر (Heli Carrier) عظیم الجثه که منبع تغذیه آن کریستالی به نام Terrigen Crystal است. با اینکه در ابتدا اوضاع بر وفق مراد بود، اما به طرز ناگهانی همه چیز خراب می‌شود. به دلیل پرت شدن حواس گروه اونجرز بخاطر حمله به پل گلدن گیت، این تیم نمی‌تواند جلوی انفجار هلی کریر و آسیب رسیدن به سان فرانسیسکو را بگیرد. این حادثه سبب از بین رفتن ایمان مردم سان فرانسیسکو به اونجرز شده و تقصیر جشن A-Day و تبعات آن تماماً بر گردن آن‌ها می‌افتد.

حادثه رخ داده در جشن A-Day روی هر کدام از اونجرها به شکل متفاوتی تاثیر می‌گذارد. کاپیتان آمریکا (Captain America) احتمالا مرده است؛ تونی استارک (Tony Stark) ثروت و تکنولوژی خود را کنار می‌گذارد؛ بروس بنر (Bruce Banner) اهمیت ابرقهرمان‌ها را مورد تردید قرار داده و همواره در حالت هالک باقی می‌ماند؛ بلک ویدو نیز (Black Widow) دوباره جاسوس می‌شود و به دلیل اینکه نتوانست کاپیتان آمریکا را نجات دهد، احساس گناه می‌کند؛ ثور (Thor) نیز خود را برای استفاده از Mjolnir نالایق می‌بیند و نهایتا برای زندگی به عنوان پادشاهی متواضع به سرزمین میدگارد (Midgard) می‌رود.

پنج سال بعد یک سان فرانسیسکوی بازسازی شده تحت کنترل نیرو‌های Advanced Idea Mechanics (یا به اختصار AIM) قرار می‌گیرد و قهرمان‌ها یاغی و قانون‌شکن اعلام می‌شوند. اونجرها حس می‌کنند پشت پرده تحت سلطه درآمدن جامعه توسط AIM انگیزه‌ شومی وجود دارد؛ بر این اساس، جمع شدن دوباره گروه برای رهایی از مخمصه موجود و همچنین یافتن تبهکار اصلی پشت حادثه A-Day را لازم می‌بینند. داستان بازی کاملا جدید و اورجینال است تعریف دوباره فیلم‌های انتقام جویان نیست.

 

بازی John Wick Hex

بازی های ساخته شده بر اساس سریال

یکی دیگر از بازی های اقتباس شده از فیلم ، بازی جان ویک هکس است. وقایع بازی John Wick Hex در بازه زمانی‌ای رخ می‌دهد که جان (John) هنوز هلن (Helen) را در شهر نیویورک ملاقات نکرده است. اگر فیلم‌های سری جان ویک را دیده باشید حتما می‌دانید که هلن همسر قهرمان داستان (یعنی John) است و مرگ او سبب می‌شود جان به تدریج به دنیای آدمکش‌ها بازگردد. در فیلم‌های این مجموعه، هلن و خاطرات او با جان از طریق فلش‌بک‌ها و عکس‌ها نشان داده می‌شود. صحنه آغازین بازی John Wick Hex با مکالمه‌ای میان فردی مرموز به نام Hex و دو فرد با نام‌های وینستون (Winston) و شارون (Charon) که هر دو ربوده شده‌اند شروع می‌شود.  ربوده شدن شارون و وینستون توسط هکس (Hex) سبب می‌شود جان به دنبال دلیل غیبتشان بگردد. هکس دو فرد گفته شده را مخفی کرده است و همچنین از این قضیه مشکوک است که اگر کسی به دنبال آن‌ها بگردد باید با ملاقات ادگار وو (Edgar Wu) در Chinatown شروع کند. در آغاز بازی John Wick Hex قهرمان اصلی بازی را می‌بینیم که به سمت Chinatown حرکت می‌کند.

بازی John Wick Hex یک عنوان استراتژیک زمان‌بندی شده (Timeline Strategy) به همراه المان‌هایی از مدیریت منابع است که در آن بازیکنان کاراکتر مشخصی را در طی مراحلی با طراحی شش‌ضلعی‌ وار کنترل می‌کنند و در عین حال از حرکات و کنش‌های متنوع برای از میان بردن دشمنان و همچنین جاخالی دادن در برابر آن‌ها استفاده می‌کنند. در بازی جان ویک تمام حرکات شخصیت اصلی (John) و دشمنان او در یک نمودار زمانی (Timeline) که شباهت زیادی به نمونه‌های موجود در برنامه‌های ادیت ویدیو (Video Edit) دارد نشان داده می‌شود.

بازیکن در بازی John Wick Hex دستورالعمل‌های مشخصی را به جان خواهد داد و این دستورالعمل‌ها در نمودار زمانی او مشخص شده و توسط قهرمان بازی اجرا خواهند شد. این دستورالعمل‌ها و یا به عبارت بهتر کنش‌ها موارد مختلفی را در بر می‌گیرند. مواردی همانند انتخاب جایگاهی بهتر جهت تیراندازی، تغییر حالت ایستادن قهرمان بازی جهت ارتقای شانس‌ او برای اصابت گلوله به هدف و همچنین کنش‌های دفاعی و کاورگیری بهتر در برابر دشمنان.

 

بازی Mad Max

بازی های ساخته شده از سریال

Mad Max یکی دیگر از بازی های اقتباسی از فیلم به حساب می‌آید که هسته اصلی خود را از مجموعه‌ای با همین نام الهام گرفته است. اندکی پس از اکران Fury Road در سینماها، این بازی نیز منتشر شد. بازی Mad Max در سبک اکشن و ماجراجویی جهان باز است که می‌توان گفت از عناوین محبوبی مانند Assassin’s Creed و Batman: Arkham Asylum گیم پلی و بخش‌های مبارزه‌ای خود را الگو گرفته است. شما به عنوان کاراکتر مکس راکاتانسکی ، یک افسر سابق گشت بزرگراه بازی می‌کنید که در جستجوی سوخت خواهد بود.

با اینکه بازی Mad Max در حد Arkham Asylum و یا Assassin’s Creed نیست، اما تجربه جذابی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. هسته اصلی مبارزات در این بازی بر پایه وسایل نقلیه درون بازی است. همانطور که در ناکجاآباد پیش می‌روید، آیتم‌هایی را در بازی پیدا می‌کنید که می‌تواند به ارتقای وسیله نقلیه شما برای سریع‌تر، قوی‌تر و کشنده‌تر شدن کمک کند.

 

بازی The Walking Dead

بازی های ساخته شده از روی فیلم

The Walking Dead (معروف به The Walking Dead: The Game و The Walking Dead: Season 1) یکی از محبوب‌ترین بازی های ساخته شده بر اساس سریال در سبک ماجراجویی اپیزودیک است که توسط استودیو Telltale Games ساخت و منتشر شد. این بازی بر اساس مجموعه کتاب های کمیک The Walking Dead ساخته شده و شامل پنج قسمت است که بین آوریل تا نوامبر 2012 برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها عرضه شدند.

وقایع این بازی اقتباسی درست مانند کمیک است؛ زامبی‌ها به شهرها حمله کرده‌اند و تمدن نیز رو به نابودی قرار دارد. البته اکثر کاراکترهای بازی اورجینال هستند و از کمیک اقتباس نشده‌اند. داستان بازی درمورد شخصی مجرم به نام لی اورت (Lee Everett) است که در راه زندان، ماشین پلیسی که او در آن قرار داشته تصادف کرده و فرار می‌کند. او سپس به نزدیک‌ترین خانه موجود در محل مراجعه کرده و دختری به نام کلمنتاین را پیدا می‌کند در خانه تنها بوده و والدینش نیز حضور ندارند. لی تصمیم میگیرد تا زمانی که والدین کلمنتاین پیدا شوند از او مراقبت کند. Kirkman نظارت بر داستان بازی را برای اطمینان از مطابقت آن با لحن کمیک فراهم کرد، اما به Telltale هم اجازه داد که قسمت عمده کار توسعه و مشخصات داستان را به سلیقه خود اداره کنند. برخی از شخصیت‌های مجموعه اصلی کتاب‌های کمیک نیز در بازی ظاهر می‌شوند.

برخلاف بسیاری از بازی های ماجراجویی گرافیکی، The Walking Dead تأکیدی بر حل معما ندارد، بلکه در عوض بر روی روایت داستان و شخصیت سازی تمرکز دارد. داستان تحت تأثیر انتخاب‌های گفتگوی بازیکن با سایر شخصیت‌ها و انتخاب‌های آنها در طی وقایع سریع (Quick Time Events) قرار می‌گیرد که اغلب می‌تواند منجر به کشته شدن شخصیت‌های خاص شود، یا تغییراتی نسبت به نحوه رفتار شخصیت‌ها با کاراکتر اصلی بازی ایجاد کند. انتخاب‌هایی که گیمر طی بازی انجام می‌دهد، تا انتهای بازی روی وقایع تاثیر می‌گذارد. این انتخاب‌ها توسط Telltale پیگیری می‌شدند و از آنها برای نوشتن داستان قسمت‌های بعدی استفاده می‌کردند. The Walking Dead: The Game یکی از بهترین بازی های ساخته شده از سریال محسوب می‌شود.

 

بازی LA Noire

بازی های اقتباسی

بازی لس آنجلس سیاه نیز از جمله بازی هایی که از روی واقعیت ساخته شده اند به حساب می‌آید. این قضیه به پرونده‌هایی که در بازی حل می‌کنید برمی‌گردد. داستان بازی LA Noire از این قرار است که پس از پایان جنگ جهانی دوم فردی به نام کول فلپس (Cole Phelps) با صداپیشگی آرون استاتون (Aaron Staton) که یک سرباز آمریکایی است به شهر لس آنجلس بازمی‌گردد و به عنوان مامور سازمان پلیس لس آنجلس (LAPD) انجام وظیفه می‌کند. او در سال 1947 پس از آن‌که یک پرونده قتل مهم را حل کرده و به عنوان کارآگاه شناخته می‌شود اعتبار خود را افزایش داده و ترفیع رتبه پیدا می‌کند.

بازی L.A. Noire یک بازی اکشن ماجراجویی در ژانر نئو-نوآر جنایی (Neo-noir crime) است که از یک زاویه دید سوم شخص تجربه می‌شود. بازیکنان در بازی L.A. Noire به تکمیل یکسری پرونده‌ها می‌پردازند که شامل یکسری سناریوها با ماموریت‌های مشخص می‌شود و از این طریق داستان بازی را به پیش می‌برند. علاوه بر این یک حالت دیگر نیز در گیم پلی بازی L.A Noire وجود دارد که به بازیکنان اجازه می‌دهد آزادانه در محیط دنیای باز بازی به گشت و گذار پرداخته و به انجام فعالیت‌های مختلف بپردازند.

در بازی LA Noire چشم اندازهای مختلفی وجود دارند که تمامی آن‌ها از روی مدل‌های واقعی دهه 40 شهر لس آنجلس الگوبرداری شده‌اند. L.A Noire جزو بازی هایی که بر اساس واقعیت ساخته شده اند و واقایع آن نیز در شهر لس آنجلس 1947 روی می‌دهند. بازیکنان در نقش مامور اداره پلیس لس آنجلس کول فلپس قرار می‌گیرند و در طول بازی شاهد تبدیل تدریجی فلپس از یک مامور ساده به یک کارآگاه مجرب خواهیم بود.

 

بازی Middle-Earth: Shadow of Mordor

بازی های ساخته شده بر اساس فیلم / بازی های اقتباسی

دهمین رتبه لیست «بهترین بازی هایی که از روی فیلم ساخته شده اند» به بازی Middle-Earth: Shadow of Mordor تعلق دارد. شکی نیست که میان بازی‌های ساخته شده از روی فیلم‌های پیتر جکسون (Peter Jackson) و عناوین ساخته شده بر اساس رمان‌های ارباب حلقه‌ها تفاوت بارزی وجود دارد؛ چرا در اصل نیز این دو مورد مسیرهای گوناگونی را پی گرفته‌اند.  فیلم‌های این سری محبوب (بر خلاف کتاب‌ها) تاکید مضاعفی روی مبحث اکشن و همچنین ایجاد مناظر دیدنی دارند.

بازی Shadow of Mordor نیز بر اساس همین قاعده پیش رفته است؛ چرا که در جوهره خود یک عنوان کشتی‌گیری حرفه‌ای محسوب می‌شود که از سکانس‌های گوناگون فیلم‌های متنوع جکسون الهام گرفته‌ شده‌ است. پیرنگ بازی ساده است و بر اساس آن قهرمان داستان وارد رقابت با یک ارک (Orc) می‌شود که نام او مشخص نیست. ساختار بازی Mordor عبارت است از مبارزات نفس‌گیر علیه موج ناتمامی از سربازان معمولی به همراه حضور هر از گاهی ارک‌های سرسخت‌تر با قیافه‌های عجیب و غریب.

 

بازی Ghostbusters: The Video Game

بازی های ساخته شده بر اساس فیلم / بازی های اقتباسی

رتبه نهم لیست «بهترین بازی های ویدئویی شاخته شده از فیلم» را به بازی Ghostbusters: The Video Game اختصاص داده‌ایم. بازی Ghostbusters از جهت‌های مختلف یک عنوان جالب محسوب می‌شود. دلیل اول این امر آن است که اکثر افرادی که در ساخت فیلم‌های سری نقش داشته‌اند در پروژه ساخت بازی نیز مشارکت داشتند؛ و حتی صداگذاری شخصیت‌های بازی توسط عوامل فیلم انجام گرفته است.

دلیل دوم آن‌که روایت داستانی بازی Ghostbusters: The Video Game در واقع ادامه داستان فیلم‌های سری است؛ یعنی به عبارت بهتر به نوعی می‌توان این عنوان را  (فارغ از بازی یا فیلم بودن آن) Ghostbusters 3 نامید؛ فیلمی که هیچ‌گاه ساخته نشد. نهایتا بازی Ghostbusters یک «بازی ویدیویی» خوب محسوب می‌شود که پر از طنز و شکار ارواح توسط افراد آشنا است. اگر شما نیز مدت‌هاست منتظر یک فیلم Ghostbusters جدید بوده‌اید اما از انتظارکشیدن خسته‌ شده‌اید بازی Ghostbusters جایگزین مناسبی محسوب می‌شود.

 

بازی The Thing

بازی های ساخته شده بر اساس فیلم / بازی های اقتباسی

هشتمین رتبه لیست «بهترین بازی های ساخته شده از روی فیلم» را به بازی The Thing اختصاص داده‌ایم. شکی نیست که عناوین بهتر بسیار زیادی در سبک اکشن / بقا (Action / Survival) نسبت به این بازی که تقریبا ادامه داستان فیلم بی‌نظیر The Thing که متعلق به دهه 80 است را روایت می‌کند ساخته شده‌اند؛ اما عاملی که سبب شده است بازی The Thing را در لیست «بهترین بازی های اقتباسی» جای دهیم آن است که بازی به خوبی موفق شده تنش، توهم، جوهره ترس و وحشیگری موجود در فیلم را در خود بپروراند. البته از سوی دیگر می‌توان گفت که ریتم و میزان اکشن موجود در بازی به نوعی آن را از فیلم جدا کرده است؛ اما همانطور که گفته شد انگاره‌های اصلی موجود در فیلم The Thing را در بازی آن نیز می‌توانیم حس کنیم.

در بازی The Thing نیز همانند فیلم آن باید با استفاده از منابع ارزشمند محدودی که دارید در مقابل یک «موجود» عجیب و غریب بیگانه قرار بگیرید. در این میان مقوله‌های دیگری نیز دخیلند؛ از جمله این‌که هیچ‌گاه مطمئن نخواهید بود که اطرافیانتان طرف شما هستند و یا در جلد قاتلان بیگانه قرار گرفته‌اند. مرگ ناگهانی دوستان، موسیقی عجیب‌وغریب و زاویه‌های نامعمول دوربین را نیز به این ملغمه اضافه کنید تا به تفاوت تجربه موجود در بازی The Thing پی ببرید.

 

بازی Spider-Man 2

بازی های ساخته شده بر اساس فیلم / بازی های اقتباسی

رتبه هفتم لیست «بهترین بازی های اقتباسی» را به بازی Spider-Man 2 اختصاص داده‌ایم. این بازی که در سال 2004 به انتشار عمومی رسید جزو عناوین باکیفیت‌تر دنیای باز (Open-World) در آن روزگار محسوب می‌شود؛ و شاید بتوان گفت این قضیه بیشتر از هر چیز دیگری مدیون مکانیزم تاب خوردن (Swing) خود بود. به تاب درآوردن مرد عنکبوتی لابه‌لای آسمان‌خراش‌های منهتن (Manhattan) تجربه‌ای بود که در کمتر بازی دیگری نصیبمان می‌شد. البته در این میان نیز هر کجا که جنایت یا شرارتی رخ داده بود مرد عنکبوتی توقف می‌کرد تا به ماجرا رسیدگی کند.

از عوامل دیگری که به جذابیت بازی Spider-Man 2 می‌افزایند حضور صداپیشگان فیلم در بازی همانند بروس کمپبل (Bruce Campbell) است که به غنای بازی افزود. از مرد عنکبوتی بازی‌های ویدیویی زیادی ساخته شده است؛ اما این نسخه به طور مشخص یکی از بهترین بازی‌ های ساخته شده بر اساس فیلم محسوب می‌شود.

اگر PS4 دارید و به کاراکتر مرد عنکبوتی علاقه‌مند هستید، می‌توانید با خرید و نصب اسکین PS4 به کنسول خود ظاهری زیبا و جذاب ببخشید.

برچسب PS4 اسلیم سونی طرح مرد عنکبوتی افقی

برچسب PS4 اسلیم سونی طرح مرد عنکبوتی افقیSony Splider Man Skin for PS4 Slim

 

بازی The Chronicles of Riddick: Assault On Dark Athena

بازی های ساخته شده بر اساس فیلم / بازی های اقتباسی

رتبه ششم لیست «بهترین بازی های ساخته شده بر اساس فیلم» به بازی The Chronicles of Riddick: Assault On Dark Athena اختصاص دارد. این نسخه از بازی ریدیک فارغ از آن‌که از روی فیلم ساخته شده باشد یک بازی شبه‌تخیلی باکیفیت در سبک اکشن-مخفی‌کاری (Action-Stealth) است؛ و محوریت دادن بازی به ضدقهرمانی همانند وین دیزل (Vin Diesel) و دنیای خشنی که او از آن آمده است سبب شده است که عنوان مورد نظر در زمینه اقتباس از فیلم نیز موفق عمل کند.

قهرمان اصلی بازی ریدیک مردی خشن است که با دنیای اطرافش سر ناسازگاری دارد. او همچنین با تصویر معمول ما از یک قهرمان سنتی مغایرت دارد. ریدیک یک زندانی سابق است که توسط مردانی بسیار بدتر از او محاصره شده است؛ و در همچین موقعیتی چاره او پیروی از گفته‌ «بکش یا کشتو شو» است. بر این انگاره سیستم مبارزه خوب بازی و مکانیزم مخفی‌کاری باکیفیت آن را نیز اضافه کنید تا یک بازی تمام عیار داشته باشید.

 

بازی Jurrassic Park: Operation Genesis

بازی های ساخته شده بر اساس فیلم / بازی های اقتباسی

در رتبه پنجم لیست «بهترین بازی‌ های اقتباسی» بازی Jurrasic Park: Operation Genesis قرار دارد. بازی Operation Genesis از جمله عناوینی است که علاوه بر جلوه‌های بصری و اکشن فیلمی که از آن اقتباس کرده است روح فیلم مورد نظر را نیز درک کرده و در خود گنجانده است. محیط بازی همانطور که انتظار می‌رود یک پارک پر از دایناسور است؛ و طوری طراحی شده که با سلیقه سنین کمتر نیز سازگار باشد. وظیفه شما در بازی Jurassic Park: Operation Genesis ساختن پارک ژوراسیک و اداره آن است؛ که بخشی این وظیفه پر کردن پارک با جانوران مختلف معلق به دوره پیشاتاریخی است که در زمان حال وجود ندارند.

فکر اصلی پشت یکی از بهترین بازی های اقتباسی یعنی بازی پارک ژوراسیک همانند فیلم آن این قضیه است که شما پارک مورد نظر را با این پیش‌فرض که مکانی امن خواهد بود طراحی می‌کنید؛ اما داستان آن‌طور که باید پیش نمی‌رود و به دلیل تصمیم شما تعدادی از بدترین اتفاقات برای دنیای اطراف شما رقم خواهد خورد. به وسیله بازی پارک ژوراسیک دنیای فیلم این عنوان را به شکل ملموس‌تری تجربه خواهید کرد.

 

بازی Indiana Jones and the Fate of Atlantis

بازی های ساخته شده بر اساس فیلم / بازی های اقتباسی

در رتبه چهارم لیست «بازی هایی که بر اساس فیلم ساخته شده اند» بازی Indiana Jones and the Fate of Atlantis قرار دارد. بازی همانطور که از نامش بر می‌آید در رابطه با ایندیانا (کاراکتر اصلی)، دوستان و خانواده‌او و همچنین طرفداران اوست. در بازی Indiana Jones که توسط لوکاس آرت (LucasArts) ساخته و پرداخته شده است عشق مهره‌ای کلیدی را بازی می‌کند؛ و علاوه بر آن بازی درباره‌ی این است که بتوانید راه خود را برای حل مشکلات پیدا کنید.

سبک بازی Indiana Jones and the Fate of Atlantis اشاره و کلیک (Point and Click) محسوب می‌شود. سه نوع شیوه بازی مختلف در این عنوان وجود دارد: اکشن (Action)، معمایی (Puzzle) و Co-op که هر سه مرتبط با جنبه‌های مختلفی از توانایی‌ها و کاراکتر ایندیانا هستند. یکی از جنبه‌های متفاوت این بازی آن است که عناوین قبل از آن صرفا به جنبه اکشن کاراکتر ایندیانا پرداخته بودند؛ اما این بازی جنبه‌های متفاوت‌تر او را نیز از نظر گذرانده است. به طور کلی اگر به Indiana Jones علاقه‌مند باشید این بازی را حتما تجربه کنید.

 

بازی Alien: Isolation

رتبه سوم لیست «بهترین بازی های اقتباسی» را به بازی Alien: Isolation اختصاص داده‌ایم. این بازی که به سبک ترس و بقا (Survival Horror) ساخته شده است مقوله «هجوم بیگانگان» را بهتر از نسخه‌های پیشین خود به تصویر کشیده است؛ و به طور کلی نیز دنیای موجود در فیلم‌های بیگانه‌ها را بیشتر از هر عنوان دیگری درک کرده است.

به وسیله بازی Alien: Isolation متوجه می‌شویم که بسیاری از عناوین مشابهی که به سبک شوتر اول شخص (FPS) و با الهام از سری Aliens ساخته شده‌اند با وجود این‌که بازی‌های خوبی هستند در اقتباس از فیلم و درک جوهره آن موفق عمل نکرده‌اند. می‌توان گفت سری Alien در هسته مرکزی خود درباره مقوله «ترس کلوستروفوبیک» است؛ و این قضیه توسط سازندگان این نسخه به خوبی فهمیده شده است. در بازی Alien: Isolation زمان زیادی را باید صرف دویدن، مخفی‌شدن و یا تلاش صرف برای بقا بکنید.

 

بازی GoldenEye 007

بازی های ساخته شده بر اساس فیلم / بازی های اقتباسی

به تدریج به پایان لیست «بهترین بازی هایی که فیلمشان ساخته شده» می‌رسیم. یکی دیگر از این بازی های فیلمی محبوب، بازی GoldenEye 007 است که در رتبه دوم لیست «بهترین بازی های اقتباسی» قرار دارد در سال 1997 برای پلتفرم نینتندو 64 (Nintendo 64) منتشر و به سرعت تبدیل به یکی از بهترین عناوین آن دوره شد. کمپین تک نفره بازی GoldenEye 007 طراحی بسیار خوبی دارد؛ اما این بخش چندنفره بازی بود که آن را تبدیل به یکی از منحصربه‌فردترین عناوین جهت تجربه همگانی کرد.

بخش چندنفره بازی GoldenEye 007 به صورت Split-screen در دسترس است و با تقسیم صفحه نمایش به 4 بخش مساوی چهار نفر به صورت همزمان می‌توانند بازی را تجربه کنند. اغراق نیست اگر گفته شود توسط این عنوان بود که عادت جمع شدن دوستان در کنار هم روبروی یک تلویزیون و رقابت بین آن‌ها از طریق یک بازی ویدیویی تبدیل به یک مُد شد. گیم‌پلی بازی GoldenEye 007 شاید بر اساس استانداردهای کنونی کمی قدیمی به نظر برسد؛ اما این بازی با توجه به استانداردهای زمان خود یکی از بهترین شوترها محسوب می‌شد.

 

بازی Star Wars: Knights of the Old Republic

بازی های ساخته شده بر اساس فیلم / بازی های اقتباسی

نهایتا به رتبه اول لیست «بهترین بازی های ساخته شده بر اساس فیلم» رسیدیم و این جایگاه به عنوان دیگری جز Star Wars: Knights of the Old Republic تعلق ندارد. می‌توان گفت بازی Knights of the Old Republic بر اساس فیلم‌ خاصی از سری جنگ ستارگان ساخته نشده است؛ اما با این وجود ویژگی‌هایی دارد که آن را تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های سبک اکشن-نقش‌آفرینی (Action-RPG) می‌کند.

این بازی که متعلق به نسل کنسول Xbox است از تمام توانایی‌های سخت‌افزاری این پلتفرم در زمان خود نهایت بهره را برده است. داستان بازی واقعه حماسه جدای (Jedi) و اربابان تاریکی را روایت می‌کند و کیفیت صداپیشگی آن عالی و همانطور که گفته شد از نظر جلوه‌های بصری نیز بسیار خوب طراحی شده است. بازی Knights of the Old Republic را در زمان حاضر نیز می‌توانید از طریق پلتفرم‌های کامپیوتر (ویندوز و مک) و همچنین iOS تجربه کنید. اگر از طرفداران جنگ ستارگان باشید تجربه بازی Star Wars: Knights of the Old Republic را بدون شک به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

سخن پایانی

«بهترین بازی های ساخته شده بر اساس فیلم» را نیز با یکدیگر بررسی کردیم. واقعیت امر آن است که فیلم‌های زیادی تلاش کرده‌اند از روی بازی‌ها اقتباس کنند و به همین منوال بازی‌های متعددی نیز با اقتباس از فیلم‌ها ساخته شده‌اند. در این میان شاید بتوان گفت اکثر این عناوین در کار خود موفق نبوده‌اند. بخشی از این عدم موفقیت شاید به ناتوانی سازندگان به درک «جوهره» فیلم مورد نظر و همچنین نحوه صحیح «انتقال» آن بازگردد. با این وجود بازی‌هایی نیز بوده‌اند که مقوله گفته شده را به خوبی پیاده کرده و همانند بازی‌های گفته شده از آن نتیجه گرفته‌اند. امیدواریم سازندگان بعدی که در راه ساخت بازی با اقتباس از روی فیلم قدم بر می‌دارند از بازی‌های موفق قبل از خود درس گرفته و عناوین اقتباس شده بیشتر و بهتری از فیلم‌های خوب شاهد باشیم.

 

نظر شما در مورد لیست «بهترین بازی های اقتباسی» چیست؟ نظرات خود را می‌توانید از طریق بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
سینا مکاریان
.
13 شهریور 1402، 16:49
پاسخ
0
0
داداش بهترین و اولین بازی که از روی خود فیلم بلافاصله ساخته شد بتمن بگینز بود
avatar
حسن
.
24 آبان 1400، 15:54
پاسخ
0
0
عالی خسته نباشین
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402