معرفی بازی بتلفیلد 6 ؛ تریلر، داستان، گیم پلی و تاریخ انتشار

بازی بتلفیلد 6 / بازی Battlefield 6 / بازی بتلفیلد ۶
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی بتلفیلد 6 در سال 2021 منتشر خواهد شد، اما هنوز اطلاعات زیادی درباره آن وجود ندارد. در ادامه به مرور آنچه که از بازی Battlefield 6 می‌دانیم، می‌پردازیم. با معرفی بازی بتلفیلد ۶ همراه ما باشید.

طبق چیزی که کمپانی الکترونیک آرتز اعلام کرده، بازی بتلفیلد 6 تا قبل از پایان سال جاری میلادی عرضه می‌شود، اما هنوز حتی مطمئن نیستیم که اسم این بازی Battlefield 6 خواهد بود یا اینکه EA نام دیگری را برای آن انتخاب می‌کند. با این حال سازندگان بازی اعلام کرده‌اند که تغییرات زیادی را در نسخه جدید بتلفیلد اعمال می‌کنند و به‌طور مثال میدان‌های نبرد بازی، بسیار گسترده‌تر از نسخه‌های قبلی خواهند بود. حتی گفته می‌شود که تعداد بازیکن‌ها در هر نقشه نیز افزایش پیدا می‌کند و به بیشتر از 64 نفر می‌رسد. اگرچه بازی Battlefield V را نمی‌توان یک عنوان ضعیف نامید، اما به هیچ‌وجه یک شاهکار هم نبود و در مقایسه با بازی‌های هم‌سبک رقیب، چیزی برای عرضه نداشت. به همین دلیل EA می‌خواهد با بازی Battlefield 6 به‌نوعی جبران مافات کند. در ادامه با پلازا و معرفی بازی Battlefield 6 همراه باشید.

گیم پلی بازی بازی بتلفیلد 6 / داستان بازی بازی بتلفیلد 6 / گیم پلی بازی Battlefield 6 / داستان بازی Battlefield 6

آنچه در ادامه می‌خوانید:

نگاهی اجمالی به تاریخچه مجموعه Battlefield

مجموعه Battlefield یکی از شناخته‌شده‌ترین فرانچایزها در سبک تیراندازی اول‌شخص است که اولین شماره آن با نام Battlefield 1942 در سال 2002 منتشر شد. بازی‌های این مجموعه از ابتدا به‌وسیله استودیوی دایس (EA DICE) ساخته شده‌اند و الکترونیک آرتز هم ناشر آنهاست. از ویژگی‌های برجسته بازی‌های Battlefield می‌توان به گستردگی محیط‌های جنگی، تاکید زیادی روی کار گروهی و استفاده از وسایل نقلیه جنگی اشاره کرد. اکثر بازی‌های این مجموعه روی بخش چندنفره متمرکز هستند که در این بخش، تعداد زیادی بازیکن، در میدان نبرد حاضر می‌شوند و به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

تاکنون 11 بازی اصلی از مجموعه Battlefield منتشر شده‌اند که در ادامه می‌توانید نام این بازی‌ها را به همراه پلتفرم‌ها و سال انتشارشان مشاهده کنید:

  • Battlefield 1942 / برای PC / سال 2002
  • Battlefield Vietnam / برای PC / سال 2004
  • Battlefield 2 / برای PC / سال 2005
  • Battlefield 2142 / برای PC / سال 2006
  • Battlefield: Bad Company / برای PS3 و Xbox 360 / سال 2008
  • Battlefield: Bad Company 2 / برای PC و PS3 و Xbox 360 / سال 2010
  • Battlefield 3 / برای PC و PS3 و Xbox 360 / سال 2011
  • Battlefield 4 / برای PC و PS3 و Xbox 360 و PS4 و Xbox One / سال 2013
  • Battlefield Hardline / برای PC و PS3 و Xbox 360 و PS4 و Xbox One / سال 2015
  • Battlefield 1 / برای PC و PS4 و Xbox One / سال 2016
  • Battlefield V / برای PC و PS4 و Xbox One / سال 2018

تریلر بازی Battlefield 6 / تاریخ انتشار بازی Battlefield 6 / بازی بتلفیلد ۶

تریلر بازی Battlefield 6

استودیوی دایس تاکنون تریلر بازی بتلفیلد 6 را منتشر نکرده است. البته در کنفرانس EA Play سال 2020 یک ویدیوی فنی از ویژگی‌هایی که در بازی آینده Battlefield وجود دارند، پخش شد که برای مثال انیمیشن صورت شخصیت‌ها را نشان می‌داد و به بیشتر شدن تعداد سربازان در میدان نبرد اشاره می‌کرد، اما در کل چیزی از گیم‌پلی بازی را به نمایش نمی‌گذاشت. البته بر اساس همین ویدیو می‌توانیم بگوییم که در بازی بتلفیلد ۶ شخصیت‌ها دارای حالت چهره طبیعی‌تری خواهند بود و همچنین مبارزات بسیار گسترده‌تر و شلوغ‌تر از بازی‌های قبلی هستند.

در ادامه ویدیویی را مشاهده می‌کنید که تریلر بازی Battlefield 6 نیست، اما به بررسی تمام اطلاعات موجود از بازی بتلفیلد ۶ پرداخته و به موارد خوبی از این عنوان اشاره کرده است. هر زمان که تریلر جدید Battlefield 6 منتشر شد، می‌توانید در پلازا شاهد آن باشید.

تاریخ انتشار بازی بتلفیلد ۶

طبق اعلام رسمی شرکت EA، بازی بتلفیلد ۶ در تعطیلات سال 2021 برای کامپیوترهای شخصی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس منتشر خواهد شد. احتمالا می‌دانید که منظور از تعطیلات (Holiday) پایان سال میلادی، یک بازه دو تا سه ماهه در انتهای سال است که معمولا از اوایل نوامبر شروع می‌شود. بازی‌های مجموعه Battlefield هم همیشه در اواخر اکتبر یا در نوامبر منتشر شده‌اند. بنابراین می‌توانیم حدس بزنیم که تاریخ عرضه بازی Battlefield 6 هم ماه نوامبر 2021 باشد.

البته نباید فراموش کنیم که همه‌گیری کووید-19 هنوز از بین نرفته و این موضوع می‌تواند روی روند ساخت بازی هم تاثیر بگذارد و تاریخ انتشار بازی Battlefield 6 را به تعویق بیاندازد.

معرفی بازی Battlefield 6 / تریلر جدید Battlefield 6 / تاریخ عرضه بازی Battlefield 6 / نقد و بررسی بازی Battlefield 6

داستان بازی بتلفیلد 6

با اینکه بازی‌های مجموعه Battlefield بیشتر روی بخش چندنفره خود تاکید دارند، اما معمولا یک حالت تک‌نفره یا داستانی هم برای آنها در نظر گرفته می‌شود. برای مثال در دو بازی آخر این سری یعنی Battlefield 1 و Battlefield V شاهد روایت اپیزودیک داستان بودیم. یعنی نبردهای مختلف جنگ جهانی اول و دوم، در قالب اپیزودهایی که تقریبا هیچ ربطی به هم نداشتند، دنبال می‌شدند. اما یک خط داستانی پیوسته در بخش تک‌نفره این بازی‌ها وجود داشت.

درباره داستان بازی Battlefield 6 هنوز چیزی نمی‌دانیم، اما تقریبا مطمئن هستیم که این بازی هم دارای بخش داستانی خواهد بود. در بازی Battlefield 1 به دوران جنگ جهانی اول پرداخته شد و در Battlefield V نیز نبردهایی از جنگ دوم جهانی را شاهد بودیم. اما قرار است داستان بازی بتلفیلد ۶ به نبردهای مدرن بپردازد و در آن خبری از وقایع و جنگ‌های تاریخی نخواهد بود.

بازی کامپیوتری Battlefield 6 / سیستم مورد نیاز بازی Battlefield 6 / تریلر بازی بتلفیلد 6

گیم پلی بازی بتلفیلد 6

بر اساس اطلاعات و آخرین اخبار بازی Battlefield 6 می‌توانیم به برخی از ویژگی‌های اصلی گیم‌پلی این بازی اشاره داشته باشیم. اولین و مهمترین ویژگی جدید بازی، بزرگتر شدن نبردهای آن است. در بازی‌های قبلی این مجموعه، حداکثر 64 بازیکن می‌توانستند در نقشه به رقابت بپردازند، اما حالا تعداد بازیکن‌ها به 128 نفر افزایش پیدا کرده که نویدبخش جنگ‌های بزرگتر و جذابتر خواهد بود. قدرت بالای کنسول‌های نسل جدید، به بازیسازها اجازه می‌دهد تا بتوانند محیط‌های بسیار بزرگتری را برای نبردها در نظر بگیرند؛ بنابراین اگر بازی بتل فیلد ۶ برای کنسول‌های نسل قبلی (یعنی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان) هم عرضه شود، احتمالا روی این پلتفرم‌ها از تعداد 128 بازیکن پشتیبانی نمی‌کند.

قابلیت‌های شگفت‌انگیر کنسول‌های نسل نهم، تاثیرات بیشتری هم روی گیم پلی بازی بتلفیلد 6 خواهد گذاشت. اندرو ویلسون، مدیر عامل کمپانی EA در ماه نوامبر سال 2020 اعلام کرده بود با تکیه بر قدرت بی‌نظیر کنسول‌های جدید، تیم سازنده Battlefield 6 در حال ساخت بزرگترین و باکیفیت‌ترین بازی این مجموعه هستند. ویلسون همچنین به گستردگی نقشه‌های این بازی اشاره کرد و گفت که ویژگی تخریب‌پذیری محیط در Battlefield 6 فوق‌العاده خواهد بود. او همچنین اعلام کرد که بازی در دوران مدرن جریان دارد و مثل شماره‌های اخیر مجموعه، به جنگ‌های تاریخی نمی‌پردازد.

مورد دیگری که در رابطه با گیم پلی بازی Battlefield 6 باید به آن اشاره کنیم، وجود نبردهای 32v32 در این بازی‌ است. در این حالت چندنفره که از محبوبیت زیادی هم در بین طرفداران مجموعه بتلفیلد برخوردار است، دو تیم 32 نفره مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و به مبارزه می‌پردازند. اگرچه تعداد بازیکن‌ها به عدد 128 رسیده است، اما همچنان امکان بازی به‌صورت 32v32 (یعنی 64 نفره) وجود خواهد داشت.

نکته‌ مهمی که باید به آن اشاره کنیم، بالا بودن مشخصات سیستم مورد نیاز بازی Battlefield 6 است. یعنی برای اجرای بازی Battlefield 6 2021 باید یک کامپیوتر قدرتمند با سخت‌افزار به‌روز داشته باشید. بنابراین اگر قصد خرید بازی Battlefield 6 برای PC را دارید، از حالا به فکر تهیه یک سیستم قدرتمند باشید. البته ما پس از انتشار، به نقد و بررسی بازی Battlefield 6 می‌پردازیم و در آنجا مشخصات سخت‌‌افزاری بازی کامپیوتر Battlefield 6 را به‌طور دقیق ذکر خواهیم کرد.

خرید بازی Battlefield 6 / بازی Battlefield 6 2021 / بررسی بازی Battlefield 6

انتظاراتی که از بازی Battlefield 6 داریم

تا به اینجا به معرفی بازی بازی بتلفیلد ۶ پرداختیم و تمام اطلاعات موجود از این بازی را بررسی کردیم، اما در ادامه می‌خواهیم انتظارات خودمان از آن را مرور کنیم. بیایید ببینیم از بازی بتلفیلد ۶ چه می‌خواهیم و دوست داریم چه بخش‌هایی را در این بازی ببینیم.

حالت بتل رویال رایگان

در بازی Battlefield V یک حالت بتل رویال به نام Firestorm وجود داشت که چیز بدی هم نبود. اما مشکل اصلی که باعث شد این حالت چندان مورد توجه قرار نگیرد، رایگان نبودن آن است؛ یعنی برای بازی کردن این حالت، حتما باید بازی اصلی را خریداری کرده باشید. در حالی که بازی رقیب یعنی Call of Duty یک حالت بتل رویال رایگان به نام Warzone را ارائه کرده است، الکترونیک آرتز نمی‌تواند انتظار داشته باشد که بتل رویال پولی‌اش به محبوبیت دست پیدا کند. امیدواریم بخش بتل رویال در بازی بتلفیلد 6 هم وجود داشته باشد، اما به‌طور مستقل و رایگان ارائه شود تا بدون خرید بازی اصلی هم بتوان به آن دسترسی پیدا کرد.

نبردهای بزرگ و هیجان انگیز

نبردها هر چه بزرگتر باشند، جذاب‌تر و حماسی‌تر خواهند بود. سازندگان بازی کامپیوتری Battlefield 6 اعلام کرده‌اند که تعداد بازیکن‌ها در این بازی بیشتر شده، اما امیدواریم که میدان مبارزه هم بسیار گسترده‌تر از بازی‌های قبلی باشد و نبردهای عظیمی را ببینیم.

قابلیت بازی بین پلتفرمی (Crossplay)

یکی از ویژگی‌های منفی بازی Battlefield V این بود که از قابلیت Crossplay پشتیبانی نمی‌کرد. یعنی افراد با پلتفرم‌های مختلف نمی‌توانستند با یکدیگر بازی کنند. مثلا کسی که روی PS4 بازی می‌کرد، نمی‌توانست با فرد دیگری که روی PC بازی می‌کند، در بخش چندنفره به رقابت بپردازد. امیدواریم قابلیت Crossplay در بازی بتلفیلد 6 وجود داشته باشد.

بازی کامپیوتر Battlefield 6 / بازی Battlefield 6 برای PC / بازی بتل فیلد 6

حالت های مختلف برای بازی کردن

معمولا در چنین بازی‌هایی که تمرکز اصلی آنها روی بخش چندنفره است، عدم وجود حالت‌های متنوع برای بازی کردن، ضربه بزرگی به بازی می‌زند. بازیکن‌ها دوست دارند از بین چند حالت متفاوت، طبق سلیقه خودشان یکی را انتخاب کنند و به رقابت و همکاری با دوستان خود بپردازند. معمولا پس از انتشار بازی‌ها، بخش‌ها و حالت‌های جدیدی برای آنها ارائه می‌شوند، اما انتظار داریم که در بازی Battlefield 6 از همان ابتدا شاهد چند حالت متفاوت برای بازی کردن باشیم.

پشتیبانی از قابلیت صوتی دالبی اتموس (Dolby Atmos)

دالبی اتموس یک تکنولوژی صدای فراگیر است که باعث می‌شود کاربر صداهای مختلف را به‌صورت کاملا سه‌بعدی بشنود. مثلا فرض کنید موقع بازی کردن یک شوتر اول‌شخص، صدای تیرهایی که در پشت، جلو یا طرفین شما شلیک می‌شوند را بتوانید به‌طور دقیق و با مشخص بودن فاصله آنها بشنوید. چنین قابلیتی در یک بازی تیراندازی بسیار جذاب خواهد بود. یکی از انتظارات ما از بازی بتل فیلد 6 همین است که از تکنولوژی صدای دالبی اتموس پشتیبانی کند.

حالت Co-Op آفلاین

بازی کردن در بخش چندنفره آنلاین لذتبخش است، اما گاهی دوست داریم که بتوانیم با اعضای خانواده یا سایر دوستان خود، به‌صورت آفلاین به تجربه مشترک بازی بپردازیم. امیدواریم این قابلیت در بازی بتلفیلد ۶ وجود داشته باشد.

در این مقاله به همه نکات پیرامون بازی بتلفیلد ۶ اشاره کردیم. حالا می‌خواهیم نظر شما را درباره این بازی و به‌طور کلی درباره مجموعه بتلفیلد بدانیم. خوشحال می‌شویم که دیدگاه‌های خود را در این زمینه با ما و مخاطبان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402