معرفی بازی Crash Bandicoot 4 ؛ تریلر، داستان، گیم پلی و نمرات

بازی Crash Bandicoot 4
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی کراش باندیکوت با نام کامل Crash Bandicoot 4: It’s About Time دوباره برگشت. با ما همراه باشید تا نگاهی به بازی کرش بندیکوت 4 داشته باشیم و به بررسی بازی Crash Bandicoot 4 ، داستان، تریلر، گیم پلی و نمرات آن بپردازیم.

بعد از سال‌های طلایی که مجموعه Crash Bandicoot پشت سر گذاشت و پس از دو نسخه ریمستر، یعنی N. Sane Trilogy و Crash Team Racing: Nitro Fueled بالاخره نوبت به یک بازی جدید از این مجموعه پرطرفدار رسید. خیلی از ماها دوران کودکی خودمان را پای کنسول بازی پلی استیشن و بازی‌های کراش گذرانده‌ایم. بنابراین طبیعی است که وقتی خبر ساخت نسخه جدید آن منتشر می‌شود، ذوق ‌زده شویم و برای انتشار بازی لحظه شماری کنیم.

بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time یکی از عناوین سکو بازی 2020 است که توسط استودیو Toys for Bob ساخته و توسط کمپانی اکتیویژن منتشر شده. بازی Crash 4 هشتمین قسمت از سری Crash Bandicoot است و دنباله بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy محسوب می‌شود که وقایع آن پس از بازی Crash Bandicoot: Warped رخ می‌دهد.

داستان بازی Crash Bandicoot 4 درمورد کرش بندیکوت و خواهرش Coco است که دشمن قدیمی آن‌ها یعنی Dingodile و عشق قدیمی کراش از دنیای موازی با نام Tawna به این دو کمک می‌کنند تا با برگرداندن ماسک کوانتوم، جلوی Doctor Neo Cortex و Doctor Nefarious Tropy را بگیرند تا جهان‌های موازی را نابود نکنند. در ادامه این مقاله نسخه جدید مجموعه کراش باندیکوت را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با پلازا همراه باشید.

 

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


نگاهی به تاریخچه مجموعه کراش باندیکوت


قبل از اینکه به بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time بپردازیم، بد نیست نگاهی گذرا به عناوین قبلی این مجموعه داشته باشیم.

بازی کراش 4

این فرانچایز را استودیوی معروف ناتی داگ به دنیا معرفی کرد. در ابتدا بازی‌های Crash Bandicoot به طور اختصاصی برای پلتفرم پلی استیشن منتشر می‌شدند، اما حالا روی اکثر پلتفرم‌ها در دسترس هستند. اکثر بازی‌های این سری در جزایر خیالی وومپا جریان دارند. این جزایر بر اساس نواحی جنوبی استرالیا طراحی شده‌اند و دارای آب و هوای استوایی هستند. در جزایر وومپا، انسان‌ها و حیوانات جهش‌یافته در کنار هم زندگی می‌کنند. یکی از همین حیوانات جهش‌یافته هم کراش باندیکوت است که در واقع کیسه‌دار کوچک ساکن استرالیاست.

بازی‌های Crash Bandicoot به خاطر سبک سکوبازی سه‌بعدی‌شان معروف هستند، اما در بعضی از بازی‌های فرعی این مجموعه شاهد استفاده از سایر سبک‌ها نیز بوده‌ایم. دشمن اصلی کراش باندیکوت فردی به نام دکتر نئو کورتکس است که خودش کراش را به وجود آورده، اما حالا قصد دارد نابودش کند. در اکثر بازی‌های سری هم کراش باید جلو دکتر کورتکس را بگیرد تا مانع از نابودی دنیا به دست او شود.

تاکنون بیش از 20 بازی از مجموعه Crash Bandicoot به انتشار رسیده است. اولین بازی ابن فرانچایز در سال 1996 برای کنسول پلی استیشن عرضه شد. بازی دوم با نام Cortex Strikes Back یک سال بعد به بازار آمد و سومین شماره هم که Warped نام داشت در 1998 برای پلی استیشن منتشر شد. همه این بازی‌ها در سبک سکوبازی بودند، اما در سال 1999 یک بازی متفاوت از این مجموعه در سبک مسابقه‌ای یا ریسینگ به انتشار رسید که Crash Team Racing نام داشت. همین چهار بازی بودند که دوران اوج مجموعه کراش باندیکوت را روی کنسول پلی استیشن رقم زدند و طرفداران زیادی را به این فرانچایز جذب کردند. در سال‌های بعد نیز چندین بازی دیگر از همین سری در سبک‌های مختلف ساخته شدند که هر کدام به موفقیت‌هایی دست پیدا کردند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بهترین بازی های جهان باز اندروید و iOS + لینک دانلود
معین نسیم دوست03 آبان 1402 17:15
thumbnail
بررسی بازی Call of Duty 4: Modern Warfare | اولین قدم از جنگاوری ...
سید هادی هادیان22 اسفند 1399 20:00

اما بازیکن‌های جدیدتر، مجموعه Crash Bandicoot را به واسطه دو نسخه ریمستر شده این مجموعه که در سال‌های اخیر منتشر شده‌اند می‌شناسند. اولین بازی به اسم Crash Bandicoot N. Sane Trilogy در سال 2017 برای پلی استیشن 4 و یک سال بعد برای کامپیوترهای شخصی، ایکس باکس وان و کنسول سوییچ عرضه شد. این بازی، سه شماره اول مجموعه را که در بالا نام بردیم شامل می‌شد و این بازی‌ها را با گرافیک و صدای بهتر ارائه می‌کرد.

نسخه ریمستر دوم هم با نام Crash Team Racing Nitro-Fueled در سال 2019 برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ منتشر شد که در واقع بازسازی Crash Team Racing بود. این بازی‌ها برای افرادی که تاکنون مجموعه کراش باندیکوت را تجربه نکرده‌اند بسیار مناسب هستند. همچنین گیمرهای قدیمی‌تر برای تجدید خاطره می‌توانند به سراغ این دو نسخه بروند. در ادامه با جدیدترین شماره این مجموعه یعنی بازی Crash Bandicoot 4 It’s About Time بیشتر آشنا می‌شویم.

 


داستان بازی Crash Bandicoot 4


بازی جدید Crash Bandicoot 4 در ادامه سه گانه N. Sane ساخته شده و داستان بازی The Wrath of Cortex را دنبال می‌کند.

بازی کراش باندیکوت 4

به دنبال شکست کاراکترهای Cortex و N. Tropy از Crash Bandicoot در Crash Bandicoot: Warped ، اوکا اوکا (Uka Uka) تلاش می‌کند تا با سفر در گذشته، خود و دکتر Neo Cortex و Nefarious Tropy را از زندان خود آزاد کند. آخرین تلاش اوکا اوکا شکافی در مدار فضا و زمان باز می‌کند و باعث بیهوش شدن او می‌شود. دکتر Cortex و N. Tropy به سرعت فرار می‌كنند، اوكا اوكا را رها می‌كنند و در می‌یابند كه شکافی كه آنها برای فرار از آن استفاده کردند، جهان خود را به سایر جهان‌های موازی پیوند می‌دهد و تصمیم می‌گیرند برای تسخیر همه ابعاد از آن پورتال استفاده كنند. برای اطمینان از موفقیت، این دو نفر دستگاه Rift Generator را می‌سازند؛ ژنراتوری که می‌تواند شکاف‌های فضا-زمان دیگری را باز کند و از دکتر N. Gin و Nitrus Brio کمک بگیرد تا در صورت دخالت دشمنان، ارتشی را برای دفاع فراهم کند.

آکو آکو (Aku Aku)، برادر دوقلوی اوکا اوکا، آشفتگی فضا و زمان را حس می‌کند و به سرعت کراش را به قله اصلی جزیره N. Sanity می‌رساند. به محض ورود، او با لانی-لولی (Lani-Loli) روبرو می‌شود، که آکو آکو او را به عنوان یکی از ماسک های کوانتومی می‌شناسد؛ چهار ماسک پزشک و جادوگر باستانی که قدرت زیادی در تسلط بر روی تغییر فضا و زمان دارند، و تنها در صورت باز کردن مولتی ورس ظاهر می‌شوند.

لانی شکافی را در فضا و زمان دید و مظنون شد که مشکلی وجود دارد. این قضیه ما را به  کراش و خواهرش کوکو می‌رساند که در حالی که با هرج و مرجی که Cortex ایجاد می‌کند مبارزه کنند، توافق کنند که او را در جهان‌های موازی دنبال کنند و سایر ماسک های کوانتومی را پیدا کنند. به طور کلی داستان بازی حول محور زمان جریان دارد.

همان‌طور که گفتیم چهار ماسک جدید در این بازی وجود دارند که دو تا از آنها را می‌شناسیم. کاپانوآ (Kapunua) و ایکا ایکا (Eeka-Eeka) ماسک‌هایی هستند که قدرت‌های جدیدی را در اختیار کراش می‌گذارند. علاوه بر این‌ها، شاهد حضور دشمنان زیادی هم در بازی هستیم که به صورت باس حضور پیدا می‌کنند و احتمالا در پایان مراحل باید با آنها مبارزه کنیم. کورتکس و ان. جین را در تریلر بازی دیدیم، اما انتظار می‌رود که ان. تروپی و اوکا اوکا هم به عنوان باس ظاهر شوند. همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، عشق قدیمی کراش با نام Tawna از دنیای موازی و دشمن دیرینه کراش یعنی Dingodile که اکنون بازنشسته شده و رستوران خود را اداره می‌کند نیز به کمک او خواهند آمد.

 

تریلر بازی Crash Bandicoot 4

در این بخش می‌توانید تریلر جدید بازی Crash Bandicoot 4 را با زیرنویس فارسی مشاهده کنید. این تریلر  تعدادی از محیط‌های جدید بازی را به نمایش می‌گذارد و همچنین برخی از مکانیک‌های جدید که در بازی‌های قبلی شاهدشان نبودیم را به تصویر می‌کشد.

 


گیم پلی بازی Crash Bandicoot 4


به نظر می رسد استودیوی Toys for Bob سازنده این بازی، حسابی سنگ تمام گذاشته و خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کردیم برای بازی کراش 4 محتوا و گیم‌پلی در نظر گرفته است.

تاریخ عرضه بازی Crash Bandicoot 4

بازی بیش از 100 مرحله دارد که از مجموع مراحل بازی سه‌گانه N. Sane نیز بیشتر است. تنوع این مراحل نیز در نوع خود مثال‌زدنی است. از محیط‌های علمی-تخیلی و فضایی گرفته تا جنگل‌های استوایی و محیط‌های زیر آب، تنها بخشی از تنوع فوق‌العاده مراحل بازی هستند. 

گیم پلی نسخه جدید کرش بندیکوت دارای 2 بخش متفاوت است: بخش Retro Mode که در آن تعداد دفعات مرگ شما محدود است و در طول بازی باید به دنبال آیتم‌هایی بگردید که تعداد آن را افزایش دهد و اگر تعداد آن تمام شود، مجبور می‌شوید آن مرحله را از ابتدا شروع کنید. حالت مدرن یا Modern Mode ، بخش دیگری است که در آن تعداد دفعات مرگ هر کاراکتر با عدد، شماره‌گذاری می‌شود. علاوه‌بر این، در برخی مراحل، اگر هر کدام از این مود ها را انتخاب کنید، چالش‌ها، مسیرها و دشمنان متفاوتی را مقابل شما قرار می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های خوب این بازی که سازندگان هم روی آن تاکید زیادی کرده‌اند، خطی بودن مراحل است. در بسیاری از بازی‌های سکوبازی امروزی می‌بینیم که مراحل بزرگ و اصطلاحا Open-World شده‌اند، اما در بازی کراش باندیکوت 4 شاهد چنین چیزی نیستیم. همان‌طور که طرفداران این مجموعه انتظار دارند، مراحل بازی کاملا خطی و محدود هستند و مسیر پیشروی مشخص خواهد بود. این موضوع باعث می‌شود که همان حس و حال بازی‌های قدیمی مجموعه دوباره زنده شود و احساس نکنیم که با یک بازی جدید، شبیه سایر عناوین این سبک مواجه هستیم.

اما درباره قدرت‌های جدید کراش در بازی Crash Bandicoot 4 2021 چه می‌دانیم؟ خب، همان‌طور که گفتیم چهار ماسک جدید در این بازی وجود دارند که هر کدام از آنها می‌توانند به طور موقتی توانایی‌ها و قدرت‌های کراش را ارتقا دهند. ماسک Eeka-Eeka که سفید رنگ است، به کراش کمک می‌کند تا روی هوا شناور شود. در این حالت دستیابی به جعبه‌ها و آیتم‌ها راحت‌تر خواهد بود. همچنین برای رد کردن برخی موانع می‌توان از این ماسک استفاده کرد. Kapunua هم که به رنگ آبی است، زمان را کُند می‌کند. گذشتن از موانعی که سریع حرکت می‌کنند واقعا دشوار است و کند کردن زمان برای عبور از آنها می‌تواند کارآمد باشد. 

حرکات کراش در بازی جدید، مقداری تغییر کرده‌اند. او حالا تا حدی سبک‌تر می‌دود و پرش‌های نرم‌تری انجام می‌دهد. شما می‌توانید مراحل را با کراش یا خواهرش کوکو پشت سر بگذارید که هر دو دارای حرکات مشابهی هستند. بجز این دو کاراکتر، 3 کاراکتر قابل کنترل دیگر نیز در بازی هستند که هر کدام مراحل مخصوص به خود را دارند. مثلا امکان هدایت دکتر کورتکس نیز وجود دارد که کنترل او کاملا متفاوت است.

کورتکس قدرت‌های مخصوص به خودش را دارد؛ برای مثال با استفاده از تفنگ اشعه‌ای خود می‌تواند دشمنان را به سکو تبدیل کند و روی آنها بپرد. دو کاراکتر دیگر نیز Tawna و Dingodile هستند که درمورد آن‌ها در بخش داستان بازی کراش 4 توضیح دادیم. وجود شخصیت‌های مختلف و امکان هدایت آنها، مطمئنا تنوع گیم پلی بازی را بیشتر خواهد کرد.

بخش چند نفره همکاری و رقابتی نیز در بازی کرش بندیکوت 4 وجود دارد. در Bandicoot Battle ، بازیکنان طی زمان محدود با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که شامل دو بخش است: بخش Checkpoint Race که در آن بازیکن باید با حداکثر سرعت به خط پایان برسند و بخش Crate Combo که بازیکن باید طی مدت زمان محدود، هرچقدر که می‌تواند جعبه‌ها را بشکند. حالت چند نفره مشارکتی “Pass N. Play Mode” نام دارد که در آن بازیکنان به نوبه خود برای تکمیل مبارزات به بازی می‌پردازند. همه حالت‌های چند نفره می‌توانند تا چهار بازیکن را در خود جای دهند.

 

نگاهی به نمرات بازی Crash Bandicoot 4

در این بخش به نقد و بررسی بازی Crash Bandicoot 4 و نمرات منتشر شده از دیدگاه منتقدین جهان خواهیم پرداخت.

راهنمای بازی Crash Bandicoot 4

بازی کرش بندیکوت 4 در تاریخ 2 اکتبر 2020 (11 مهر 99) برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد و توانست به ترتیب متای 85 و 83 را بر روی این دو کنسول کسب کند. تعداد نقدهای منتشر شده بر اساس کنسول پلی استیشن 4 ، 95 عدد است که از این میان 89 نقد مثبت و 6 نقد متوسط دریافت کرده. در ادامه، مروری بر تعدادی از این نقدهای منتشر شده خواهیم داشت. لازم به ذکر است که بازی Crash Bandicoot 4 برای PC هم به زودی منتشر خواهد شد.

 

سایت Gaming Age: امتیاز 100 از 100

من نمی‌توانم به بازی پلتفرمی بهتری فکر کنم که طی این چند سال منتشر شده است. خرید بازی Crash Bandicoot 4 یک کار کاملاً مطلوب است و واقعاً زمان آن است که اکتیویژن بازی Crash را به شکوه سابق خود برگرداند. امیدوارم که 20 سال دیگر منتظر نمانیم تا شاهد نسخه جدید کرش بندیکوت باشیم.

 

سایت Finger Guns: امتیاز 90 از 100

بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time عصاره کامل گیم پلی کلاسیک و المان بازی‌های مدرن و امروزی است. این بازی مملو از محتویاتی است که باعث می‌شود بخواهید چندین بار آن را به اتمام برسانید. اگرچه ممکن است دشواری آن برای برخی بیش از حد باشد، اما قطعاً بهترین Crash Bandicoot تا به حال بوده است و شایسته جایگاه خود در کنار سه گانه اصلی است. یک بازی کلاسیک مدرنیزه شده که در عین حال یک مدرن کلاسیک نیز است.

 

سایت GameOver.gr: امتیاز 90 از 100

بازی کرش بندیکوت 4 قدم‌های سه گانه اصلی را دنبال می‌کند و با آوردن مکانیزم‌های جدید گیم پلی و ارائه یک چالش عالی، محتوای آن را غنی می‌سازد.

ویدئو های مرتبط
thumbnail
تریلر بازی Call of Duty- Modern Warfare Remastered
00:01:5922 اسفند 1399، 20:00
thumbnail
گیم پلی بازی Subway Surfers
00:13:3717 آبان 1402، 09:30

سایت God is a Geek: امتیاز 85 از 100

پر از رنگ، حس شوخ طبعی و چالش، بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time بازگشتی طوفانی است و دنباله‌ای عالی برای سه گانه اصلی محسوب می‌شود.

 

سایت XGN: امتیاز 85 از 100

اگرچه این بازی ایراداتی دارد، اما Crash 4 به لطف داشتن محتوای بسیار زیاد ، تجربه‌ای لذت‌بخش را به ارمغان می‌آورد. مهم نیست که از روز اول طرفدار این مجموعه بوده‌اید یا به تازگی با این بازی آشنا شده‌اید؛ بازی کرش بندیکوت 4 در سبک سکو بازی، لبخند را به لب‌هایتان می‌آورد.

 

سایت VG247: امتیاز 65 از 100

به نظر شرم آور است که بعضی از مراحل این بازی، با موتور بازی‌سازی‌ای که استودیو Toys for Bob به عنوان نامه‌ای عاشقانه به هواداران دهه 90 میلادی ساخته، همخوانی ندارد. فیزیک شل و نرم، فراوانی مکانیزم‌های مختلف که گاها همه آن‌ها بکار نمی‌آید و حس می‌کنید نیمه‌کاره ساخته شده‌اند، و مراحلی که سادیستیک هستند (و نه به سادگی، دشوار! انگار که برای اذیت و آزار روحی و روانی‌تان ساخته شده) همگی باعث می‌شود تا این حس به شما دست دهد که بازی کرش بندیکوت 4 یک دنباله اصلی نیست و صرفا یک اسپین آف است.

 


تاریخ انتشار بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time


آخرین اخبار بازی Crash Bandicoot 4

بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time در تاریخ 2 اکتبر 2020 (11 مهر 99) برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان ، و در تاریخ 22 اسفند 1399 برای کنسول‌های نینتندو سوییچ، ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن 5 منتشر شد. تاریخ انتشار بازی Crash Bandicoot 4 برای کامپیوتر نیز 26 مارس 2021 مصادف با 6 فروردین 1400 خواهد بود و پس از آن می‌توان به دانلود بازی Crash Bandicoot 4 برای کامپیوتر پرداخت.

 

سخن پایانی

بطور کلی در این مطلب سعی کردیم تا ضمن معرفی بازی Crash Bandicoot 4 و مروری بر نسخه‌های قبلی این مجموعه، به بررسی داستان، تریلر جدید Crash Bandicoot 4 ، گیم پلی، نقدها و نمرات منتشر شده بازی کرش بندیکوت 4 داشته باشیم. همانطور که در بخش نقد و بررسی خواندید، این بازی با 89 نقد مثبت توانسته نظر مخاطبین و منتقدین را به خود جلب کند و با ارائه یک بازی مدرن در کنار همان المان‌های کلاسیک، تجربه لذت‌بخشی را برای گیمرهای جدید و طرفداران قدیمی فراهم کند. گیمرهای PC نیز می‌توانند به زودی به تجربه این عنوان جذاب بپردازند زیرا تاریخ انتشار بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time برای رایانه‌های شخصی ، 6 فروردین خواهد بود.

نظر شما درباره بازی کرش بندیکوت 4 چیست؟ آیا بازی‌های قبلی مجموعه کراش باندیکوت را تجربه کرده‌اید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در این رابطه با ما و مخاطبان پلازا در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
پارسا
.
29 اسفند 1399، 00:13
پاسخ
0
1
سلام خسته نباشید ممنون مطالب مفید تون این عرضه که ۶ فروردین شما گفتید برا رایانه های شخصی کرک شده هستن یا باید صبر کنیم تا کرک شن ممنون میشن اگه جواب بدید
avatar
White Wing
.
14 مرداد 1399، 12:32
پاسخ
0
1
خوب بود فقط خانم عسکری شما انگار به کراش باندیکوت علاقه دارید
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402