معرفی بازی Persona 5 Strikers ؛ تریلر، گیم پلی و سیستم مورد نیاز

بازی Persona 5 Strikers/ نقد بازی پرسونا 5 استرایکرز
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در بین بازی‌های نقش‌آفرینی، بازی Persona 5 Strikers یکی از عنوان‌های محبوب است. با معرفی بازی پرسونا ۵ استرایکرز ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

بازی پرسونا ۵ استرایکرز یک بازی نقش‌آفرینی جذاب است که اخیرا بازی‌بازان بسیاری را به خود جذب کرده و در بین آن‌ها محبوبیت زیادی دارد. بازی پرسونا 5 استرایکرز توسط Omega Force و P-Studio ساخته شده و به وسیله Atlus به مرحله انتشار جهانی رسیده است. این بازی محبوب برای اولین بار در کشور ژاپن و در ماه فوریه 2020 (بهمن ماه سال 1398) برای پلتفرم و کنسول‌های Nintendo Switch و PlayStation 4 به انتشار رسید. انتشار جهانی این بازی، به علاوه پلتفرم Microsoft Windows در ماه فوریه 2021 (بهمن ماه سال 1399) صورت گرفته است. با معرفی بازی Persona 5 Strikers همراه پلازا باشید.

بازی Persona 5 Strikers/ بازی پرسونا ۵ استرایکرز/ بازی پرسونا 5 استرایکرز

آنچه در ادامه می‌خوانید:

تریلر بازی Persona 5 Strikers

در این قسمت از شما عزیزان دعوت می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با طراحی گرافیکی و چگونگی آن، نگاهی به تریلر بازی Persona 5 Strikers داشته باشید.

داستان بازی Persona 5 Strikers

در این قسمت ما سعی داریم تا نکات قابل توجهی از داستان بازی پرسونا ۵ استرایکرز را تقدیم شما عزیزان کنیم. داستان بازی در واقع پس از گذشت 4 ماه از وقایع Persona 5 اتفاق می‌افتد و از آنجا شروع می‌شود. شخصیت اصلی داستان بازی Persona 5 Strikers به همراه مورگانا برای دیدار با سایر اعضای گروه Phantom Thieves of Hearts به توکیو بازگشتند. دلیل بازگشتشان این بود تا تعطیلات تابستانی خود را با هم و در کنار یکدیگر به صورت یک سفر کمپینگ بگذرانند.

تمامی اعضای گروه برای برنامه‌ریزی و چیدمان کمپینگ از یک برنامه به نام EMMA استفاده می‌کنند. این برنامه ساختار و برنامه‌ریزی صحیحی از یک کمپینگ را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. در ادامه داستان بازی Persona 5 Strikers 2021 تمامی اعضای این گروه برای خرید لوازم و ابزار ضروری به فروشگاه‌های متعددی رجوع می‌کردند.

همانطور که آن‌ها در مراکز خرید شهر Shibuya مشغول به خرید بودند، از کنار یک مجسمه به نام آلیس هیراگی (َAlice Hiiragi) عبور کردند. این مجسمه در ظاهر یک مجسمه معمولی‌ست، اما در واقع او یک مجسمه درحال ظهور است. آلیس تعداد متعددی کارت را به آن‌ها می‌دهد و از آن‌ها درخواستی دارد. او خطاب به قهرمان اصلی تیم می‌گوید که می‌خواهم Wonderland را برای اجرای برنامه‌های خاص، وارد برنامه EMMA کنید.

آن‌ها درخواست او را پذیرفته و کلمه مرموزی را وارد می‌کنند. پس از وارد کردن کلمه، او، مورگانا و ریوجی به یک مکان که از نظر ظاهری بسیار شبیه به توکیو و نامش Jail بود منتقل شدند. در آنجا با سایه آلیس و حاکم و پادشاه آنجا رو به رو شدند. پس از رویارویی با آن‌ها، او سایه آلیس، قهرمان داستان، مورگانا و ریوجی را به بخش آشغال‌دونی که در زیر Shibuya بود منتقل می‌کند.

بازی Persona 5 Strikers/ بازی Persona 5 Strikers 2021/ معرفی بازی Persona 5 Strikers

در آنجا با شخصی به نام A.l که او را سوفیا صدا می‌کردند رو به رو شدند. در آنجا سوفیا خود را سرگرم کرده و به راحتی با سایه‌ها در آن مکان به مبارزه می‌پردازد. او مبارزه می‌کند تا راه درست را پیدا کرده و به آن سمت راهی حرکت شود. قهرمان، مورگانا، ریوجی و سوفیا پس از فرار از مخزن زباله می‌فهمند تا راه بسیار خوبی برای ورود به زندان دارند. آن‌ها می‌فهمند که برنامه EMMA آن‌ها را قادر می‌سازد تا همانطور که وارد کاخ‌ها و جاهای دیگر شدند، می‌توانند از طریق ناوبر Metaverse وارد زندان شوند.

در ادامه ماجراهای داستان بازی P5S شایعاتی در شهر پیچیده بود که می‌گفتند سایه‌ها و ارواح در زندان‌ها به مردم حمله‌ور شده بودند. همین اتفاق باعث شده بود که آن‌ها در دنیای واقعی رفتارهای عجیب و غریب و غیر عادی از خودشان اجرا کنند. به همین ترتیب جوکر و دوستانش دوباره گروه دزد قلب‌های شبح (Phantom Thieves of Heart) را تاسیس کردند.

گیم پلی بازی Persona 5 Strikers

پس از قسمت داستان، نوبت به گیم پلی بازی پرسونا 5 استرایکرز می‌رسد. گیم پلی این بازی جذاب می‌توان گفت ادغامی از سبک Hack and Slash بازی‌ Koei Tecmos و قسمت نقش‌آفرینی آن با بازی Atlus شباهت دارد. برخی از المان‌های این بازی مانند این دو بازی هستند که ترکیب زیبایی از یک بازی نقش‌آفرینی و Hack and Slash است.

بازی پرسونا ۵ استرایکرز یک شخصیت اصلی به نام جوکر دارد. جوکر که ابرقهرمان این بازی محسوب می‌شود، قادر خواهد بود تا در مواقع خاصی از چندین شخصیت استفاده کند. این شخصیت‌ها به دو صورت در دسترس بازیکنان قرار خواهند گرفت. یکی از راه‌های دسترسی به آن‌ها از جوایز و جعبه‌هایی‌ست که بازی به صورت خودکار به بازیکنان پاداش می‌دهد. راه دیگر پیروزی در مقابل اشخاصی است که Mini-Bossها نام دارند.

پس از دانلود بازی Persona 5 Strikers برای کامپیوتر و شکست دادن Mini-Bossها، بازیکنان قادر خواهند بود تا با شخصیت‌های متعددی بازی و یا همکاری کنند. آن‌ها می‌توانند با کمک یکدیگر به مبارزه رفته و در نبردهایشان یکدیگر را همراهی کنند. Mini-Bossها در مکان‌های متروکه و تاریک پیدا می‌شوند که در بازی به صورت سیاه ‌چاله هستند.

داستان بازی پرسونا ۵ استرایکرز

زمانی که بازیکنان می‌خواهند به مبارزه با آن‌ها بپردازند باید به سمت سیاه‌ چاله‌ها رفته و به دنبال Mini-Bossها بگردند. نکته دیگری که به بیشتر جذاب کردن بازی کمک می‌کند این است که اتاق‌هایی وجود دارد در طول بازی که در این اتاق‌ها، بازیکنان می‌توانند تغیرات اساسی و کاربردی را بر روی شخصیت‌های بازی پیاده کنند. در این اتاق‌ها بازیکنان قادر خواهند بود تا ویژگی‌ها و توانایی‌های برخی شخصیت‌های بازی را با هم ترکیب کرده و از آن‌ها شخصیت‌های تازه و جدیدی را خلق کنند.

این اتاق‌ها، اتاق‌های مخملی نامیده می‌شوند که با استفاده از آن‌ها می‌توان ترکیبات جذابی از شخصیت‌های درون بازی ایجاد و خلق کرد. در بازی کامپیوتر Persona 5 Strikers سیستم Confidant وجود ندارد. به جای آن، سیستم Requests قرار داده شده است. در کنار آن یک سیستم جدیدی به نام BOND طراحی شده که در ادامه توضیحاتی در این رابطه تقدیم شما عزیزان خواهیم کرد.

BOND در اصل سیستمی است که هرچه افزایش پیدا کند، میزان پاداش و جوایزی که بازی به بازیکنان خواهد داد نیز افزایش پیدا می‌کند. این سیستم به صورتی است که باید سطح BOND افزایش یابد. یعنی بازیکنان باید تلاش کنند تا سطح به سطح به جوایز خودشان سرعت و تعداد بیشتری ببخشند. شاید برای خیلی از بازیکنان سوال باشد که چگونه می‌توان سطح BOND را افزایش داد.

پس از بازی کردن بازی Persona 5 Strikers برای PC رفته رفته تمامی جزئیات بازی را خواهید فهمید. سطح BOND از طریق معاشرت با هم تیمی‌ها و اعضای گروه و همچنین با تکمیل کردن و پیشروی در قسمت داستانی بازی، افزایش چشم‌گیری خواهد داشت. پس از شروع بازی، بازیکنان می‌توانند گروهی که از چهار بازیکن تشکیل شده است را تشکیل دهند.

در بازی پرسونا 5 استرایکرز نه تنها جوکر که شخصیت اصلی بازی است، بلکه تمامی چهار شخصیتی که در حال بازی هستند را می‌توان با یک‌سری دیگر از شخصیت‌ها تغییر و تعویض کرد. در دنیای واقعی بازی، بازیکنان تنها می‌توانند جوکر را به عنوان شخصیت اصلیشان هدایت و کنترل کنند. اما پس از آن که به سیاه چاله‌ها و دنیای غیر واقعی بازی قدم گذاشتند، می‌توانند هریک از کارکترها را تحت کنترل خود دربیاورند.

گیم پلی بازی پرسونا 5 استرایکرز

در ادامه وقتی که فراتر می‌روید مشاهده خواهید کرد که سیاه چاله‌ها و نحوه کاوش و جست و جو در آن‌ها مانند Persona 5 است. در آنجا بازیکنان می‌توانند برای جلوگیری از دیده شدن توسط دشمنان، کاور گرفته یا از دید آن‌ها مخفی شوند. در بازی Persona 5 Striker گاهی اوقات بازیکنان باید یک‌سری معماها و پازل‌هایی را حل کنند تا روند تکمیلی مراحل بازی را به درستی و با موفقیت پشت سر بگذارند.

یکی دیگر از المان‌هایی که در بازی پرسونا ۵ استرایکرز مشاهده می‌کنید که از Persona 5 الهام گرفته شده، Third Eye یا چشم سوم است. با این قابلیت بازیکنان می‌توانند سطح استقامت و بعضی از جزئیات دشمنانی که درحال مبارزه با آن‌ها هستند را دیده و از آن‌ها مطلع شوند. هر سیاه چاله دارای یک نمودار است که در آن درصدی نوشته شده است. هنگامی که یک گروه از بازیکنان وارد آنجا می‌شوند آن درصد به آهستگی شروع به زیاد شدن می‌کند.

هنگامی که درصد رو به بالا می‌رود موج‌ها و گروه‌های متعددی بسته به درصد سیاه چاله، به سمت بازیکنان حرکت می‌کنند. زمانی که درصد آنجا به صد رسید، گروه بازیکنان باید آنجا را ترک کرده و از سیاه چاله خارج شوند. برای آن که بازیکنان بتوانند مدت بیشتری در آنجا بمانند و امتیاز بیشتری جذب کنند یک راه دارند. آن‌ها باید در نبردهایی که به صورت غافل‌گیرانه آغاز می‌شوند زنده بمانند و در مقابل آن‌ها به پیروزی برسند.

با این روش می‌توان سطح هشدار یا درصد را کاهش داد. همانطور که در تریلر بازی پرسونا 5 استرایکرز مشاهده کردید، نبردهای بازی بیشتر زمانی شروع می‌شوند که شخصیت‌های بازیکنان با دشمنان برخورد داشته باشند. زمانی که دشمنان متوجه حضور آن‌ها نیستند، بازیکنان فرصت خوبی برای آغاز جنگ و حمله غافل‌گیرانه به سمت دشمنان را دارند. اگر بازیکنان چنین ذکاوت و هوشمندی را پیاده کنند در نبردهایشان همیشه بر دشمنان برتری دارند.

دلیل برتری آن‌‌ها نسبت به دشمنان این است که زمانی که دشمنان متوجه حضور بازیکنان شوند، بازیکنان ضربات و آسیب‌های متعددی را به آن‌ها وارد کرده‌اند. در بازی پرسونا 5 استرایکرز هنگام جنگ بازیکنان می‌توانند از مهارت‌هایی که در بازی به آن‌ها داده شده است استفاده کنند. نحوه استفاده از آن‌ها بسیار ساده است. یک جدول در کنار صفحه وجود دارد و بازیکنان برای انتخاب هریک از این قابلیت‌ها می‌توانند در بین آن‌ها انتخاب کنند.

بازی P5S

پس از خرید بازی Persona 5 Strikers مشاهده می‌کنید که اگر بازیکنان به دشمنی که در مقابلشان است آسیب جدی وارد کنند و دشمن در معرض نابودی باشد، او ممکن است یک حمله سهمگین و با قدرت بالا را به بازیکنان وارد کند. درصورتی که بازیکنان در مقابل ضربه این حمله قرار بگیرند احتمال این که از پای دربیایند بسیار بالا است. دشمن پس از عملی کردن این حمله از بین رفته و نابود می‌شود.

بازی Persona 5 Strikers یک ویژگی خوب دیگر نیز دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. این بازی مهیج یک‌سری حرکات برای استفاده در مبارزات دارد. این حرکات در بازی با نام Master Arts شناخته می‌شوند که بازیکنان با شکست دادن و پیروزی در مقابل دشمنان می‌توانند این حرکات را قفل‌گشایی کنند. راه دیگری که وجود دارد و در قسمت راهنمای بازی Persona 5 Strikers نیز به بازیکنان آموزش داده خواهد شد این است که بازیکنان با هدایت و کنترل بعضی از کارکترهای بازی نیز می‌توانند امتیاز جمع کنند.

البته لازم به ذکر است که کنترل کارکترها باید به درست‌ترین شکل ممکن اجرا و عملی شود تا امتیازات و پاداش‌های این قسمت به بازیکنان داده شوند. پایان بازی دقیقا جایی رخ خواهد داد که تمامی اعضای گروه کشته شده باشند. آنجا پایان بازی برای تمامی هم‌تیمی‌ها و آن گروه است. تا به اینجای کار ما به نقد و بررسی بازی Persona 5 Strikers پرداختیم و تمام نکات ریز و درشت این بازی مهیج را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. در ادامه می‌خواهیم نگاهی به برخی از نمراتی را که این بازی برای خود ثبت کرده داشته باشیم. با ما همراه باشید.

نمرات بازی Persona 5 Strikers

نمره متاکرایتیک بازی پرسونا ۵ استرایکرز برای کنسول پلی استیشن 4 برابر است با 84، برای Switch نمره 80 و برای کامپیوتر نمره 76 درنظر گرفته شده است.

The Gamer: نمره 100

بازی پرسونا ۵ استرایکرز اگر به دنبال آن بوده که پیوند و رابطه خوب و پایداری را با بازیکنان جدید ایجاد کند، باید بگوییم بله کار خودش را به خوبی انجام داده است. این بازی مهیج و جذاب بسیاری از تمرکزش را بر روی نشان دادن رابطه دوستانه بین هم‌تیمی‌ها گذاشته است. این بازی به عقیده منتقدان ما در سبک خودش بازی بی‌نقص و کاملی است. امیدواریم از تجربه آن راضی باشید.

Player 2: نمره 100

بازی Persona 5 Strikers یکی از بهترین عنوان‌های Spin-Off است که تا به حال به آن برخورد کرده‌ایم. این بازی به گونه‌ای طراحی و ساخته شده که تمامی عناصر و جزئیاتی را که بازیکنان از نسخه‌های قبل این بازی به دنبالشان هستند را در خود جای داده است. این بازی مهیج تمامی اطلاعاتی را که بازیکنان و طرفداران این بازی از نسخه قبلش می‌خواهند بفهمند را در اختیارشان قرار می‌دهد. این بدان معناست که بازی پرسونا ۵ استرایکرز به خوبی پیش زمینه‌ای از Persona 5 به بازیکنان خواهد داد. بازی پرسونا 5 استرایکرز فرصت بسیار خوبی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد تا همان شخصیت‌ها را با ظاهری مدرن‌تر و زیباتر بازی کنند. ما در این بازی شاهد تکمیل‌تر شدن سیستم مبارزاتی بازی هستیم. هنگامی که تمامی موارد فوق‌الذکر را در کنار یکدیگر می‌بینیم، به این نتیجه خواهیم رسید که بازی بسیار پیشرفت کرده و نقاط قوتش بیشتر شده‌اند.

Playstation Lifestyle: نمره 95

واقعا اگر بخواهیم به جست و جو برای پیدا کردن ایراد در بازی Persona 5 Strikers بپردازیم، باید بگوییم که کار سختی را شروع خواهید کرد. این بازی اصلا بازی کاملی نیست. اما مسئله این است که این بازی آنقدر جذاب و تکان‌دهنده است که از آن به عنوان یک تجربه تازه، برای اشخاصی که تازه شروع به بازی کردن این بازی کردند می‌توان نام برد. داستان، شخصیت‌ها، تنظیمات، طراحی و حتی موسیقی متن بازی با همه اتفاقات آن هماهنگ است. تمامی این جزئیات در کنار یکدیگر باعث می‌شوند یک بازی با کیفیت بالا در دنیای بازی ساخته و ارائه شود.

Gaming Age: نمره 91

به صورت کلی بسیاری از بازی‌بازان از بازی Persona 5 Strikers لذت بردند. ما تمام Spin-Offهایی که در این سبک هستند و تمام بازی‌های Dynasty Warriors را تجربه کرده‌ایم. با قدرت می‌توانیم بگوییم که این بازی یکی از بهترین‌های آن‌ها بوده است. بازی پرسونا ۵ استرایکرز نسبت به Spin off بودنش به قدری کامل و جذاب است که گویی یک نسخه کامل از مجموعه Persona به حساب می‌آید. نقاط قوت این بازی جذاب، هم در داستان و هم در مبارزات به صراحت دیده می‌شود.

Game Crate: نمره 90

اگر از تمامی جزئیات بازی Persona 5 Strikers راضی هستید و تمامی جزئیات Phantom Theives را می‌پسندید، بدون شک شما طرفدار پروپاقرص این بازی زیبا هستید. امیدواریم که سازنده‌ بازی‌های این چنینی بیشتری در دنیای گیم داشته باشیم.

خرید بازی Persona 5 Strikers

سیستم مورد نیاز بازی Persona 5 Strikers

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: ویندوز 8.1 نسخه 64 بیت
  • پردازنده: Intel Core i5-2300 یا AMD FX-6350
  • حافطه رم: 6 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce GTX 660 (2GB) یا AMD Radeon HD 7870 (2GB)
  • ورژن دایرکت ایکس: 11
  • فضای مورد نیاز: 25 گیگابایت

سیستم پیشنهادی

  • سیستم عامل: ویندوز 10 نسخه 64 بیت
  • پردازنده: Intel Core i5-3470 یا AMD FX-8350
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce GTX 680 (2 GB) یا AMD Radeon HD 7970 (3 GB)
  • ورژن دایرکت ایکس: 11
  • فضای مورد نیاز: 25 گیگابایت

سخن پایانی

بسیاری از بازی‌بازان به دنبال یک Spin off بسیار زیبا و مهیج هستند. بازی Persona 5 Strikers همان چیزی است که به دنبالش هستند. این بازی زیبا به گونه‌ای طراحی شده که هنگامی که بازیکنان درحال بازی کردنش هستند، در واقع دارند ساختار دو بازی را که در یک بازی جا داده شده را تجربه می‌کنند. این کار بدون شک به هنر، مهارت و خلاقیت بالایی نیاز دارد. تاریخ عرضه بازی Persona 5 Strikers برای پلتفرم نینتندو سوئیچ و پلی استیشن 4 در بهمن 1398 بوده و برای ویندوز یک سال بعد یعنی بهمن ماه 1399 به انتشار رسیده است.

آیا شما به بازی‌های این سبکی علاقه‌مند هستید؟ بازی Persona 5 Strikers را تجربه کرده‌اید؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با تیم پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402