دانلود و بررسی فیلم سکوت بره ها ؛ بی صدا فریاد کن!

فیلم سکوت بره ها
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم سکوت بره ها 1991 درباره‌ دانشجوی جوانی است که در کادر سازمان FBI فعالیت می‌کند و روزی برای دیدار با قاتلی زندانی که چندین زن را به قتل رسانده است، اعزام می‌شود. در ادامه به معرفی کامل فیلم The Silence of the Lambs 1991 می‌پردازیم.

فیلم سکوت بره ها 1991 توسط کارگردان آمریکایی، جاناتان دمی (Jonathan Demme) و با اقتباسی از کتاب سکوت بره ها اثر توماس هریس (Thomas Harris) ساخته شده است و بازیگرانی مانند آنتونی هاپکینز (Anthony Hopkins) و جودی فاستر (Jodie Foster) در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم سکوت بره ها برای اولین بار در ماه فوریه سال 1991 و در روز ولنتاین به نمایش درآمد.

این فیلم که یک درام روانشناسی، جنایی و ترسناک است، با بودجه‌ای 19 میلیون دلاری ساخته شده بود و توانست فروش خیره‌کننده 272.7 میلیون دلاری را در گیشه‌ها تجربه کند و یک موفقیت بزرگ برای کارگردان خود به همراه داشته باشد. البته که موفقیت‌های فیلم تنها به اینجا ختم نشد و فیلم The Silence of the Lambs 1991 توانست در شصت و چهارمین دوره مراسم اعطای جوایز اسکار در سال 1992 نیز به درخشش خود ادامه دهد و 5 جایزه اصلی این جشنواره از جمله جایزه بهترین فیلم دنیا، جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن، جایزه بهترین کارگردانی و جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کند. در این مقاله از پلازا با معرفی و بررسی فیلم سکوت بره ها همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم سکوت بره ها 1991

در این بخش برای دانلود فیلم The Silence of the Lambs 1991 می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کرده و فیلم سینمایی سکوت بره ها 1991 را با زیرنویس فارسی چسبیده دانلود کنید.

داستان فیلم سکوت بره ها

فیلم سکوت بره ها درباره دختر جوانی به نام «کلاریس استارلیگ» با بازی جودی فاستر است که از سوی آکادمی آموزشی اف‌بی‌آی موظف می‌شود تا با قاتل روانی به نام «هانیبال لکتر» با بازی آنتونی هاپکینز که اکنون زندانی اف‌بی‌آی است و سابق بر این روانپزشک بوده است، ملاقات کند تا از طریق او، قاتل زنجیره‌ای جدیدی را شناسایی کنند. کلاریس که یکی از ممتازترین دانشجویان این آکادمی محسوب می‌شود و در رشته روانشناسی نیز تحصیل کرده است، قدم در مسیری می‌گذارد که در نهایت باید منجر به یافتن این قاتل زنجیره‌ای جدید شود.

دانلود فیلم the silence of the marsh

قاتل زنجیره‌ای که کلاریس استارلینگ و اف‌بی‌آی به دنبال یافتن او هستند، از روش هانیبال لکتر برای کشتن قربانیان خود استفاده می‌کند. این قاتل با روشی خشونت‌آمیز پوست دختران جوان را پس از کشتن آن‌ها می‌کند و سپس آن‌ها را رها می‌کند. به همین دلیل، آکادمی تصمیم گرفته است تا برای یافتن این قاتل، از هانیبال لکتر که به گونه‌ای الهام‌بخش این قاتل زنجیره‌ای جدید محسوب می‌شود، یاری بگیرد. در این میان، اطلاعاتی که می‌توان از دکتر لکتر گرفت، حیاتی محسوب می‌شود و از ارزش بالایی برای اف‌بی‌آی برخوردار است؛ زیرا به‌تازگی دختر یک سناتور آمریکایی ربوده شده است و شواهد نشان‌دهنده این است که این دختر نیز می‌تواند یکی از قربانیان این قاتل جدید که بیل بوفالو نام دارد، باشد.

در همین راستا، کلاریس استارلینگ به دیدار هانیبال لکتر می‌رود؛ شخصی که قبلا روانپزشک معروف و زبده‌ای بوده، اما حالا به عنوان یک قاتل زنجیره‌ای آدم‌خوار زندانی شده است. کلاریس از دکتر لکتر تقاضا می‌کند که برای یافتن این قاتل زنجیره‌ای به آن‌ها کمک کند، اما دکتر لکتر که روانشناس حرفه‌ای است، از طریقی تلاش می‌کند تا به کلاریس نزدیک شود و از درونیات او و احوالاتی که گذرانده است، آگاه شود.

کلاریس هشدار مافوق خود را برای نزدیک نشدن از نظر روانی به دکتر لکتر نادیده می‌گیرد و به او درباره کودکی خود و کمبودهایی که در زندگی حس کرده است می‌گوید. گفت‌وگوهایی که گویا منجر به پیوندی میان «شخصیت شر» داستان و «شخصیت خیر» داستان شده و روند پرونده را تغییر می‌دهند. در نقد فیلم The Silence of the Lambs باید به این نکته اشاره کرد که كلاریس در مسیر شناسایی یک قاتل جدید، متوجه می‌شود که نمی‌تواند از راه خیر وارد شود؛ پس او به ناچار با هانیبال لکتر که مظهر شر است همراه می‌شود تا از دل سیاهی‌ها به حقیقتی که به دنبال آن است، دست پیدا کند.

بازیگران فیلم The Silence of the Lambs 1991

در این بخش به معرفی چند بازیگر مشهور این فیلم می‌پردازیم. برای آشنایی با آن‌ها در ادامه این قسمت همراه ما باشید.

آنتونی هاپکینز در نقش هانیبال لکتر

بازیگران فیلم سکوت بره ها

آنتونی هاپکینز که بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان ولزی است، در طول عمر 83 ساله خود، دو بار موفق به دریافت جایزه اسکار شده است. او دومین اسکار خود را در آخرین دوره‌ای که این جشنواره برگزار شد و در سن 83 سالگی و برای فیلم The Father دریافت کرد. آنتونی هاپکینز را بیشتر با بازی در فیلم The Silence of the Lambs 1991 و دنباله آن یعنی فیلم Hannibal می‌شناسند. او در طول دوره حرفه‌ای خود با کارگردان‌های معروف بسیاری همکاری کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به دیوید لینچ (David Lynch)، فرانسیس فورد کوپولا (Francis Ford Coppola) و استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) اشاره کرد.

او سال گذشته نیز با بازی در نقش پاپ بندیکیت در فیلم Two Popes درخشید؛ فیلمی که در اسکار نیز بسیار پر سر وصدا و محبوب بود و برای او نامزدی اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد را به ارمغان آورد. از دیگر آثار برجسته‌ آنتونی هاپکینز می‌توان به The Remains of the Day، فیلم Thor، فیلم The Elephant Man و The Lion In Winter اشاره کرد. آنتونی هاپکینز در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود ستاره دارد و همچنین از ملکه الیزابت دوم لقب شوالیه را برای خدمات ارزنده‌اش دریافت کرده است.

همچنین بخوانید :

جودی فاستر در نقش کلاریس استارلینگ

 

فیلم سینمایی سکوت بره ها

جودی فاستر که از مادری آلمانی و پدری آمریکایی متولد شده است، یکی از قدیمی‌ترین بازیگران سینمای هالیوود محسوب می‌شود و تجربه‌ بازیگری خود را از سه سالگی آغاز کرده است. او در سن چهارده سالگی در فیلم راننده تاکسی از مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) درخشید و پس از آن پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری طی کرد.

جودی فاستر در سال 1988 اولین جایزه اسکار و گلدن گلوب خود را برای بازی در فیلم The Accused از آن خود کرد. فاستر تنها سه سال بعد از اولین اسکار خود، با بازی در نقش کلاریس استارلینگ در فیلم سکوت بره ها، دومین اسکار دوران حرفه‌ای خود را گرفت. او در سن 58 سالگی، دو جایزه اسکار، دو گلدن گلوب و سه جایزه بفتا را در کارنامه هنری خود دارد. از دیگر آثار معروف جودی فاستر می‌توان به فیلم‌های The Mauritanian، فیلم Panic Room، فیلم Contact، فیلم A Brave One و Flightplan اشاره کرد.

تد لواین در نقش بیل بوفالو

فیلم The Silence of the Lambs

تد لواین (Ted Levine) بیشتر با فیلم سکوت بره ها مشهور شد و پس از آن نیز در فیلم‌هایی مانند Jurassic World 2، فیلم Heat، فیلم Shutter Island و American Gangster ایفای نقش کرد.

سایر بازیگران فیلم سکوت بره ها عبارتند از:

  • اسکات گلن (Scott Glenn) در نقش کرافورد
  • آنتونی هیلد (Anthony Heald) در نقش فردریک چیلتون
  • بروک اسمیت (Brooke Smith) در نقش کاترین مارتین

بررسی فیلم سکوت بره‌ ها

فیلم The Silence of the Lambs 1991 به عنوان یک تریلر جنایی، روانشناسی از نظر فنی یک فیلم خوش ساخت است که در آن از دوربین برای گرفتن شات‌های کلوزآپ زیبا و به ویژه شکستن دیوار چهارم بسیار زیبا استفاده می‌شود. در این فیلم بازیگران در نقش خود کم‌نظیر ظاهر شده‌اند و هر شخصیتی علاوه بر بازی حرفه‌ای در نقش خود، به شخصیت‌های اصلی دیگر کمک کرده است تا مهارت‌های نمایشی نهایی خود را به تیم طراحی تولید نشان دهند.

در نقد فیلم سکوت بره ها می‌توان به فیلمنامه‌ پر تعلیق و قوی آن که حاصل اقتباس از رمان معروف توماس هریس است اشاره کرد. بخش عمده شهرت توماس هریس، نمایشنامه‌نویس و نویسنده معروف آمریکایی، برای رمان‌هایی است که درباره شخصیت دکتر هانیبال لکتر خلق کرده است. دکتر هانیبال لکتر را می‌توان یک روانپزشک نابغه توصیف کرد که از اختلال شخصیت ضد اجتماعی رنج می‌برد. افرادی که از این نوع اختلال رنج می‌برند را می‌توان در گروه افراد علاقه‌مند به قانون‌شکنی و بی‌رحمی‌های ریز و درشت دسته‌بندی کرد. این افراد بدون داشتن احساس عذاب وجدان و هیچ حس ناراحت‌کننده‌ دیگری، جرایم ریز و درشتی را مرتکب می‌شوند و با برنامه‌ریزی به ذهن افراد رسوخ می‌کنند.

در فیلم سکوت بره‌ها، مقام ارشد کلاریس به او هشدار داده بود که نباید به دکتر لکتر اجازه دهد تا بیش از حد به او نزدیک شود. با این‌ حال کلاریس از تاریک‌ترین گوشه افکارش با دکتر لکتر صحبت می‌کند؛ زیرا کارهای ناتمام و هیجان‌های سرکوب‌شده، محور تمام مشکلات روانشناختی است که تا بزرگسالی و حتی روزهای پیری با آن دست به گریبان هستیم و اگر ریشه‌یابی نکنیم، هیچگاه از آن‌ها رهایی نخواهیم یافت. به همین دلیل است که کلاریس به هانیبال لکتر می‌گوید که چگونه در سن بسیار پایین مادر خود و در ده سالگی نیز پدرش را از دست داده است.

بررسی فیلم سکوت بره ها

کلاریس قدم به قدم با دکتر لکتر پیش می‌رود تا ریشه‌ ترس و اضطرابی که در روزهای نوجوانی در او رخنه کرده است را پیدا کند. او به دکتر لکتر می‌گوید زمانی که دختر یتیمی بود، توسط یکی از اقوام مزرعه‌دار خود نگهداری می‌شد. در همان زمان، یک نیمه‌شب متوجه سلاخی بره‌های مزرعه می‌شود. او با دزدیدن یک بره و فرار از مزرعه تلاش می‌کند که به نجات جان بره از سلاخی کمک کند، اما در نهایت کلاریس را پیدا می‌کنند و به یتیم‌خانه می‌سپارند و بره‌ای که دزدیده بود را نیز می‌کشند. مسئله‌ای که باعث ماندگاری این کابوس برای همیشه در ناخودآگاه کلاریس می‌شود.

دکتر لکتر به کلاریس می‌گوید که این کابوس باعث شده تا کلاریس، تمام دخترانی که توسط قاتل‌های زنجیره‌ای مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و کشته می‌شوند را بره‌هایی ببیند که جیغ می‌کشند و به دنبال ناجی می‌گردند. کلاریس اینگونه فکر می‌کند که اگر این زنان را نجات دهد، صدای بره‌ها نیز در کابوس‌های او خاموش می‌شود. فیلم به طور کلی با سرکوب‌های ما سر و کار دارد و به ترس‌ها و اضطراب‌هایی اشاره می‌کند که اگر در زمان خود برطرف نشوند، برای همیشه با روح ما می‌مانند و به تقابلات اجتماعی ما کشیده می‌شوند.

ساختار فیلمنامه فیلم The Silence of the Lambs 1991 را می‌توان تماما در نقطه اوج توصیف کرد؛ زیرا فیلم حتی در نقطه پایانی خود نیز در اوج به پایان می‌رسد. فیلم The Silence of the Lambs با ساختار و خلاقیت کم‌نظیر خود، وجود مسائل روانی را در اتفاق افتادن جنایتی مانند قتل می‌کاود. یک نکته جالب نیز که در پوستر فیلم سکوت بره ها وجود دارد، وجود پروانه روی لب‌های جودی فاستر و نگاه نگران اوست که گویا از چیزی ترسیده است.

این پروانه، نمادی از همان پروانه‌هایی است که در فیلم سکوت بره ها در گلوی قربانیان بوفالو تعبیه می‌شد و به نوعی آن‌ها را وادار به سکوت می‌کرد. پروانه در این پوستر نیز معنایی تلویحی دارد و به سکوتی که زنان قربانی به آن محکوم شده بودند اشاره می‌کند. نکته جالب دیگر در پوستر فیلم این است که اگر پروانه‌ را از نمایی کلوزآپ نگاه کنیم‌، تصویر یک جمجمه را که روی آن نقش بسته است، مشاهده می‌کنیم. جمجمه‌ای که اگر به آن نیز دقیق شویم، تصویر سه زن در آن مشهود است که نوع ایستادنشان به گونه‌ای است که گویی به صلیب کشیده‌ شده‌اند.

پوستر فیلم سکوت بره ها

نمرات فیلم The Silence of the Lambs 1991

فیلم سکوت بره ها در بخش رتبه‌بندی سایت IMDb توانسته است امتیاز 8.6 از 10 را به دست آورد. همچنین امتیاز فیلم The Silence of the Lambs 1991 در سایت‌ راتن تومیتوز 96% و در سایت متاکریتیک 85% است. در ادامه نگاهی به نظرات منتقدین این فیلم در وبسایت متاکریتیک می‌اندازیم.

San Francisco Chronicle / جودی استون: 100

تعامل بین کلاریس استارلینگ و هانیبال لکتر در فیلم The Silence of the Lambs در حالی که ارتباط غیر‌قابل تعریف و تاریکی دارند، به فیلم قدرت فراموش نشدنی و دلهره‌آورتری می‌بخشد.

Mr. Showbiz / ژان اوپنهایمر: 97

اگرچه موضوع فیلم سکوت بره ها بسیار ناخوشایند و شاید اذیت کننده است، با این‌ حال الکتریسیته‌ای که بین جودی فاستر و آنتونی هاپکینز در سکانس‌های زندان این فیلم وجود دارد، می‌تواند برق هر زندان با حداکثر امنیت در این کشور را تأمین کند.

The New York Times / وینسنت کمبی: 90

تمام المان‌های فریبنده‌ای که تاکنون در فیلم‌های پرهیجان و ترسناک مشاهده‌ کرده‌اید را اکنون می‌توانید در فیلم جدید جاناتان دمی مشاهده کنید. هیجانی که می‌تواند تا خارج از صفحه نیز ادامه داشته باشد.

Chicago Tribune / جین سیسکل: 50

فیلم سکوت بره ها که یکی از ترسناک‌ترین و فریبکارانه‌ترین فیلم‌هایی است که تاکنون ساخته شده، بیشتر به نظر می‌رسد که فیلم اغراق‌آمیزی است که درباره هیچ چیزی عمیق نشده است.

نقد فیلم The Silence of the Lambs

کلام پایانی

در نهایت اگر طرفدار چنین موضوعاتی هستید، تماشای فیلم سکوت بره ها را از دست ندهید. در این مقاله از داستان و بازیگران فیلم The Silence of the Lambs 1991 گفتیم و به نقد و بررسی آن پرداختیم. آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ شما این فیلم را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما راجع به آن چیست؟ شما می‌توانید نظراتتان را در پایین همین صفحه برای ما بنویسید و با دیگر کاربران پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402