برندسازی در اینستاگرام را از کجا شروع کنیم؟

برندسازی در اینستاگرام را از کجا شروع کنیم؟
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

از سال ۲۰۱۴ که اینستاگرام فعالیت خود را به عنوان یک شبکه اجتماعی در دنیا آغاز کرد 7 سال می‌گذرد. در این 7 سال اتفاقات بسیار زیادی در بستر این اپلیکشین محبوب افتاده که یکی از آنها بازاریابی و برندسازی است. شرکت‌ها، سلبریتی‌ها و حتی آدم‌های معمولی کم‌کم راه های افزایش فالوور در اینستاگرام را با تکنیک‌‌هایی که یا از راه تجربه به دست می‌آوردند و یا با استفاده از راه ‌‌و روش‌هایی که از دوستان یا دستورالعمل‌‌‌‌های اینترنتی کسب ‌‌کردند، یاد گرفتند. حالا هم بسیاری از شرکت‌‌ها و برندها، بخش بسیار زیادی از فروش‌شان را از فروش در صفحات‌شان در اینستاگرام بدست می‌آورند. بسیار ایتفاق افتاده که برندهای کوچکی با یک دوره کوتاه در اینستاگرام توانسته‌اند به تعداد بالایی فالوور برسند و در کنار آن سود بالایی از فروش و تبلیغات بالایشان بهره ببرند. این درمورد صفحه‌های پرسنال برندینگ هم مصداق دارد. سهم بالای تبلیغات و درآمدزایی در اینستاگرام همیشه متعلق به آنهایی است که توانسته‌اند روش‌های خلاقانه تبلیغات را به طور غیرمستقیم اجرا کنند. در یک نگاه گذرا به صفحه‌های تجاری برندهای مختلف در اینستاگرام می‌بینیم که از سال ۲۰۱۰ به بعد کسب و کارهای معتبر و بزرگ بعد از حضور در این شبکه اجتماعی توانسته‌اند به فالورهای میلیونی برسند و از این بستر ظاهرا ساده بهترین نوع تبلیغات محصولات خود را انجام دهند.

چرا باید در اینستاگرام برندسازی کنیم؟

چرا باید در اینستاگرام برندسازی کنیم؟

بیشتر مردم دنیا به اینستاگرام دسترسی دارند و بیشتر از اینکه وقت خود را به خواندن روزنامه و یا حتی تماشای تبلیغات تلویزیونی بدهند، محتوای اینستاگرام خود را مرور می‌کنند. به گزارش eMarketer در سال ۲۰۱۵ چیزی نزدیک به ۳۵ درصد مردم جهان از کاربران رسانه‌های اجتماعی به مارک‌های تجاری اعتماد کردند و تحت تأثیر خرده‌فروشان قرار داشتند. شاید در نگاه اول این درصد کم به نظر برسد اما تأثیرگذاری بر یک سوم از مخاطبان اینستاگرام می‌تواند مکان مناسبی برای نشان دادن برند، خلاقیت و جنبه بصری محصول یا خدمات را ایجاد کند.

برندسازی در اینستاگرام قابلیت بررسی یک برند را در فراتر از مرزهای جغرافیایی یک شهر، استان و یا کشور می‌دهد. یک کارشناس برندسازی با مطالعه روی نیازهای مخاطبان و بررسی نیازهای بازار می‌تواند با یک تحلیل حساب شده بهترین محتوای تولیدی را برای بالا رفتن فالوورها و در نهایت فروش برند بدهد. بزرگترین محدوده سنی کاربران اینستاگرام مربوط به سنین  ۱۸ تا۲۹ سال است. از این گذشته، این گروه سنی به طور معمول بدبین ترین و مرددانه ترین کاربرها برای خرید کردن از برندهای تازه تاسیس هستند. براساس تحقیقاتی که در آمریکا انجام شده، ۳۰ درصد کاربران در ایالات متحده  و  ۴۰ درصد کاربران در انگلستان نسبت به حضور برندهای تازه تاسیس شک دارند که می‌توان با ایده‌های ناب برای مشارکت کاربران، این شک و تردید را به یقین تبدیل کرد و از آنها مشتریانی وفادار و پروپاقرص ساخت.

یک برند در اینستاگرام در صورتی می‌تواند به اهداف خود برسد و به قلب و روح مخاطبان نفوذ کند که علاوه بر محتوای کاربردی هیجان و شوق زندگی را در آنها زنده کند. در واقع برای برندسازی در اینستاگرام باید بر ارائه دادن یک محتوای تبلیغاتی دقیق و کافی تمرکز کرد. این محتوا باید تصویری از برند تجاری را ارائه دهد که متناسب با محصول باشد زیرا این تصویر در اذهان عمومی ثبت می‌شود. بنابراین باید یک تیم کاری حرفه‌ای متشکل از طراح، نویسنده، متخصص بازاریابی داشته باشند تا یک محتوای حرفه‌ای برای محصول مورد نظر ارائه دهند.

احساسات و عواطف در برندسازی چیست؟‌

برندسازی در اینستاگرام در مورد احساس و عواطف است. در واقع ارزش‌ها و رسالت شما، شما را راهنمایی می کند. از خودتان بپرسید می‌خواهم بدانم مشتریان راجع به فروشگاه و محصولات و خدماتم چگونه فکر کنند؟ اگر محصولات شما قول یک چیز را بدهند و مشتریان به چیز دیگری برسند، شما راه را اشتباه رفته اید. مطمئن باشید که هم در زمینه‌ی گفت‌و‌گوی خلاق با فالورها و هم معرفی محصول آنها را از خریدشان مطمئن می کنید. برندسازی، نتیجه‌ی داشتن لوگوی عالی یا بسته‌بندی عالی یا محصول با کیفیت بالا نیست، بلکه ترکیب همه‌ی این چیزهاست. شما می‌توانید از طریق این ابزارهای اینستاگرام مانند هشتگ، کامنت، استوری، پست و… پیامی هماهنگ ایجاد کنید و تجربه‌ی خاصی را از طریق محصولات یا خدمات خود ارائه دهید؛ به نحوی که با احساسات و امیال مشتری‌تان صحبت کند. با انجام این کار به ایجاد وفاداری مشتریان به برند کمک می‌کنید.

استراتژی تولید محتوا در خدمت برندسازی در اینستاگرام و بالا بردن فالوور

استراتژی تولید محتوا در خدمت برندسازی در اینستاگرام و بالا بردن فالوور

اگر بخواهیم برندسازی در اینستاگرام را تعریف کنیم مهارت و استراتژی تولید محتوای جذاب و حساب شده برای یک برند شخصی یا تجاری به قصد بالا بردن فالوور که در نهایت با تعداد بازدید بالا منجر به فروش بالا می‌شود. برندها برای ارائه فعالیت خود نیاز به محلی دارند که محصولات خود را برای مشتریان معرفی کنند. این تولید محتوا جنبه‌‌های مختلفی را دربرمی گیرد که یکی از آنها تولید محتوا ويژه اینستاگرام است. تولید فیلم‌های تبلیغاتی براساس سناریوهایی که در همین رابطه نوشته می‌شود در کنار عکس‌ها و محتوای نوشتاری که به صورت مستقیم و غیرمستقیم یک برند را معرفی کند. اما برندسازی در اینستاگرام کار آسانی نیست. جلب اعتماد، برقراری ارتباط و تعامل میان ادمین برند و مخاطبان آن نیاز به استراتژی‌های متعدد دارد قطعا کسی که ویژگی‌های اینستاگرام را نشناسد، نمی‌تواند در این محیط محصول خود را عرضه کند. در حال حاضر از فروشگاه‌های بزرگ کشور گرفته تا صنایع مختلف، آرایشگاه‌ها و… همگی صفحه اینستاگرام دارند و خدمات و محصولات خود را عرضه می کنند. یک ادمین خوب و استراتژیست خلاق تولیدمحتوا می‌تواند از تمام فرصت‌ها به بهترین شکل ممکن برای جذب فالور و بالا بردن بازدید و تعامل مخاطبان استفاده کند. در حال حاضر کسب و کارهای بسیار زیادی در کشور وجود دارند که از اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی پرنفوذ و کم‌هزینه برای برندسازی استفاده می‌کنند. معمولا کارآفرینان یا صاحبان برندهای قدیمی و شناخته شده برای برندسازی در اینستاگرام از شرکت‌های تولیدمحتوا استفاده می‌کنند تا هر چه سریع تر به هدف خود که رسمیت یافتن در شبکه‌های اجتماعی و فروش بالاتر است برسند. در واقع برندی که در اینستاگرام صفحه‌ای ندارد در بخش بزرگی از فضای رقابتی  و فروش در بازار حضور ندارد. معمولا در برندسازی در اینستاگرام بودجه‌های سنگین تبلیغاتی و برندینگ از طریق رسانه‌های جمعی و چاپی مانند صداوسیما و روزنامه‌ها خبری نخواهد بود. از سوی دیگر در کمترین زمان ممکن می‌توان فهمید که مخاطب چه علاقمندی‌های دارد و یا نظر و دیدگاهش نسبت به محصولات و برندی که در حال استفاده و یا آشنایی با آن است، چگونه است. در نهایت با جمع‌آوری اطلاعات و بررسی آنها می توان نتیجه گرفت و از نتایج آن در تبلیغات و بازاریابی (برندسازی در اینستاگرام) استفاده کرد.

برندسازی در اینستاگرام چگونه فروش را بالا می‌برد؟

برندسازی در اینستاگرام کلید رسیدن به سود است. امروزه رقابت میان محصولات و خدمات برندها در بازارها و به طور تبلیغات سنتی مفهوم خود را از دست داده است و بیشتر رقابت بر روی پرزنت برند در اینستاگرام است. از آنجا که انتخاب‌ها زیاد است برندی که سریع‌تر و آسان‌تر روی مخاطب تاثیر بگذارد موفق‌تر است و این تنها از یک گروه تولید محتوای خلاق برمی‌آید. تبلیغ‌چه با جمع‌آوری نویسندگان و ایده‌پردازان خلاق و همکاری اینفلوئنسرهای توانمند در زمینه تولید محتوا در معرفی برندها و افزایش محبوبیت برندهای قدیمی فعالیت می‌کند.

چهار نوع مختلف تبلیغ در اینستاگرام وجود دارد: تبلیغات تک عکس، تبلیغات چند عکسی (carousel ads)، تبلیغات ویدیویی و استوری‌ها. در کنار آگهی تبلیغاتی برندها می‌توانند مخاطب هدف خود را انتخاب و برنامه زمانی آن را مشخص کنند. ممکن است اینستاگرام صرفا شبیه ابزار برندسازی به نظر برسد  اما در عین حال فرصت وفادارسازی و افزایش مشتری را هم فراهم می‌کند. جایی که مصرف کننده‌ها به دنبال اصالت و ارتباط هستند، پلتفرم هم‌رسانی عکس این فرصت را در اختیار برندها قرار می‌دهد که بخشی از ارتباط با مخاطب و مشتریان‌شان را فراهم کنند. با اینستاگرام کسب و کار‌های کوچک می‌توانند روایت خود را بیان کنند و هزینه‌های گزاف تبلیغات را دور بزنند و برای برندهای بزرگی مانند پرنود ریکارد (تولید کننده نوشیدنی‌های تقطیری در فرانسه) فرصت ایجاد گروه‌ها و جمع‌های وفادار و اختصاصی برای اطلاع‌رسانی فراهم می‌شود.

برندسازی و ارتباط آن با بازاریابی در اینستاگرام‌‌

از آنجا که اینستاگرام یک رسانه خوب برای برای تبلیغات و برندسازی است بسیاری از صاحبان برندهای مطرح در جهان بخش زیادی از بودجه و انرژی خود را برای این کار اختصاص می‌دهند. یکی از اهداف اینستاگرام مارکتینگ فروش مستقیم محصولات است. برندها محصولات خود را در پست‌های متعدد منتشر می‌کنند و از این راه آن را به فروش می‌رسانند. اما در روش دیگر برندها با تبلیغات خلاق سعی در سرگرم کردن و تولید مشتری وفادار دارند. در این روش افراد یا برندها با تبلیغات، محصولات و خدماتشان را در طیف وسیعی به مردم معرفی می‌کنند و باعث میشوند افراد زیادی برای مشاهده و اطلاعات بیشتر از محصولات‌شان به سمت صفحه اینستاگرام آنها سوق داده شوند در نتیجه مشتری‌های جدید جذب میکنند. مرحله بعد از برندسازی در اینستاگرام مرحله بازاریابی است. در این مرحله با تولید محتوای ارزشمند مانند ویدئو مارکتینگ، ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی و… می‌توان به نتایج خوبی رسید. در واقع ارتباط برندسازی، تبلیغات و بازاریابی دیجیتال با درک مفاهیم کاربردی این سه مقوله امکان‌پذیر است. این که بدانیم در هرکدام چه اتفاق‌هایی باید رخ دهد و چه کارهایی باید در آنها انجام شود.

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 90.4 میلیون دلار
    Godzilla vs. Kong
    اکران: 31 مارس 2021
  • 44.2 میلیون دلار
    Tom and Jerry
    اکران: 26 فوریه 2021
  • 41.6 میلیون دلار
    Raya and the Last Dragon
    اکران: 05 مارس 2021
  • 34.1 میلیون دلار
    Mortal Kombat
    اکران: 23 آوریل 2021
  • 34.1 میلیون دلار
    Kimetsu no Yaiba: Mugen Ressha-Hen
    اکران: 23 آوریل 2021
  • 23.4 میلیون دلار
    Nobody
    اکران: 26 مارس 2021
  • 13.1 میلیون دلار
    The Unholy
    اکران: 02 آوریل 2021
  • 1.8 میلیون دلار
    Separation
    اکران: 30 آوریل 2021
بازی ها
  • 19 شهریور 1400
    Life is Strange: True Colors
  • 24 شهریور 1400
    Deathloop
  • 20 مهر 1400
    Back 4 Blood