معرفی و دانلود فیلم اکسیژن ۲۰۲۱ ؛ تریلر، داستان، بازیگران و نقد فیلم

الهام پوسانه - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۰۰
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم اکسیژن ۲۰۲۱ درباره‌ زن جوانی است که درون محفظه‌ای بسته شده از خواب بیدار می‌شود و هیچ خاطره‌ای از نحوه رسیدن خود به آنجا ندارد. او باید قبل از به پایان رسیدن اکسیژن، راهی برای نجات پیدا کند. در ادامه به معرفی کامل فیلم Oxygen 2021 می‌پردازیم.

فیلم Oxygen 2021 توسط کارگردان فرانسوی، الکساندر آژا (Alexandre Aja) ساخته شده است و جدیدترین تجربه کارگردانی این کارگردان 42 ساله محسوب می‌شود. این کارگردان دو سال قبل نیز با فیلم Crawl که فیلمی در ژانر فاجعه و ترسناک بود، موفقیت بزرگی در گیشه به دست آورد و فیلمش با بودجه ساخت 13 میلیون دلار، 91 میلیون دلار فروش را پشت سر گذاشت. این کارگردان فرانسوی را بیشتر با ساختن آثاری در ژانر وحشت مانند The Hills Have Eyes و Mirrors می‌شناسند.

حال جدیدترین تجربه الکساندر آژا، فرصت پخش از سرویس استریم نتفلیکس را پیدا کرده و بار دیگر نام این کارگردان بر سر زبان‌ها افتاده است. فیلمنامه فیلم اکسیژن را کریستی لبلانک (Christie LeBlanc) نوشته است و در این فیلم سینمایی بازیگرانی مانند ملانی لوران (Mélanie Laurent) و مالیک زیدی (Malik Zidi) به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم اکسیژن ۲۰۲۱ از سینمای فرانسه که در ژانر علمی تخیلی، رازآلود و معمایی ساخته شده است، برای اولین بار در تاریخ 12 می 2021 برابر با 22 اردیبهشت 1400 اکران شد.

در ویدئو زیر شاهد «تریلر فیلم Oxygen 2021 با زیرنویس فارسی» هستید که می‌تواند شما را با فضای این فیلم فرانسوی کمی آشنا کند.

این فیلم فرانسوی که چند سال گذشته قرار بود در سال 2017 با بازی ان هتوی (Anne Hathaway) در نقش اول ساخته شود، مشکلات بسیار زیادی را در مسیر تولیدش پشت سر گذاشت و پس از جایگزینی نومی راپاس (Noomi Rapace) به جای هتوی در سال 2020، در نهایت نقش به بازیگر فرانسوی یعنی ملانی لوران رسید و فیلم نیز در سال جاری میلادی به زبان فرانسوی ساخته شد. در این مقاله از پلازا با معرفی و بررسی فیلم Oxygen 2021 همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم اکسیژن

در این بخش برای دانلود فیلم Oxygen 2021 می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کرده و فیلم سینمایی اکسیژن را با زیرنویس فارسی دانلود کنید.

داستان فیلم اکسیژن ۲۰۲۱

فیلم Oxygen 2021 داستان زن جوانی است که پس از بیدار شدن در یک محفظه سربسته، محافظت شده و هوشمند، چیزی را به یاد نمی‌آورد. این زن که با یک هوش مصنوعی به نام میلو گیر افتاده است، باید تلاش کند تا قبل از به پایان رسیدن ذخیره اکسیژن و مرگش، به یاد آورد که چگونه در آن محفظه قرار گرفته و راه نجاتش چیست.

این زن به مرور و در طول فیلم و با کمک هوش مصنوعی خود یعنی میلو، متوجه می‌شود که او یک دانشمند به نام الیزابت هنسون است و تحقیقات بسیاری برای کمک به نجات انسان‌ها پس از شیوع یک ویروس خطرناک انجام داده است. او در ادامه به حقایق تکان‌دهنده‌ای در مورد خود دسترسی پیدا می‌کند و داستان فیلم در انتها برای مخاطب شوکه‌کننده خواهد بود.

الیزابت متوجه می‌شود که سال‌ها قبل، زمین با ویروس خطرناکی که جان انسان‌ها را می‌گرفت و آن‌ها را نابود می‌کرد، احاطه شده بود. خود الیزابت در آن سال‌ها دکترای زیست‌شناسی داشت و به تازگی برنده جایزه نوبل شده بود. او به همراه همسرش لئو که مهندس طراح هواپیما و سفینه‌های فضایی بود، تصمیم می‌گیرد یک ایده را برای نجات نسل بشر عملی کنند.

الیزابت در طول فیلم اکسيژن ۲۰۲۱، کم‌کم به یاد می‌آورد که او و همسرش برای اینکه نگرانی نابودی و انقراض نسل بشر را داشتند، پروژه‌ای را آغاز کردند که هدفش کلونی‌سازی از انسان‌ها و فرستادن این کلون‌ها به سیاره‌ای دیگر برای ادامه زندگی بود. گرچه این ایده در ابتدا جذاب به نظر می‌رسد، اما اینکه تصمیم بگیری در سیاره‌ای ناشناخته به زندگی ادامه دهی و برای رسیدن به آن سیاره، مسیر خطرناک و چهارده ساله‌ای را در فضا طی کنی، به خودی خود نگران‌کننده است.

فیلم oxygen 2021

با این‌ حال این زوج این تصمیم را عملی کردند و الیزابت نیز مسئول کلون‌سازی و انتقال حافظه شد. کلو‌ن‌سازی به معنای این است که موجوداتی از نظر ژنتیکی مشابه یکدیگر را به وجود آوریم. در مسیر انجام دادن این پروژه، همسر الیزابت، لئو نیز به این ویروس خطرناک مبتلا شد و در آستانه مرگ قرار گرفت. در این قسمت از فیلم سینمایی اکسیژن، دیگر مخاطب به طور کلی از داستان آگاه می‌شود.

مخاطب متوجه می‌شود که به همین دلیل این زوج تصمیم گرفتند خودشان نیز بخشی از این پروژه باشند. پس در همین راستا، الیزابت نیز نمونه‌ای از خودش و همسرش را ساخت و حافظه‌های خودشان را به این کلون‌ها منتقل کرد تا با رسیدن به سیاره‌ای دیگر، در کنار هم به زندگی ادامه دهند. با این‌ حال بدشانسی الیزابت این بود که یک شهاب‌سنگ به محفظه‌ای که در آن قرار گرفته بود تا در سیاره‌ای دیگر بیدار شود، برخورد کرد و او زودتر از موعدی که برایش تعیین شده بود از خواب بیدار شد و این مسئله باعث به خطر افتادن اکسیژن موردنیاز برای او شد.

بازیگران فیلم اکسیژن ۲۰۲۱

در این بخش از معرفی فیلم Oxygen 2021، به معرفی بازیگران این فیلم می‌پردازیم. برای آشنایی با آن‌ها در ادامه این قسمت همراه ما باشید.

ملانی لوران در نقش الیزابت هنسون

بازیگران فیلم oxygen 2021

ملانی لوران، چهره جوان و آینده‌دار فرانسوی، بازیگر، فیلمساز و خواننده 38 ساله فرانسوی است. او که برنده دو جایزه سزار و یک جایزه لومیرس شده است، خود را به عنوان یک بازیگر برجسته در صنعت فیلم فرانسه ثابت کرده است. از معروف‌ترین فیلم‌های ملانی لوران، می‌توان به ایفای نقش در فیلم معروف حرامزاده‌های لعنتی (Inglourious Basterds) از کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) اشاره کرد. او همچنین در آثار دیگری مانند Enemy محصول سال 2013، Don’t Worry, I’m Fine محصول سال 2006، Now You See Me محصول سال 2013، By the Sea محصول سال 2015 و 6 Underground محصول سال 2019 ایفای نقش کرده است.

همچنین بخوانید :

مالیک زیدی در نقش لئو

بازیگران فیلم oxygen 2021

مالیک زیدی بازیگر 46 ساله فرانسوی است و چهره مطرحی در سینما و تلویزیون این کشور محسوب می‌شود. او دریافت‌کننده جایزه سزار (معادل اسکار در فرانسه) برای آینده‌دارترین بازیگر است. مالیک زیدی در فیلم‌‌های معروفی مانند The Marchers محصول سال 2013، Made in France محصول سال 2015، The Assistant محصول سال 2015 و Marie Curie: The Courage of Knowledge محصول سال 2016 ایفای نقش کرده است.

سایر بازیگران فیلم اکسیژن عبارتند از:

  • ماتیو آمالریک (Mathieu Amalric) صداپیشه نقش میلو

نقد فیلم اکسیژن ۲۰۲۱

در این بخش به بررسی فیلم Oxygen 2021 می‌پردازیم. فیلم اکسیژن ۲۰۲۱ را می‌توان نمونه‌ای از فیلم‌های سینمایی جدید دانست که به نوعی می‌توانند خفقان و نگرانی که در حال حاضر بر جهان حاکم است را به تصویر بکشند. شخصیت اول این فیلم که چیزی از گذشته‌اش به یاد نمی‌آورد و در محفظه‌ای گیر افتاده است و همچنین ذخیره اکسیژن رو به پایانی دارد، خیلی زود متوجه می‌شود که جهان به ویروسی آلوده شده و برای محافظت از بشر، تعدادی از آن‌ها را درون محفظه‌ قرار داده‌اند. این موضوع شاید کنایه‌ای به وضعیت حال حاضر دنیا به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا باشد که بیش از قبل نیاز به نفس کشیدن و فرار کردن از این وضعیت را داریم.

فیلم اکسیژن ۲۰۲۱ از منظر بازیگری، تلاش و زحمت بسیاری برای بازیگر نقش اول خود داشته است؛ چرا که ملانی لوران باید به تنهایی تمام وزن فیلم را به دوش بکشد و با بازی خود مخاطب را برای دیدن فیلم مشتاق‌تر کند. فیلمنامه فیلم اکسیژن از این منظر، نتوانسته است چندان زیاد به یاری لوران بشتابد. این موضوع به این دلیل است که دقایق هیجان‌انگیز در فیلمی که عملا از موضوعی هیجان‌انگیز برخوردار است، بسیار کم تعبیه شده است. با این‌ حال عملکرد تماشایی ملانی لوران، فیلم را از غرق شدن نجات داد و بزرگ‌ترین نقطه قوت این فیلم شد.

دانلود فیلم اکسیژن

لوران توانسته است در فیلم اکسیژن ۲۰۲۱ در فضایی محبوس و بدون نشان دادن زبان بدن به طور کامل (که برای بازیگر یک ابزار محسوب می‌شود) و تنها استفاده از چهره خود، عملکرد خوبی از خود نشان دهد و در نشان دادن فردی که در فضایی بسته با اکسیژن رو به پایان محبوس شده است، موفق ظاهر شود. به همین دلیل و به لطف بازی لوران، احتمالا مخاطب کمتر درگیر نقص‌های فیلمنامه و ضعف‌های کارگردانی می‌شود.

اگرچه نمی‌توان منکر این شد که فیلم سینمایی اکسیژن در ایجاد تعلیق برای مخاطب و بیشتر مضطرب کردن او که باید هدف فیلم‌‌های این‌چنینی باشد، ناموفق ظاهر شده و نمی‌تواند چندان ترغیب‌کننده باشد. اما به طور کلی، فیلم Oxygen 2021 برای یک بار دیدن و مخصوصا برای طرفداران ژانر علمی تخیلی، گزینه بدی نیست؛ با این‌ حال باید توجه کنید که ابدا نیز با فیلمی که در این ژانر کاملا قوی و استاندارد باشد، طرف نیستید. همچنین می‌توان یکنواخت بودن فیلم و ریتم خسته‌کننده و کند آن را از دیگر نقاط ضعفش دانست.

میانگین امتیازات فیلم Oxygen 2021 در سایت متاکریتیک 67 درصد است. فیلم اکسیژن ۲۰۲۱ در بخش رتبه‌بندی سایت IMDb توانسته است امتیاز 6.5 از 10 را به دست آورد. همچنین امتیاز فیلم سینمایی اکسیژن در سایت‌ راتن تومیتوز 89% است. در ادامه نگاهی به نظرات منتقدین این فیلم در وبسایت متاکریتیک می‌اندازیم.

فیلم سینمایی اکسیژن

RogerEbert / برایان تالریکو: 88

اکسيژن، فیلمی با جهت‌گیری قوی است که در یک فضای کاملاً محدود ساخته شده و عملکرد ملانی لوران در این فیلم، خارق‌العاده است. فیلم سینمایی اکسیژن برای افرادی که به دنبال تماشای اتفاقی جدید در Netflix هستند، مانند یک تنفس تازه است.

The Film Stage / برایان روآن: 83

الکساندر آژا با کار بر روی یک فیلمنامه کوتاه و هوشمندانه از کریستی لبلانک، یک فیلم چشمگیر و قابل تأمل ارائه کرده است. فیلم اکسیژن ۲۰۲۱، فیلمی است که می‌تواند حتی خسته‌ترین بینندگان را از هر حیرت ناشی از قرنطینه که ممکن است در آن قرار بگیرند، سرگرم کند.

AV CLUB / کیتی رایف: 67

همانطور که می‌توان انتظار داشت، بیشتر مسئولیت نگه داشتن ریتم و هیجان در فیلم سینمایی اکسیژن، بر عهده ملانی لوران است. این بازیگر در فیلم اکسیژن ۲۰۲۱، تمام مراحل غم و اندوه از انکار تا پذیرش را پشت سر می‌گذارد. او با وجود اینکه در محفظه‌ای زندانی شده است، توسط کارگردان به خوبی هدایت می‌شود و عملکرد مبتکرانه‌ای دارد.

Vulture / آلیسون ویلمور: 40

الکساندر آژا می‌داند که به دنبال چه محصولی است و اگر لازم باشد که فیلم بدون هیجان زیادی ساخته شود، این کار را انجام می‌دهد. با این‌ حال به نظر می‌رسد که بازیگر نقش اول فیلم یعنی ملانی لوران، وظیفه خود در این فیلم را درک نکرده و مرتباً زیاده‌روی می‌کند و به شخصیت خود احساساتی واقع‌بینانه می‌بخشد. این موضوع باعث ضعف در عملکرد فیلم شده است.

کلام پایانی

فیلم اکسیژن 2021

در نهایت اگر مشتاق تماشای یک فیلم خوش ساخت در ژانر علمی تخیلی هستید که از تماشای آن همراه با خانواده لذت ببرید، فیلم اکسیژن ۲۰۲۱، گزینه مناسبی برای شماست. این فیلم هم از نظر کارگردانی، هم انتخاب بازیگر و هم نوع روایت تک لوکیشنی، در سطح قابل قبول و متوسطی قرار دارد.

بنابراین اگر طرفدار چنین موضوعاتی هستید، تماشای فیلم Oxygen 2021 را از دست ندهید. در این مقاله از داستان و بازیگران فیلم سینمایی اکسیژن گفتیم و به نقد و بررسی آن پرداختیم. آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ شما این فیلم را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما راجع به آن چیست؟ شما می‌توانید نظراتتان را در پایین همین صفحه برای ما بنویسید و با دیگر کاربران پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402