بازیگران زن ایرانی که با موی تراشیده جلوی دوربین رفته اند!

بازیگران زن ایرانی که با موی تراشیده جلوی دوربین رفته اند
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

زنان در کشور ما برای بازیگری معمولا با محدودیت‌هایی مواجه بودند اما این‌بار شاهد این هستیم که تعدادی از آن‌ها شجاعانه با موی تراشیده جلوی دوربین رفته اند. در ادامه بازیگران زن ایرانی که با موی تراشیده جلوی دوربین رفته اند را معرفی می‌کنیم.

بازیگری یکی از مشاغل هیجان انگیز اما در عین حال بسیار پر دردسر و دشوار است. در همه جای دنیا بازیگران بزرگ زن و مرد برای ایفای نقش‌های خود گریم‌های عجیب و غریب را تحمل می‌کنند یا به شدت وزن خود را کاهش و افرایش می‌دهند و در واقع خطرات زیادی را پذیرفته تا به بهترین شکل  از پس نقش خود بربیایند. بازیگران در ایران هم از این قضیه مستثنی نیستند. با ما همراه باشید تا در این مطلب فیلم‌های بازیگران زن ایرانی که با موی تراشیده جلوی دوربین رفته اند، را مورد بررسی قرار دهیم.

در ادامه می‌خوانید:

بازیگران زن ایرانی که با موی تراشیده جلوی دوربین رفته اند

شاید هر بازیگر زنی بازی در نقش‌های متفاوت که گریم‌های سنگین دارند را نپذیرد و از اینکه با ظاهری خاص در ذهن تماشاگر خاطره شود را دوست نداشته باشد اما هستند بازیگرانی که هر ریسکی در بازیگری را می‌پذیرند. در ادامه به معرفی 12 بازیگر زن ایرانی که با موهای تراشیده جلوی دوربین رفته اند، می‌پردازیم.

1. فریماه فرجامی

بازیگران زنی که با موی تراشیده

  • نام فیلم: سرب
  • کارگردان: مسعود کیمیایی
  • سال انتشار: 1367

«فریماه فرجامی» برای نقش خود در فیلم سینمایی «سرب» با توجه به نظر کارگردان موهایش را از ته تراشید تا بتواند به خوبی نقش زنی را که به بیماری تیفوس مبتلا است، بازی کند. این کار باعث شد تا بازیش دیده شود و بعد از گذشت سال‌ها در ذهن مخاطب پررنگ بماند. فرجامی برای ایفای این نقش از هفتمین جشنواره فیلم فجر دیپلم افتخار نقش اول زن را دریافت کرد همچنین فیلم سرب در بخش های مختلف این جشنواره نامزد دریافت جایزه شد. از بازیگران این فیلم می‌توان «امین تارخ» «فتحلی اویسی» «نرسی گرگیا» «فریماه فرجامی» «هادی اسلامی» «جمشید مشایخی» را نام برد.

2. رویا نونهالی

بازیگران زن ایرانی که با موی تراشیده جلوی دوربین رفته اند

  • نام فیلم: زندان زنان
  • کارگردان: منیژه حکمت
  • سال انتشار: 1379

«رویا نونهالی» در این فیلم به تناسب قصه موهایش را از ته می‌تراشد تا نقش زنی سرکش در زندان که تنبیه شده و به انفرادی افتاده است را به خوبی بازی کند. این فیلم در بخش‌های مختلف جشنواره ایرانی و خارجی کاندید دریافت جوایز زیادی شد و مشکلات زنان در زندان و درگیری آنان با هم را بازگو می‌کند. نونهالی در فیلم زندان زنان با «رویا تیموریان» «پگاه آهنگرانی» «مریم بوبانی» و «گلاب آدینه» همبازی بود.

3. زهرا داودنژاد

بازیگران زن ایرانی که با موی تراشیده جلوی دوربین رفته اند

  • نام فیلم: بچه‌های بد
  • کارگردان: علیرضا داودنژاد
  • سال انتشار: 1379

بنظر می‌رسد در سال‌های گذشته کارگردانان برای نشان دادن نقش دختری سرکش به فکر تراشیدن موهای آن‌ها می‌افتادند. «زهرا داودنژاد» هم برای بازی در فیلم سینمایی «بچه‌های بد» از این گریم استفاده کرد او در این فیلم کنار «رضا داودنژاد» «احترام السادات حبیبیان» «بهاره رهنما» و «سیاوش حکمت شعار» بازی می‌کرد. داستان فیلم در مورد دو دوست به نام های رضا و سیاوش است که در راه شمال با دختری نامتعادل برخورد کرده و او را با خود همراه می‌کنند، دختر ابتدا اقدام به خودکشی می‌کند اما آن دو نفر نجاتش می‌دهند و متوجه حقایق جالبی در مورد دختر جوان می‌شوند.

ویدئو های مرتبط
thumbnail
تیزر فیلم سینمایی ساکن طبقه وسط ساخته شهاب حسینی
00:02:2918 مهر 1402، 20:30
thumbnail
تیزر نمایش ماتریوشکا با بازی پارسا پیروزفر
00:01:2429 مهر 1402، 20:30

4. نیلوفر خوش خلق

نیلوفر خوش خلق

  • نام فیلم: بوی بهشت
  • کارگردان: حمیدرضا محسنی
  • سال انتشار: 1381

«بوی بهشت» فیلم سینمایی محصول سال 80 است که یک سال بعد به اکران عمومی در آمد و بازیگرانی همچون «امین حیایی» «نیلوفر خوش خلق» «حشمت الله آرمیده» «الهام پاوه‌نژاد» در آن بازی می‌کردند. نیلوفر خوش خلق در این فیلم به تناسب قصه موهایش را از ته تراشید تا خودش را به عنوان پسر جا بزند. فردی به نام حمید (با بازی امین حیایی) یک ساک پر از پول بدست می‌آورد و با یک پسر جوان که فکر میکند کر و لال است فرار می‌کند اما در ادامه راه متوجه می‌شود آن جوان نه تنها کر و لال نیست بلکه یک دختر (با بازی نیلوفر خوش خلق) است.

5. خاطره حاتمی

خاطره حاتمی

  • نام فیلم: قرنطینه
  • کارگردان: منوچهر هادی
  • سال انتشار: 1387

«خاطره حاتمی» در فیلم سینمایی قرنطینه به دلیل بازی در نقش یک فرد مبتلا به سرطان موهایش را از ته تراشید. او در این با «رضا عطاران» «حمید گودرزی» «نیوشا ضیغمی» «افسانه بایگان» «رضا رویگری» و «شهره سلطانی» همبازی بود. فیلم نامزد دریافت جوایزی از بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

در داستان این فیلم آمده است که سهیل از خانواده‌ای بسیار ثروتمند تصادف می‌کند اما مقصر اصلی فرار کرده و دختری به نام سمیه او را به بیمارستان می‌برد، پسر جوان این داستان در یک نگاه عاشق سمیه شده ولی برای ازدواجشان با مخالفت شدید خانواده اش روبرو است و مجبور به ترک آن‌ها می‌شود، در این بین مشکلات زیادی از جمله بیماری سرطان دختر جوان سر راهشان قرار می‌گیرد و آن‌ها را به چالش می‌کشد.

6. لیلا حاتمی

بازیگران زن ایرانی که با موی تراشیده جلوی دوربین رفته اند

  • نام فیلم: هر شب تنهایی
  • کارگردان: رسول صدرعاملی
  • سال انتشار: 1388

فیلم سینمایی «هرشب تنهایی» داستان زندگی زنی به نام عطیه با بازی «لیلا حاتمی» است که زندگی عادی خودش را دارد تا اینکه متوجه می‌شود بیمار است و حدودا 4 ماه دیگر بیشتر زنده نیست، ریتم زندگی از دستش خارج شده و به پیشنهاد همسرش به مشهد سفر می‌کنند و ادامه داستان و بهتر شدن رابطه اش با خدا در مشهد پیش می‌رود. حاتمی برای بازی در نقش یک بیمار سرطانی موهای خود را تراشید و همین امر بازی او در این نقش را برای مخاطب باورپذیرتر کرد. بازیگران این فیلم سینمایی «حامد بهداد» «لیلا حاتمی» «علی بکائیان» و «مرجان قرجه» هستند.

7. شایسته ایرانی

شایسته ایرانی

  • نام فیلم: آینه های روبرو
  • کارگردان: نگار آذربایجانی
  • سال انتشار: 1388

فیلم سینمایی «آینه های روبرو» به موضوع تغییر جنسیت و ترنس پرداخته است. شایسته ایرانی در این فیلم موهایش را از ته تراشید چون داستان فیلم، زندگی دختری به نام رعنا و پسری به نام آدینه (ادی) را روایت می‌کند. رعنا زنی مذهبی است که گاهی مسافرکشی می‌کند و اتفاقی با آدینه آشنا شده و درمی‌آبد که او در واقع دختر است و قصد تغییر جنسیت دارد، این قضیه برایش قابل هضم نیست و تلاش می‌کند او را منصرف گرداند. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به «غزل شاکری» «همایون ارشادی» «صابر ابر» «هنگامه قاضیانی» «نیما شاهرخ شاهی» و « مریم بوبانی» اشاره کرد.

8. رویا تیموریان

بازیگران زن ایرانی که با موی تراشیده جلوی دوربین رفته اند

  • نام فیلم: شیفتگی
  • کارگردان: علی زمانی عصمتی
  • سال انتشار: 1392

«رویا تیموریان» برای بازی در فیلم سینمایی «شیفتگی» موهایش را تراشید، او نقش زنی به نام شایسته را بازی می‌کرد که سال‌های زیادی بود با ظاهری مردانه زندگی خود را می‌گذراند و زنانگی خود را به فراموشی سپرده بود تا اینکه برخوردش با یک موزیسین او را متوجه خود واقعی‌اش می‌کند. تیموریان به خوبی از پس این نقش برآمد و در سی و دومین جشنواره فیلم فجر نامرد دریافت سیمرغ بلورین برای بهترین بازیگر نقش اول زن شد. او در این فیلم با «افسانه چهره آزاد» «لیلا زارع» «امیر زمانی» و «بهداد رویان» همبازی بود.

9. آزاده زارعی

آزاده زارعی

  • نام فیلم: آمین خواهیم گفت
  • کارگردان: سامان سالور
  • سال انتشار: 1394

فیلم سینمایی «آمین خواهیم گفت» در سال 89 ساخته شد اما اکران آن در سال 94 اتفاق افتاد که متاسفانه با استقبال خوبی روبه رو نشد. آزاده زارعی در این فیلم با موهای تراشیده شده جلوی دوربین رفت و از یک جایی به بعد در فیلم به تناسب قصه و حوادث پیش آمده در آن شخصیت یک پسر نوجوان را بازی می‌کند. او در فیلم آمین خواهیم گفت در کنار بازیگرانی مثل «علیرضا مهران» «فرزاد حسنی» «محمد فصیحی» «ساناز اسدی» «حمید حبیبی‌فر» قرار گرفت.

10. سمیرا حسن‌پور

  • نام فیلم: سه کام حبس
  • کارگردان: سامان سالور
  • سال انتشار: 1398

«سمیرا حسن‌پور» برای باورپذیر بودن کاراکتری که در فیلم سینمایی «سه کام حبس» بازی کرد، موهایش را تراشید. او در گفت‌وگویی ذکر کرد 2 ماه قبل از انجام این گریم شب‌ها خوابم نمی‌برد اما سرانجام این نقش را با گریم خاص خودش پذیرفتم تا درد درونی دختر جوان را به خوبی نشان دهم. به همین دلیل او در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. شخصیت اصلی فیلم تلاش می‌کند با فروش مواد مخدر زندگیش را سر و سامانی بدهد و یک شبه پول زیادی به دست بیاورد و در این راه دچار مشکلات زیادی می‌شود. سمیرا حسن‌پور در این فیلم با «محسن تنابنده» «پریناز ایزدیار» و «متین ستوده» همبازی بود.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بازیگران دهه هشتادی ؛ نوجوانان با استعداد سینمای ایران ...
میثم ابراهیم نژاد02 آبان 1402 20:30
thumbnail
بهترین بازیگران دهه شصتی سینما ؛ از ترانه علیدوستی ...
میثم ابراهیم نژاد16 اسفند 1401 20:30

11. پانته‌آ بهرام

پانته آ بهرام

  • نام فیلم: شنای پروانه
  • کارگردان: محمد کارت
  • سال انتشار: 1399

«پانته‌آ بهرام» نقش بسیار متفاوتی را در فیلم سینمایی «شنای پروانه» بازی کرد. شخصیتی به نام شاپور که طبق گفته محمد کارت(کارگردان فیلم) اولین جمله برای تعریف این شخصیت در فیلمنامه زنی سرکش با موهای از ته تراشیده شده بود که او بئون لحظه ای درنگ این گریم را پذیرفت و به خوبی از پس آن برآمد. داستان این فیلم در مورد زنی به نام پروانه است که هنگام شنا از او فیلم گرفتند و منتشرش کردند حالا همسر و برادرش درصدد گرفتن انتقام از منتشرکننده فیلم هستند. شنای پروانه اولین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و موفق به دریافت جوایز زیادی شد. این فیلم در تاریخ 4 تیر 99 روی پرده سینما رفت اما اکران آن به درخواست کارگردان کار (به دلیل شدت گرفتن ویروس کرونا و قدردانی از کادر درمان) در تاریخ 25 تیر 99 متوقف شد.

12. لیلا حاتمی

لیلا حاتمی

  • نام فیلم: قاتل وحشی
  • کارگردان: حمید نعمت‌الله
  • سال انتشار: توقیف شده

«لیلا حاتمی» حاضر شد تا برای حضور در این فیلم موهایش را از ته بتراشد و با چهره ای متفاوت ظاهر شود. فیلم سینمایی «قاتل وحشی» در ژانر جنایی – معمایی ساخته شده است و در داستان فیلم آمده که زیبا به طور تصادفی درگیر یک باند گروگانگیری می‌شود، او که در تدارک مراسم عروسی دخترش بود باید همه تلاشش کند تا خودش را نجات دهد چون دخترش در حال آمدن به آن مکان (گروگانگیری) است. این فیلم حواشی در برداشت و هنوز نتوانسته مجوز اکران را از وزارت ارشاد دریافت کند.

عده ای می‌گویند این عدم دریافت مجوز به دلیل ژانر وحشت فیلم است اما برخی معتقدند به دلیل گریم لیلا حاتمی در فیلم یعنی تراشیدن موها از ته و معلوم بودن گوش‌هایش اتفاق افتاده اما لازم به ذکر است که او اولین بازیگر زنی نیست که با موهای تراشیده جلوی دوربین رفته است. حاتمی در این فیلم با «امین حیایی» «ستاره اسکندری» «شهرام حقیقت دوست» و «سام نوری» همبازی بود.

سایر بازیگران زن ایرانی که با موهای تراشیده بازی کردند

بهناز جعفری

برخی از بازیگران زن که اسامی‌شان را در لیست زیر می‌بینید با موهای تراشیده چند سکانس کوتاهی را جلوی دوربین رفته‌اند که اطلاعات دقیقی از آن فیلم‌ها در دست نیست و یا اینکه توقیف شده و به اکران درنیامدند اما عکس هایی با گریم متفاوت و خاص از این بازیگران در فضای مجازی موجود است.

  • اندیشه فولادوند (فیلم چهارانگشتی)
  • بهناز جعفری ( فیلم ده به اضافه چهار)
  • گلشیفته فراهانی (درخت گلابی)
  • هانیه توسلی (بن بست وثوق)

گریم های عجیب و خاص در همه جای دنیا برای بازیگران زن و مرد انجام می‌شود اما در ایران شاید قبول این نوع گریم‌ها به‌خصوص تراشیدن مو برای زنان بخاطر بیشتر دیده شدن آن‌ها باشد. نظر شما چیست؟ داشتن گریم متفاوت شما را برای دیدن فیلمی بیشتر ترغیب می‌کند؟ در این بخش به معرفی بازیگران زن ایرانی که با موی تراشیده جلوی دوربین رفته اند پرداختیم. نظرات خود را در بخش دیدگاه‌های پلازا بنویسید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402