بهترین بازی های PS1 که بازسازی شده اند | بازسازی خاطرات بازی های پلی استیشن 1

بازی های ps1
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

نسل طلایی بازی های پلی استیشن 1 هیچ گاه فراموش نخواهد شد. نسلی که خاطرات زیادی را به همراه دارد و مرور کردن آنها همیشه شیرین است. امروز قصد داریم تا بهترین بازی های PS1 که بازسازی شده‌اند را با هم مرور کنیم.

نسل پنجم بازی‌های ویدئویی و پلی استیشن 1 گنجینه‌ای از بازی‌های کلاسیک بود. قطعا اگر یک بار هم عناوین شاهکار آن دوران را تجربه کرده باشید، شیرینی خاطرات آن را در ذهن خواهید داشت. مرور خاطرات خوب گذشته و برگشتن به آن دوران، آرزوی بسیاری از افراد است. این روزها سونی دستاورد خوبی از این خاطرات را رقم زده و با بازسازی عناوین موفق خود توانسته تا هوادارانش را به وجد آورد. شاید بتوان یکی از دلایل محبوبیت پلی استیشن در سرتاسر جهان را همین بازی‌های فوق‌العاده عنوان کرد. عناوینی که سازندگان با ساخت مجدد آنها موفقیت قابل‌ توجهی کسب کرده‌اند.

این موفقیت‌ها تا جایی پیش رفته است که هنوز بعد از گذشت 25 سال نام بهترین بازی های پلی استیشن 1 به گوش می‌خورد، ولی اینبار میزبانی از این عناوین به عهده کنسول‌های نسل جدید است. شما می‌توانید آثار به‌یادماندنی اولین کنسول سونی را با کیفیت عالی و خوش‌ساخت‌تر تجربه کنید. این بازسازی‌ها به خوبی انجام شده و بدون اخلال در ساختار اصلی بازی،‌ جذابیت و لذت بازی را چند برابر کرده است. هر ساله شاهد اخبار مختلفی از عرضه بازی‌های نسل پنجمی برای کنسول‌های قدرتمند بازار هستیم که سهم سونی از این بین از بقیه رقبا بیشتر است. اگر همچنان مشتاق آشنایی با برترین بازی های PS1 تحت بازسازی هستید،‌ مقاله امروز پلازا را از دست ندهید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بهترین بازی های PS1 که بازسازی شده اند

1. بازی Final Fantasy VII

بازی های پلی استیشن 1

همچنین بخوانید :

بازسازی شاهکاری به نام Final Fantasy VII کاری بود که اسکوئر انیکس، سازنده و ناشر بازی به خوبی از عهده آن برآمد. اینبار هم شهر میدگار به زیبایی هر چه تمام‌تر به نمایش درآمده و عناصر بصری بدون نقص طراحی شده است. همانند نسخه اصلی، در بازی Final Fantasy 7 Remake شاهد شخصیت‌پردازی عالی هستیم و همزادپنداری با کاراکترها مثل گذشته وجود دارد. کاراکترها به خوبی به کار گرفته شده‌اند و سوییچ کردن میان آنها، مهارت‌های شما در بازی را بیشتر به چالش می‌کشد. سیستم پلتفرمینگ کامل و شیوه متنوع مبارزات هم درخور توجه است. گویا سازندگان در پی ساخت یک آی پی جدید هستند. اگر برای اولین بار با مجموعه Final Fantasy مواجه باشید و نسخه بازسازی شده فاینال فانتزی 7 را تجربه کنید، طوری به نظر می‌رسد که این عنوان مستقل از بازی های PS1 ساخته و پرداخته شده است.

2. بازی Crash Bandicoot

مجموعه بازی پلی استیشن 1

روزگاری بود که مجموعه بازی Crash Bandicoot به عنوان نماد کنسول پلی استیشن شناخته می‌شد و به جرات یکی از بهترین فرانچایزهای حاضر در نسل پنجم بود. اکنون اکتیویژن به همراهی وایکریس ویژن توانست تا یک بازسازی بدون نقص و با همان هسته اصلی بازی ارائه دهد. بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy نه تنها یک بازی بلکه نسخه اول به علاوه Cortex Strikes Back و Warped را ارائه می‌دهد. این سه گانه آنقدر خوش‌ساخت و باکیفیت بود که سازندگان، طراحی مراحل و مکانیک‌ بازی را مطابق همان‌ بازی بیست سال قبل پیاده کردند. وجه تفاوت اصلی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy با نسخه‌های قدیمی در بازسازی گرافیک و موسیقی بازی است. البته در این میان اضافه شدن شخصیت «کوکو» به کاراکترهای قابل‌ کنترل را داریم که تغییر خاصی در بازی ایجاد نمی‌کند. در مجموع نام کراش باندیکوت مانند گذشته می‌درخشد و یکی از پرچمداران بازی های پلی استیشن 1 در نسل جدید است.

3. بازی Metal Gear Solid

تمام بازی های پلی استیشن 1

به هیچ وجه نمی‌توان نقش سری بازی‌های متال گیر را در ژانر مخفی‌کاری نادیده گرفت. اتفاقی که جهشی فوق‌العاده برای سونی و سازندگان بازی به‌ویژه هیدئو کوجیما رقم زد. شوق و انتظار طرفداران از کونامی برای بازسازی این مجموعه، معیار خوبی برای اندازه‌گیری میزان موفقیت Metal Gear است. البته این مورد یکبار در تاریخ متال گیر رخ داده است. سال 1998 بود که بازی Metal Gear Solid در ابتدا برای PS1 منتشر شد. 4 سال بعد این بازی با عملکردی بهتر با نام Metal Gear Solid: Twin Snakes برای کنسول نسل ششمی نینتندو یعنی GameCube و در سال 2004 عرضه شد. متأسفانه این بازی یکی از مواردی بود که فراموش شد و نتوانست از پتانسیل خود به خوبی استفاده کند. نینتندو و کونامی هرگز برای توسعه بیشتر Metal Gear Solid: Twin Snakes برای کنسول‌های بعد تلاشی نکردند و این بازی یکی از ده‌ها نمونه دیگر GameCube است که علیرغم دستاوردهای بلندپروازانه، برای همیشه از دست رفت.

4. بازی Resident Evil 3: Nemesis

بهترین بازی های پلی استیشن 1

همچنین بخوانید :

بازی Resident Evil 3: Nemesis یکی از الماس‌های درخشان نسل پنجم و از بهترین بازی های PS1 بود. نسخه سوم مجموعه رزیدنت اویل در ادامه موفقیت‌های دو نسخه قبل، به شدت عالی عمل کرد. بر خلاف بازی‌های این فهرست، رزیدنت اویل 3 بازسازی شد، اما به قیمت خراب شدن خاطرات گیمرها تمام شد! متاسفانه سازندگان فراموش کرده بودند که در حال ساخت یک عنوان ریمک هستند و گویا برای ساخت یک رزیدنت اویل جدید وارد میدان شده‌اند. حس ترس و بقا جای خود را به یک اکشن سوم شخص خالص داده است که در میان آن باس‌فایت‌های دست و پا شکسته هم مشاهده می‌شود. حتی در این باس فایت، ابهت نمسیس نیز زیر سوال رفته و مبارزات بازی به کلی دچار تغییرات اساسی شده است. هر چند در Resident Evil 3: Nemesis با یک گرافیک چشم‌نواز و اتمسفر خیلی خوب روبه‌رو هستیم، ولی هرگز اثری از یک RE ناب مشاهده نمی‌شود.

5. بازی Spyro The Dragon

لیست بازی های پلی استیشن 1

وسعت دریای انحصاری‌های بازی های PS1 در حدی بود که عناوینی همچون Spyro The Dragon آنچنان به چشم کاربران نیامد. این بازی پتانسیل‌های بالایی را برای ارائه یک پلتفرمر ماجراجویی داشت. خوشبختانه در سال 2018 شرکت اکتیویژن به میدان آمد و همانند بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy، یک نسخه بازسازی‌شده از سه عنوان اول این مجموعه را برای کنسول‌های PS4 و Xbox One منتشر کرد. موفقیت‌ها و دستاوردهای این سری در حدی بود که بعد از گذشت حدود یک سال، Spyro Reignited Trilogy برای رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ نیز عرضه شد. سازندگان اساس لذت‌بخش بودن را در هر سه نسخه این فرانچایز لحاظ کرده‌اند. در کل بخش گرافیک و جلوه‌های بصری کاملا بهبود پیدا کرده است. تمامی جزئیات بازی، محیط داینامیک، انیمیشن‌ها و تنوع کاراکترها دستخوش یک بازسازی اساسی شده‌اند. در مجموع شاهد یکی از برترین بازی های پلی استیشن 1 در نسل هشتم هستیم.

6. بازی Tomb Raider

بهترین بازی های ps1

همچنین بخوانید :

در میان مجموعه بازی پلی استیشن 1 نام Tomb Raider همیشه می‌درخشد. در مورد بازسازی مجموعه بازی‌های تام رایدر نمی‌توان به یک یا دو بازی اشاره کرد. در واقع Crystal Dynamics و Square Enix نام و نشان این فرانچایز را مورد بازسازی قرار دادند. اولین نسخه Tomb Raider در ابتدا برای PS1 در سال 1996 منتشر شد. بعدها یک نسخه از  آن به عنوان Tomb Raider: Anniversary برای پلی استیشن 2، کامپیوتر، PSP، ایکس باکس 360 و Wii در سال 2007 منتشر شد. این بازی یک نسخه بازسازی از اولین نسخه بود که با نمره متاکریتیک 82 عملکرد خوبی از خود باقی گذاشت. همچنین طراحی چهره لارا کرافت و گیم‌پلی بازی، بیشترین شباهت را در میان نسخه‌های پیشین تامب رایدر نسبت به نسخه اول داشت. موفقیت‌های Tomb Raider: Anniversary پرتکرار بود و بسیاری از کنسول‌ها را نیز مورد لطف خود قرار داد. آخرین نسخه از آن برای PS3 منتشر شد که تغییرات زیادی در بخش بازسازی به همراه داشت.

7. بازی Wild Arms

لیست بهترین بازی های ps1

مجموعه بازی‌های Wild Arms از اولین بازی‌های پلی‌استیشن در ژانر نقش‌آفرینی و نقش‌آفرینی تاکتیکال بود. بیشتر کاربران اولین نسل پلی‌استیشن با این بازی به ژانر Tactical role-playing علاقه‌مند شدند.  Wild Arms در ابتدا برای PS1 و در سال 1997 منتشر شد. نسخه بعدی آن با عنوان Wild Arms Alter Code F برای PS2 در سال 2005 منتشر شد. البته در این میان یک نسخه دیگر و در منطقه ژاپن عرضه شد که آنچنان مورد استقبال طرفداران قرار نگرفت. دنباله ساخت بازی‌های Wild Arms به صورت جداگانه مطرح نیستند. اما در یک نگاه توانسته است تا تاثیر زیادی در ژانر RPG داشته باشد. نسخه بازسازی‌شده Wild Arms یک نقش‌آفرینی اولیه از نسخه ابتدایی PS1 است. نکته اصلی ماجرا اینجاست که این بازسازی پتانسیل واقعی خود را برای افزایش راندمان بازی نشان داده است. همچنین آخرین نسخه از بازسازی بازی‌های Wild Arms تحت عنوان Wild Arms Million Memories برای گوشی‌های موبایل به میدان بازگشته است.

8. بازی Tony Hawk’s Pro Skater

برترین بازی های پلی استیشن 1

از افتخارات دیگر لیست بهترین بازی های PS1، می‌توان به قرار گرفتن نام نسخه دوم بازی Tony Hawk’s Pro Skater در جایگاه دوم بازی‌های متاکریتیک اشاره کرد. صرف نظر از هرگونه نقد و بررسی، رویارویی با یک عنوان شبیه‌ساز اسکیت‌بورد برای گیمرها جذاب بود. حال به این جذابیت، گیم‌پلی روان و پویا در کنار موسیقی‌های متناسب با جو بازی را اضافه کنید. اگر تجربه این شاهکار Neversoft Entertainment را از دست داده‌اید، به هیچ وجه نگران نباشید. اکتیویژن که در ساخت ریمیک‌ها و ریمسترهای نسل هشتم دستی در آتش دارد، با همکاری Vicarious Visions توانست با انتشار بازی Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 استانداردهای یک بازسازی باکیفیت را به رخ همه بکشد. همانند نسخه‌های اولیه گیم‌پلی روان و جذاب است، ولی پیشرفت در بازی مسلتزم زمان است. موسیقی‌ها و اسکیترهای قدیمی در بازی حضور دارند و روند کار همیشه حال‌ و هوای قدیمی این مجموعه را حفظ کرده است.

9. بازی Crash Team Racing

برترین بازی های ps1

مگر می‌شود از بازی های PS1 یاد کرد و نامی از کراش برده نشود. طرفداران سرسخت این مجموعه می‌دانند که بازی Crash Team Racing در سال 1999 وداع باشکوه ناتی داگ با سری کراش بود و بعد از آن سرنوشت ناخوشایندی در انتظار کراش بود. اما این شاهکار از چشم اکتیویژن به دور نماند و در سال 2019 با نام‌ Crash Team Racing Nitro-Fueled از بازسازی این اثر قدیمی رونمایی کرد. سازندگان همانند Crash Bandicoot N. Sane Trilogy توانستند با حفظ هسته اصلی بازی در قدم اول هواداران قدیمی کراش تیم ریسینگ را راضی نگه دارند. اما اینبار استودیو بیناکس در توسعه بازی پا را فراتر گذاشت. این استودیو مواردی همچون امکان ارتقا دادن و تغییر ماشین‌ها، جلوه‌های بصری و موسیقی بهبود‌یافته را به بازی اضافه کرد. همچنین شما در بازی کراش نیترو شاهد کارت اضافه شدن مراحل جذاب و شخصیت‌های جدید نیز هستید. از بخش آنلاین هم نباید گذشت که به جرات چالش‌برانگیز و پرهیجان است.

10. بازی Resident Evil 2

مجموعه بازی پلی استیشن 1

سه گانه رزیدنت اویل در میان لیست بازی های پلی استیشن 1 را باید جز بهترین سه‌گانه‌های سونی و کل تاریخ دانست. نسخه دوم این بازی در سال 1998 و بعد از موفقیت‌های نسخه نخست عرضه شد. کپکام از این بازی به عنوان اولین بازسازی برای نسل هشتم استفاده کرد. سازندگان بر خلاف بازسازی نسخه سوم، Resident Evil 2 را با نهایت دقت و نزدیک به استانداردهای رزیدنت اویل توسعه دادند. یک بازسازی فوق‌العاده که پس از نسخه هفتم بازی توانست المان‌های جدیدی از وحشت را به دنیای گیم وارد کند. بهبودهای گرافیکی کار خودش را کرده بود و چهره جذاب‌تری از لیان و کلر و همچنین شهر مخوف و زامبی‌زده راکون سیتی را مشاهده می‌کردیم. همچنین بخش باس‌فایت‌ها نفس‌گیرتر و مبارزات با مستر ایکس سخت‌تر شده است. به طور خلاصه Resident Evil 2 Remake ارزش تجربه بالاتری را نسبت به سایر بازی‌های بازسازی‌شده رزیدنت اویل دارد.

سخن پایانی

روزهایی که سونی به فکر توسعه و ساخت بازی‌های AAA برای اولین کنسول خود بود،‌ به هیچ وجه تصور نمی‌کرد که روزی بهترین بازی های PS1 را به عنوان الماس‌های نسل هشتم مشاهده کند. این روزها برای شناخت سیر موفقیت پلی‌استیشن باید به دنبال نام‌های مشترک در میان نسل‌های ویدئوگیم بود. نام‌هایی که برای تمامی سنین آشنا است و تجربه هر دو نسخه آنها جذابیت خود را دارد. سازندگان به خوبی توانستند تا نسل هشتم را با بازسازی بازی‌های قدیمی پرزرق و برق‌تر کنند. بازی‌هایی که هر کدام پتانسیل بازسازی مجدد برای نسل‌های بعد را خواهند داشت.

در این مقاله سعی شد لیستی از تمام بازی های پلی استیشن 1 را که بعدها برای کنسول های نسل جدیدتر بازطراحی شدند را معرفی نماییم. نظر شما در مورد فهرست بهترین بازسازی‌های بازی های PS1 چیست؟ آیا عنوانی بوده است که سزاوار قرار گرفتن در فهرست بالا باشد؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
خخخخخ
.
11 آذر 1400، 10:54
پاسخ
1
1
این بازی های بازسازی شده شده رو میشه روی ps1اجرار کرد؟
avatar
الهام ناصری / سردبیر
.
11 آذر 1400، 11:02
پاسخ
0
0
@خخخخخ
احتمالا نه. چون کلا هدف بازسازی اینه که بازی های قدیمی رو برای کنسول های جدید‌تر آماده کنن. البته توی مقاله نوشتیم که هر بازی با کدوم کنسول‌ها اجرا میشه.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402