واتساپ شفاف سازی کرد: نگران قوانین جدید واتساپ نباشید!

واتساپ شفاف سازی کرد: نگران قوانین جدید واتساپ نباشید!
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در قوانین جدید واتساپ اطمینان داده شده است که این اپلیکیشن با رمزگذازی سراسری خود به پیام‌های خصوصی کاربران نمی‌تواند دسترسی داشته باشد، رمزگذاری سراسری که تلگرام از آن برخوردار نیست.

شرکت واتساپ برای توضیح سیاست بحث‌انگیز حریم خصوصی خود برنامه جدیدی دارد. این همان سیاستی است که کاربران به شدت به آن اعتراض کردند و فکر می‌کردند که واتساپ می‌خواهد پیام‌های آن‌ها را با شرکت اصلی فیس بوک به اشتراک بگذارد. در پی این نگرانی‌ها، واتساپ روز پنجشنبه اطلاعیه‌ای صادر کرد و در این اطلاعیه توضیح داد که کاربران چگونه می‌توانند از قوانین جدید واتساپ مطلع شده و یاد بگیرند که چطور پیام‌های خصوصی و تجاری آن‌ها بررسی می‌شود و اینکه هر یک از این پیام‌های خصوصی و تجاری، از لحاظ حفاظت و امنیت، استانداردهای منحصر به فرد خود را دارند.

در قوانین جدید واتساپ ابتدا به مشاغلی اشاره می‌شود که با پیام‌های کاربران سر و کار دارند و اینکه این مشاغل به چه بخشی از اطلاعات کاربران می‌توانند دسترسی داشته باشند. بیشتر پیام‌ها در واتساپ رمزگذاری سراسری شده است و این بدین معنی است که این پیام‌ها فقط توسط افرادی که در حال مکالمه و پیام دادن هستند قابل مشاهده و دسترسی است.

قوانین حریم خصوصی واتساپ

در واتساپ پیام‌های تجاری هم رد و بدل می‌شوند و جالب است بدانید که میزان محافظت از پیام‌های خصوصی و تجاری یکسان نبوده و اطلاعاتی که در این پیام‌های تجاری درج می‌شود ممکن است برای اهداف تجاری مانند هدف گذاری تبلیغات در فیس بوک استفاده شده و نیز برخی از این اطلاعات در سرورهای فیس بوک ذخیره می‌شوند و قوانین جدید واتساپ می‌خواهد این تفاوت را به کاربران توضیح دهد چرا که اکثر کاربران واتساپ برداشت اشتباهی از این قانون دارند و فکر می‌کنند که اطلاعات خصوصی آن‌ها در این قانون مد نظر بوده است.

شرکت واتساپ می‌خواهد تا قبل از 15 ماه می (25 اردیبهشت 1400) در اپلیکیشن خود به کاربران امکان مرور قوانین جدید واتساپ را بدهد. این شرکت قبلا هم سعی کرده بود تا از طریق بخش وضعیت واتساپ با پیام‌هایی به کاربران خود در رابطه با حفظ حریم خصوصی آن‌ها اطمینان خاطر دهد اما در حال حاضر یک بخش در اختیار کاربران قرار داده شده است که با ضربه زدن بر آن توضیحاتی در مورد قوانین جدید واتساپ در اختیار افراد قرار می‌گیرد. شرکت واتساپ امیدوار است که بالاخره این قوانین جدید توسط کاربران خوانده شده و آن‌ها به استفاده از این اپلیکیشن ادامه دهند.

واتساپ ادعا می‌کند برای اینکه اپلیکیشن واتساپ به طور رایگان در اختیار همه قرار بگیرد از برخی کسب و کارها پولی دریافت می‌کند تا آن‌ها را به مشتریانشان برساند و حفظ حریم خصوصی همچنان مشخصه اصلی این اپلیکیشن است اما کاربران واتساپ چنین فکری نمی‌کنند چرا که در سال 2016 واتساپ برخی از اطلاعات مربوط به شماره تلفن و عکس کاربران خود را در اختیار فیس بوک قرار داد تا تبلیغات و نیز پیشنهاد دوستان را در اپلیکیشن افزایش دهد.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بهترین سریال های خارجی 2021 ؛ از سریال لوکی تا سرقت پول
طاهره افرازه26 مرداد 1400 11:30
thumbnail
آموزش راه اندازی واتساپ روی خط ثابت
عباد رمضان زاده29 بهمن 1399 12:00

در مطلبی واتساپ به شرکت‌هایی اشاره می‌کند که از این شرایط واتساپ به نفع خود استفاده کرده و کاربران آن را به سوی خود جذب کردند. در واقع به صورت ضمنی منظور نظر واتساپ تلگرام بوده است و اشاره می‌کند که تلگرام هنوز نتوانسته به انتقادهایی که در مورد استفاده نکردن از رمزگذاری سراسری بر آن وارد شده پاسخگو باشد و کاربران نباید چنین نقصی را هرگز فراموش کنند.

واتساپ می‌خواهد با به اشتراک گذاشتن قوانین جدید خود اطمینان کاربران خود را دوباره جلب کرده و آن‌ها را به سمت خود برگرداند. شما از کاربران واتساپ هستید؟ هنوز هم از این اپلیکیشن استفاده می‌کنید؟ با اطلاع از این قوانین جدید واتساپ، می‌توانید باز هم با خیال راحت از این اپلیکیشن استفاده کنید؟ نظرات خود را با ما در پلازامگ در میان بگذارید.

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 280 میلیون دلار
    Free Guy
    اکران: 13 آگوست 2021
  • 273 میلیون دلار
    Shang-Chi
    اکران: 03 سپتامبر 2021
  • 203 میلیون دلار
    Jungle Cruise
    اکران: 30 جولای 2021
  • 94 میلیون دلار
    PAW Patrol: The Movie
    اکران: 20 آگوست 2021
  • 64 میلیون دلار
    Candyman
    اکران: 27 آگوست 2021
  • 45 میلیون دلار
    Dont Breathe 2
    اکران: 13 آگوست 2021
  • 16.5 میلیون دلار
    Malignant
    اکران: 10 سپتامبر 2021
  • 1.63 میلیارد تومان
    خورشید
    اکران: 27 آبان 1400
  • 1.45 میلیارد تومان
    هفته‌ای یک بار آدم باش
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 980 میلیون دلار
    تک خال
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 257.43 میلیون تومان
    پیشی میشی
    اکران: 08 مهر 1400
  • 184 میلیون تومان
    خون شد
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 90 میلیون تومان
    لاله
    اکران: 27 اسفند 1399
  • 84 میلیون تومان
    آقای سانسور
    اکران: 26 شهریور 1400
  • 11.7 میلیون تومان
    دینامیت
    اکران: 10 تیر 1400
plaza-ads