نحوه ترکیب فایل های PDF / آموزش ادغام فایل های پی دی اف

ترکیب فایل های پی دی اف / how to merge pdf's into one
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گاهی چند فایل PDF دارید و دوست دارید آنها را باهم ادغام کنید و یک فایل جداگانه داشته باشید. پس با ما همراه باشید تا در این مقاله نحوه ترکیب فایل های PDF و همینطور اضافه کردن عکس و اسناد دیگر به یک فایل PDF را به شما آموزش دهیم.

امروزه فایل‌های پی دی اف در استفاده‌های کامپیوتری جزء لاینفک و جدانشدنی از آنها هستند. از قراردادهای کاری تا فرم‌های استخدامی، پوسترهای تبلیغاتی تا جزوات دانشگاهی همه و همه در قالب فایل‌های پی دی اف رد و بدل می‌شوند. غالب افراد جامعه حتما اسم فایل PDF را شنیده‌اند و حداقل چند بار از آنها استفاده کرده‌اند. افراد زیادی هم هستند که هر روز سر و کارشان با اسناد کامپیوتری است و نیاز به ویرایش، تفکیک و ترکیب فایل های پی دی اف دارند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید و نیاز به ویرایش یک فایل پی دی اف دارید اما مثلا نحوه ادغام فایل های پی دی اف را نمی‌دانید، پس با پلازا همراه باشید تا چگونگی ترکیب کردن فایل های PDF و یا عکس و اسناد دیگر را به شما آموزش دهیم.

ترکیب فایل های pdf / ادغام فایل های pdf

نحوه ترکیب فایل های پی دی اف در هر دو سیستم عامل ویندوز و مک امکان پذیر، اما کمی متفاوت است. اگر شما از مک بوک‌ها استفاده می‌کنید این قابلیت بصورت پیش فرض درون خود سیستم عامل گنجانده شده و شما به نرم افزار جداگانه‌ای برای آن احتیاج ندارید. هرچند که برای قابلیت‌های بیشتر و دسترسی به ابزارهای متنوع‌تر می‌توانید یک نرم افزار تبدیل چند PDF به یک PDF را به صورت جداگانه تهیه کنید، اما این را بخاطر داشته باشید که اینکار قاعدتا هزینه‌ای روی دستتان خواهد گذاشت. در سیستم عامل ویندوز اما برای چسباندن فایل های پی دی اف بهم به یک نرم افزار جداگانه نیاز است. نرم افزارهای متنوع متفاوتی برای این کار وجود دارد که می‌توان با پرداخت هزینه‌ای ناچیز آنها را تهیه کرد. اما بسیاری از همین نرم افزارها نسخه رایگانی هم ارائه می‌کنند که می‌توان از آنها هم استفاده کرد.

همچنین می‌توان از شیوه‌ای متفاوت نیز برای ادغام فایل های پی دی اف استفاده کرد؛ استفاده از سایت‌های اینترنتی مختلف که ترکیب آنلاین فایل های پی دی اف را برایتان انجام می‌دهند.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

نحوه ترکیب فایل های PDF در سیستم عامل مک (MacOS)

در ویدیوی بالا می‌توانید با «نحوه چسباندن فایل های PDF در سیستم عامل مک» آشنا شوید.

آخرین ورژن‌های سیستم عامل مک یعنی Mojave و Catalina بصورت پیش فرض چسباندن فایل های پی دی اف را به لطف استفاده از MacOS Finder انجام می‌دهند. Finder جدید نرم افزاری است که پیش نمایشی از فایل‌های انتخاب شده شما را نشان می‌دهد و در منوی سمت چپ قابلیت‌های مختلفی را به شما ارائه می‌کند که یکی از آنها ساخت یک فایل پی دی اف از انتخاب‌هایتان است.

پس از باز کردن نرم افزار Finder چند فایل را از روی سیستم خود انتخاب کنید. توجه کنید که در انتخاب فایل محدود به فایل پی دی اف نیستید و از عکس و سایر فرمت‌های متنی نیز می‌توانید استفاده کنید. به محض انتخاب دو فایل و بیشتر، گزینه‌ای تحت عنوان Create PDF در زیر صفحه، نمایش داده می‌شود. روی آن کلیک کنید و پس از چند ثانیه فایل پی دی اف مورد نظر را دریافت می‌کنید. سپس با باز کردن فایل، پیش نمایشی از فایل ساخته شده برایتان نمایش داده می‌شود که از منوی سمت چپ Thumbnails که صفحات را نشان می‌دهد می‌توانید جای صفحات را با کشیدن و رها کردن (Dragging and dropping) عوض کنید.

اگر پس از باز کردن فایل پی دی اف این فهرست از صفحات در سمت چپ وجود نداشت به سربرگ View بروید و آن را فعال کنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید برای صفحات یادداشت نویسی کنید و یا آنها را در زوایای مختلف بچرخانید. سپس با انتخاب نام مورد نظرتان فایل پی دی اف را ذخیره کنید.

نحوه ادغام فایل های PDF در سیستم عامل ویندوز (Windows)

ویندوز 10 به شما این اجازه را می‌دهد که بدون هیچ نرم افزار جداگانه‌ای، فایل‌های پی دی اف را در جستجوگر Edge browser باز کنید و ببینید. اما نمی‌توانید هیچ گونه تغییراتی در آن اعمال کنید. برای ویرایش فایل های پی دی اف نیاز به یک نرم افزار مخصوص پی دی اف دارید. نرم افراهای زیادی برای اینکار وجود دارد از جمله بهترین آنها می‌توان به Adobe Reader or Acrobat و Foxit Reader Phantom اشاره کرد. نحوه کار با این نرم افزارها و ترکیب فایل های PDF نیز بسیار ساده است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
برنامه‌ها و سایت‌های تبدیل عکس به PDF برای کامپیوتر ...
تیم پلازا24 تیر 1402 10:30
thumbnail
آموزش تبدیل پی دی اف به پاورپوینت در کامپیوتر، گوشی ...
مائده محبی فرد06 شهریور 1401 10:30

ترکیب فایل های پی دی اف با Adobe Acrobat

در ویدیوی بالا می‌توانید با «نحوه ترکیب فایلهای PDF با Adobe» آشنا شوید.

به سراغ سایت شرکت Adobe بروید و نسخه رایگان Adobe Acrobat را دانلود کنید. بعد از اینکه آن را نصب و اجرا کردید، از سربرگ Tools در قسمت بالا سمت چپ گزینه Combine file را انتخاب کنید. سپس Add files را بزنید و از پوشه‌های مورد نظر فایل‌های پی دی اف دلخواه خود را انتخاب کنید. توجه کنید که در اینجا نیز صرفا محدود به انتخاب فقط فایل پی دی اف نیستید و می‌توانید فایل ورد و یا عکس‌ها را نیز انتخاب کنید.

بعد از اینکار در پنجره‌ای که باز می‌شود ترتیب فایل‌ها را می‌توانید تغییر دهید. همچنین در قسمت Option می‌توانید تنظیمات دیگری نیز روی آنها اعمال کنید. در نهایت روی گزینه آبی رنگ Combine که در بالا سمت راست قرار گرفته کلیک کنید. بسته به حجم فایل اینکار ممکن است چند لحظه طول بکشد و سرانجام فایلی که از ترکیب فایل ‍‌های PDF ساخته شده نمایش داده می‌شود.

ادغام چند فایل PDF با Foxit Reader

در ویدیوی بالا می‌توانید شاهد «نحوه ادغام فایل های PDF در Foxit Reader» باشید.

نسخه رایگان Foxit Phantom که یک نرم افزار قدرتمند در زمینه ویرایش فایل‌های پی دی اف است را از سایت شرکت Foxit به راحتی می‌توان دانلود کرد. پس از نصب و اجرا، از سربرگ File در بالای صفحه گزینه Create را کلیک کنید. سپس با انتخاب گزینه Combine file پنجره‌ای ظاهر می‌شود که از آنجا می‌توانید فایل‌های پی دی اف یا عکس‌های مورد نظر که قصد دارید به یک فایل پی دی اف منفرد تبدیل کنید انتخاب و سپس با زدن کلید Combine در زیر همان صفحه منتظر بمانید تا فایل پی دی اف مورد نظر ساخته شود. توجه کنید که در پنجره مربوط به انتخاب فایل به راحتی می‌توانید ترتیب آنها را عوض و آنها را جابجا کنید.

نحوه ادغام آنلاین فایل های PDF

علاوه بر نرم افزار های ترکیب فایل های پی دی اف، سرویس‌های آنلاینی نیز وجود دارند که اینکار را برایتان انجام می‌دهند. در این وبسایت‌ها کافی است تا فایل‌های مورد نظر خود را آپلود کنید تا بصورت اتوماتیک آنها را ترکیب کنند و به شما یک فایل پی دی اف ارائه دهند. البته ذکر این نکته ضروری است که هرگز برای ادغام فایل‌های شخصی و محرمانه خود از این وبسایت‌ها استفاده نکنید. دلیل آن هم واضح است؛ چون شما فایل خود را روی سرور این وبسایت‌ها آپلود می‌کنید و فایل را در اختیار آنها قرار می‌دهید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بهترین نرم افزارهای تبدیل پی دی اف به ورد (PDF به Word) ...
شهریار نادرمحمد04 شهریور 1401 19:30
thumbnail
معرفی پنج وبسایت رایگان برای ویرایش فایل های PDF
المیرا رحیمی25 آبان 1397 18:00

ترکیب فایل های پی دی اف با PDF Merge

پس از ورود به وبسایت PDF Merge پنجره ساده‌ای می‌بینید که متشکل از چند قسمت است. با کشیدن و رها کردن فایل به داخل این قسمت‌ها و سپس انتخاب گزینه Merge Files فایل‌های شما ادغام شده و یک فایل منفرد به شما تحویل می‌دهد. توجه کنید که استفاده از این وبسایت فقط برای فایل‌های زیر 5 مگابایت رایگان است و برای محتواهای حجیم‌تر نیاز به پرداخت هزینه دارد.

ترکیب فایل های پی دی اف با PDF Joiner

وبسایت PDF Joiner یک پلتفرم عالی برای تبدیل انواع فرمت‌ها به یکدیگر است. از قابلیت‌های این وبسایت تبدیل فایل‌های text و JPG و… به PDF و برعکس است. با ورود به سایت و به راحتی با انتخاب فایل‌های خود، آنها را مرج کنید و یک فایل PDF تحویل بگیرید. شاید تنها محدودیت این وبسایت عالی مربوط به انتخاب فقط 20 عدد فایل در هر بار تلاش است که گاهی ممکن است شما را دچار مضیقه کند.

ترکیب فایل های پی دی اف با SmallPDF

وبسایت SmallPDF به دلیل توانایی بارگذاری مستقیم آن از Google Drive و Dropbox مشهور است. لذا می‌توان در زمان و مراحل انجام کار صرفه جویی کرد و به سرعت یک فایل پی دی اف را از ترکیب چند فایل پی دی اف ساخت و در همان فضا ذخیره کرد. این قابلیت مخصوصا زمانی که بصورت مشترک با چند نفر بر روی یک سند همکاری می‌کنید به درد بخور خواهد بود. ضمنا نحوه ادغام فایل های PDF در این وبسایت جالب توجه است. تمامی مراحل قابل مشاهده است و شما نحوه تولید را مشاهده می‌کنید. در وبسایت SmallPDF نیز با محدودیت استفاده از حداکثر 50 مگابایت فایل مواجه هستید.

سخن آخر

روش‌های مختلفی برای ترکیب فایل های PDF وجود دارد که قاعدتا شما با توجه به نوع استفاده‌تان یکی از آنها را انتخاب و نیاز خود را رفع می‌کنید. خوشبختانه اکثر این روش‌ها اوپن سورس بوده و در استفاده‌های معمول رایگان هستند و نیاز به پرداخت هزینه اضافی ندارند؛ لذا دغدغه‌ای از این بابت هرگز وجود نخواهد داشت. نظر شما در مورد کدام یک از این روش‌ها مثبت و برای کدام یک منفی است؟ آیا تجربه‌ای در استفاده از هر کدام از این نرم افزار‌ها داشته‌اید؟ نظرات خود را با ما و مخاطبین پلازا به اشتراک بگذارید؛ مشتاقیم تا از آنها استفاده کنیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
سلام
.
09 خرداد 1402، 20:05
پاسخ
0
0
سلام من یهpdfخوان نیاز دارم با قابلیت های ویرایش علامت گذاری و نگارش رویpdf که هم بشه داخل گوشی اسفاده کرد هم داخل pc و هر ویرایشی ک داخل گوشی اعمال کردم رو داخل pc هم خودش اعمال کنه و برعکس آیا چیزی هست بهم معرفی کنید
avatar
Zed
.
24 فروردین 1400، 11:49
پاسخ
0
0
وبسایت PDF Joiner یک پلتفرم عالی برای تبدیل انواع فرمت‌ها بهمه
avatar
Yop
.
24 فروردین 1400، 11:46
پاسخ
0
0
چندتا کار ساده دیگه هم میشه کرد. https://www.plaza.ir/mag/139912/341752/how-to-combine-pdf-files/#rich-snippet
avatar
حسنا
.
24 فروردین 1400، 11:44
پاسخ
0
0
نیاز به پرداخت هزینه دارن خیلیا
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402