آیا بازی های اندرویدی ایرانی توانسته اند مخاطب مناسبی جذب کند ؟

بهترین بازی های ایرانی اندروید / بهترین بازی های ایرانی iOS
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

دانلود بازی های اندرویدی ایرانی در سال های اخیر با افزایش بسیاری همراه بوده است. توجه ویژه ای که استدیوهای بازی سازی به بازار بسیار مستعد بازی های اندرویدی داشته اند سبب تولید بازی های بسیار با کیفیتی شده است که در این مقاله به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت .

ازی های اندرویدی ایرانی

بازیهایی با حال و هوای ایران :

بسیاری از بازی های خارجی که جزو برجسته ترین بازی های عرضه شده می باشند، در صورتی که فضایی شهری داشته باشند ، فضایی بسیار متفاوت با شهرهای ایرانی دارند و از این رو در نگاه اول عادت کردن به آنها کمی دشوار می باشد (هرچند بازی خورهای حرفه ای به محیطهای فضایی هم عادت میکنند ! ) . در مقابل این بازی ها تولید کنندگان ایرانی اقدام به تولید بازی هایی با حال و هوای ایران کرده اند که میتواند جذابیت بسیاری برای بازی کنندگان داشته باشد. این بازی ها در سبک های مختلفی تولید میشوند تا بتوانند بازی کننده ها با سنین های مختلف را جذب کرده و بخوبی بازار گرمی کنند! دانلود بازی ایرانی اندروید برای کاربران داخل کشور آسانتر از بازی های خارجی می باشد چرا که با تحریم های موجود ، بسیاری از بازی های شناخته شده خارجی با بسی مکافات ! قابل نصب بوده و از این رو کاربر ممکن است با مشکلات بسیاری مواجه شد. در مقابل بازی های ایرانی که امکان دانلود از سایت ها و فروشگاه های اندرویدی ایرانی را دارند ، بسیار آسان و بدون دردسر دانلود شده و مشکلات مشابه بازی های خارجی را نخواهند داشت!

در کنار تمامی این موارد ، باید اشاره کرد که کیفیت تولیدی بازی های ایرانی برای پلت فرم های مختلف و بخصوص اندروید ، هنوز به حدی نرسیده است که حتی روی کاغذ قابل قیاس با بازی های بین المللی باشد ! اما با همین دلایل کوچک و بزرگ سعی میکنیم خود را قانع کنیم که این بازی ها هم قابل انجام هستن و بیخیال مشکلات عجیب و غریب و صد البته عدم پشتیبانی و ادامه دار بودن این بازی ها شویم . شاید یکی از مهمترین دلایلی که این بازی ها اینده ی بسیار درخشانی ندارند عدم وجود سرمایه گذاری بزرگ برای انها می باشد که آن نیز به دلیل وجود محدودیت های ارزی و … و محدود بودن عرضه ی بازی ها در داخل کشور می باشد.

با تمامی این شرایط ، قشر کم سن سال کشور به خوبی به سمت انجام این بازی ها سوق داده شده است که هدف آن برای نگارنده نامشخص بوده ولی شاید بتواند زمینه ای مناسب برای ورود به دنیای بازی های متفاوت جهانی می باشد !!

بازی ماشین سواری کلاچ :

کلاچ را شاید بتوان از معدود بازی هایی دانست که به خوبی توانسته است قشر جوان و کودک ! جامعه را به خوبی به خود جذب کند! شاید بسیاری از بازی خورهای حرفه ای در مقایسه با بازیی همچون آسفالت ، نیم نگاهی هم به کلاچ نیندازند ، ولی کلاچ هم در آپدیت های منظم ، هم در آپشن های موجود و هم در ارتقا گرافیکی که در فصل های مختلف منتشره ی بازی ارتقا پیدا میکند ، توانسته است به خوبی خود را نشان داده و در نتیجه دانلود کلاچ در بین بازی های ایرانی به مقدار بالایی برسد که ان ار جزو برترین بازی های اندرویدی تولید داخل کشور کرده است.

بازی ایرانی کلاچ

کلاچ همانطور که از اسمش پیداست یک بازی ماشین سواری است که امکانات بسیاری را برای بازی کننده فراهم میکند و با توجه به اینکه از تمامی اتومبیل های ایرانی نیز در داخل آن استفاده شده است ، حس متفاوتی را برای بازی کننده به ارمغان می آورد ! شاید حسی شبیه به وجود 405 و 206 و سمند در بازی نید فور اسپید 7 که سالها پیش بازی خورهای آن زمان را به خود جذب کرده بود !

کلاچ دارای ماموریت ها و مسابقات بسیاری است و کاربران امکان شرکت در مسابقات تیمی و … را دارند. از سویی دیگر بازی امکان انجام به صورت تک نفره یا به صورت مالتی مدیا در بستر اینترنت را نیز دارد که این مورد نیز کلاچ را جزو معدود بازی های ایرانی با قابلیت بازی تحت شبکه کرده است.

بازی های چینش کلمات :

چند سال پیش که تب بازی های اندرویدی افزایش یافت ، اوج موفقیت در بازی های ایرانی بازی های جورچین یا پیدا کردن کلمات بودند. آمیرزا جزو اولین بازی هایی بود که به فستیوال های مختلف راه پیدا کرد و توانست کاربرانی با سنین بسیار مختلف از 6 ساله تا 70 ساله را در مدتی کوتاه جذب خود کند. چنین سبک بازی هایی در سالهای ابتدایی عرضه ی بازی های اندرویدی ایرانی بسیار پرطرفدار بودند ولی کم کم از محبوبیت آنها کاسته شد. شاید بتوان دلیل چنین مشکلی را در عدم وجود تنوع و ابتکار در بین تولید کنندگان بازی های جورچین ایرانی دانست! در مقابل بازی های جورچین خارجی همواره و در بین پلتفرم های مختلف جزو محبوبترین و پر دانلودترین بازی ها می باشند چرا که حداقل اقدام به تغییر فضای بک گراند خود میکنند و یک تنوع هر چند کوچکی در بازی ها ایجاد می کنند !

آینده ی بازی های ایرانی چگونه خواهد بود ؟

استدیو های تولید کننده ی بازی های ایرانی باید سرمایه جذب کنند ! تا زمانی که این سرمایه جذب نشود امکان تولید بازی هایی با کیفیت بالا، که توانای رقابت حتی 1 صدم درصدی با بازی های خارجی داشته باشند نیز مهیا نخواهد شد! توجه به سبک های محبوبی همچون شوتر های اول شخص ، بتل رویال ، بازی های ورزشی محبوب همچون فوتبال ، افزایش کیفیت و بخصوص گرافیک بازی های ماشین سواری (البته نه در حد بازی های گیم لافت ! ) میتواند نسل جدید بازی خورها را نیز جذب خود کند و سبب بهبود عملکرد بیش از پیش شرکت های تولید کننده بازی ها نیز شود.

بازی های ایرانی را از کجا دانلود کنیم ؟

برخی از بازی های ایرانی که امکان خرید درون برنامه ای در داخل آنها وجود دارد ، امکان دانلود از گوگل استور فروشگاه رسمی گوگل اندروید ، را ندارند! از رو باید از مراکزی مشابهی همچون کافه بازار و یا وبسایت کافه اپس اندروید اقدام به دانلود و نصب این بازی ها کنید. دانلود از وبسایت های داخلی از این جهت مناسب می باشد که بسیاری از این وبسایت ها درسرویس های دانلود خود مصرف اینترنت نصف قیمت دارند که همین امر سبب کاهش میزان مصرف اینترنت در دانلود این بازی های خواهد شد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402