نقد و بررسی بازی Outriders ؛ تریلر گیم پلی، سیستم مورد نیاز و نظرات منقدین

بازی اوت رایدرز
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در هیاهوی رقابت بین بازی‌های جنگی، بازی Outriders نیز یک هیجان واقعی را در دنیای گیم به نمایش می‌گذارد. با معرفی و بررسی بازی اوت رایدرز با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید :

بازی اوت رایدرز یک بازی نقش آفرینی و شوتر بوده که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص خواهد داد. این بازی مهیج توسط شرکت People Can Fly ساخته شده و به وسیله کمپانی Square Enix منتشر شده است. بازی کامپیوتر Outriders در تاریخ 1 آوریل سال 2021 (پنج شنبه 12 فروردین ماه سال 1400) به انتشار رسید. در ادامه در رابطه با تاریخ انتشار بازی Outrider بیشتر توضیح خواهیم داد. بازی اوت‌رایدرز پلتفرم‌های مختلفی به بازار خواهد آمد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. در ادامه این مطلب از پلازا با معرفی بازی Outriders ما را همراهی کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

تریلر بازی Outriders

در این قسمت شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با طراحی گرافیکی و چگونگی فضای آن، نگاهی به تریلر بازی Outriders داشته باشید.

داستان بازی Outriders

داستان بازی Outriders قصد دارد برخی رویدادهای تخیلی را با بالاترین کیفیت تقدیم دنیای گیم کند. داستان این بازی مهیج به این صورت بوده که برخی عوامل و اتفاقات، پیرامون مردم لهستان رخ می‌دهند. این اتفاقات باعث آن شده که نیروهای قدرتمند این کشور به فکر تغییری در محل سکونت و نوع سکونتشان بیافتند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا سیاره‌ای بجز زمین را هدف قرار داده و آنجا را برای ادامه حیاتشان فراهم کنند.

سیاره‌ای که در ادامه بررسی بازی Outriders به آن اشاره خواهیم کرد، انوخ (Enoch) نام دارد. در این سیاره تعداد کثیری از جانداران انسان مانند زیست می‌کنند. مردم ساکنان زمین این ماجرا را فهمیده و از حضور اشخاص بیگانه در این سیاره با خبر هستند. آن‌ها برنامه‌ها و نقشه‌های متعددی برای تصرف Enoch می‌چینند. سپس پس از چندین روز نوبت اجرایی کردن برنامه و نقشه‌ها می‌رسد.

داستان بازی اوت رایدرز

نیروهای نظامی و جنگنده به سمت Enoch راه خود را آغاز کرده و یک ماجراجویی و جنگ عظیمی را به جان خود می‌خرند. نیروهایی که از طرف سیاره زمین به Enoch رفته‌اند جانداران بیگانه‌ای برای ساکنان انوخ به شمار می‌آیند. آن‌ها نیز برای دفاع از سرزمین و سیاره‌شان وارد عمل می‌شوند. از آنجایی که نیروهای زمینی که به آنجا هجوم آورده بودند با سلاح‌های پیشرفته‌ای وارد جنگ شده بودند، اما اتفاقات ناگواری سرنوشتشان را تهدید می‌کرد.

نیروهای اعزام شده به انوخ در حال جست و جو برای موقعیت مناسبی بودند تا شرایط زیستن در آنجا را بررسی کنند. در همین حین طوفان عظیمی به نام The Anomaly در آنجا شروع به وزیدن کرد. نیروهای زمینی در مقابل این طوفان عظیم تاب نیاورده و عقب نشینی کردند. این طوفان بر روی ساکنان Enoch نیز تاثیر منفی گذاشته و باعث آزرده شدن آن‌ها شده بود. پس از تمامی این اتفاقاتی که صورت گرفت، هنوز امیدی برای بقای بشریت در این سرزمین وجود دارد. در ادامه مطلب شما می‌توانید برخی از تصاویر رسمی بازی Outriders را مشاهده کنید.

گیم پلی بازی Outriders

یکی از ویژگی‌های مثبت و منحصر به فرد بازی، گیم پلی بازی اوت رایدرز است. بازی Outriders یک بازی شوتری بوده که زاویه دیدش سوم شخص است. این بازی برخی از عناصر و المان‌های بازی‌های نقش آفرینی را نیز در خود جای داده است. این بدین معنا است که پس از دانلود بازی Outriders برای PC، شما می‌توانید هم یک بازی جنگی مهیج را تجربه کرده و هم از نقش آفرینی بودنش لذت کافی را ببرید. یکی از قابلیت‌ها یا بهتر است بگوییم ویژگی‌های بازی Outriders بسیار شبیه بازی Valorant بوده که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

پس از دانلود بازی Outriders، بازیکنان قادر خواهند بود تا شخصیت‌های مورد علاقه‌شان را شخصی‌سازی کرده و سپس با آن‌ها به بازی بپردازند. شباهت این بازی با بازی Valorant در کارکترهایشان است. در بازی Valorant تعدادی کارکتر وجود داشته که هر کدام از آن‌ها توانایی و اسکیل‌های خاص خودشان را در نبردها پیاده می‌کنند. بازیکنان با توجه به انتخاب هریک از این کارکترها، می‌توانند با آن‌ها به بازی بپردازند. در بازی اوت رایدرز بازیکنان در ابتدای کار شروع به شخصی‌سازی کارکتر مورد نظرشان کرده و پس از آن به جنگ و شروع بازی خواهند پرداخت. شخصیت‌های بازی Outriders نیز همانند بازی Valorant توانایی‌های منحصر به فرد خودشان را در بازی ارائه خواهند کرد. این مورد به مراتب به جذابیت و محبوبیت بازی افزوده و طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده است.

تاریخ عرضه بازی Outriders

ویدیوی گیم پلی بازی Outriders را که مشاهده کنید خواهید دید که این بازی شخصیت‌هایی در 4 دسته ارائه کرده است. هریک از این شخصیت‌ها می‌توانند قدرت‌های حیرت‌انگیزی را در نبردهایشان پیاده کنند. دیدن چنین حرکاتی نظر بازیکنان را قطعا جلب خودش خواهد کرد. شخصیت‌های بازی Outriders بدین ترتیب دسته‌بندی شده‌اند: Trickster دسته اول بوده که توانایی‌اش دست‌کاری زمان است. با تغیرات در سرعت گذر زمان بازیکنان این فرصت را دارند تا دشمنانشان را با راحتی بیشتری از پای دربیاورند.

دسته بعد Pyromancer است. این کارکتر قادر است تا در شلیک آتش به سوی دشمنان دستکاری‌هایی انجام داده و قدرت آسیب‌رسانی حملاتش را افزایش دهد. دسته سوم از شخصیت‌های بازی اوت رایدرز Devastator است. این کارکتر توانایی منحصر به فردی دارد که حملاتی که از طریق دشمن صورت می‌گیرند را می‌تواند دفع کرده و آن‌ها را به صورت لرزه به سوی دشمن بفرستد.

دسته چهارم و آخرین دسته از شخصیت‌های بازی Outriders تعلق می‌گیرد به شخصیتی به نام Technomancer. تمامی این شخصیت‌ها و توانایی‌هایی که در بالا ذکر شد، فرصت محدود و نسبتا کمی برای اجرایی کردنشان دارند. برای مثال، هنگامی که بازیکنان در طول جنگ به سطحی رسیدند که می‌توانستند از توانایی استفاده کنند، پس از فعال کردن قدرتشان فرصت زیادی برای اجرای آن نخواهند داشت. پس بازیکنان باید در هنگام اجرایی کردن قدرتشان، به زمان باقی مانده نیز توجه داشته باشند.

طراحان بازی اوت رایدرز همانند سایر بازی‌های این سبکی، حرکات مکملی نیز برای مبارزه در بازی طراحی کرده و در آن قرار داده‌اند. با استفاده از این حرکات بازیکنان می‌توانند آسیب بیشتری را به دشمنان وارد کرده و سریع‌تر آن‌ها را از میدان نبرد خارج کنند. نکته قابل ذکر دیگری که در رابطه با این بازی وجود دارد این است که همانطور که در قسمت تریلر بازی اوت رایدرز مشاهده کردید، این بازی دارای یک جدول درخت مانند است. در این جدول بازیکنان می‌توانند توانایی‌های کارکتر خود را مشاهده کرده و آن‌ها را ارتقا دهند.

گیم پلی بازی اوت رایدرز

با ارتقا دادن این توانایی‌ها تغییر خاصی در شیوه اجرایی آن‌ها صورت نمی‌گیرد. تنها مورد با اهمیتی که پس از ارتقا برای بازیکنان قابل درک خواهد بود، شدت ضربه‌ای بوده که به مقدار چشم‌گیری افزایش یافته است. می‌توان گفت که ارتقای توانایی‌ها یک امر ضروری برای با موفقیت سپری کردن مراحل بازی است. بازیکنان از سلاح‌های مختلفی برای رویارویی با دشمنان می‌توانند استفاده کنند. تفنگ‌های ساچمه‌ای، شات گان و اسالت رایفل‌ها (Assault Rifles) جزو این دسته هستند. میزان قدرت تخریب‌پذیری هریک از این سلاح‌ها نیز متفاوت است.

بازیکنان سلاح‌های خود را نیز می‌توانند شخصی‌سازی کنند. در منوی بازی قسمتی به نام Weapon Mods قرار داده شده است. در این قسمت بازیکنان قادر خواهند بود رنگ و برخی از جزئیات تفنگ را تغییر دهند. پس از خرید بازی Outriders مشاهده خواهید کرد که یک سیستم جالب برای ریکاوری سلامت کارکتر در بازی قرار داده شده است. بازیکنان در جنگ‌های خود می‌توانند از تکنیک کاور استفاده کنند. این تکنیک از آسیب رسیدن بیش از حد به کارکتر جلوگیری خواهد کرد.

بازیکنان پس از دانلود بازی Outriders برای کامپیوتر، موقعی که وارد یک جنگ شدند و در آن جنگ مورد اصابت گلوله و ضربه دشمنان واقع شدند هیچ راهی برای بازگردانی و ریکاوری جانشان وجود ندارد بجز یک راه. تنها راهی که در بازی اوت رایدرز بازیکنان می‌توانند جان کارکترشان را ریکاوری کنند ضربه زدن و یا کشتن دشمن است. با کشتن یا ایجاد هر ضربه به دشمنان، مقدار چشم‌گیری به جان و سلامت کارکتر برخواهد گشت.

در قسمت راهنمای بازی Outriders ذکر شده که بازیکنان با دو نوع از دشمن به مبارزه و جنگیدن خواهند پرداخت. یک گروه که انسان هستند و یک گروه که جانوران عجیب‌الخلقه‌ هستنند. این جانداران عجیب، شباهت زیادی با هیولا دارند و برای از پای درآوردنشان ضربه و آسیب زیادی لازم است. بازیکنان هرچه در فرایند پیشروی مراحل بازی موفق‌تر عمل کنند، بازی به صورت خودکار برای آن‌ها سخت‌تر و دشوارتر خواهد شد.

داستان بازی اوت رایدرز

برای مثال هرگاه بازیکنان به مرحله و سطح بالاتری دست یابند، سطح بازی به صورت خودکار مبارزه‌ها و دشمنانی با استقامت بالاتری را در مقابل آن‌ها قرار می‌دهد. این کار باعث می‌شود که بازی از روند یکنواختی و خسته کننده خارج شده و برای بازیکنان لذت و هیجان بیشتری داشته باشد. هرچه سطح بازیکنان بالاتر برود میزان سختی نیز افزایش می‌یابد. این افزایش سختی و دشوارتر شدن مراحل بازی اوت رایدرز، باعث می‌شود بازیکنان غنائم و پاداش‌های بیشتری نیز دریافت کنند.

این پاداش‌ها به قدری زیاد خواهند شد که دیگر بازیکنان به سمت غنائم جزئی و کوچکی که از سایر بازیکنان بر روی زمین افتاده است نخواهند رفت. همانطور که در بالا به آن اشاره شد، بازی Outriders برخی از عناصر تشکیل دهنده یک بازی نقش آفرینی را نیز در خود جای داده است. همانطور که بازیکنان درحال انجام مراحل اصلی هستند، آن‌ها می‌توانند مناطق مرکزی را کشف کنند.

با پیدا کردن این مناطق آن‌ها می‌توانند با شخصیت‌های غیرقابل بازی که در طول مسیر با آن‌ها رو به رو می‌شوند صحبت کرده و مراحل جانبی یا Side Missionها را نیز به اتمام برسانند. اشخاصی که در طول مسیر با آن‌ها برخورد خواهید کرد، مراحل جانبی متعدد و مختلفی را به شما پیشنهاد خواهند داد. تکمیل کردن مراحل جانبی نیز به سطح و توانایی کارکتر افزوده و به پیشرفت او کمک چشم‌گیری خواهد کرد. در مسیری که بازیکن در حال طی کردن است، میانبرهایی قرار داده شده که پس از ورود به آن‌ها یک راهنما در مقابل شما ظاهر خواهد شد.

این راهنماها به بازیکنان کمک می‌کنند تا در برخی قسمت‌ها راحت‌تر تصمیم بگیرند. هرچند آن‌ها تاثیری بر روی روند داستانی بازی نداشته و صرفا برای آسان‌تر کردن کار بازیکنان در بازی قرار داده شده‌اند. بازیکنانی که به این سبک از بازی علاقه دارند می‌توانند مراحل بازی Outriders را به صورت تک نفره تکمیل کنند. همچنین کسانی که به بازی چند نفره علاقه دارند می‌توانند به همراه دو بازیکن دیگر بازی اوت رایدرز را تکمیل کرده و به پایان برسانند.

گیم پلی بازی Outriders

تاریخ عرضه بازی Outriders

در این قسمت سعی داریم تا اطلاعات کاربردی که درباره تاریخ انتشار بازی Outriders بوده را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. این بازی در تاریخ 1 آوریل سال جاری مصادف با روز پنج شنبه 12 فروردین ماه سال 1400 برای پلتفرم‌های گوگل استیدیا، پلی استیشن 4 و 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس ایکس و اس و ویندوز منتشر شد.

گفتنی است که تاریخ انتشار بازی Outriders چندین بار با تاخیر مواجه شد. همین اتفاقات باعث آزرده شدن طرفداران و بازی‌بازان شد و در ادامه ناراحتی‌هایشان، انتقادات زیادی را به شرکت سازنده این بازی وارد کردند. آخرین تاریخ اعلام شده به اکتبر سال 2020 برمی‌گشت، زمانی که به خاطر شیوع ویروس کرونا، سازندگان باز هم انتشار این بازی را به تعویق انداختند. اما در نهایت در تاریخ اعلام شده کاربران توانستند به خرید بازی Outriders PS4 و نسخه‌های مربوط به سایر پلتفرم‌ها بپردازند.

سیستم مورد نیاز بازی Outriders

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: ویندوز 10 نسخه 64 بیت
  • پردازنده: Intel I5 – 3470 یا AMD FX – 8350
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce GTX 750 ti یا AMD Radeon R9 270 x
  • نسخه دایرکت ایکس: 11
  • فضای مورد نیاز برای نصب: 70 گیگابایت

سیستم پیشنهادی

  • سیستم عامل: ویندوز 10 نسخه 64 بیت
  • پردازنده: Intel i 7 – 7700 یا AMD Ryzen 5 1600
  • حافظه رم: 16 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: Nvidia Geforce GTX 1060 6 GB یا AMD Radeon RX 480 8 GB
  • نسخه دایرکت ایکس: 12
  • فضای مورد نیاز برای نصب: 70 گیگابایت

نمرات منقدین پس از نقد و بررسی بازی Outriders

دانلود بازی Outriders برای PC

با گذشت یک ماه از تاریخ عرضه بازی Outriders این بازی با مشکلات مختلف و زیادی روبه رو بوده است. اشکال در برقراری ارتباط با سرورها، حذف شدن بی‌دلیل دارایی‌های کاربران در بازی و موارد دیگر. به نظر می‌رسد این بازی با هر قدمی که رو به جلو برمی‌دارد دو قدم به عقب می‌رود. سازندگان بازی نیز با عرضه پچ‌های مختلف سعی کرده‌اند بیشتر این مشکلات را حل کنند. از جمله بروزرسانی که روز گذشته از سوی آن‌ها و با قول برطرف کردن بیش از 100 ایراد و مشکل بازی ارائه شد.

با این وجود همین مشکلات سبب شده این بازی نمرات بالایی را به خصوص از سوی کاربران دریافت نکند. تا این لحظه کاربران پلی‌استیشن 4 در Metacritic به این بازی نمره 4.9 از 10 را داده و اکثر آن‌ها از ایرادات و باگ‌های بازی شکایت دارند. منتقدین اما استقبال نسبتا بهتری از این بازی داشتند و با وجود اینکه بیشتر و به خصوص منتقد گاردین، تام بردول، به داستان بازی اوت رایدرز و دیالوگ‌های کلیشه‌ای آن انتقاد داشتند اما موردی که تمجید آن‌ها را به همراه داشت گیم پلی Outriders بود که توانست با وجود باگ‌های مختلف نظر مثبت منقدین را به خود جلب کند. در حال حاضر نسخه ویندوز این بازی توانسته از مجموع 26 نقد در Metacritic امتیاز 74 را کسب کند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بررسی بازی Geometry Dash ؛ تریلر، گیم پلی و نکات بازی
محسن نورانی نژاد14 آبان 1402 10:30
thumbnail
معرفی بازی Hood: Outlaws & Legends ؛ تریلر، گیم پلی و تاریخ ...
الیناز صابری09 اردیبهشت 1400 20:00
thumbnail
لوازم گیمینگ گیمرهای حرفه ای ؛ از صندلی تا کیبورد گیمینگ
محمد امین سرافراز07 اردیبهشت 1400 15:00
thumbnail
بهترین لوازم جانبی PS5 ؛ از دسته DualSense تا هدست بی سیم
تیم پلازا06 اردیبهشت 1400 20:00

سخن پایانی

بازی اوت رایدرز با وجود باگ‌های فراوان بازی کاملی بوده که بازیکنان در حین بازی کردنش می‌توانند دو سبک از بازی را یکجا تجربه کنند. این بازی به گونه‌ای ساخته شده که علاقه‌مندان قادر خواهند بود هم یک بازی جنگی را تجربه کرده و در کنار آن، یک نقش‌آفرینی لذت بخش را تجربه کنند. چنین سبک از بازی، بازیکنان را به چالش کشیده که این امر باعث جذابیت بی‌نظیری در طول انجام مراحل و نبردهای آن می‌شود.

پس اگر شما عزیزان نیز به این سبک از بازی علاقه دارید می‌توانید برای دانلود یا خرید بازی اوت رایدرز اقدام کرده و از آن لذت ببرید. آیا شما به بازی‌های نقش‌آفرینی که در قالب شوتر ساخته شده‌اند علاقه‌مند هستید؟ بازی اوت رایدرز را تجربه کرده‌اید؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با تیم پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402