بهترین گرافیک برای فتوشاپ ؛ معرفی بهترین کارت گرافیک برای کارهای گرافیکی

Best GPU for Photo editing / بهترین گرافیک برای فتوشاپ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

چگونه بهترین گرافیک برای فتوشاپ را انتخاب کنیم؟ با توجه به تنوع محصولات شاید انتخاب بهترین کارت گرافیک کار آسانی نباشد. به همین دلیل در این مطلب ما به معرفی چندین نمونه از بهترین پردازنده های گرافیکی بازار پرداخته‌ایم.

تصویربرداری دیجیتال طی 20 سال گذشته راه درازی طی کرده است. از فیلم‌های نگاتیوی گرفته تا فایل‌های دیجیتال، از نوردهی دستی گرفته تا برنامه‌هایی مانند فتوشاپ که به ما اجازه می‌دهند یک تصویر را به هر شکلی که دوست داریم تغییر دهیم. علاوه بر این با بهبود فناوری‌های عکاسی و پنل‌های نمایشی، نرم افزارهای ویرایش عکس نیز به همین ترتیب به سخت افزارهای قدرتمندتر و بهتری نیاز پیدا می‌کنند.

این روزها خیلی‌ها تصاویر با کیفیت 4K را ویرایش می‌کنند. برای انجام این کار به یک کارت گرافیک فوق‌العاده قدرتمند نیاز داریم تا با همکاری با پردازنده سیستم، به ما این امکان را بدهد تا تصاویر با کیفیت بالا را بدون هیچ لگ و مشکلی ویرایش کنیم. در این مقاله از پلازا با معرفی بهترین کارت گرافیک برای فتوشاپ همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

انتخاب بهترین کارت گرافیک برای کارهای گرافیکی

اما چرا برای کارهای گرافیکی به یک کارت گرافیک قدرتمند نیاز داریم؟ این امر چندین دلیل دارد. اولین دلیل این است که تصویری با کیفیت 4K نسبت به یک تصویر با کیفیت استاندارد 1080p به مراتب اندازه بزرگتری دارد و انتقال، بارگذاری و ویرایش تصاویری با این اندازه هم نیازمند قدرت بیشتری است. دلیل بعدی این است که ویرایش تصاویر وظیفه‌ای است که کاملا بر عهده پردازنده گرافیکی سیستم است، در حالی که بیشتر کارهایی که شما با کامپیوتر انجام می‌دهید به پردازنده اصلی متکی هستند.

از طرف دیگر کارت‌های گرافیکی نیز مانند تمامی قطعات کامپیوتری، روز به روز در حال پیشرفت و بهبود هستند و سازندگان نرم افزارهای ویرایش عکس نیز به همین ترتیب نسخه‌های جدید برنامه‌های خود را با جدیدترین کارت‌های گرافیکی بهینه‌سازی می‌کنند. از همین رو حتی اگر چند سال پیش یک کارت گرافیک خریداری کرده باشید ممکن است برای انجام کارهای گرافیکی خود دوباره نیاز باشد دست به جیب شوید.

نکات مهم در خرید بهترین گرافیک برای فتوشاپ و نرم افزارهای گرافیکی

هنگام خرید کارت گرافیک نیز مانند سایر قطعات کامپیوتر باید به موارد زیادی توجه کنید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. ممکن است یک کارت گرافیک مخصوص گیمینگ انتخاب خوبی برای خرید بهترین گرافیک مناسب فتوشاپ نباشد؛ چراکه شما برای ویرایش تصاویر و کارهای گرافیکی ممکن است به قابلیت‌هایی نیاز داشته باشید که در یک کارت گرافیک گیمینگ موجود نباشند.

سازگاری با نرم افزارهای ویرایش عکس

مهمترین چیزی که هنگام خرید بهترین کارت گرافیک برای فتوشاپ باید به آن توجه کنید سازگاری کارت گرافیک با فتوشاپ یا هر نرم افزار ویرایش تصاویری که قصد استفاده از آن را دارید است. البته این موضوع اکثرا زمانی اهمیت بالایی پیدا می‌کند که به دنبال خرید بهترین کارت گرافیک باشید؛ چراکه مدل‌های میان‌رده با اکثر نرم افزارهای ادیت عکس سازگار هستند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک گیمینگ؛ هر آنچه باید ...
تیم پلازا14 آبان 1402 14:30
thumbnail
بهترین نرم افزارهای بنچمارک و تست کارت گرافیک (GPU) کدامند؟
طاهره غلامیان29 بهمن 1401 08:30

برای مثال اگر با نمایشگرهای 10 بیت یا بالاتر سر و کار دارید باید در زمان انتخاب گرافیک مناسب برای فتوشاپ وسواس بیشتری به خرج بدهید و به سراغ کارت‌های گرافیک کوادرو یا رادئون پرو انویدیا بروید. اما برای نمایشگرهای کمتر از 8 بیت، کمتر پیش می‌آید که در بحث سازگاری به مشکلی بربخورید و تنها اگر کارت گرافیک قدرت کافی نداشته باشد ممکن است لگ و سرعت پایین همراهان همیشگی شما شوند.

برقراری توازن میان پردازنده و کارت گرافیک

مورد بعدی که اهمیت زیادی دارد این است که کارت گرافیکی خریداری کنید که پردازنده سیستم بتواند پا به پای آن جلو بیاید. در غیر این صورت سیستم شما دچار تنگنا (Bottleneck) خواهد شد. یعنی کارت گرافیک نو و گران قیمتی که خریداری کرده‌اید تنها می‌تواند از 50 یا 60 درصد قدرت خود استفاده کند؛ چرا که پردازنده سیستم قادر به مدیریت تمام ظرفیت آن نیست.

این موردی است که به خصوص زمانی که می‌خواهید برای یک کامپیوتر قدیمی کارت گرافیک خریداری کنید باید به آن توجه داشته باشید. برای آن که مطمئن شوید آیا پردازنده شما قدرت کافی برای کارت گرافیکی که انتخاب کرده‌اید را دارد پیش از خرید می‌توانید به این سایت مراجعه و مدل پردازنده و کارت گرافیک خود را وارد کنید. این سایت به شما می‌گوید آیا پردازنده و کارت گرافیک مورد نظر شما با هم سازگار هستند یا خیر.

معرفی بهترین گرافیک برای فتوشاپ و کارهای گرافیکی

حالا نوبت به معرفی بهترین کارت‌های گرافیکی موجود در بازار می‌رسد. در ادامه چندین نمونه از بهترین پردازنده‌های گرافیکی را بسته به قدرت و قیمت معرفی خواهیم کرد که با خرید هرکدام از آن‌ها می‌توانید یک سیستم حرفه‌ای برای انجام کارهای گرافیکی در اختیار داشته باشید.

کارت گرافیک Quadro RTX 5000

Best GPU for Photo editing / بهترین گرافیک مناسب فتوشاپ

سرعت: 1620 مگاهرتز | تعداد هسته‌ها: 3072 | حافظه: 16 گیگابایت GDDR6 | پهنای باند: 448 گیگابایت بر ثانیه | باس رابط: 256 بیت | خروجی‌ها: 1 درگاه USB-C و 4 درگاه DisplayPort | قیمت: از 61 تا 62 میلیون تومان

پردازنده گرافیکی Quadro RTX 5000 با بهره‌مندی از معماری تورینگ خود دارای 3072 هسته با سرعت 1620 مگاهرتز است که در مواقع نیاز می‌تواند تا سرعت 1815 مگاهرتز نیز بالا برود. این کارت بهترین گرافیک مناسب فتوشاپ را در بازار دارد و همچنین دارای رم GDDR6 شانزده گیگابایتی با پهنای باند 448 گیگابایت در ثانیه است. این کارت گرافیک تنها برای افرادی که به صورت حرفه‌ای به ویرایش تصاویر یا ویدیو می‌پردازند طراحی شده و برخلاف RTX 3080 یک کارت گرافیک گیمینگ به حساب نمی‌آید.

Quadro RTX 5000 همچنین دارای 4 درگاه برای اتصال نمایشگر و یک درگاه USB-C است و می‌تواند به طور همزمان از چندین مانیتور پشتیبانی کند. با تمام این مزیت‌ها، این کارت گرافیک مناسب همه نیست؛ به خصوص به دلیل قیمت فضایی آن، بیشتر مناسب افرادی است که به صورت حرفه‌ای به کارهای گرافیکی مشغول هستند و نیاز به یک پردازنده قدرتمندتر دارند.

کارت گرافیک GIGABYTE GeForce RTX 3070

Best GPU for Photo editing / بهترین کارت گرافیک برای فتوشاپ

سرعت: 1500 مگاهرتز | تعداد هسته‌ها: 5888 | حافظه: 8 گیگابایت GDDR6 | پهنای باند: 448 گیگابایت بر ثانیه | باس رابط: 256 بیت | خروجی‌ها: 1 درگاه HDMI و 3 درگاه DisplayPort | قیمت: از 44 تا 60 میلیون تومان

کارت گرافیک RTX 3070 گیگابایت پس از مدل بالا بهترین کارت گرافیک برای فتوشاپ به حساب می‌آید که از نسل دوم هسته‌های RT به همراه نسل سوم هسته‌های تنسور استفاده می‌کند و به همین دلیل قابلیت‌های ری ترسینگ و DLSS آن به اندازه قابل توجهی بهبود پیدا کرده است.

از لحاظ حافظه و پهنای باند این کارت گرافیک مانند Quadro RTX 5000 است و به لحاظ عملکرد نیز در حد همان کارت بوده و بعید است هنگام استفاده آن در چندین مانیتور و ویرایش تصاویر با رزولوشن بالا به مشکلی بربخورید. علاوه بر این، GeForce RTX 3070 یک کارت گرافیک گیمینگ است که با استفاده از آن می‌توانید بازی‌ها را با رزولوشن بالا و بدون افت فریم اجرا کنید. این کارت بهترین انتخاب برای کسانی است که علاوه بر کارهای گرافیکی به گیمینگ هم علاقه دارند و از نظر عملکرد نیز قابل مقایسه با نسل قبلی کارت‌های گرافیک RTX نیست.

کارت گرافیک Asus TUF RTX 3060 Ti

Best GPU for Photo editing / بهترین کارت گرافیک مناسب فتوشاپ

سرعت: 1410 مگاهرتز | تعداد هسته‌ها: 4864 | حافظه: 8 گیگابایت GDDR6 | پهنای باند: 448 گیگابایت بر ثانیه | باس رابط: 256 بیت | خروجی‌ها: 1 درگاه HDMI و 3 درگاه DisplayPort | قیمت: از 47 تا 53 میلیون تومان

کارت گرافیک Asus TUF RTX 3060 Ti دارای 4864 هسته CUDA با سرعت کلاک 1410 مگاهرتز است و دارای حافظه 8 گیگابایتی با پهنای باند 448 گیگابایت بر ثانیه است که برای اکثر طراحان گرافیک کافی است. شما با این کارت می‌توانید با رزولوشن‌های 1440p و 4K کار کنید و از آنجایی که این کارت علاوه بر اینکه بهترین گرافیک برای فتوشاپ را در اختیار شما قرار می‌دهد، برای گیمینگ نیز مناسب است و می‌توانید علاوه بر کار از بازی‌های روز دنیا نیز لذت ببرید. توان طراحی گرمایی این کارت 200 وات است و یک پاور 600 واتی برای آن کافی است. این کارت برای نصب نیاز به 2 اسلات دارد و از رابط PCI Express 4.0 برای اتصال به مادربورد استفاده می‌کند.

کارت گرافیک Quadro RTX 4000

Best GPU for Photo editing / بهترین کارت گرافیک برای طراحی گرافیکی

سرعت: 1005 مگاهرتز | تعداد هسته‌ها: 2304 | حافظه: 8 گیگابایت GDDR6 | پهنای باند: 416 گیگابایت بر ثانیه | باس رابط: 256 بیت | خروجی‌ها: 1 درگاه HDMI و 3 درگاه DisplayPort | قیمت: از 32 تا 33 میلیون تومان

این کارت گرافیک نیز مانند مدل بالاتر خود بر اساس معماری تورینگ ساخته شده و جز بهترین کارت گرافیک مناسب فتوشاپ در بازار است. با این تفاوت که تعداد هسته‌ها و حافظه آن کمتر است و برای نصب نیز به یک اسلات نیاز دارد. علاوه بر این توان طراحی گرمایی آن هم 160 وات است، در حالی که این رقم برای مدل قبلی 230 وات است. این کارت گرافیک برای کسانی که به دنبال خرید بهترین کارت گرافیک برای طراحی گرافیکی هستند، اما بودجه کافی برای خرید مدل 5000 را ندارند بهترین انتخاب است.

مهمترین نکته این است که این کارت با وجود قیمت کمتر نسبت به مدل بالاتر خود به راحتی می‌تواند ویدیوها و تصاویر با رزولوشن بالا را ویرایش کند و بسیار بعید است که در انجام وظایف سنگین به مشکل خاصی بربخورد.

کارت گرافیک MSI Gaming GeForce GTX 1660 Ti

Best GPU for Photo editing / کارت گرافیک برای کارهای گرافیکی

سرعت: 1500 مگاهرتز | تعداد هسته‌ها: 1536 | حافظه: 6 گیگابایت GDDR6 | پهنای باند: 288 گیگابایت بر ثانیه | باس رابط: 192 بیت | خروجی‌ها: 1 درگاه DVI و 1 درگاه DisplayPort و یک درگاه HDMI | قیمت: از 24 تا 25 میلیون تومان

GTX 1660 Ti با توجه به قیمتی که دارد بهترین انتخاب برای افرادی است که به تازگی می‌خواهند کار ویرایش عکس و ویدیو را شروع کنند. این کارت گرافیک هیچ هسته RT ندارد و به همین دلیل از ویژگی‌هایی نظیر ری ترسینگ که در کارت گرافیک‌های RTX وجود دارد پشتیبانی نمی‌کند. در عوض شما 1536 هسته CUDA با سرعت 1500 مگاهرتز در کنار 6 گیگابایت رم GDDR6 در اختیار دارید.

این کارت با هدف جلب توجه کاربران با بودجه محدود وارد بازار شده و با وجود اینکه شاید نتوان آن را بهترین گرافیک برای فتوشاپ به حساب آورد، اما گزینه مناسبی در این بازه قیمتی است و عملکرد بسیار خوبی هم در رزولوشن 1080p دارد. اگر نیازی به ویژگی‌های پیشرفته‌ای که در کارت‌های RTX ارائه می‌شوند ندارید، این کارت انتخاب بسیار خوبی برایتان خواهد بود و می‌تواند از پس پردازش بسیاری از وظایف بربیاید.

کارت گرافیک ZOTAC Gaming GeForce GTX 1660 Super Amp

Best GPU for Photo editing / انتخاب گرافیک مناسب برای فتوشاپ

سرعت: 1845 مگاهرتز | تعداد هسته‌ها: 1408 | حافظه: 6 گیگابایت GDDR6 | پهنای باند: 256 گیگابایت بر ثانیه | باس رابط: 192 بیت | خروجی‌ها: 1 درگاه HDMI و 3 عدد DisplayPort | قیمت: 26 میلیون تومان

برای افرادی که بودجه محدودی دارند، اما به دنبال کارت گرافیک انویدیا هستند Zotac GTX 1660 می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این کارت به راحتی می‌تواند در رزولوشن 1080p نرم افزارهای گرافیکی و بازی‌ها را پردازش کند. علاوه بر این می‌توانید نیم نگاهی هم به رزولوشن 1440p داشته باشید. این کارت در حقیقت نسخه ارتقا یافته مدل 1660 است که با هدف رقابت با GTX 1660ti عرضه شده و در عمل نیز می‌تواند رقیب سرسختی برای کارت‌های 1660 موجود در بازار باشد.

کارت گرافیک XFX Radeon RX 580

Best GPU for Photo editing / بهترین گرافیک برای فتوشاپ

سرعت: 1386 مگاهرتز | تعداد هسته‌ها: 2304 | حافظه: 8 گیگابایت GDDR5 | پهنای باند: 256 گیگابایت بر ثانیه | باس رابط: 256 بیت | خروجی‌ها: 1 درگاه HDMI و 1 درگاه DVI-I و 3 عدد DisplayPort | قیمت: از 17 تا 23 میلیون تومان

اگر کارت‌های بالا از بودجه شما فراتر هستند، گزینه اقتصادی که می‌توانید در نظر داشته باشید XFX Radeon RX 580 است. این کارت دارای یک سینی آلومینیومی است که علاوه بر محافظت از کارت با جذب گرمای پردازنده مانع از افزایش بیش از حد دمای آن می‌شود. این کارت قادر است از تمامی نرم افزارهای گرافیکی و همچنین بازی‌ها با رزولوشن 2560 در 1440 پشتیبانی کند و می‌تواند به عنوان یک میان‌رده انتخاب مناسبی برای شما باشد.

در این مطلب با بهترین گرافیک برای فتوشاپ و سایر نرم افزارهای گرافیکی آشنا شدیم. کارت‌های گرافیکی طی چند سال گذشته مدام در حال پیشرفت و بهبود بوده‌اند و به همین دلیل کسانی که چندین سال از بازار این محصولات دور بودند ممکن است در نگاه اول تنوع محصولات مختلف در این قسمت برایشان گیج‌کننده باشد. از نظر شما کدام یک از گزینه‌های بالا می‌تواند برای کارهای گرافیکی انتخاب مناسبی باشد؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402