رویداد WWDC 2021 اپل ؛ تاریخ برگزاری و تازه های کنفرانس

رویداد اپل 2021
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان یا به طور اختصاری رویداد WWDC 2021 اپل در ماه ژوئن سال جاری برگزار خواهد شد. در کنفرانس اپل 2021 تازه‌ها معرفی خواهند شد و انتظار می‌رود که بروزرسانی‌های جدید iOS اعلام شوند.

این خبر اپل مثل همیشه با ابهاماتی همراه است و جزئیات را به طور دقیق اعلام نکرده است و ممکن است سوال‌هایی در این خصوص پیش بیاید که آیا ممکن است این شرکت بالاخره تاریخ عرضه عینک واقعیت افزوده یا هدست واقعیت مجازی اپل را اعلام کند. بنابراین، در این مقاله تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد رویداد اپل WWDC 2021 شامل تاریخ برگزاری رویداد WWDC 2021 اپل و نحوه تماشای آنلاین مراسم زنده، بروزرسانی‌های نرم‌افزاری و محصولاتی که در رویداد رونمایی خواهند شد، شرح داده می‌شود. همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

کنفرانس توسعه دهندگان WWDC چیست؟

کنفرانس توسعه دهندگان WWDC یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای اپل بشمار می‌رود. در این رویداد اپل معمولاً اطلاعاتی را در مورد تغییرات جدید برند ارائه می‌دهد و گاهی اپل از لحاظ سخت‌افزاری هم کاربران را در این رویداد غافلگیر می‌کند. حروف اختصاری WWDC در واقع همان «Worldwide Developers Conference» به معنای کنفرانس توسعه دهندگان جهانی و رویدادی است که اپل سالی یک بار به نفع شرکای توسعه دهنده خود برگزار می‌کند. این شرکای توسعه دهنده افرادی هستند که نرم‌افزار مک، آیفون و سایر پلتفرم‌های اپل را می‌سازند.

مراسم یک هفته ای WWDC 2021 اپل

مراسم WWDC یک هفته زمان می‌برد و در نخستین روز مراسم، تیم کوک (Tim Cook) و سایر کارکنان اپل در یک سخنرانی مهم بروزرسانی‌های عمده اپل را برای سال جاری اعلام می‌کنند؛ برای مثال، ویژگی‌های جدید و سایر تغییرات پیشِ رو در نسخه‌های iOS، آی‌پداواس، مک‌اواس، watchOS و tvOS برای آیفون، آیپد، مک، اپل واچ (Apple Watch) و اپل تی وی. این اطلاعات به وضوح برای توسعه دهندگان بسیار مهم است؛ اما مالکان دستگاه‌های اپل هم با اشتیاق به تماشای این رویداد می‌نشینند، زیرا ویژگی‌های جدید هم برای دستگاه‌های فعلی و هم دستگاه‌های جدید در حال عرضه در سال جاری موجود خواهند بود.

سایر روزهای هفته هم به کارگاه‌ها (ورکشاپ‌ها) و رویدادهای نتورکینگ برای توسعه‌دهندگان اختصاص خواهد داشت، هر چند این بخش‌های رویداد در سال 2020 بسیار متفاوت بودند؛ زیرا کاملاً مجازی برگزار شدند. احتمالاً کنفرانس توسعه دهندگان WWDC 2021 نیز به همین صورت خواهد بود.

رویداد WWDC 2021

البته با وجود همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، تعجب‌آور نیست که اپل تصمیم گرفته است مراسم WWDC 2021 را فقط به صورت آنلاین برگزار کند و زمان کنفرانس اپل 2021 در ماه ژوئن خواهد بود. کنفرانس توسعه دهنده F8 فیسبوک هم به صورت مجازی در سال جاری برگزار خواهد شد. کامیک کن بین‌المللی سن دیگو (San Diego Comic-Con) و انیمه اکسپو 2021 (2021 Anime Expo) هم تائید کرده‌اند که رویدادهای فیزیکی نخواهند داشت.

تاریخ برگزاری مراسم WWDC 2021 اپل

اپل رسماً اعلام کرده است که مراسم اپل WWDC 2021 در تاریخ 7 تا 11 ژوئن 2021 برابر با 17 خرداد تا 21 خرداد 1400 برگزار خواهد شد. سخنرانی اصلی هم در روز اول رویداد یعنی 7 ژوئن ارائه خواهد شد.

نحوه تماشای رویداد اپل 2021

ویدئوی مراسم در تمام وبسایت‌های همیشگی مانند وبسایت اصلی اپل و وبسایت توسعه دهنده، در اپلیکیشن تی وی مک، آیپد یا آیفون و در یوتیوب (YouTube) قابل تماشا خواهد بود.

لینک رویدادهای Apple در وبسایت اپل

لینک رویداد در وبسایت توسعه‌دهنده

با مراجعه به این لینک‌ها در تاریخ برگزاری رویداد می‌توانید به صورت آنلاین مراسم را تماشا کنید.

تازه های مراسم WWDC 2021 اپل

تازه‌های رویداد WWDC 2021 اپل را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد: بروزرسانی‌های نرم‌افزاری که قطعاً این اتفاق خواهد افتاد و محصولات سخت‌افزاری که احتمالاً ارائه شوند. ابتدا در مورد 5 بروزرسانی بزرگ نرم‌افزاری توضیح داده می‌شود.

سیستم عامل iOS 15

رویداد WWDC 2021 اپل

این سیستم عامل جدید گوشی‌های آیفون ویژگی‌های جدید بسیاری نظیر اصلاحات رابط کاربری و بهبودهای امنیتی مهم را شامل خواهد شد. سیستم عامل iOS 15 در کنفرانس اپل 2021 رونمایی خواهد شد و فوراً پس از آن، نسخه بتا مخصوص توسعه دهندگان منتشر خواهد شد. چند هفته بعد نیز نخستین نسخه بتا عمومی آن عرضه می‌شود. وقتی نسخه نهایی در سپتامبر (شهریور-مهر 1400) عرضه شود، به صورت رایگان می‌توانید آن را دانلود کنید.

سیستم عامل iPadOS 15

کنفرانس اپل 2021

اطلاعات زیادی در مورد این سیستم عامل اپل منتشر نشده است، اما iPadOS یکی از تغییرات جالب توجه اپل بشمار می‌رود؛ زیرا از سیستم عامل iOS جدا شده است. البته این دو پلتفرم هنوز از ویژگی‌های مشترکی برخوردار هستند، اما انتظار می‌رود که تغییرات و بروزرسانی‌هایی در این سیستم عامل دیده شود. ناگفته نماند که iPadOS 14 در مقایسه با iOS ایرادهای بیشتری داشت و کمتر مورد پسند کاربران بود. اما انتظار می‌رود که سیستم عامل iPadOS 15 با اصلاحات بزرگ و تغییرات بیشتری عرضه شود.

سیستم عامل macOS 12

مراسم WWDC 2021

اپل همچنین احتمالاً نسل بعدی نرم‌افزار macOS را در کنفرانس اپل 2021 رونمایی خواهد کرد. از لحاظ ویژگی‌های این سیستم عامل، این امید وجود دارد که شخصی‌سازی قسمت Control Centre ممکن شود و میانبرها (Shortcuts) و اپلیکیشن‌های Health در مک ارائه شوند.

توجه داشته باشید که اگرچه نرم‌افزار macOS 12 به همراه 4 بروزرسانی دیگر سیستم عامل در کنفرانس اپل 2021 رونمایی خواهد شد، اما کمی دیرتر در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. به‌عنوان مثال، macOS Big Sur در سال 2020 در 12 نوامبر (22 آبان) منتشر شد.

سیستم عامل watchOS 8

مراسم WWDC 2021 اپل

ویژگی‌های جدید اپل واچ سال جاری احتمالاً سلامتی بیشتر و اینترنت کمتر خواهد بود. به این ترتیب کمتر لازم خواهد بود که برای ویژگی‌هایی مانند Siri آنلاین باشید. یک اپلیکیشن Health یا سلامتی و احتمالاً اپلیکیشن‌های هایکینگ (Hiking) و باتری (Battery) نیز به همراه آن عرضه خواهند شد.

در مورد دستگاه‌های سازگار با watchOS 8 می‌توان گفت که سری 3 (Series 3) و مدل‌های بالاتر می‌توانند آن را نصب کنند، اما اطلاعات دقیق‌تر در این زمینه در ماه ژوئن مشخص خواهد شد.

سیستم عامل tvOS 15

مراسم اپل WWDC 2021

انتظار می‌رود که تا قبل از رویداد WWDC 2021 اپل یک تلویزیون جدید (Apple TV) عرضه کند و همین اتفاق ممکن است انتظارات فعلی در مورد tvOS 15 را تغییر دهد. علاوه‌بر این می‌توانید انتظار داشته باشید که اپل بیش از پیش بر گیمینگ و امنیت خانگی تمرکز داشته باشد.

محصولات سخت افزاری جدید اپل در رویداد WWDC 2021

پنج بروزرسانی نرم‌افزاری اپل تقریباً قطعی هستند، اما پیشبینی کردن تازه‌های سخت‌افزاری کنفرانس اپل 2021 سخت‌تر است. تاکنون بعضی از بزرگ‌ترین محصولات این شرکت در مراسم WWDC به صورت سالانه رونمایی یا ارائه شده‌اند؛ نظیر آیفون 3G، آیفون 3GS و 4، انواع آیپد، هومپاد (HomePod)، مک بوک پرو و مدل‌های Air، آی مک پرو و مک پرو. اما در بعضی از رویدادهای WWDC از جمله دو رویداد اخیر، هیچ سخت‌افزاری برای کاربران عرضه نشد.

اگر اپل تصمیم داشته باشد خبر سخت‌افزارهای جدید را اعلام کند، انتظار می‌رود که بیشتر بر دستگاه‌های پرو تمرکز داشته باشد. بنابراین، انتظار می‌رود که در مورد آیپد پرو جدید و مک پرو صحبت شود. کنفرانس 2020 فاقد سخت‌افزارهای جدید برای مصرف‌کنندگان بود، اما خبر مهم اپل سیلیکون (Apple Silicon) در همان رویداد اعلام شد. با توجه به موفقیت مک M1 اپل تا پایان سال گذشته، تعجب‌آور نیست که این شرکت در رویداد WWDC 2021 در مورد نسل بعدی پردازنده‌های اپل صحبت کند. شاید تراشه M1X یا M2 که احتمالاً در آی مک (iMac) جدید دیده شود، مورد توجه قرار بگیرد.

اما آیا بخش صوتی اپل بالاخره بروزرسانی می‌شود؟ عجیب است که سری بسیار محبوب ایرپاد اپل (AirPods) هیچ بروزرسانی در سال 2020 نداشت. اگرچه سری بسیار گران ایرپاد مکس اپل (Airpods Max) معرفی شد و تعجب‌آور نیست که از ایرپادهای جدید در رویداد WWDC 2021 اپل صحبت شود.

البته فراموش نکنید که تمام سخت‌افزارهای ذکر شده در بالا احتمالاً به زودی عرضه شوند. به‌علاوه، ممکن است پیش از کنفرانس اپل 2021، رویدادی در بهار (احتمالاً در مارس) برگزار شده و برخی از آن‌ها معرفی شوند.

خدمات اشتراک اپل

تاریخ برگزاری رویداد WWDC 2021 اپل

ناگفته نماند که اپل علاوه بر سخت‌افزار و نرم‌افزار، یک سری خدمات اشتراکی نیز ارائه می‌دهد و تلاش دارد که علاوه بر فروشنده سخت‌افزارهای برجسته، فروشنده خدماتی نظیر تی وی پلاس (TV+)، نیوزپلاس (News+)، اپل موزیک (Apple Music) و اپل آرکید (Apple Arcade) هم باشد. بنابراین، انتظار می‌رود که خدمات جدیدی در کنفرانس اپل 2021 ارائه شوند.

یکی از تحلیل‌گران اظهار کرده است که اپل مجموعه‌ای از خدمات جدید پلاس (Plus) را در آینده نزدیک اعلام خواهد کرد و خدماتی نظیر پادکست پلاس (Podcasts+)، استاکس پلاس (Stocks+)، میل پلاس (Mail+)، مپس پلاس (Maps+) و هلث پلاس (Health+) شامل این مجموعه خواهند بود. البته چنین خدماتی باعث سهولت انتقال اشتراک به اپل وان (Apple One) می‌شود.

سرنخ های رویداد WWDC 2021 اپل

اپل علاقه زیادی به سرنخ دادن در مورد رویدادهای جدیدش دارد، اطلاعات کمی که بعداً به عناصر مهم رویداد تبدیل می‌شوند. دعوت‌های رویداد هنوز به طور رسمی منتشر نشده‌اند، اما فعلاً می‌توان به کارهای هنری همراه با اعلام تاریخ مراسم WWDC 2021 اکتفا کرد. نخستین مورد میموجی‌های (Memomjis) اپل است؛ ویژگی که در iOS و سایر پلتفرم‌ها امکان ساخت و سفارشی‌سازی آیکونی را برای شما فراهم می‌کند، سپس می‌توانید آن آیکون را به شکل ثابت یا متحرک در پیام‌های خود ارسال کنید.

تاریخ برگزاری مراسم WWDC 2021 اپل

اکنون این میموجی عینک به چشم دارد و این یک نشانه برای ارائه اطلاعاتی در مورد عرضه عینک اپل بشمار می‌رود. اما انتظار نمی‌رود که به این زودی‌ها عرضه شود و ممکن است حتی نشانه‌ای برای نمایشگر مک بوک (MacBook) باشد.

برجسته‌ترین آیکون مشهود اپل، تقویم است و سرنخی کاملاً استاندارد محسوب می‌شود و تاریخ یک رویداد، در این مورد 7 ژوئن را نشان می‌دهد. همچنین می‌تواند حاکی از آن باشد که شاید اپل قرار است به مالکان آیفون اجازه دهد از اپلیکیشن‌های تقویم شخص ثالث به عنوان پیش‌فرض استفاده کنند.

یک حباب نوتیفیکیشن هم در بالای آیکون تقویم وجود دارد که عدد 21 را نشان می‌دهد. احتمالاً این عدد به سال 2021 اشاره داد، اما می‌تواند معنای دیگری هم داشته باشد. به‌عنوان مثال، شاید تعداد ویژگی‌های جدید iOS 15 باشد.

علاوه بر آیکون تقویم، آیکون‌های ترمینال (Terminal) و ایکس کد (Xcode) هم دیده می‌شود؛ ابزارهایی که توسط توسعه دهندگان استفاده می‌شوند. به علاوه، آیکون SF Symbols 2 هم قابل مشاهده است.

جمع بندی

به طور خلاصه، رویداد WWDC 2021 اپل از تاریخ 7 تا 11 ژوئن 2021 برابر با 17 خرداد تا 21 خرداد 1400 به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. کاربران می‌توانند از طریق لینک‌هایی که در این مقاله ذکر شد این رویداد را به صورت آنلاین تماشا کنند. روز نخست کنفرانس اپل 2021 به سخنرانی اصلی اختصاص خواهد داشت. به‌علاوه، احتمالاً عمده نرم‌افزارهای جدید اپل در این رویداد معرفی خواهند شد. اما در مورد سخت‌افزارهای جدید نمی‌توان نظر قطعی داد. برای بیان نظرات خود در مورد رویداد WWDC 2021 می‌توانید در بخش دیدگاه‌های پلازا با ما همراه باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402