بررسی گوشی Oppo Find X3 Pro ؛ پرچمداری زیبا اما بی ارزش

مشخصات گوشی Oppo Find X3 Pro
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی فایند ایکس 3 پرو اوپو در حال حاضر جدیدترین و بهترین گوشی کمپانی اوپو است. در ادامه این مطلب با بررسی گوشی Oppo Find X3 Pro به قابلیت‌های آن اشاره می‌کنیم.

همچنین بخوانید :

گوشی‌های پرچمدار همیشه بیانگر اوج توانایی یک کمپانی تولیدکننده گوشی هوشمند هستند و می‌توان از آن‌ها به عنوان ویترینی برای شناخت برندشان استفاده کرد. گوشی Oppo Find X3 Pro محصول پرچمدار جدید کمپانی اوپو در سال 2021 است. این دستگاه که هنوز فروش آن تنها به بازار اروپا محدود بوده با هدف رقابت با محصولات پرچمدار کمپانی‌های نامی مثل سامسونگ و اپل به بازار عرضه شده است. اما اوپو فایند ایکس تری چه قابلیت‌ها و امکاناتی را شامل می‌شود و آیا واقعا می‌تواند سایر گوشی‌های پرچمدار را به چالش بکشد؟ در ادامه این مطلب از پلازا با زیر ذره بین بردن گوشی Oppo Find X3 Pro قصد داریم به پاسخ این سوالات برسیم؛ با ما همراه باشید.

در ویدیوی زیر می‌توانید شاهد «بررسی گوشی فایند ایکس 3 پرو اوپو» باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

جدول مشخصات فنی گوشی فایند ایکس 3 پرو اوپو

مشخصاتگوشی سامسونگ گلکسی A72
ساختابعاد: 163.6x74x8.3 میلی‌متر

وزن: 193 گرم

جنس: بدنه آلومینیوم، پنل پشتی شیشه

استاندارد مقاومت: IP68

نمایشگرفناوری: LTPO AMOLED

اندازه: 6.7 اینچ

رزولوشن: 1440×3216 پیکسل

نسبت تصویر: 20:9

تراکم پیکسلی: 525 پیکسل بر اینچ

نسبت نمایشگر به بدنه: 89.6 درصد

نرخ رفرش: : 120 هرتز

حداکثر روشنایی: 1300 نیت

محافظت: Gorilla Glass 5

+HDR10

Always-On-display

سیستم عاملAndroid 11, ColorOS 11.2
حافظهمدل 256 گیگابایت حافظه داخلی با 12/8 گیگابایت رم

پشتیبانی از کارت حافظه: خیر

فناوری: UFS 3.1

تراشهتراشه 5 نانومتری Qualcomm SM8350 Snapdragon 888

پردازنده مرکزی 8 هسته متشکل از یک هسته Kryo 680 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز، سه هسته Kryo 680 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 680 با فرکانس 1.80 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکی: Adreno 660

دوربین اصلیدوربین چهارگانه متشکل از یک لنز واید 50 مگاپیکسلی، اندازه 26 م.م، دیافراگم f/1.8، لرزشگیر اپتیکال، تشخیص فاز فوکوس خودکار | یک لنز تله فوتو 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، اندازه 52 م.م لرزشگیر اپتیکال، تشخیص فاز فوکوس خودکار، زوم دو برابری اپتیکال | یک لنز 50 مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2، زاویه دید 110 درجه تشخیص فاز فوکوس خودکار |‌ یک لنز 3 مگاپیکسلی مکرو با دیافراگم f/3.0، فوکوس خودکار

ویژگی‌ها: فلش LED، پانوراما، HDR

تصویربرداری 4K در 30/60 فریم بر ثانیه، 1080 در /240/30/60 فریم بر ثانیه، لرزشگیر الکترونیکی

دوربین سلفیدوربین 32 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.4، اندازه 26 م.م

ویژگی‌ها: HDR

فیلمبرداری 4K در 30/60 فریم بر ثانیه، 1080 در 30/60/24 فریم بر ثانیه

ارتباطات و پورت‌هاWLAN, Bluetooth, GPS, NFC

جک هدفون، USB Type-C 2.0

حسگرهااثر انگشت (اپتیکال، زیر صفحه نمایش)، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب نما، طیف رنگی
باتری4500 میلی‌آمپر ساعت

شارژ سریع 65 واتی (40 درصد در ده دقیقه)

شارژ سریع بی‌سیم 30 واتی، صفر تا صد درصد شارژ در 80 دقیقه

شارژ معکوس 10 واتی

رنگ‌هامشکی، سفید، آبی، قهوه‌ای
قیمت جهانی1149 یورو، 1999 دلار

بررسی گوشی فایند ایکس 3 پرو اوپو در دو دقیقه

مشخصات گوشی Oppo Find X3 Pro

گوشی فایند ایکس 3 پرو اوپو یک گوشی هوشمند پرچمدار با طراحی سبک و بسیار زیبا با پنل پشتی شیشه‌ای و بدنه آلومینیوم است، اما متاسفانه تنها شکل ظاهری آن واقعا در سطح قیمتی است که اوپو در ازای آن طلب می‌کند. قیمت گوشی Oppo Find X3 Pro در بازارهای اروپایی 1149 یورو تعیین شده است که این تگ قیمتی آن را به گوشی گران‌تری از آیفون 12 پرو مکس و گلکسی S21 اولترا تبدیل می‌کند.

تراشه کوالکام اسنپدراگون 888، حافظه ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی و 8 یا 12 گیگابایت رم، مشخصات گوشی فایند ایکس 3 پرو اوپو را تشکیل می‌دهند. علیرغم تجهیز به تراشه مشابه، X3 Pro از بیشتر گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 888 کمی کند‌تر بوده و همچنین باتری 4500 میلی آمپر ساعتی آن نیز در زمینه عمر باتری حرف چندانی برای گفتن ندارد.

یک لنز واید 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، یک لنز تله فوتو 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، یک لنز 50 مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2 و یک لنز 3 مگاپیکسلی مکرو با دیافراگم f/3.0 در پشت گوشی فایند ایکس 3 پرو اوپو دوربین چهارگانه این دستگاه را تشکیل می‌دهند. تصاویر این دوربین بسیار با کیفیت و حتی چالش برانگیز برای پرچمدارن اپل و سامسونگ هستند، اما متاسفانه خبری از فیلمبرداری در حالت 8K نبوده و 4K بهترین کیفیتی است که می‌توانید با ایکس 3 پرو فیلم بگیرید.

با وجود اینکه گوشی Oppo Find X3 Pro یک دستگاه با عملکردی مناسب و در عین حال زیبا است اما در ازای قیمتی که اوپو برای آن در نظر گرفته است اصلا ارزش خرید نداشته و هیچ قابلیتی نمی‌تواند قیمت 1149 یورویی آن را توجیه کند.

  • نقاط قوت: شارژ سریع 65 واتی، طراحی بسیار زیبا، سبک و راحت
  • نقاط ضعف: قیمت گران، روشنایی کم نمایشگر، کندی نسبی در عملکرد، ظرفیت کم باتری

بررسی تخصصی گوشی فایند ایکس 3 پرو

گوشی Oppo Find X3 Pro بیست و یکم اسفند ماه 1399 رونمایی شده و بیست و نهم همان ماه به صورت رسمی به بازار عرضه شد. این گوشی در حال حاضر جدید‌ترین پرچمدار برند اوپو بوده و رقیب مستقیمی برای گوشی‌هایی چون گلکسی S21 اولترا، آیفون 12 پرو مکس یا حتی سونی اکسپریا پرو تلقی می‌شود. در بخش‌های زیر به برجسته‌ترین ویژگی‌های پرچمدار جدید اوپو اشاره شده و به رسم همیشگی، بررسی گوشی فایند ایکس 3 پرو را نیز با بخش ساخت و طراحی آغاز خواهیم کرد.

ساخت و طراحی

گوشی Oppo Find X3 Pro

شاید بتوان گفت که گوشی Oppo Find X3 Pro در میان همه گوشی‌های پرچمدار حاضر در بازار، از نظر ساخت و طراحی حرف اول را می‌زند. امروزه شاهد گوشی‌های بزرگ و سنگین در رده پرچمدار هستیم که طراحان آن‌ها راحتی قرار گرفتن دستگاه در دست را اولویت آخر خود قرار داده‌اند، اما فایند ایکس پرو کاملا در این زمینه متفاوت است. این دستگاه یک گوشی 193 گرمی سبک با بدنه آلومینیوم، پنل پشتی شیشه‌ای و گوشه‌های گرد است که زیبایی آن می‌تواند توجه هر علاقمند به گوشی هوشمندی را به خود جلب کند.

در سمت راست گوشی اوپو فایند ایکس۳ پرو دکمه پاور این دستگاه تعبیه شده است، اما دکمه‌های تنظیم صدای آن در سمت راست قرار گرفته‌اند. در پایین ایکس 3 شاهد قرارگیری بلندگوی دوم استریو بعلاوه پورت شارژ USB C و همچنین اسلات سیم کارتی هستیم که متاسفانه جایی برای پشتیبانی از کارت حافظه ندارد. بلندگوی نخست گوشی Oppo Find X3 Pro در داخل بریدگی بلندگو مکالمه آن تعبیه شده که همانند بلندگو دوم یک بلندگو استریو بوده و از پخش دالبی پشتیبانی می‌کند.

نکته جالب در مورد طراحی گوشی فایند ایکس 3 پرو اوپو این است که نمایشگر آن از نوع خمیده نبوده و یک محافظ Gorilla Glass 5 خمیده بر روی آن قرار گرفته است. اما اوج هنرنمایی اوپو به این مسئله برمی‌گردد که از کناره‌های صاف نمایشگر ایکس پرو به عنوان چراغ اعلان استفاده شده و در صورت تمایل، می‌توانید رنگ‌های مختلف را بنا به سلیقه خود برای دریافت اعلان‌های مختلف تنظیم کنید.

نمایشگر

گوشی فایند ایکس 3 پرو

گوشی اوپو فایند ایکس۳ پرو در پنل جلویی خود از یک نمایشگر 6.7 اینچی از نوع LTPO AMOLED میزبانی می‌کند. این نمایشگر که از قابلیت‌هایی نظیر نرخ رفرش 120 هرتزی و +HDR10 بهره می‌برد، تصاویری با رزولوشن 1440×3216 پیکسل را با دقت رنگی مناسب، وضوح و کنتراست بالا به نمایش می‌گذارد. اما ایکس 3 پرو یک گوشی پرچمدار است و این اجازه را داریم که خیلی در مورد ویژگی‌های آن ریزه‌گیری کنیم و با کمی سخت گیری، می‌توان گفت که نمایشگر این دستگاه به اندازه کافی روشن نیست.

تاریخ عرضه گوشی Oppo Find X3 Pro به بعد از گوشی‌هایی مثل سری S21 سامسونگ، آیفون 12 پرو مکس یا وان پلاس 8 پرو برمی‌گردد، اما با این حال روشنایی نمایشگر ایکس 3 پرو از همه آن‌ها پایین‌تر است. البته این بدان معنا نیست که استفاده از گوشی فایند ایکس 3 پرو اوپو در محیط‌های پر نور یا فضای باز مشکل خواهد بود، اما برندی مثل اوپو شهرت خود را با ارائه دستگاه‌هایی که قابلیت‌های فراتر از قیمت خود را عرضه می‌کنند ساخته است و بهتر بود که حداقل، نمایشگر پرچمدار آن نیز در سطح دیگر گوشی‌های پرچمدار قرار می‌گرفت.

عملکرد و عمر باتری

اوپو برای تامین قدرت پردازش گوشی فایند ایکس 3 پرو، جدید‌ترین تراشه کوالکام یعنی تراشه 5 نانومتری Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 را در آن تعبیه کرده است که یک تراشه رایج برای گوشی‌های پرچمدار است. اما با این وجود، گوشی Oppo Find X3 Pro از بقیه گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 888 کندتر بوده و همچنین نتایج بنچمارک پایین‌تری را به ثبت می‌رساند.

همچنین بخوانید :

از دیگر مشخصاتی که شاید ارزش گوشی جدید اوپو را پایین بیاورد باتری گوشی فایند ایکس 3 پرو اوپو است که ظرفیتی تنها 4500 میلی آمپری دارد. البته اوپو تلاش کرده باتری کوچک‌تر خود را با فناوری شارژ سریع 65 واتی که می‌تواند ایکس 3 پرو را در ده دقیقه 40 درصد شارژ کند جبران کند، اما وقتی که شما هزینه یک گوشی پرچمدار را پرداخت می‌کنید حق دارید که هم دوام باتری و هم سرعت شارژ بالا را انتظار داشته باشید، نه فقط یکی از آن‌ها.

از نظر حافظه، گوشی Oppo Find X3 Pro آنچنان تنوع نداشته و در یک مدل با 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 یا 12 گیگابایت رم قابل دسترس خواهد بود. با توجه به اینکه بسیاری از پرچمداران امروزی مدل 512 گیگابایتی گوشی خود را نیز شامل می‌شوند، بهتر می‌شد که اوپو حداقل امکان پشتیبانی از کارت حافظه را به ایکس 3 پرو اضافه می‌کرد.

دوربین

گوشی Oppo Find X3 Pro

دوربین گوشی فایند ایکس 3 پرو اوپو یک پکیج چهار گانه است که از یک لنز واید 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، یک لنز تله فوتو 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، یک لنز 50 مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2 و یک لنز 3 مگاپیکسلی مکرو با دیافراگم f/3.0 تشکیل شده است. این دوربین که کیفیت تصاویر آن کاملا درخور یک گوشی پرچمدار در سال 2021 هستند به ویژگی‌هایی مثل HDR، لرزشگیر اپتیکال و حالت شب مجهز است.

در روشنایی روز، دوربین گوشی فایند ایکس 3 پرو اوپو به خوبی توانایی جذب نور کافی و به ثبت رساندن تصاویری با دقت رنگی بالا را داشته و از نظر ثبت جزئیات در سطح بهترین گوشی‌های بازار قرار می‌گیرد. در عین حال، تصاویر حالت شب این دوربین کمی با دوربین سایر گوشی‌های هوشمند متفاوت است. بیشتر دیده شده که حالت شب دوربین یک گوشی هوشمند، تصاویر را به روز نزدیک کند، اما تصاویر گوشی Oppo Find X3 Pro بیشتر نزدیک به واقعیت هستند که این مسئله در نوع خودش جالب است.

یکی از نقاط ضعف دوربین ایکس تری پرو که آن را یک پله از سایر پرچمداران عقب می اندازد عدم توانایی ضبط ویدئو 8K بوده و فیلمبرداری آن تنها به 4K محدود شده است. البته فیلمبرداری 8K قابلیتی است که شاید کم‌تر کاربری تمایل به استفاده از آن داشته باشد، اما در حال حاضر به یک استاندارد برای گوشی‌های پرچمدار تبدیل شده است و بهتر بود که اوپو نیز پرچمدار خود را از آن بهره‌مند می‌کرد.

ارزش خرید و قیمت گوشی فایند ایکس 3 پرو اوپو

قیمت خرید گوشی فایند ایکس 3 پرو اوپو در بازارهای جهانی 1149 یورو و یا 1999 دلار تعیین شده است. با اینکه قیمت بالای دلاری این دستگاه می‌تواند به تعرفه محصولات چینی در آمریکا برگردد، اما همان قیمت یورویی این دستگاه نیز آن را به یکی از گران‌قیمت‌ترین‌ گوشی‌های بازار و همچنین گرانتر از جدیدترین پرچمدار سامسونگ، یعنی گلکسی S21 اولترا تبدیل می‌کند. همانطور که در بخش‌های پیشین مشاهده کردید، گوشی Oppo Find X3 Pro یک گوشی مجهز و از همه لحاظ با کیفیت است، اما آیا ارزش پرداخت این قیمت بالا را دارد؟

پاسخ به این سوال می‌تواند یک نه قطعی باشد؛ چرا که استراتژی اوپو برای قیمت‌گذاری پرچمدار جدیدش اصلا قابل درک نبوده و قیمت فایند ایکس پرو از همان لحظه رونمایی با انتقادات زیادی همراه بود. زمانی که در بازار رقابتی امروز گوشی‌های هوشمند یک محصول پرچمدار را عرضه می‌کنید، تنها بهتر بودن دستگاه شما می‌تواند کاربران را برای پرداخت پول بیشتر قانع کند که چنین چیزی در مورد گوشی فایند ایکس 3 پرو اوپو صدق نمی‌کند. سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا در بیشتر زمینه‌ها نسبت به فایند ایکس پرو برتری داشته و علیرغم محبوبیت بالاتر برند سامسونگ، قیمت آن نیز از پرچمدار اوپو کم‌تر است. بنابراین، شاید خرید گوشی Find X3 Pro تنها به کسانی توصیه شود که علاقه خاصی به برند اوپو دارند!

امیدواریم این مطلب که در آن گوشی فایند ایکس 3 پرو اوپو را مورد نقد و بررسی قرار داریم برای شما مفید بوده و از مطالعه آن لذت برده باشید. نظر شما در مورد این دستگاه چیست؟ آیا به نظر شما نیز گوشی Oppo Find X3 Pro نسبت به مشخصات و ویژگی‌هایش یک گوشی گرانقیمت است؟ با ما در بخش نظرات همراه باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402