مایکروسافت xCloud چیست؟ هرچه درباره پروژه ایکس کلود باید بدانید

مایکروسافت xcloud
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله به سوال «مایکروسافت xCloud چیست؟» پاسخ خواهیم داد و هر چیزی که درباره ایکس کلود باید بدانید و اطلاعات مربوط به ایکس کلاد را آورده‌ایم.

مایکروسافت همچنان به طرفداران Xbox One و کامپیوتر متعهد است و به آن‌ها کمک می‌کند تا از طریق راه‌های مختلفی بازی‌های مورد علاقه خود را بازی کنند. پروژه xCloud مایکروسافت به کاربران این اجازه را می‌دهد که از بازی‌ها نهایت لذت را ببرند؛ چه در کنسول بازی کنند یا در تلفن همراه یا در کامپیوتر شخصی. پروژه ایکس کلود راه‌های مختلفی برای بازی از طریق دیسک‌های فیزیکی، دانلود دیجیتالی، بازی‌های رایگان ایکس باکس و ایکس باکس پس والت را ارائه می‌دهد. سرویس ایکس کلاد می‌تواند تجربه گیمینگ را کاملاً برای شما به طور خوشایندی تغییر دهد. در این مقاله از پلازا به سوال «پروژه xCloud چیست» پاسخ خواهیم داد و هر چیزی که از آن می‌دانیم را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

سرویس xCloud چیست؟

ایکس کلود

در پاسخ به این که «ایکس کلاود چیست»، باید بگوییم که مایکروسافت xCloud یک سرویس استریم بازی‌های ویدیویی است که به گیمرها اجازه می‌دهد تا بازی‌های کنسول یا کامپیوتر را از طریق اتصال اینترنت با هر دستگاهی (برای مثال یک گوشی هوشمند اندروید) استریم کنند. شما در واقع بازی‌ها را از طریق ایکس کلود دانلود نمی‌کنید. ایکس کلاد بیشتر شبیه به سرویس گوگل Stadia است. در عوض این بازی‌ها از طریق سرویس‌های مایکروسافت استریم می‌شوند. این کار با استفاده از معماری Azure Cloud که در بازی‌هایی مثل Crackdown 3 و Titanfall پیاده سازی شده است، انجام می‌شود. در سراسر جهان 54 نقطه Azure وجود دارد که باعث می‌شود همه مردم دنیا، بدون توجه به مکان آن‌ها از این خدمات پایدار استفاده کنند.

مایکروسافت xCloud به عنوان جایگزینی برای بازی‌های قدیمی مبتنی بر دیسک و گیمینگ دیجیتال طراحی نشده است؛ بلکه مایکروسافت امیدوار است تا بتواند کیفیت بازی‌های کنسول را برای کسانی که فاقد سخت افزار مورد نیاز هستند یا فقط در تلفن همراه بازی می‌کنند، ارائه دهد. در واقع، گیمرها می‌توانند از بازی‌های ایکس باکس یا کامپیوتر بدون خرید تجهیزات مورد نیاز، استفاده کنند و از بازی‌ها لذت ببرند.

هنوز اطلاعاتی از محدوده کیفیت پروژه ایکس کلاد به طور دقیق در دسترس نیست. مایکروسافت اعلام کرده است که این شرکت همچنان بازی‌های کنسول را ارزشمند می‌داند؛ چون کنسول اجازه بازی در کیفیت 4K را به گیمرها می‌دهد. در حالی که مایکروسافت xCloud روی بازی‌های موبایل تمرکز می‌کند؛ جایی که رزولوشن به اندازه استریم کردن روی چیزی مثل Stadia مهم نیست.

مایکروسافت xCloud چگونه کار می کند؟

به این صورت، متوجه شدیم که ایکس کلود چیست، حال نحوه کار آن را توضیح خواهیم داد. ایکس کلاد از سخت افزار مراکز داده Azure برای ارائه تجربیات بازی از راه دور استفاده می‌کند. به این ترتیب بازی‌ها بلافاصله در دستگاه شما پخش می‌شوند. اگر فیلمی که مایکروسافت پخش کرده دقیق باشد، هر سرور تیغه‌ای داخلی، دارای چهار سیستم Xbox One S است.

همان سیستم ذخیره ابری که در حال حاضر برای ساخت Xbox Play Anywhere استفاده شده است، در پروژه مایکروسافت xCloud نیز استفاده خواهد شد. این به معنای آن است که اگر بازی خود را رها کنید، از همان جایی که رها کردید می‌توانید آن را از سر بگیرید.

پروژه ایکس کلود بر روی سرورهای مرکز داده Azure اجرا می‌شود. برای مثال در عمل، بازی Forza Horizon 4 با کیفیتی شبیه به کنسول بر روی گوشی‌های اندروید استریم شد. به نظر می‌رسد فریم ریت یکسان است و تجربه عالی در زمینه استریم کردن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برای بهینه سازی تجربه گیمینگ برای گیمرهای موبایل، مایکروسافت چندین گزینه کنترل را پیشنهاد می‌دهد. این موارد شامل استفاده از کنترل کننده Xbox One با بلوتوث است (همه کنترل کننده‌های Xbox One دارای این ویژگی جدید هستند). همچنین پشتیبانی لمسی نیز ارائه خواهد شد. به جای استفاده از یک طرح کنترل یک اندازه برای همه صفحات لمسی، بازی‌ها تنظیمات منحصر به فرد خود را دارند تا بهترین عملکرد را برای گیمرها داشته باشند.

قیمت سرویس xCloud

ایکس کلاد

پروژه مایکروسافت xCloud به عنوان بخشی از اشتراک Game Pass Ultimate در دسترس خواهد بود که هزینه آن 15 دلار در ماه است. این پروژه فقط به این صورت قابل دسترسی است و به نظر نمی‌رسد که مایکروسافت در آینده آماده باشد که این پروژه ایکس کلود را به صورت مستقل راه اندازی کند. اگر قصد داشته باشید که یک کنترل کننده بلوتوث نیز تهیه کنید، هزینه‌های اضافی را باید پرداخت کنید. گرچه کنترل کننده‌های بلوتوث جدید Xbox کاملاً خوب عمل می‌کنند که ممکن است نیاز به خرید کنترل کننده نداشته باشید.

نسخه های بتا ایکس کلود

در حالی که کل پروژه ایکس کلاد از نظر تکنیکی در مرحله بتا است، مایکروسافت پیش نمایش بتا را به عنوان بخشی از سرویس ارائه می‌دهد. اولین نسخه پروژه xCloud بتا برای اندروید در سپتامبر 2020 به صورت رسمی منتشر شد. این نسخه قبل از راه اندازی این سرویس در Game Pass Ultimate انتشار یافت. آزمایش کنندگان بتا توانستند پیشرفت بازی را در پروفایل‌های Xbox خود ذخیره کنند تا پس از پایان بتا بتوانند آن را ادامه دهند. در این دوره، بیش از 50 بازی در دسترس بودند؛ مثل بازی‌های Gears 5، بازی Madden NFL 20، بازی Devil May Cry 5 و Tekken 7. اگرچه همه بازی‌های تست شده در  نسخه بتا از طریق Game Pass در دسترس قرار نگرفتند.

مایکروسافت به دلیل تقابل با سیاست‌های اپل در مورد اپ استور، قادر به ارائه نسخه بتا برای iOS نبود. مایکروسافت با استفاده از یک مرورگر وب تلفن همراه، از دردسرهای اپ استور جلوگیری و صرف نظر کرد و نسخه بتا iOS را منتشر کرد. این شرکت در اوایل سال 2021 از طریق یک پست در وبلاگ خود اعلام کرد که پشتیبانی iOS و PC از نسخه بتا در بهار 2021 انجام می‌شود.

تا کنون تاریخ انتشار دقیق برای iOS مشخص نشده است. همچنین هنوز مطمئن نیستیم که این نسخه مانند نسخه اندروید یک پیش نمایش قبل از عرضه رسمی است یا این که قابلیت‌های این سرویس برای iOS بدون نسخه بتا به xCloud اضافه خواهند شد.

تاریخ انتشار مایکروسافت xCloud

پروژه xcloud مایکروسافت

بعد از انتشار نسخه بتا برای اندروید، مایکروسافت اعلام کرد که پروژه ایکس کلود در 15 سپتامبر 2021 (24 شهریور 1400) برای اندروید قابل دسترسی خواهد بود. آن‌ها همچنین اعلام کردند که هزینه اشتراک Xbox Game Pass Ultimate هر ماه 15 دلار خواهد بود. برای استفاده از این سرویس، کاربران باید دارای اشتراک Game Pass Ultimate و دستگاه دارای اندروید 6 به بالا باشند. به این صورت گیمرها می‌توانند به بیش از 100 بازی دسترسی پیدا کنند. بعضی از این بازی‌ها شامل Minecraft Dungeons، بازی Destiny 2، بازی Tell Me Why، بازی Gears 5، بازی Sea of Thieves و Yakuza Kiwami 2 هستند. در حال حاضر ما اطلاعی از بازی‌های اختصاصی xCloud نداریم.

مایکروسافت اعلام کرده است که همان طور که جهان اطراف ما در حال تغییر و پیشرفت است، سرگرمی بدون توجه به سخت افزار و دستگاه نیز می‌تواند در دسترس باشد. هدف بزرگ آن‌ها این است که بازی‌ها را در سناریوهای مختلف در دسترس گیمرها قرار دهند. تمام انتظاراتی که از Xbox و پروفایل گیمینگ خود دارید، می‌تواند به موبایل شما انتقال یابد؛ از جمله فهرست دوستان شما، دستاوردها، تنظیمات کنترل کننده و پیشرفت بازی‌های ذخیره شده.

در حال حاضر، لوازم جانبی گیمینگ زیادی وجود دارد که می‌توانید خریداری کنید، مخصوصا برای گیمینگ با استفاده از سرویس ایکس کلاد. این موارد شامل ماشین گیمینگ موبایل Razer Kishi یا کنترل کننده Moga XP5-X با لوازم جانبی گوشی اندروید است. مایکروسافت همچنین با ارائه استراتژی‌های 2021 برای ارائه خدمات به استرالیا، برزیل، ژاپن و مکزیک، به توسعه پشتیبانی منطقه‌ای ادامه می‌دهد.

سخن پایانی

تا جایی که اطلاع داریم، هیچ خبری هنوز درباره سرویس مستقل ایکس کلاد گفته نشده است. اما مایکروسافت به طور منظم از xCloud به عنوان یک برنامه چند ساله با آپدیت‌های آینده نام برده است. به نظر می‌رسد مرحله بعدی این پروژه، پشتیبانی از سیستم عامل iOS باشد که مایکروسافت برای بهار 2021 در نظر گرفته است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402