مسابقه سیم آخر رضا رشیدپور | موفق در جذب مخاطب

مسابقه سیم آخر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مسابقه سیم آخر رضا رشیدپور که تا همین چند روز قبل نام آن مسابقه بمب بود، با اجرای مجری مطرح تلویزیون رضا رشیدپور به روی آنتن می‌رود. آخرین اخبار و اطلاعات سیم آخر رضا رشیدپور را اینجا بخوانید.

آخرین برنامه‌ی تلویزیونی که رضا رشیدپور با آن به تلویزیون آمده بود، برنامه‌ اتفاق بود که از اواخر زمستان سال گذشته کار خود را در تلویزیون آغاز کرد. رضا رشیدپور که بعد از حالا خورشید مدتی در تلاش بود تا یک تاک‌شوی علمی و متفاوت شبانه را روانه آنتن کند، به موفقیت برنامه اتفاق بسیار دل بسته بود. اما به دلیل حضور ناگهانی ویروس وحشتناک کرونا و ضرورت عدم برگزاری هر نوع تجمع، برنامه‌اش از حضور تماشاگران محروم و خیلی زود به اثری بی‌جان و ضعیف تبدیل شد. مسابقه سیم آخر / برنامه جدید رضا رشیدپور

رشیدپور برنامه سال تحویل را با نام اتفاق نود ‌و‌ نه در همان استودیو ساخت و با استقبال نسبی مخاطبان هم مواجه شد، اما در برگشت دوباره در فروردین ماه، رشیدپور و برنامه‌اش اصلا دیده نشدند تا شبکه سه و مجری مطرحش بی‌سر‌و‌صدا این برنامه را به پایان برسانند. حالا بعد از چندین ماه، رضا رشیدپور با یک مسابقه تلویزیونی بزرگ به سیما برگشت. مسابقه بمب که به یکباره به سیم آخر تغییر نام داد و از 15 آبان ماه پخش خود را آعاز کرد.

در این مقاله ابتدا به مسابقه سیم آخر رشیدپور  می‌پردازیم و با آخرین اخبار و جزئیات از مسابقه سیم آخر شبکه ۳ یا همان مسابقه بمب شبکه 3 همراه شما هستیم. در ادامه هم به تعدادی از بهترین برنامه‌های تلویزیونی رضا رشیدپور اشاره خواهیم کرد.


معرفی مسابقه سیم آخر


شبکه سه پس از بومی‌سازی موفق مسابقه گات تلنت با عنوان عصر جدید و با اجرا و کارگردانی احسان علیخانی، حالا با یکی دیگر از مجریان باسابقه و مطرحش سراغ بومی‌سازی بک مسابقه بزرگ دیگر رفته است. این مسابقه که با شکل و شمایل‌های مختلف در بسیاری از تلویزیون‌های پربیننده دنیا پخش می‌شود، از 15 آبان ماه 99 با عنوان مسابقه سیم آخر به روی آنتن شبکه سه رفته و توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. نکته جالب درباره مسابقه تلویزیونی سیم آخر این است که رشیدپور خودش تهیه‌کنندگی این برنامه را برعهده ندارد و سیم آخر با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضاییان تهیه و پخش می‌شود.

این مسابقه تلویزیونی که سازندگان از آن به عنوان یک مسابقه بیار بزرگ نام می‌برند، تا قبل از انتشار تیزر و خبر پخش، مسابقه بمب نام داشت. اما به یکباره نام این برنامه از مسابقه بمب به مسابقه سیم آخر تغییر نام داد. خواننده برنامه سیم آخر نیز بابک افرا است که تیتراژ برنامه سیم آخر با صدای او به روی آنتن می‌رود. افرا که از سال 98 حرفه خوانندگی را به طور جدی آغاز کرده است، پیش از آن به مدت 15 سال به عنوان معلم فیزیک فعالیت می‌کرده است و سپس در سن 43 سالگی خوانندگی را آغاز کرد.

چگونه در مسابقه سیم آخر شرکت کنیم / مسابقه سیم آخر

بنابراعلام روابط عمومی و وب سایت مسابقه سیم آخر، مسابقه سیم آخر برگرفته از یکی از مسابقات پربیننده دنیا است که طراحی دکور آن را پیمان قانع انجام داده و چندوقتی می‌شود ضبط خود را آغاز کرده است.

زمان پخش مسابقه سیم آخر

زمان پخش مسابقه سیم آخر هر پنج شنبه و جمعه ساعت 22:30 از شبکه سه سیما است. به نظر می‌رسد که سیم آخر، جای خود را در دل مخاطبان باز کرده است و موفق شده تا هر پنج شنبه و جمعه شب، علاقه‌مندانش را به پای صفحه تلویزیون بکشاند.


نحوه برگزاری مسابقه سیم آخر


زمان پخش مسابقه سیم آخر

روال کار مسابقه به این شکل است که سه شرکت‌کننده که در واقع یک تیم هستند توسط مجری مسابقه سیم آخر به استودیو دعوت می‌شوند. در ادامه شش بمب معمولی و یک بمب طلایی مقابل شرکت‌کنندگان قرار دارد. سوالات اطلاعات عمومی در زمینه‌های مختلف پرسیده می‌شود و هر بار یکی از شرکت‌کنندگان باید مقابل بمب قرار بگیرد و جواب‌های درست را شناسایی کند. سپس فرد شرکت‌کننده سیم‌های رنگی مربوط به جواب‌های درست را از بین سیم‌های نصب شده روی بمب با سیم‌چین می‌بُرد و بدین ترتیب آن بمب خنثی می‌شود. با خنثی شدن هر بمب، مقادیری امتیاز و وجه نقد به حساب شرکت‌کنندگان واریز می‌شود. اما اگر شرکت‌کننده جواب را اشتباه تشخیص دهد و سیم اشتباهی را ببرد، بمب منفجر شده و به روی شرکت‌کننده و تماشاگران مخلوطی از رنگ و آب می‌پاشد.

تیمی که در مسابقه حضور دارد تا دو بار حق اشتباه دارد و اگر بمب منفجر شود از دور مسابقه کنار نمی‌رود، اما با اشتباه سوم نفر سوم هم حذف می‌شود و عملا تیم شرکت‌کننده از دور مسابقه به طور کامل خارج می‌شود. اگر شرکت‌کنندگان بتوانند بمب طلایی را که آخرین بمب مسابقه است را خنثی کنند، هرچه امتیاز و وجه نقد در صندوقشان دارند ضربدر چهار می‌شود و اگر بمب طلایی را منفجر کنند داشته‌هایشان نصف خواهد شد. در ادامه تیزر مسابقه سیم آخر را را مشاهده می‌کنید.

نحوه شرکت در مسابقه سیم اخر

شاید شما از کسانی باشید که بخواهید در مسابقه سیم آخر شرکت کنید و سوالتان این باشد که چگونه در مسابقه سیم آخر شرکت کنیم؟

شرکت‌کنندگان این مسابقه جهت حضور در این برنامه باید با مراجعه به سایت شبکه سه و قسمت مسابقه سیم آخر از چگونگی ثبت نام، قوانین و نحوه شرکت در این برنامه مطلع شوند. باید توجه داشت یکی از شروط حضور در این برنامه این است که سه نفر بصورت یک تیم باید در آن ثبت‌نام کنند و مسابقه بصورت تک نفره نیست. این برنامه در فضایی شاد و مهیج تولید شده است و تلاش می‌کند ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اثری سرگرم‌کننده و جذاب برای مخاطبان خانه‌نشین ایرانی در روزهای قرنطینه فراهم کند.

 


مروری بر مهم‌ترین برنامه‌های رضا رشیدپور


در این قسمت از مقاله به بهانه بازگشت دوباره رضا رشیدپور به تلویزیون با مسابقه سیم آخر ، برخی از برنامه‌های مطرح این مجری و بازیگر سرشناس تلویزیون را با هم مرور خواهیم کرد.

شب شیشه‌ای، عبور شیشه‌ای و مثلث شیشه‌ای

برنامه جدید رضا رشیدپور/ مسابقه سیم آخر

رضا رشیدپور با سه برنامه‌ی گفت‌و‌گو محور و جذاب که پسوند «شیشه‌ای» را یدک می‌کشیدند، خود را به چهره‌ای ممتاز و مطرح در اجرا تبدیل کرد. این مجری- بازیگر که اهل تبریز است و در رشته‌های مهندسی عمران و خلبانی تحصیل کرده، با این سه برنامه چالشی بسیاری از عرف و قواعد موجود در تلویزیون را شکست و به نوعی به همراه فرزاد حسنی، سبک جدیدی از برنامه‌های گفت‌و‌گو محور یا تاک‌شو را در تلویزیون باب کرد.

رشیدپور در این برنامه‌ها که تعداد قسمت‌های بالایی هم نداشت، میزبان چهره‌های برجسته هنر، سیاست و موسیقی کشور بود و در روزگاری که هنوز شبکه‌های اجتماعی و سوالات چالشی باب نشده بود، از مهمانان خود سوالات متفاوتی می‌پرسید و برنامه‌ای مهیج را روی آنتن می‌برد. برخی از برنامه‌های رشیدپور به خصوص آن برنامه‌هایی که او در آنها میزبان شخصیت‌های سیاسی بود در آن دوران آنقدر سر و صدا کرد که کار به تذکر و توبیخ کشیده شد. به دلیل همین جنجال‌ها هر کدام از برنامه‌های شیشه‌ای او زیاد دوام نیاوردند و یکی پس از دیگری پخششان متوقف ‌شد.

 

دید در شب

برنامه جدید رضا رشیدپور/ تاک شو های معروف

رضا رشیدپور پس از سه‌گانه موفق در تلویزیون، تا مدتی ممنوع‌الکار و ممنوع‌التصویر بود و رفته رفته این ممنوعیت‌ها برای او برداشته شد تا دوباره به حیطه اجرا برگردد. با وجود رفع ممنوعیت‌ها او هنوز نمی‌توانست در تلویزیون اجرا کند و به همین دلیل سراغ اجرای اینترنتی و شبکه تلویزیونی خصوصی رفت. حاصل این تلاش‌ها، برنامه‌ای با عنوان «دید در شب» بود که با همان سبک و سیاق برنامه‌های قبلی رضا رشیدپور تولید شد و او این بار دستش باز بود تا حتی مهمانانی که اجازه حضور در تلویزیون را نداشتند یا خودشان تمایلی به حضور در صدا و سیما نشان نمی‌دادند را به برنامه گفت‌و‌گو محورش بیاورد. این برنامه هم به دلیل اجرای صریح و راحت رضا رشیدپور به خوبی دیده شد و هنوز هم کلیپ‌هایش در فضای مجازی پخش می‌شوند.

 

حالا خورشید

حالا خورشید/ رضا رشیدپور/ ساعت پخش سیم آخر

رضا رشیدپور بعد از چند سال ممنوع‌التصویری، بالاخره به تلویزیون بازگشت. او برای برگشت خود، یک برنامه سرحال و درجه یک صبحگاهی تدارک دید و چند سالی با حالا خورشید مهمان صبح‌های مردم بود. این برنامه را شاید بتوان موفق‌ترین برنامه تلویزیونی رضا رشیدپور در طول دوران فعالیتش در زمینه اجرا دانست. فضا و رنگبندی برنامه بسیار پرانرژی و شاد بود و علاوه بر گفت‌و‌گوهای متفاوت این مجری با شخصیت‌های مختلف علمی فرهنگی هنری و سیاسی، قسمت روزنامه‌خوانی رشیدپور هم بسیار دیده شد.

او در این قسمت با مروری بر اخبار و اتفاقات روز، نظرات خود را بسیار صریح مطرح می‌کرد و همین امر سبب شد تا این برنامه محلی برای رفع مشکلات مردم باشد. حالا خورشید پس از چند سال پخش موفقیت‌آمیز، با روی کار آمدن علی فروغی به عنوان مدیر شبکه سه و بروز اختلاف‌هایی بین او و رشیدپور به پایان راه خود رسید و این مجری محبوب دوباره عطای کار در تلویزیون را به لقای خود بخشید.

هفت

برنامه هفت رضا رشیدپور

در روزگاری که رضا رشیدپور مجری برنامه حالا خورشید، مسئولیت برگزاری گفت‌و‌گوهای ریاست جمهوری را برعهده داشت و اجرای او در برنامه افتتاحیه جشنواره فیلم فجر هم صدای مخاطبان را درآورده بود، شبکه سه سیما برنامه هفت را به رشیدپور سپرد تا این مجری در پرکارترین دوران فعالیت خود قرار بگیرد. رشیدپور برای اجرای برنامه هفت، ده روز حالا خورشید را متوقف کرد و انصافا برنامه‌ای استاندارد را روی آنتن برد. مهران مدیری، پیمان معادی و محمدحسین مهدویان بعد از سال‌ها در برنامه او حاضر شدند و جذابیت دوباره‌ای به یکی از برنامه‌های سینمایی موفق تلویزیون دادند. اما اجرای این برنامه هم برای رضا رشیدپور کم حاشیه نداشت و ابراهیم حاتمی‌کیا در مراسم اختتامیه جشنواره به صراحت از رشیدپور انتقاد کرد و او را به خط گرفتن از برخی جریان‌ها و مافیای پشت پرده سینما متهم کرد.

 

شب آرام- اتفاق نود و نو

برنامه جدید رضا رشیدپور / مسابقه رضا رشیدپور

رضا رشیدپور در خلال برنامه‌های موفق خود، در برخی از مناسبت‌ها همچون نوروز و شب یلدا هم با برنامه‌هایی استاندارد و جذاب مهمان خانه مخاطبان بود. او نوروز امسال برنامه اتفاق نود‌و‌نو را روی آنتن برد که با وجود ورود ویروس کرونا به کشور و به وجود آمدن ترس عمومی از این ویروس توانست برنامه‌ای سرگرم‌کننده و شاد را برای مخاطبان تلویزیونی تولید کند. او این برنامه را در استودیو برنامه اتفاق ساخت، اتفاقی که شکستش سبب نشد این مجری مشهور و توانمند خسته شود و حالا با تغییر سبک، با مسابقه سیم آخر مهمان خانه‌های مردم خواهد شد.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی کامل مسابقه سیم آخر و نحوه شرکت در آن پرداختیم. هرچند که این مسابقه با الگوبرداری از مسابقات خارجی ساخته شده است، اما تغییراتی که در آن به وجود آمده  مسابقه‌ای جذاب و متفاوت را ایجاد کرده است و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.

در این مطلب به سوالاتی چون مسابقه سیم آخر چه زمانی پخش می شود پاسخ داده و به حواشی مربوط به این برنامه پرداختیم. به نظرتان آیا رشیدپور این بار هم موفق می‌شود یا همچون برنامه اتفاق، شکستی دیگر در کارنامه‌اش ثبت خواهد شد؟ نظرات خود را در این باره در کادر پایین و در قسمت نظرات با پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
کامران
.
20 آبان 1399، 07:57
پاسخ
0
1
درمورد نحوه ثبت نام در مسابقه سیم آخر هم اطلاع رسانی می کردید
avatar
سهیل
.
17 آبان 1399، 11:47
پاسخ
1
0
پس زمان پخش مسابقه سیم آخر 15 ابان هستش. بسیارم عالی
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402