نقد و بررسی بازی Curse of The Dead Gods | در چنگ خدایان

معرفی بازی جالب Curse of the Dead Gods
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Curse of the Dead Gods با گیم پلی متفاوت و گرافیک عالی، پیشنهاد خوبی برای طرفداران بازی‌های ژانر روگ‌لایک‌ و مشابه آن است. در ادامه با معرفی این بازی همراه پلازا باشید.

این روزها آنقدر عناوین مختلف در ژانرهای پرطرفدار زیاد شده که گاهی هوس تجربه یک بازی با حال و هوای جدید به سر افراد می‌زند. هرگاه صحبت از یک بازی روگ‌لایک (Roguelike) در میان باشد، باید منتظر یک اثر منحصربه‌فرد بود. این ژانر در سال‌های اخیر با توجه به ظرفیت‌های جدید و خلاقانه‌‌اش توانسته تا حد زیادی در میان گیمرها شناخته شود. انتشار بازی Hades‌ در سال گذشته و جوایزی که بدست آورد را می‌توان گواه این ادعا دانست. بازی Curse of the Dead Gods نیز توانسته تا حدودی مشابه بازی هادس عمل کند و پتانسیل‌های ژانر روگ‌لایک را به نمایش بگذارد.

کمپانی Focus Home Interactive بازی Curse of the Dead Gods را در ابتدا در اختیار سرویس ارلی اکسس استیم قرار داده بود و بعد از مدتی به صورت رسمی در دسترس سایر پلتفرم‌های نسل هشتم قرار گرفت. این بازی در تاریخ 3 مارس 2020 (13 اسفند 1398) برای کنسول‌های ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر شد. در ادامه با معرفی بازی جالب Curse of the Dead Gods همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

تریلر بازی Curse of the Dead Gods

با یک نگاه ساده می‌توان به جذابیت و نبوغ سازندگان در خلق این بازی پی برد. در ادامه بخشی از تریلر بازی Curse of the Dead Gods را مشاهده می‌کنیم.

سیستم مورد نیاز بازی Curse of the Dead Gods

اگر به دنبال نصب و تجربه بازی Curse of the Dead Gods برای PC هستید، سیستم مورد نیاز بازی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: Windows 7 یا بالاتر
  • پردازنده اصلی: Intel Core i3-2125 (3.3 GHz) یا AMD FX-4100 (3.6 GHz)
  • رم: 4 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: 2 GB, GeForce GTX 660 یا Radeon R7 370
  • فضای مورد نیاز: 2 گیگابایت

سیستم مورد نیاز پیشنهادی

  • سیستم عامل: Windows 7 یا بالاتر
  • پردازنده اصلی: Intel Core i7-3820 (3.6 GHz) یا AMD FX-8350 (4.0 GHz)
  • رم: 8 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: 2 GB, GeForce GTX 760 یا Radeon R9 280
  • فضای مورد نیاز: 2 گیگابایت

داستان بازی Curse of the Dead Gods

گیم پلی بازی Curse of the Dead Gods

اصولا در بازی‌های روگ‌لایک نباید به دنبال داستان عمیق و پرمحتوا بود. اگر شاهکار Hades‌ را در نظر نگیریم، این مورد بیشتر به وجه پردازش این تیپ بازی‌ها برمی‌گردد. متاسفانه ضعف داستان در بازی نیز به شدت حس می‌شود. با اینکه فضاسازی و محیط بازی آماده روایت یک داستان فوق‌العاده است، اما مجموع داستان‌سرایی در چند خط خلاصه خواهد شد. این بازی ماجراجویی شخصیتی را دنبال می‌کند که به مکانی تاریخی و عجیب و غریب سفر کرده است. اما همانند کلیشه‌های مرسوم در مدیوم‌های ویدئویی، ناگهان درب آن مکان بسته می‌شود. آن طور که پیداست این مکان معبدی است که به خدایان جهنمی تمدن آزتک یا مشابه آن تعلق دارد. به دنبال همان کلیشه‌ها، تلاش‌های شما برای خروج از معبد و راحت شدن از از شر دشمنان و موجودات شیطانی آغاز می‌شود. این موضوع تقریبا تا انتهای بازی به همین گونه دنبال خواهد شد.

گیم پلی بازی Curse of the Dead Gods

بازی Curse of the Dead Gods

اگر از طرفداران بازی‌های ژانر روگ‌لایک باشید، می‌دانید که گیم پلی حرف اول را در این مدل بازی‌ها می‌زند. خوشبختانه به بخش گیم پلی در این بازی به خوبی پرداخته شده و تمامی استانداردهای لازم یک بازی Roguelike را در این سبک شاهد هستیم. همانند بازی‌های دیگر در این ژانر، مردن و زنده شدن به معنای واقعی اساس بازی است و مهم اندوخته تجربه شما بعد از هر بار Game Over شدن است. البته بعد از مرگ همه منابع از بین نمی‌رود و بخشی از آن به ارتقای شخصیت اصلی بازی و پیشرفت بازی کمک می‌کند. به همین دلیل سخت‌ترین قسمت‌های بازی نیز به واسطه همین نکته قابل رد کردن است. بخش زیادی از گیم‌پلی بازی نیز با آپدیت‌ها و ارتقای مهارت‌ها رابطه مستقیم دارد که در نقد بازی Curse of The Dead Gods بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

مبارزات بازی از دیگر بخش‌های اصلی بازی است که بدون داشتن مهارت در مبارزه، حتی پیشروی در مراحل اول وجود نخواهد داشت. هماهنگی میان مبارزات مستقیم و حالت‌های تدافعی اولویت زیادی در این بازی دارد. شما قرار نیست که با یک سیستم بزن دررو بازی را تمام کنید. باید به خوبی بتوانید همان قدر که در کار با سلاح حرفه‌ای هستید، در امر دفاع نیز بدون نقص عمل کنید. در کنار این موارد سیستم آپگرید را هم در نظر داشته باشید و سه ضلع مثلث موفقیت در بازی را به وجود بیاورید.

نقد و بررسی بازی Curse of the Dead Gods

شباهت‌های زیادی میان بازی‌های روگ‌لایک مانند Hades و Dead Cells‌ وجود دارد. این بازی نیز از این قاعده مستثنی نیست و قادر است تا به خوبی طرفداران این ژانر را راضی نگه دارد. گفتیم که سیستم ارتقای مهارت و کسب تجربه در بازی یکی از ستون‌های اصلی این بازی است. هر کدام از آپگریدها ویژگی خاص خودش را دارد که مهم‌تر از آنها، نحوه استفاده درست و به‌جا از مهارت‌ها است. اگر در بازی باتجربه شوید و از توانایی‌های ویژه شخصیت اصلی به موقع استفاده کنید، متوجه خواهید شد که تمام کردن بازی در عین سختی، کار آسانی است. طرفداران بازی‌های ژانر روگ‌لایک و سری Souls به خوبی با این مقوله آشنا هستند.

نقد و بررسی بازی Curse of The Dead Gods

سیستم مبارزه و مکانیزم‌های دفاع و کنترل، از ارکان دیگر بازی‌های ژانر Roguelike هستند. در کل مبارزات در سرتاسر طول بازی لذت‌بخش هستند. شما می‌توانید همزمان از 4 سلاح اصلی استفاده کنید. مشعل اولین سلاحی است که با آن روبه‌رو می‌شوید و در عین سادگی، کاربردهای زیادی نظیر تولید نور و آتش زدن دشمنان دارد. برای مبارزات راه دور و نزدیک،‌ دو نوع سلاح در نظر گرفته شده که باید شیوه درست استفاده از آنها را بلد باشید. همچنین حرکات ترکیبی این دو سلاح جذابیت بیشتری را به مبارزات می‌دهد. آخرین مورد هم مربوط به سلاح‌های سنگین است که دو دست شخصیت اصلی را درگیر می‌کند و ضربات آنها باید حساب‌شده‌تر از دیگر سلاح‌ها باشد.

زیبای‌های بازی فقط به مبارزات و گیم‌پلی محدود نمی‌شود. طراحی مراحل و دشمنان بازی در نوع خودش جذاب و قابل ‌قبول است. برای پیشروی در بازی فقط دشمنان و باس‌فایت‌ها را در پیش رو ندارید. مکان‌های بازی پر شده از رازهای ریز و درشتی که بعضی از آنها در پیشبرد بازی نقش اساسی خواهند داشت. حتی گاهی تله‌های موجود در بازی از باس‌فایت‌ها خطرناک‌تر به نظر می‌رسند.

گرافیک بازی Curse of the Dead Gods

گرافیک بازی بیش از هر چیز یادآور بازی Hades است. شاید از لحاظ طراحی کلی بازی تا حدی یادآور Hades باشد، اما این موضوع هیچ‌ گاه در طول بازی حس تکراری بودن به شما نمی‌دهد. طراحی ساختار محیط بازی بیشتر بر اساس افسانه‌های تمدن آزتک و مایا صورت گرفته است. تلورانس نور در بازی توانسته تا خوفناک بودن بازی را هرچه بهتر انتقال دهد. در واقع نورپردازی یکی از نقاط قوت بخش گرافیک بازی است. ایجاد فضای فانتزی و در عین حال ترسناک از دیگر امتیازهای بالای بازی Curse of the Dead Gods است. همچنین ترکیب رنگ‌ها و عناصر بصری با وسواس زیادی انتخاب شده‌اند و گرافیک دیداری بازی شما را هیچ‌ وقت اذیت نمی‌کند. پردازش و اجرای بازی کاملا روان است و حتی در نسخه نینتندو سوییچ هم با کمترین باگ و مشکل گرافیکی همراه است.

موسیقی بازی Curse of the Dead Gods

هنگامی که سازندگان درگیر ساخت یک آی پی جدید باشند، باید تمام عوامل را خلاقانه ارائه دهند. این جریان در مورد موسیقی و صداگذاری هم صدق می‌کند. بی‌انصافی است که بخواهیم تمامی بخش‌های این بازی را با اثری فاخر مانند Hades‌ مقایسه کنیم، ولی عملکرد موسیقی و صداگذاری در بازی چیزی کمتر از موارد مشابه‌اش ندارد. اولین نکته در زمینه صداگذاری، القای حس وحشت و تیرگی بازی به وسیله موسیقی‌های دلهره‌آور است. از آن طرف با اینکه شخصیت اصلی بازی در کل سایلنت و بدون صدا است،‌ ولی صداگذاری‌های کلی بازی بدون نقص است. تمامی افکت‌های صوتی به‌جا و مناسب است و هیچ گونه صدای اضافی در بازی مشاهده نمی‌شود.

موارد جدید در بازی Curse of the Dead Gods

نقد بازی Curse of The Dead Gods

در یک نگاه کلی می‌توان نتیجه‌گیری کرد که این بازی یک کپی ماهرانه از عناوینی مانند Hades و Dead Cells است. خب شاید تا حدودی این فرضیه صحت داشته باشد، ولی استودیو Passtech games تمام تلاش خود را به کار گرفت تا کیفیت ساخت این عنوان را مستقل از بازی‌های مشابه خلق کند. سازوکارهایی نظیر فساد (Corruption) برای اولین بار بود که در یک بازی روگ‌لایک مشاهده می‌شد. این مکانیزم به نحوی عمل می‌کرد که توانایی‌ها و سطح سلاح شما را تحت تاثیر قرار می‌داد. شما باید برای Corruptionها برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. درجای دیگری از بازی پارامتر نور و روشنایی را داریم که باتوجه به محیط تیره و تار بازی به شدت تاثیرگذار است. سیستم Stamina در بازی نیز شما را یاد سری دارک سولز خواهد انداخت. این مکانیزم نیز در مبارزات شما تاثیر جدی دارد و برای استفاده از سلاح‌های خود باید به شدت حساب ‌و کتاب داشته باشید.

کلام آخر

بررسی بازی Curse of The Dead Gods برای تجربه یک عنوان روگ‌لایک به شدت توصیه می‌شود. اگر بخش داستانی و در کل شیوه داستان‌سرایی را فاکتور بگیریم، این بازی کاملا درخور تحسین است. سازندگان یک برنامه کامل برای هدف‌مندی گیم‌پلی را طراحی کرده‌اند. به نحوی که گویا فقط بازی برای گیمرهای حرفه‌ای ساخته شده است. بازی‌های خلاقانه و جدید از عناوینی هستند که این روزها به شدت در بورس قرار دارند. اگر شاهکار Hades‌ را بازی کرده‌اید و هنوز عطش تجربه یک عنوان شبیه آن را دارید، Curse of the Dead Gods بهترین پیشنهاد ما به شما است.

نظر شما درباره این بازی و سایر بازی‌های ژانر روگ‌لایک و مشابه‌اش چیست؟ آینده این بازی‌ها را در صنعت گیم چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402