سینمای کلاسیک: معرفی فیلم بانوی زیبای من با بازی آدری هپبورن

فیلم My Fair Lady 1964
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم بانوی زیبای من 1964 اثری در ژانر موزیکال با بازی آدری هپبورن است. برای آشنایی بیشتر با فیلم My Fair Lady که جوایز و افتخارات زیادی را کسب کرده است، در این مقاله همراه ما باشید.

فیلم بانوی زیبای من عنوانی به کارگردانی جرج کیوکر (George Cukor) در ژانر موزیکال محصول سال 1964 است. این فیلم اقتباسی از تئاتری موزیکال به همین نام در سال 1956 است و نمایش موزیکال نیز با الهام از نمایشنامه Pygmalion اثر جرج برنارد شاو (George Bernard Shaw) در سال 1913 ساخته شده ‌است. فیلم My Fair Lady 1964 از همان ابتدا هم از لحاظ تجاری و هم از دید منتقدین فیلم موفقی بود. این عنوان، پس از فیلم Mary Poppins، دومین فیلم پرفروش سال 1964 بود. فیلم کلاسیک بانوی زیبای من ۱۹۶۴ برنده 8 جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم، بهترین بازیگر و بهترین کارگردانی شد. این فیلم همچنین یکی از بهترین فیلم‌های موزیکال در تاریخ سینما محسوب می‌شود.

در ویدیوی زیر می‌توانید «تریلر فیلم My Fair Lady» را با زیرنویس فارسی تماشا کنید.

در این مقاله از پلازا قصد داریم به معرفی فیلم، آشنایی با بازیگران و داستان فیلم My Fair Lady بپردازیم. اگر شما هم از علاقمندان فیلم‌های کلاسیک هستید، با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم My Fair Lady 1964

تریلر فیلم My Fair Lady

در اولین بخش از مقاله چند لینک برای دانلود فیلم بانوی زیبای من 1964 با زیرنویس فارسی برای شما آماده کرده‌ایم.

کیفیت: 1080p | حجم: 2.99 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 907 مگابایت

دانلود زیرنویس فارسی فیلم بانوی زیبای من 1964

داستان فیلم بانوی زیبای من

داستان فیلم بانوی زیبای من / فیلم My Fair Lady

حال که تریلر فیلم My Fair Lady 1964 را دیدیم بهتر است با داستان فیلم نیز آشنا شویم. پروفسور هنری هگینز، متخصص فونتیک و صوت‌شناسی، معتقد است لهجه و لحن صحبت هر فرد میزان موفقیت او در جامعه را رقم می‌زند. شبی در لندن پروفسور هگینز با سرهنگ هیو پیکرینگ که او نیز متخصص صوت‌شناسی است، ملاقات می‌کند. در این ملاقات هنری ادعا می‌کند با آموزش صحیح به یک فرد، حتی این دختر گلفروش با این لهجه عجیب و نادرست، می‌تواند او را به عنوان یک دوشس معرفی کند. الایزا دولیتل، دختر گلفروش، این صحبت‌ها را می‌شنود. صبح روز بعد به منزل پروفسور هگینز می‌رود و از او درخواست می‌کند درست صحبت کردن را به وی بیاموزد. اینگونه است که آموزش‌های هنری هگینز و چالش‌های الایزا آغاز می‌شود.

بازیگران فیلم My Fair Lady

در فیلم بانوی زیبای من جرج کیوکر شاهد نقش‌آفرینی بازیگرانی چون آدری هپبورن (Audrey Hepburn)، رکس هریسون (Rex Harrison)، ویلفرید هاید-وایت (Wilfrid Hyde-White) و استنلی هالووی (Stanley Holloway) هستیم. همراه ما باشید تا با بازیگران فیلم بانوی زیبای من آشنا شویم.

آدری هپبورن در نقش الایزا دولیتل

بازیگران فیلم بانوی زیبای من

آدری هپبورن ستاره سینما در عصر طلایی هالیوود، متولد 4 می 1929 (14 اردیبهشت 1308) است. آدری بازیگری را از سال 1948 آغاز کرد و با بازی در تئاتر Gigi در سال 1952 به شهرت رسید. 2 سال بعد برای حضور در فیلم کمدی و رمانتیک Roman Holiday اولین جایزه اسکار خود را گرفت و همچنین برنده جایزه گلدن‌گلوب و بفتا نیز شد. این بازیگر دوست‌داشتنی پس از آن در فیلم‌های دیگری چون فیلم Sabrina محصول سال 1954، فیلم Breakfast at Tiffany’s محصول سال 1961 و فیلم Robin and Marian محصول سال 1976 نیز ظاهر شد.

آدری هپبورن در طول حیات خویش جوایز بسیاری از جشنواره‌های مختلف کسب کرد. او جزء معدود بازیگرانی است که جایزه اسکار، بفتا، امی، گلدن‌گلوب، گرمی و تونی را از آن خود کرده‌ است. آدری 4 نامزدی و 2 برد جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش‌ اول زن، 2 نامزدی و 3 برد جایزه بفتا، 1 جایزه امی، 8 نامزدی و 2 برد جایزه گلدن‌گلوب، 1 جایزه گرمی و 2 جایزه تونی را در کارنامه خود دارد. وی همچنین برنده چندین جایزه افتخاری به پاس دستاوردهایش در صنعت سینما شده و بنیاد فیلم آمریکا او را سومین بازیگر برتر زن در طول تاریخ می‌داند. او همچنین ستاره‌ای در بلوار مشاهیر هالیوود دارد و نامش به عنوان یکی از خوش‌پوش‌ترین زنان تاریخ ثبت شده است.

آدری هپبورن در سال‌های آخر عمرش به عنوان فعال حقوق بشر فعالیت می‌کرد و سرانجام در 20 ژانویه 1993 (30 دی 1372) دار فانی را وداع گفت.

رکس هریسون در نقش پروفسور هنری هگینز

فیلم کلاسیک بانوی زیبای من ۱۹۶۴

سر رجینالد کری هریسون (Sir Reginald Carey Harrison) که با نام رکس هریسون شناخته می‌شود، بازیگر انگلیسی تئاتر و سینما متولد سال 1908 میلادی برابر با 1286 شمسی است. او بازیگری را با تئاتر و از سال 1924 آغاز کرد و با نمایش French Without Tears در سال 1936 معروف شد. او اولین جایزه تونی را برای بازی در نمایش Anne of the Thousand Days و دومین جایزه تونی را برای نقش پروفسور هگینز در تئاتر My Fair Lady دریافت کرد.

او علاوه بر تئاتر در چندین فیلم سینمایی از جمله فیلم Storm in a Teacup محصول سال 1937، فیلم Major Barbara محصول سال 1941 و فیلم Doctor Dolittle محصول سال 1967 بازی کرده است. هریسون در سال 1989 مفتخر به دریافت نشان شوالیه از سوی ملکه الیزابت دوم شد. او دو ستاره به پاس فعالیت‌هایش در سینما و تلویزیون در بلوار مشاهیر هالیوود دارد. هریسون در سال 1990 میلادی، 1369 شمسی، بر اثر ابتلا به سرطان در سن 82 سالگی درگذشت.

ویلفرید هاید-وایت در نقش سرهنگ هیو پیکرینگ

نقد و بررسی فیلم بانوی زیبای من ۱۹۶۴

ویلفرید هاید-وایت بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما متولد 12 می 1903 برابر با 21 اردیبهشت 1282 در انگلستان است. او بازیگری را از سال 1922 در تئاتر آغاز کرد و پس از چندین سال بازی در تئاترهای مختلف سرانجام در سال 1934 با حضور در فیلم Josser on the Farm برای اولین بار جلوی دوربین رفت. وی سپس با نقش‌آفرینی در فیلم The Third Man یکی از بازیگران ثابت فیلم‌های دهه 1950 شد. او طی حدود نیم قرن فعالیت به عنوان بازیگر در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری حضور داشت، اما عمده شهرت او به بازی در فیلم My Fair Lady بازمی‌گردد. او در سال 1991 میلادی (1370 شمسی) در سن 87 سالگی درگذشت.

استنلی هالووی در نقش آلفرد دولیتل

فیلم بانوی زیبای من جرج کیوکر

استنلی هالووی بازیگر، طنزپرداز، خواننده و شاعر انگلیسی متولد سال 1890 میلادی برابر با 1269 شمسی است. او برای نقش‌های کمدی در تئاتر و سینما، به خصوص نقش آلفرد دولیتل در فیلم بانوی زیبای من و همچنین تک‌گویی‌ها و آهنگ‌های کمدی‌اش مشهور است. او در سال 1921 به عنوان خواننده به گروه The Co-Optimist پیوست، ولی استعدادش در بازیگری و تک‌گویی خیلی زود شناسایی شد. شخصیت‌هایی چون سم کوچیکه و آلبرت رمزباتم که استنلی از آنها در تک‌گویی‌هایش استفاده می‌کرد در فرهنگ انگلستان پذیرفته و مشهور شدند.

هالووی در چندین فیلم از جمله فیلم Major Barbara محصول سال 1941، فیلم This Happy Breed محصول سال 1944 و فیلم The Lavender Hill Mob محصول سال 1951 بازی کرده است. بازی در نقش آلفرد دولیتل در تئاتر و فیلم بانوی زیبای من، نه تنها شهرت جهانی بلکه نامزدی جایزه تونی و جایزه اسکار را نیز برای او به ارمغان آورد. استنلی هالووی در سال 1982 میلادی، 1360 شمسی، دار فانی را وداع گفت.

از دیگر بازیگران فیلم My Fair Lady 1964 می‌توانیم به افراد زیر اشاره کنیم:

  • جرمی برت (Jeremy Brett) در نقش فردی
  • گلادیس کوپر (Gladys Cooper) در نقش خانم هگینز
  • تئودور بیکل (Theodore Bikel) در نقش زولتان کارپاتی
  • مونا واشبورن (Mona Washbourne) در نقش خانم پیرس
  • ایزابل السوم (Isobel Elsom) در نقش خانم اینزفورد-هیل
  • جان هالند (John Holland) در نقش باتلر

نقد و بررسی فیلم بانوی زیبای من ۱۹۶۴

دانلود فیلم بانوی زیبای من 1964

فیلم بانوی زیبای من ۱۹۶۴ که با بودجه‌ای 17 میلیون دلاری ساخته شد و گران‌ترین فیلم در ایالات ‌متحده آمریکا تا آن زمان بود، توانست چنان خود را در دل بینندگان جا کند که در باکس آفیس به فروش حدود 72 میلیون دلاری برسد. فیلم My Fair Lady با بازی آدری هپبورن در تاریخ 21 اکتبر 1964 برابر با 29 مهر 1343 اکران شد و علاوه بر استقبال بسیار خوب از سوی بینندگان و منتقدین، جوایز بسیاری نیز کسب کرد. بینندگان به این فیلم نمره 7.8 از 10 را در IMDb داده‌اند و منتقدین متاکریتیک علاوه بر نمره 95 از 100 برچسب «فیلم‌هایی که باید دیده شوند» را نیز مناسب این فیلم دانسته‌اند.

فیلم بانوی زیبای من ساخته جرج کیوکر در مجموع موفق به کسب 13 نامزدی و 25 برد در جشنواره‌های مختلف شد و از مهمترین جوایز فیلم بانوی زیبای من ۱۹۶۴ می‌توانیم به 4 نامزدی و 8 برد جایزه اسکار، از جمله در بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش ‌اول مرد، بهترین طراحی لباس، بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی متن و بهترین صداگذاری اشاره کنیم.

 دانلود فیلم My Fair Lady 1964

منتقد The New York Times در مورد فیلم سینمایی بانوی زیبای من 1964 می‌نویسد:

آنها یک فیلم فوق‌العاده از نمایش موزیکال بانوی زیبای من ساخته‌اند. فیلمی که به طرز فریبنده‌ای یک تئاتر مشهور را به شکلی تازه و روان به فرم سینمایی منتقل می‌کند.

فیلیپ کی‌شوئر، از نشریه Los Angeles Times، پس از اولین مراسم نمایش فیلم در نیویورک می‌نویسد:

هنگامی که پرده‌ها پس از 3 ساعت، سه ساعت فیلم رنگی، فرو افتادند، صدای خودم را شنیدم که همانند سرهنگ پیکرینگ که پس از حضور الایزا در مراسم به عنوان یک دوشس آن را «یک پیروزی کامل» خواند، این فیلم را یک «پیروزی کامل» می‌نامیدم.

رابرت جی. لاندری، منتقد Variety نیز معتقد است:

این فیلم از لحاظ داستان، شوخ‌طبعی، اجراها و تولید بسیار غنی و فراتر از میانگین ارزش‌های هالیوود است. فیلم ماندگار My Fair Lady تصویری از بهترین حالت هالیوود و سنگ بنایی برای کارهای آینده جک ال. وارنرز است.

فیلم My Fair Lady با بازی آدری هپبورن

منتقد Chicago Sun-Times، راجر ابرت، به فیلم بانوی زیبای من با بازی آدری هپبورن چهار ستاره کامل داده و در سال 2006 نام فیلم را در فهرست برترین فیلم‌ها نوشت. او همچنین بازی هپبورن در این فیلم را بسیار تحسین می‌کند و فیلم را «بهترین فیلم موزیکال» می‌داند. جیمز براردینلی نیز معتقد است:

تعداد کمی از ژانرها به اندازه ژانر موزیکال جادویی هستند و تعداد کمی از فیلم‌هایی در ژانر موزیکال به اندازه فیلم بانوی زیبای من 1964 هوشمندانه و دوست‌داشتنی هستند.

حقایق جالب درمورد فیلم My Fair Lady

  • هنگامی که برای اولین بار به آدری هپبورن گفته شد صدایش برای خوانندگی به اندازه کافی قوی نیست و ترانه‌ها را فرد دیگری می‌خواند، او با ناراحتی آنجا را ترک کرد. روز بعد در قامت هپبورن باوقار همیشگی بازگشت و بابت رفتارش معذرت‌خواهی کرد.
  • رکس هریسون هم در تئاتر و هم در فیلم بانوی زیبای من نقش پروفسور هگینز را داشت. نقش مقابل او، الایزا دولیتل را در تئاتر جولیا اندروز و در فیلم آدری هپبورن بازی می‌کنند. هنگامی که هریسون برای این فیلم جایزه اسکار را برد این جایزه را به دو بانوی زیبا یعنی هپبورن و اندروز تقدیم کرد.

فیلم بانوی زیبای من 1964

  • تهیه‌کننده حاضر نشد نقش الایزا را به جولیا اندروز بدهد؛ زیرا معتقد بود او برای حضور در فیلم به اندازه کافی شناخته شده نیست. اندروز در همان سال برنده اسکار بهترین بازیگر نقش ‌اول زن برای فیلم مری پاپینز شد، درحالی که هپبورن حتی نامزد این جایزه هم نشد.
  • رکس هریسون در ابتدا وقتی فهمید آدری هپبورن نقش الایزا را بازی می‌کند بسیار ناامید شد؛ چرا که هپبورن را بازیگر مناسبی برای این نقش نمی‌دانست.
  • آدری هپبورن بعدها تائید کرد اگر از ابتدا می‌دانست تمامی آهنگ‌ها را فرد دیگری خواهد خواند، هیچگاه این نقش را قبول نمی‌کرد. او حتی معتقد بود جولیا اندروز برای این نقش مناسب‌تر است، اما تهیه‌کننده به او گفت حتی اگر این نقش را قبول نکند، بازهم نقش الایزا را به اندروز نمی‌دهد.

فیلم My Fair Lady

  • کری گرنت بازی در نقش پروفسور هگینز را رد کرد و وقتی از او دلیل این کارش را پرسیدند جواب داد لحن صحبت کردن او در واقعیت به لحن الایزا نزدیک‌تر است. وی همچنین گفته بود اگر فردی جز رکس هریسون این نقش را بازی کند هیچگاه برای تماشای فیلم به سینما نخواهد رفت.
  • تهیه‌کننده در ابتدا نمی‌خواست نقش پروفسور هگینز را به هریسون بدهد؛ چرا که او را در فیلم کلئوپاترا دیده بود و معتقد بود برای این نقش پیر است. او پیتر اوتول را برای این نقش در نظر داشت، ولی دستمزد درخواستی پیتر بسیار زیاد و 400,000 دلار بود.
  • رکس هریسون برای این نقش 200,000 دلار دریافت کرد که به نسبت دستمزد 1 میلیون دلاری هپبورن بسیار اندک بود.
  • در صحنه‌ای که هپبورن برای حضور در مراسم آماده شده و از پله‌ها پایین می‌آید، به قدری زیبا شده بود که تمامی عوامل در ابتدا چند لحظه سکوت کرده و سپس به تشویق او پرداختند.

کلام آخر

فیلم بانوی زیبای من

در این مطلب به بررسی فیلم My Fair Lady 1964 پرداختیم، تریلر فیلم بانوی زیبای من را دیدیم، با داستان و بازیگران آشنا شدیم و نظرات منتقدین را خواندیم. فرقی ندارد از طرفداران فیلم‌های موزیکال باشید یا نه، به هرحال از تماشای چالش‌های الایزا در این فیلم و تغییرات شگرف او، با چاشنی موسیقی و شوخی و عشق لذت خواهید برد. نظر شما در مورد بازی آدری هپبورن و رکس هریسون در این فیلم چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین صفحه با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402