معرفی فیلم Batman Begins ؛ اولین قسمت از سه گانه شوالیه تاریکی نولان

فیلم Batman Begins 2005
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Batman Begins اولین قسمت از سه‌گانه شوالیه تاریکی کریستوفر نولان است. فیلم بتمن آغاز میکند یکی از مهمترین فیلم‌های دهه اول سال 2000 محسوب می‌شود. برای آشنایی با فیلم بتمن 2005 همراه ما باشید.

فیلم Batman Begins فیلمی به کارگردانی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) در ژانر ابرقهرمانی محصول سال 2005 است. کریستوفر نولان و دیوید اس. گویر (David S. Goyer) فیلمنامه فیلم را براساس شخصیت بتمن از مجموعه کامیک‌های دی‌سی نوشته‌اند و از همان ابتدا سعی داشتند لحن تاریک‌تر و واقعی‌تری، نسبت به فیلم‌هایی چون فیلم Batman Forever و فیلم Batman & Robin به فیلم بدهند. گرچه دو فیلم قبلی موفقیت چندانی در گیشه نداشتند، اما فیلم سینمایی Batman Begins توانست با درگیر کردن احساسات مخاطبین تبدیل به یکی از بهترین و تاثیرگذارترین فیلم‌های دهه اول سال 2000 شود.

در ویدیوی زیر می‌توانید «تریلر فیلم Batman Begins 2005» را با زیرنویس فارسی تماشا کنید.

فیلم Batman Begins در سال 2005 اکران شد و پس از فروش بی‌سابقه و موفقیت درخشان آن، دو دنباله دیگر به نام‌های فیلم The Dark Knight محصول سال 2008 و فیلم The Dark Knight Rises محصول سال 2012 نیز ساخته شدند که به نام سه‌گانه شوالیه تاریکی شناخته می‌شوند. در این مقاله از پلازا قصد داریم قسمت اول این سه‌گانه، یعنی فیلم بتمن آغاز میکند را بررسی کنیم. با ما همراه باشید تا به سراغ معرفی بازیگران فیلم بتمن 2005، داستان فیلم و نظرات منتقدین برویم..

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم Batman Begins 2005

فیلم سینمایی بتمن آغاز میکند

برای دانلود فیلم Batman Begins 2005 با زیرنویس فارسی می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید.

کیفیت: 1080p | حجم: 2.66 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 2.84 گیگابایت

دانلود زیرنویس فارسی فیلم بتمن 2005

داستان فیلم بتمن آغاز می‌کند

فیلم بتمن آغاز میکند 2005

داستان فیلم از کودکی بروس وین شروع می‌شود. بروس در بچگی مورد حمله خفاش‌ها قرار می‌گیرد و در نتیجه دچار وحشت از خفاش می‌شود. او کودکی بیش نبود که پدر و مادرش جلوی چشمان او به قتل می‌رسند و خدمتکار خانوادگی آنان، آلفرد پنی‌ورث، او را بزرگ می‌کند. 14 سال بعد، بروس که اکنون مرد جوانی شده است، سفر به دور دنیا را آغاز می‌کند تا هرچه بیشتر در مورد مجرمان بداند. او بعدها عضو انجمنی به نام انجمن سایه‌ها می‌شود تا راه و رسم مبارزه با خلافکاران را بیاموزد. درنهایت متوجه می‌شود این انجمن قصد دارد شهر کودکی بروس، یعنی گاتهام سیتی را نابود کند. مبارزه بروس برای نجات شهرش و کشتن راس الغول، رئیس انجمن سایه‌ها، آغاز می‌شود.

بازیگران فیلم بتمن 2005

فیلم بتمن آغاز میکند ۲۰۰۵ بازیگران مشهور و بنام زیادی دارد و بسیاری از آنها جزء بهترین بازیگران هالیوودی هستند. نولان برای نقش بتمن با 8 بازیگر، از جمله هنری کویل (Henry Cavill)، جیک جیلنهال (Jake Gyllenhaal)، هیث لجر (Heath Ledger) و کیلین مورفی (Cillian Murphy) مصاحبه کرد و درنهایت کریستین بیل (Christian Bale) برای این نقش انتخاب شد. در این بخش با بازیگران فیلم Batman Begins آشنا می‌شویم.

کریستین بِیل در نقش بتمن/ بروس وین

فیلم بتمن آغاز می کند کریستوفر نولان

کریستین بیل بازیگر 46 ساله انگلیسی متولد سال 1974 میلادی است. کریستین بیل بازیگری را از سن 13 سالگی با فیلم Empire of the Sun به کارگردانی استیون اسپیلبرگ آغاز کرد. پس از حدود یک دهه با نقش یک قاتل سریالی در فیلم American Psycho محصول سال 2000 شناخته شد. او که بازیگری مشتاق و انطباق‌پذیر است، تغییرات وزنی چشمگیری برای ایفای نقش‌های مختلف داشته است. برای مثال در سال 2004 حدود 29 کیلوگرم از وزن خود را برای بازی در فیلم The Machinist از دست داد و سپس طی 6 ماه 45 کیلوگرم اضافه کرد تا برای نقش بتمن در فیلم بتمن آغاز می کند کریستوفر نولان آماده شود.

کریستین بیل یکی از بهترین بازیگران نسل خویش است و تاکنون یک جایزه اسکار برای فیلم The Fighter محصول سال 2011 و 3 نامزدی اسکار دریافت کرده است. وی همچنین 4 نامزدی جایزه بفتا، 3 نامزدی و 2 برد جایزه گلدن‌گلوب و 6 نامزدی و 2 برد جایزه انجمن بازیگران را در کنار ده‌ها نامزدی و جوایز دیگر در کارنامه بازیگری خود دارد. از دیگر فیلم‌هایی که بیل در آنها نقش‌آفرینی داشته است می‌توانیم فیلم Ford v Ferrari محصول سال 2019، فیلم The Big Short محصول سال 2016 و فیلم American Hustle محصول سال 2013 را نام ببریم. کریستین در سال 2000 ازدواج کرد و اکنون 2 فرزند دارد.

لیام نیسون در نقش هنری دوکارد/ راس الغول

فیلم بتمن 2005

لیام نیسون (Liam Neeson) بازیگری از ایرلند شمالی متولد 7 ژوئن 1952 (17 خرداد 1331) است. او بازیگری را از سن 24 سالگی و از تئاتر آغاز کرد. سپس برای اولین بار در فیلم Excalibur محصول سال 1981 جلوی دوربین رفت. او تا سال 1987 در کنار بازیگرانی چون آنتونی هاپکینز، مل گیبسون و رابرت دنیرو بازی کرد و سرانجام در سال 1993 با فیلم Schindler’s List به شهرت رسید. از دیگر فیلم‌های او می‌توان به فیلم Les Miserables محصول سال 1998، مجموعه فیلم‌های Taken محصول سال‌های 2008 تا 2014 و فیلم Honest Thief محصول سال 2020 اشاره کرد. او همچنین صداپیشه اصلان در مجموعه فیلم‌های نارنیا محصول سال‌های 2005 تا 2010 است.

لیام نیسون یکی از بزرگترین بازیگران حال حاضر و همچنین یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیگران در تمام زمان‌ها بوده است. او برای فیلم فهرست شیندلر نامزد جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. نیسون همچنین 2 نامزدی جایزه تونی، 1 نامزدی جایزه بفتا و 3 نامزدی جایزه گلدن‌گلوب را نیز در کارنامه خود دارد. روزنامه The Irish Time در سال 2020 او را هفتمین بازیگر بزرگ ایرلندی نامید.

کیتی هلمز در نقش ریچل داوز

بازیگران فیلم Batman Begins

کیتی هلمز (Katie Holmes) بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی متولد سال 1978 میلادی برابر با 1357 شمسی در ایالت اوهایو است. او از سن 14 سالگی در کلاس‌های مدلینگ شرکت می‌کرد و در سال 1996 در رقابت انجمن بین‌المللی مدلینگ و استعدادیابی حضور یافت. کیتی با یک آژانس بازیگری قرارداد امضا کرد و بازیگری را از سال 1997 با حضور در فیلم The Ice Storm آغاز کرد. به یک سال نکشید که با نقش جویی پاتر در سریال Dawson’s Creek محصول سال‌های 1998 تا 2003 به شهرت رسید. از دیگر فیلم‌های او می‌توانیم مینی ‌سریال The Kennedys محصول سال 2011، فیلم Dear Dictator محصول سال 2018 و فیلم The Secret: Dare to Dream محصول سال 2020 را نام ببریم. او در سال 2005 به عنوان یکی از 50 ستاره جذاب در طول تاریخ انتخاب شد.

مایکل کین در نقش آلفرد پنی‌ورث

بازیگران فیلم بتمن 2005

مایکل کین (Michael Caine) متولد 14 مارس 1933 (23 اسفند 1311) در لندن است. او بازیگری را از سال 1953 آغاز کرد و تاکنون طی این 67 سال در بیش از 130 فیلم بازی کرده است. مایکل کین یکی از نمادهای فیلم‌های انگلیسی است و فروش فیلم‌هایش تا سال 2017 به بیش از 7.8 میلیارد دلار رسیده است. وی همچنین بیستمین بازیگری است که فیلم‌هایش در باکس آفیس فروش بسیار بالایی داشته‌اند. از جدیدترین فیلم‌های او می‌‌توانیم فیلم Tenet محصول سال 2020، فیلم Kingsman: The Secret Service محصول سال 2015 و فیلم Interstellar محصول سال 2014 را نام ببریم.

کارنامه بازیگری مایکل کین بسیار درخشان است. او جزء معدود بازیگرانی است که 5 دهه متوالی نامزد جایزه اسکار شده است. کین برای فیلم Hannah and Her Sisters و فیلم The Cider House Rules برنده جایزه اسکار و 4 دفعه دیگر نیز نامزد جایزه اسکار شده است. او همچنین 7 نامزدی و 1 برد جایزه بفتا و 9 نامزدی و 3 برد جایزه گلدن‌گلوب را نیز در کارنامه خود دارد. مایکل کین در 7 فیلم از 100 فیلم برتر قرن بیستم به انتخاب بنیاد فیلم بریتانیا بازی کرده و در سال 2000 به پاس قدردانی از دستاوردهای وی در صنعت سینما مفتخر به دریافت مقام شوالیه از سوی ملکه الیزابت دوم شد.

در این مقاله کوتاه مجالی برای معرفی همه بازیگران فیلم بتمن آغاز می‌کند ۲۰۰۵ نیست، پس ما به اختصار نام و نقش برخی دیگر از بازیگران را در فهرست زیر برای شما آماده کرده‌ایم.

  • گاس لوئیز (Gus Lewis) در نقش کودکی بروس وین
  • گری اولدمن (Gary Oldman) در نقش جیمز گوردون
  • کیلین مورفی (Cillian Murphy) در نقش دکتر جاناتان کرین/ مترسک
  • مورگان فریمن (Morgan Freeman) در نقش لوشس فاکس
  • تام ویلکینسون (Tom Wilkinson) در نقش کارماین فالکونی

نقد و بررسی فیلم Batman Begins 2005

فیلم سینمایی بتمن آغاز میکند به تاریخ 15 ژوئن 2005 برابر با 25 خرداد 1384 در ایالات‌ متحده ‌آمریکا به نمایش درآمد. این فیلم از همان ابتدا با فروش عالی و نظرات مثبت منتقدین همراه بود. فروش فیلم بتمن 2005 که با بودجه 150 میلیون دلاری ساخته شده بود، در باکس آفیس به بیش از 373 میلیون دلار رسید. منتقدین لحن فیلم، بازی بیل، صحنه‌های اکشن، کارگردانی و بار عاطفی فیلم را می‌ستایند. فیلم خارجی Batman Begins موفق شد نمره 8.2 از 10 از سوی بینندگان در IMDb و امتیاز 70 از 100 از سوی منتقدین متاکریتیک را از آن خود کند.

جوایز فیلم بتمن آغاز می‌کند 2005 بسیار زیاد و درخشان هستند.  فیلم بتمن آغاز می کند کریستوفر نولان 80 نامزدی و 17 برد در جشنواره‌های مختلف داشته که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم نامزدی جایزه اسکار برای بهترین فیلمبرداری و 3 نامزدی جایزه بفتا را نام ببریم. در این بخش نگاهی به نظرت منتقدین در مورد فیلم Batman Begins 2005 داریم.

فیلم سینمایی Batman Begins

Chicago Sun-Times / راجر ابرت: 100

فیلم بتمن همان فیلمی است که من منتظرش بودم؛ درست‌تر بگویم همان فیلمی است که من ناآگاهانه به انتظارش بودم، چون تا پیش از این متوجه نبودم که تاکید بیشتر بر داستان و شخصیت‌ها و تمرکز کمتر بر تکنولوژی‌های پیشرفته اکشن همان چیزی است که ما نیاز داشتیم. این فیلم علاوه براینکه سرگرم‌کننده است، مهیج و تماشایی نیز هست. یک چیزی در فیلم وجود دارد.

The New York Times / مانوهلا درگیس: 91

این تکرار تاثیرگذاری و تنش کتاب کامیک باب کین که در سایه پاپ آمریکایی قابل تصور است، قدرت و لذت خود را مدیون کارگردانی است که کار خود را بسیار جدی گرفته و ستاره‌ای که این جدیت را به راحتی بر دوش می‌کشد.

فیلم بتمن آغاز میکند ۲۰۰۵

The New York Daily News / جک متیوز: 75

برداشت شما از فیلم Batman Begins بستگی به دیدگاه قبلی شما در مورد این فیلم دارد. این فیلم به کتاب‌های کامیک آن بسیار وفادار است و مجموعه‌ای کاملا متفاوت از چهار مجموعه ساخته شده توسط تیم برتون و جوئل شوماخر بین سال‌های 1989 و 1997 است.

همچنین بخوانید :

The Glob and Mail / لیام لیسی: 63

همه این داستان به قدری پوچ و تهی است که به طرز چشمگیری بی‌روح و بی‌اثر است، مثل اینکه نولان تصمیم گرفته تنها راه برای برجسته‌تر کردن شخصیت بتمن گذاشتن این بار بر روی بال‌های او باشد.

The New Yorker / دیوید دنبی: 50

بازیگر جوان ولزی، کریستین بیل، یک همکار جدی است، اما جالب‌ترین نکته درمورد وی، یعنی آن چیرگی درخشان او، توسط یک فیلمنامه کسل‌کننده پاک می‌شود و فیلمسازان تلاشی نکرده‌اند تا یک شرور مناسب برای مخالفت با او را بیافرینند.

دانلود فیلم Batman Begins 2005

Washington Post / آن هورنادای: 50

به جز بازی‌های خوب و مسئولیت‌پذیری نولان در حفظ میراث کین در فیلم بتمن آغاز میکند، هیچ چیز خوب دیگری در این فیلم وجود ندارد.

Dallas Observer / رابرت ویلونسکی: 40

حتی اگر اینجا یک فیلم عالی داشته باشیم، این فیلم توسط دو بازیگر اصلی که به ندرت اینجا هستند و از آنها خواسته شده خطوطی را بخوانند که حتی نمی‌توانند آن را درک کنند، تضعیف شده است: بیل که نقش بتمن را با بال‌هایی شکسته بازی می‌کند و کیتی هلمز به عنوان دستیار وکیل که حتی قدرت لازم برای گذراندن دوره کارآموزی را ندارد.

حقایق جالب فیلم Batman Begins

ریلر فیلم Batman Begins 2005

  • گرچه کریستین بیل بیشتر صحنه‌های بدلکاری فیلم ماندگار Batman Begins را خودش بازی کرده، اما هیچگاه اجازه نیافت نزدیک اتومبیل بتمن شود.
  • کریستین بیل در مصاحبه‌ای گفت برای اولین صحنه‌ای که قرار بوده با مایکل کین و مورگان فریمن بازی کند، به قدری تمرین کرده که برای فیلمبرداری خوابش برده است.
  • کارگردان فیلم، کریستوفر نولان، به قدری مجذوب چشم‌های آبی کیلین مورفی شده بود که مدام تلاش داشت بهانه‌ای برای برداشتن عینک او در فیلم بیابد.
  • هنگام فیلمبرداری در خیابان‌های شیکاگو، فردی با اتومبیل بتمن تصادف کرد. ظاهرا راننده هوشیاری کامل نداشته و برای لحظه‌ای تصور کرده اتومبیل بتمن یک شی فضایی و بیگانه است.
  • کریستوفر نولان شخصا در تمامی 129 روز فیلمبرداری بر سر صحنه حاضر شده است.

داستان فیلم بتمن آغاز می‌کند

  • در صحنه‌ای از فیلم بتمن آغاز میکند 2005 که کریستین بیل و لیام نیسون بر روی دریاچه یخ‌زده می‌جنگند، می‌توانستند صدای خرد شدن یخ‌ها زیر پایشان را بشنوند. روز بعد تمامی یخ‌ها کاملا آب شده بود.
  • در ابتدا به هیچ یک از بازیگران گفته نشده که قرار است در فیلم بتمن بازی کنند و فیلمنامه‌ای با نام «بازی اعدام» برای آنان فرستاده شده بود. مایکل کین می‌گوید در ابتدا تصور می‌کرده قرار است در یک فیلم گانگستری بازی کند.
  • کریستین بیل در مصاحبه‌ای گفت اولین بار در سال 2000 رمان Arkham Asylum را خوانده و پس از آن به کارگزار خود گفته هرکس خواست فیلم بتمن را بسازد، من این نقش را می‌خواهم.

کلام آخر

دانلود فیلم بتمن 2005

در این مطلب پس از تماشای تریلر فیلم بتمن برای دانلود فیلم بتمن 2005 اقدام کردیم و پس از مروری بر داستان فیلم با بازیگران فیلم بتمن 2005 آشنا شدیم و نقد فیلم بتمن آغاز می‌کند را خواندیم. نظر شما درمورد فیلم Batman Begins با بازی کریستین بیل چیست؟ به نظر شما تریلر فیلم بتمن آغاز می‌کند به اندازه‌ای جذاب هست که افراد را برای تماشای این فیلم تحریک کند؟ شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402