بررسی سری گوشی های ایسوس راگ فون 5 ؛ مشخصات، دوربین، قیمت

گوشی ایسوس راگ فون 5
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سری گوشی های ایسوس راگ فون 5 نظیر گوشی ایسوس راگ فون 5 آلتیمیت و گوشی ایسوس راگ فون 5 پرو و همچنین گوشی ایسوس راگ فون 5 دستگاه‌هایی قوی بوده و برای بازی گزینه بسیار مناسبی هستند.

سری گوشی های ایسوس راگ فون 5 شامل سه گوشی است که عبارتند از گوشی ایسوس راگ فون 5 آلتیمیت (Asus ROG Phone 5 Ultimate)، گوشی ایسوس راگ فون 5 پرو (Asus ROG Phone 5 Pro) و گوشی ایسوس راگ فون 5 (Asus ROG Phone 5). این سه گوشی هر کدام مشخصات بخصوصی دارند، برای مثال ایسوس راگ فون 5 از لحاظ عمر باتری و عملکرد عالی است، اما شارژ بی‌سیم ندارد. بنابراین، این گوشی‌ها را می‌توان از لحاظ مشخصات فنی، سخت‌افزار و نرم‌افزار، عملکرد دوربین‌ها و همچنین قیمت و بسیاری موارد دیگر بررسی کرد. در این مقاله از پلازا با بررسی گوشی راگ فون ۵ ایسوس همراه ما باشید.

در ویدیوی زیر می‌توانید شاهد بررسی کوتاهی از «گوشی ایسوس راگ فون ۵» باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بررسی ایسوس راگ فون 5

گوشی Asus ROG Phone 5 برای بازی دستگاهی قوی بشمار می‌رود. همچنین این گوشی از نمایشگر زیبای AMOLED با سرعت تازه‌سازی 144 هرتز و عمر باتری عالی برخوردار است. به‌علاوه، اسپیکرهای جلویی آن هم قوی هستند. اما حالت شب آن خوب نیست، نسبتاً سنگین به نظر می‌رسد و شارژ بی‌سیم ندارد. ناگفته نماند که گوشی‌های سری Rog Phone 5 از لوازم جانبی قابل جدا شدن اختیاری پشتیبانی می‌کنند؛ از جمله دسته بازی ROG Kunai 3 Gamepad و قاب گوشی ROG Lighting Armor Case که دارای نورپردازی Aura است.

مشخصات فنی

به طور کلی، راگ فون 5 دارای سیستم عامل اندروید 11 (ZenUI) بوده و متوسط عمر باتری آن 10 تا 12 ساعت است. این گوشی در رنگ‌های سیاه فانتوم (یا به اصطلاح پرکلاغی) و سفید استخوانی عرضه می‌شود. گوشی راگ فون 5 آلتیمیت هم دارای سیستم عامل اندروید 11 (ZenUI) و متوسط عمر باتری 10 تا 13 است. این گوشی به رنگ سفید عرضه می‌شود. گوشی ایسوس راگ فون 5 پرو دارای سیستم عامل اندروید 11 (ROG UI) بوده و به رنگ سیاه فانتوم عرضه می‌شود.

گوشی ایسوس راگ فون 5 آلتیمیت

سری گوشی‌های راگ فون 5 ایسوس برای گیمینگ عالی هستند. در جدول زیر مشخصات کلی این سه گوشی مشاهده می‌شود.

مشخصاتگوشی Asus ROG Phone 5گوشی Asus ROG Phone 5 Ultimateگوشی Asus ROG Phone 5 Pro
اندازه صفحه نمایش6.78 اینچ، AMOLED (2448 در 1080)6.78 اینچ، AMOLED (2448 در 1080)6.78 اینچ، AMOLED (2448 در 1080)
پردازندهاسنپدراگون 888اسنپدراگون 888اسنپدراگون 888
رم و حافظه8، 12 و 16 گیگابایت؛ 128 و 256 گیگابایت18 گیگابایت؛ 512 گیگابایت16 گیگابایت؛ 512 گیگابایت
دوربین‌ها64 مگاپیکسل اولترا واید، 13 مگاپیکسل اولترا واید و 5 مگاپیکسل ماکرو

دوربین سلفی 24 مگاپیکسل

64 مگاپیکسل اولترا واید، 13 مگاپیکسل اولترا واید و 5 مگاپیکسل ماکرو

دوربین سلفی 24 مگاپیکسل

64 مگاپیکسل اولترا واید، 13 مگاپیکسل اولترا واید و 5 مگاپیکسل ماکرو

دوربین سلفی 24 مگاپیکسل

باتری6 هزار میلی آمپر ساعت با شارژ 65 واتی6 هزار میلی آمپر ساعت با شارژ 65 واتی6 هزار میلی آمپر ساعت با شارژ 65 واتی
وزن و اندازه239 گرم

6.1 در 2.7 در 0.36 اینچ

239 گرم

6.1 در 2.7 در 0.4 اینچ

239 گرم

6.80 در 3.04 در 0.41 اینچ

طراحی

طراحی راگ فون 5 ایسوس با ابعاد 6.1 در 2.7 در 0.36 اینچ نسبتاً بزرگ و سنگین به نظر می‌رسد و سنگینی آن ممکن است به دلیل باتری 6 هزار میلی آمپر ساعت بزرگ داخلِ آن باشد. نمایشگر 6.78 اینچی آن دارای حاشیه‌های بسیار باریکی است. هیچ سوراخ یا منافذی برای دوربین جلو وجود ندارد و در حاشیه بالا قرار گرفته است. حسگر اثر انگشت نوری راگ فون 5 در داخل نمایشگر تعبیه شده است.

اسپیکرهای قوی این گوشی در لبه‌های حاشیه‌های بالا و پایین قرار گرفته‌اند. به‌علاوه، یک جک هدفون با فناوری ESS DAC هم در این گوشی وجود دارد. عجیب‌ترین چیز در مورد راگ فون 5 محل قرارگیری پورت‌ها است. پورت USB-C در سمت چپ زیر کاور قابل جدا شدن، قرار دارد. پورت USB-C دوم هم در پایین قاب قرار دارد.

اسکنر اثر انگشت گوشی Asus ROG Phone 5 پرو و گوشی ایسوس راگ فون 5 آلتیمیت هم در داخل نمایشگر تعبیه شده و از قابلیت تشخیص چهره هم برخوردار است. این سه گوشی از لحاظ وزن مشابه و از لحاظ ابعاد متفاوت هستند.

نمایشگر

نمایشگر 6.78 اینچی AMOLED گوشی ایسوس ROG Phone 5 توسط سامسونگ (Samsung) ساخته شده است. صفحه نمایش زیبای گوشی‌های سری راگ فون 5 به ویژه برای گیمینگ عالی است. این نمایشگر بزرگ بوده و از بازسازی رنگ عالی و درخشان برخوردار است.

 

گوشی ایسوس راگ فون 5 پرو

همچنین بخوانید :

گوشی Asus ROG Phone 5 آلتیمیت و پرو هر سه دارای چهار حالت سرعت تازه‌سازی 60 هرتز، 120 هرتز، 144 هرتز و حالت خودکار هستند. حالت خودکار، سرعت تازه‌سازی را با توجه به کاری که دارید انجام می‌دهید، تغییر می‌دهد. واضح است که سرعت تازه‌سازی 60 هرتز برای مصرف بهینه باتری بسیار مناسب است، اما حالت 144 هرتز نیز برای بازی‌هایی که از سرعت تازه‌سازی بالا پشتیبانی می‌کنند (مانند Dead Cells)، موجود است. یک گوشی گیمینگ رده بالا باید از نمایشگر خوبی برای رقابت با سایر مشخصات عالی آن برخوردار باشد که گوشی‌های سری راگ فون 5 این ویژگی را دارا هستند.

دوربین ها

گوشی Asus ROG Phone 5 برای گیمینگ مناسب است، اما دوربین‌های آن مانند سایر گوشی‌های معمولی است. یک دوربین سه‌گانه در پشت آن قرار دارد: یک سنسور اصلی اولترا واید 64 مگاپیکسلی به همراه شوتر (Shooter) اولترا واید 13 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی.

در فضای باز و نور کافی، گوشی‌های سری راگ فون 5 عکس‌های خوبی می‌گیرند و تصاویر رنگ و عمق مناسبی دارند، اما در مقایسه با گلکسی S21 پلاس، نمی‌توان گفت که دوربین‌های راگ فون 5 عالی هستند. به‌طور کلی، عملکرد دوربین راگ فون 5 در نور مستقیم خورشید چندان جالب توجه نبوده است. اما در فضای بسته، عملکرد دوربین گوشی ROG Phone 5 نسبتاً بهتر است.

گوشی راگ فون 5 همچنین دارای دوربین جلو یا سلفی 24 مگاپیکسلی است و در کل عملکرد آن خوب است. اما اشیاء پس‌زمینه در عکس سلفی تار می‌افتند. دوربین گوشی راگ فون 5 آلتیمیت هم مشابه ایسوس راگ فون 5 است و تصاویر، حتی در نور فضای باز، مسطح و بی‌روح به نظر می‌رسند. به‌علاوه، حالت شب (Night mode) دوربین این گوشی هم مانند راگ فون 5 و گوشی ایسوس راگ فون 5 پرو زیاد جالب توجه نیست. در کل در مقایسه با سایر گوشی‌هایی که تقریباً همین قیمت را دارند، عملکرد دوربین گوشی‌های سری راگ فون 5 شبیه به گوشی‌های میان‌رده به نظر می‌رسد.

راگ فون 5 ایسوس

عملکرد سخت افزاری

گوشی ایسوس راگ فون 5 به این علت به فروش می‌رود که یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ است و از تمام چیزهایی که برای موفقیت در بازی‌های محبوب خود نیاز دارید، برخوردار است. گوشی راگ فون 5 دارای آخرین تراشه کوالکام، اسنپدراگون 888 بوده و با توجه به نوع پیکربندی مورد نظرتان، از رم 8، 12 یا 16 گیگابایتی برخوردار است. اسنپدراگون 888 با A14 Bionic اپل قابل مقایسه نیست، اما بهترین پردازنده در گوشی‌های اندروید بشمار می‌رود.

به‌طور خلاصه، این گوشی به عنوان هیولای گوشی‌های گیمینگ شناخته می‌شود. برای مثال در تست‌های انجام شده، موقع بازی با Call of Duty سرعت تازه‌سازی، واکنش یا حرکت تاچ (لمس دستگاه) و عمر باتری عملکرد خوبی داشته است. با توجه به مشخصات گوشی ایسوس راگ فون 5 معمولاً این سری از گوشی‌ها را نه برای عکاسی یا کارهای روزمره، بلکه برای گیمینگ می‌خرند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
آموزش انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر
رقیه رنجبری28 اسفند 1399 16:00
thumbnail
نحوه ترکیب فایل های PDF / آموزش ادغام فایل های پی دی اف
محمدجواد پورمحمد28 اسفند 1399 12:00

گوشی ایسوس راگ فون 5 آلتیمیت و گوشی ایسوس راگ فون 5 پرو از قدرتمندترین دستگاه‌های اندروید تست شده بشمار می‌روند، اما همچنین نشان می‌دهند که آیفون 12 پرو یا آیفون 12 پرو مکس نه تنها گوشی‌های بهتری هستند، بلکه به عنوان گوشی‌های مناسب بازی از قدرت مشابهی برخوردار هستند. به‌علاوه، باتری بزرگ، AirTriggers، سنسورهای لمس و خنک کننده AeroActive ندارند، اما هم از شبکه mmWave و هم از sub-6 5G پشتیبانی می‌کنند. درحالی‌که گوشی ایسوس راگ فون 5 به GSM و sub-6GHz 5G محدود است.

با این حال، اگر فقط می‌خواهید تجربه خوبی از بازی کردن داشته باشید، می‌توانید یکی از گوشی‌های ایسوس راگ فون 5، گوشی ایسوس راگ فون 5 آلتیمیت و همچنین راگ فون 5 پرو را انتخاب کنید.

بررسی ایسوس راگ فون 5

باتری

گوشی ایسوس راگ فون 5 دارای باتری با ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعت است که به دو بسته 3000 میلی آمپر ساعت تقسیم می‌شود و امکان شارژ با سرعت 65 وات را فراهم می‌کند. این باتری‌های بزرگ وزن دستگاه را بیشتر می‌کنند، اما با توجه به اینکه باتری دوام طولانی مدتی دارد، به سنگینی آن می‌ارزد. در حالت 60 هرتز، باتری راگ فون 5 ایسوس 12 ساعت و 23 دقیقه دوام داشته است. در حالت 120 هرتز، باتری 10 ساعت و 53 دقیقه و در حالت 144 هرتز 10 ساعت و 27 دقیقه کار کرده است.

اگر با گوشی بازی نشود و فقط کارهای روزمره انجام شود، باتری آن حدود 2 روز دوام می‌آورد. باتری این گوشی حتی موقع بازی با Genshin Impact در حالت 144 هرتز با خنک کننده AeroActive و دسته بازی Kunai 3 Gamepad متصل به آن هم دوام خوبی داشته است. ایسوس ادعا می‌کند که گوشی‌های سری راگ فون 5 (حتی آلتیمیت و پرو) با شارژ 65 واتی می‌توانند در عرض 30 دقیقه از صفر درصد تا 70 درصد شارژ شوند و در یک ساعت فول (کامل) شارژ می‌شوند. حتی در تست‌ها شارژ باتری در 15 دقیقه به 44 درصد رسیده است.

ایسوس چند حالت را برای شارژ باتری معرفی کرده است. در حالت Steady سرعت شارژ باتری کاهش می‌یابد؛ بنابراین، پر شدن شارژ باتری زمان بیشتری طول می‌کشد، اما گرمای کمتری تولید می‌کند. شارژ Scheduled یا برنامه‌ریزی شده با زنگ‌های آلارم (هشدار) کار می‌کند، برای مثال وقتی زنگ آلارم بیدارباش صبح خاموش شد، گوشی شروع به شارژ کردن باتری می‌کند. همچنین برای افزایش طول عمر باتری می‌توانید حداکثر میزان شارژ را در 80، 90 و 100 درصد تعیین کنید.

علاوه بر موارد گفته شده می‌توانید از شارژ Bypass استفاده کنید که از کابل برق برای برق‌رسانی به گوشی، بدون شارژ کردن خود باتری، استفاده می‌کند. باتری گوشی Asus ROG Phone 5 آلتیمیت در حالت مصرف بهینه باتری، در حالت 60 هرتزی تا 13 ساعت و 13 دقیقه دوام می‌آورد. باتری این گوشی در حالت 120 هرتز تا 11 ساعت و 17 دقیقه و در حالت 144 هرتز تا 10 ساعت و 21 دقیقه کار می‌کند. عمر باتری گوشی ایسوس راگ فون 5 پرو هم تقریباً مشابه نسخه آلتیمیت است.

مشخصات گوشی راگ فون 5

نرم افزار

سیستم عامل نسبتاً خوب و مینیمالِ اندروید 11 ZenUI در گوشی ایسوس راگ فون 5 تجربه نرم‌افزاری بدون مشکلی را برای کاربران فراهم کرده است. اگر در حال بازی کردن لبه نمایشگر را بکشید، یک کنترل پنل به نام Game Genie باز می‌شود. این ویژگی میانبرهایی را برای بهینه‌سازی سیستم در بازی، خاموش کردن اعلان‌ها (نوتیفیکیشن‌ها)، مسدود کردن ناوبری، تنظیم کردن سرعت تازه‌سازی و دسترسی به تنظیمات ماکرو و AirTrigger فراهم می‌کند.

به طور کلی نرم‌افزار راگ فون 5 تحت عنوان «Armoury Crate» حاوی رنگ‌های پر زرق و برق و صداهای مدرن است. گوشی ایسوس راگ فون 5 دارای نمایه‌های مختلفی برای اهداف گوناگون است. ایسوس حالت X-Mode را برای گیمینگ در نظر گرفته است، زیرا عملکرد را به حداکثر می‌رساند. نمایه Dynamic با توجه به هدف کاربری و طبق نیازهای شما تنظیم می‌شود. نمایه Ultra برای به حداکثر رساندن عمر باتری در نظر گرفته شده است، در حالی که حالت Custom به شما اجازه می‌دهد که تنظیمات مادربورد خود را تغییر دهید.

گوشی Asus ROG Phone 5 دارای یک صفحه نمایش ماتریس نقطه‌ای RGB در پشت گوشی است که رنگ‌های آن را می‌توان در Armoury Crate تنظیم کرد. نمایشگر ثانویه را می‌توانید طوری تنظیم کنید که نسبت به نوتیفیکیشن‌ها، بازی‌ها و سایر گزینه‌ها واکنش نشان دهد. اما در گوشی ایسوس راگ فون 5 پرو یک نمایشگر رنگی PMOLED خواهید داشت که می‌توانید آن را طبق میل خود تنظیم کنید. گوشی ایسوس راگ فون 5 آلتیمیت نیز دارای نمایشگر PMOLED است، اما به جای چند رنگ، تک رنگ است.

تاریخ عرضه گوشی ایسوس راگ فون 5

قیمت و تاریخ عرضه

گوشی Asus ROG Phone 5 هم اکنون در اروپا عرضه شده است. این مدل را با رم 8 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی به قیمت 799 یورو می‌توان خرید. اگر بخواهید رم را تا 12 گیگابایت و حافظه را تا 256 گیگابایت بالا ببرید، باید 100 یورو بیشتر پرداخت کنید. همچنین برای رم 16 گیگابایتی و حافظه 256 گیگابایتی نیز یک 100 یورو دیگر باید پرداخت کنید. این گوشی هم‌اکنون در دو رنگ سیاه و سفید و با لوگو ROG ماتریس نقطه‌ای RGB در پشت آن عرضه می‌شود.

گوشی Asus ROG Phone 5 پرو هم با رم 16 گیگابایتی و حافظه 512 گیگابایتی به قیمت 1199 یورو به فروش می‌رود. در مورد تاریخ عرضه گوشی ایسوس راگ فون 5 پرو می‌توان گفت که در آوریل به بازار خواهد آمد. گوشی ایسوس راگ فون 5 آلتیمیت هم به عنوان یکی از بهترین گوشی‌ها برای گیمیرها با رم 18 گیگابایتی و حافظه 512 گیگابایتی به قیمت 1299 یورو در ماه مه در بازار عرضه خواهد شد.

جمع بندی

اگر به دنبال یک گوشی با عملکرد خوب برای بازی و گیمینگ هستید، گوشی‌های سری راگ فون 5 را می‌توانید به فهرست خود اضافه کنید. باتری آن زمان زیادی دوام می‌آورد و نمایشگر AMOLED زیبایی دارد. اما اگر عکاسی کردن برای شما مهم است، گوشی ROG Phone 5 از این لحاظ در سطحی متوسط است. بنابراین، اگر به دنبال عملکرد عالی در بازی و باتری با دوام هستید، می‌توانید گوشی ایسوس راگ فون 5 را انتخاب کنید. لطفاً نظرات خود را در بخش دیدگاه‌های پلازا با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402