بررسی فیلم سرزمین عجایب ویلی با بازی نیکلاس کیج + تریلر و خلاصه داستان

دانلود فیلم willy's wonderland 2021
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم سرزمین عجایب ویلی یکی از جدیدترین آثار آمریکایی در ژانر ترسناک کمدی است که نیکلاس کیج در آن بازی می‌کند. با معرفی و بررسی فیلم Willy’s Wonderland همراه ما باشید.

فیلم سرزمین عجایب ویلی اثری آمریکایی در ژانرهای اکشن، کمدی و ترسناک است که توسط کوین لوئیس (Kevin Lewis) کارگردانی شده و فیلمنامه‌اش را جی. او. پارسونز (G. O. Parsons) نوشته است. این فیلم داستان یک ولگرد کم حرف با بازی نیکلاس کیج (Nicolas Cage) است که در یک مرکز سرگرمی خانوادگی گیر می‌افتد و 8 شخصیت انیماترونیکی قصد جان او را دارند. خبر ساخت فیلم Willy’s Wonderland در اکتبر 2019 اعلام شد و ایده آن بر اساس فیلم کوتاهی به همین نام ساخته جی. او. پارسونز بود. این پروژه توجه نیکلاس کیج را جلب کرد و به عنوان بازیگر و تهیه‌کننده به آن پیوست. فیلم ویلی واندرلند حتی پیش از انتشارش نیز تبدیل به فیلمی کالت شد؛ چراکه اشتراکاتی در داستانش با مجموعه Five Nights at Freddy داشت.

در ویدیوی زیر می‌توانید «تریلر فیلم Willy’s Wonderland با زیرنویس فارسی» را تماشا کنید و با فضای آن بیشتر آشنا شوید.

فیلم سرزمین عجایب ویلی قرار بود در تاریخ 30 اکتبر 2020 برابر با 9 آبان 1399 در سینماها اکران شود، اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا اکران آن عقب افتاد. این اثر در نهایت در تاریخ 12 فوریه 2021 برابر با 24 بهمن 1399 به صورت دیجیتالی و در سینماهایی محدود در آمریکا توسط کمپانی Screen Media Films عرضه شد. منتقدان اکثرا فیلم را پسندیدند و بازی خوب کیج و حرکات واقعی انیماترونیکی آن را ستودند؛ اگرچه نقدهایی نیز نسبت به داستان و شخصیت‌ها داشتند. در این مقاله از پلازا با معرفی و نقد فیلم Willy’s Wonderland همراه شما خواهیم بود.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم Willy’s Wonderland 2021

برای دانلود فیلم سرزمین عجایب ویلی با زیرنویس فارسی می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید.

داستان فیلم سرزمین عجایب ویلی

در خلاصه فیلم سرزمین عجایب ویلی باید بگوییم که داستان آن درباره مردی کم حرف است که در منطقه‌ای دورافتاده ماشینش خراب می‌شود. مکانیکی به او کمک می‌کند و در عوض تعمیر ماشینش، از او می‌خواهد که تا صبح یک مرکز سرگرمی خانوادگی را تمیز کند. این مرد قبول می‌کند، اما خبر ندارد که این مکان تحت تصرف چند موجود انیماترونیکی شیطانی درآمده است.

  • انیماترونیک (Animatronics) از ترکیب دو واژه انیمیشن و الکترونیک ساخته شده است و به دانش ساخت مدل‌های متحرکی از موجودات و اشیا اطلاق می‌شود.

داستان فیلم سرزمین عجایب ویلی

بازیگران فیلم Willy’s Wonderland

فیلمبرداری فیلم ویلی واندرلند در فوریه 2020 (بهمن 1398) در شهر آتلانتا، ایالت جورجیا آغاز شد و یک ماه طول کشید. در ادامه می‌توانید بیوگرافی کوتاهی از بازیگران فیلم سرزمین عجایب ویلی بخوانید و با آنها بیشتر آشنا شوید.

نیکلاس کیج در نقش مرد

بازیگران فیلم willy's wonderland

نیکلاس کیج بازیگر و فیلمساز آمریکایی متولد 7 ژانویه 1964 برابر با 16 دی 1342 در شهر لانگ بیچ، کالیفرنیا است. این هنرمند تا کنون جوایز زیادی گرفته است؛ از جمله یک جایزه اسکار و یک جایزه گلدن گلوب برای فیلم Leaving Las Vegas محصول سال 1995. نیکلاس کیج در سال 1982 با فیلم Fast Times at Ridgemont High وارد سینما شد و بعد از آن در آثاری چون فیلم جنایی The Cotton Club محصول سال 1984، فیلم کمدی سیاه Vampire’s Kiss محصول سال 1989 و فیلم عاشقانه Wild at Heart محصول سال 1990 بازی کرد و بیشتر شناخته شد.

برخی از جدیدترین آثار نیکلاس کیج عبارتند از فیلم اکشن Stolen محصول سال 2012، انیمیشن The Croods محصول سال 2013، فیلم سیاسی The Runner محصول سال 2015، تریلر Between Worlds محصول سال 2018، فیلم علمی تخیلی Color Out of Space محصول سال 2019، انیمیشن The Croods: A New Age محصول سال 2020 و فیلم جنایی Prisoners of the Ghostland محصول سال 2021.

امیلی تاستا در نقش لیو هاوتورن

بازیگران فیلم سرزمین عجایب ویلی

امیلی تاستا (Emily Tosta) بازیگر و یوتیوبر آمریکایی متولد 26 مارس 1998 برابر با 6 فروردین 1377 است. او به خاطر بازی در سریال خانوادگی Party of Five شناخته می‌شود. پیش از فیلم ویلی واندرلند، امیلی در فیلم Selfie Dad محصول سال 2020 نیز بازی کرده بود.

بت گرانت در نقش کلانتر الویز لاند

بازیگران فیلم ویلی واندرلند

بت گرانت (Beth Grant) بازیگر آمریکایی متولد 18 سپتامبر 1949 برابر با 27 شهریور 1328 است. بین سال‌های 2012 تا 2017 این هنرمند یکی از بازیگران ثابت سریال کمدی The Mindy Project بود. او به خاطر بازی در آثاری چون سریال اکشن Jericho، سریال درام کمدی Wonderfalls، سریال کمدی Pushing Daisies و Mockingbird Lane شناخته می‌شود.

برخی از فیلم‌های بت گرانت عبارتند از فیلم درام Rain Man محصول سال 1988، فیلم اسلشر Child’s Play 2 محصول سال 1990، فیلم اکشن Speed محصول سال 1994، فیلم علمی تخیلی Donnie Darko محصول سال 2001، فیلم جاده‌ای Little Miss Sunshine محصول سال 2006، فیلم نئو وسترن No Country for Old Men محصول سال 2007، فیلم درام کمدی The Artist محصول سال 2011، فیلم کمدی سیاه Just Before I Go محصول سال 2014، فیلم درام Lucky محصول سال 2017 و فیلم درام Wander Darkly محصول سال 2020.

دیوید شفتل در نقش ایوان اولسون

بررسی فیلم سرزمین عجایب ویلی

دیوید شفتل (David Sheftell) بازیگر و صداپیشه آمریکایی است که بیشتر به خاطر بازی در آثاری چون فیلم Willy’s Wonderland محصول سال 2021 و صداپیشگی در سیتکام انیمیشنی Family Guy و American Dad شناخته می‌شود. او پیش از این در فیلم‌های Local Color محصول سال 2006 و Show Me What You Got محصول سال 2019 نیز بازی کرده بود.

ریک ریتز در نقش تکس ماکادو

تریلر فیلم willy's wonderland

ریک ریتز (Ric Reitz) بازیگر، نویسنده، آهنگساز، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 8 سپتامبر 1955 برابر با 16 شهریور 1334 در شهر راچستر، ایالت نیویورک است. او در آثاری چون فیلم درام The Last of Robin Hood محصول سال 2013، سریال علمی تخیلی Revolution، سریال Drop Dead Diva و سریال علمی تخیلی Surface بازی کرده است.

سایر بازیگران فیلم سینمایی سرزمین عجایب ویلی عبارتند از:

  • کریس وارنر (Chris Warner) در نقش جد لاو
  • کای کادلک (Kai Kadlec) در نقش کریس مولی
  • کایلی کووان (Caylee Cowan) در نقش کثی بارنز
  • ترایل هیل (Terayle Hill) در نقش باب مک‌دانیل
  • کریستین دل گراسو (Christian Del Grosso) در نقش آرون پاورز
  • جاناتان مرسدس (Jonathan Mercedes) در نقش دن لوراین
  • گرنت کریمر (Grant Cramer) در نقش جری رابرت ویلیس

بررسی فیلم سرزمین عجایب ویلی

کوین لوئیس کارگردان آمریکایی است که فیلم ویلی واندرلند هشتمین فیلم او در مقام کارگردان محسوب می‌شود. با اینکه لوئیس پیش از این تجربه کارگردانی 7 فیلم را داشته، اما هیچ کدام از آثارش مورد توجه بینندگان و استقبال منتقدان قرار نگرفته‌اند. آیا فیلم سرزمین عجایب ویلی نسبت به فیلم‌های دیگر کوین لوئیس، اثر بهتری است؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

فیلمنامه و شخصیت پردازی

فیلم Willy’s Wonderland داستان سرراستی دارد؛ یک مکان نفرین شده که قرار بوده محل تفریح و آرامش خانواده‌ها باشد تبدیل به محیطی شوم و پر از قتل و خونریزی می‌شود. در واقع داستان از این قرار است که این عروسک‌های الکترونیکی شیطانی توسط چند قاتل روانی تسخیر شده‌اند. اما حالا این مرد با بازی نیکلاس کیج معلوم نیست از کجا پیدایش می‌شود و قصد و نیت اصلی‌اش چیست. او به ظاهر توسط مکانیک و صاحب این مرکز شیطانی گول می‌خورد تا در ازای تعمیر ماشینش، این مکان متروکه را تا صبح تمیز کند. با این حال در واقع او قربانی دیگری برای این عروسک‌های شیطانی است، اما به طرز غیرمنتظره‌ای و خیلی راحت از پس آنها بر می‌آید و تک تک آنها را از بین می‌برد.

نقد فیلم willy's wonderland

از طرف دیگر این کاراکتر شخصیت‌پردازی ضعیفی نیز دارد؛ نه نامش مشخص است، نه گذشته و نه اهدافش. نیکلاس کیج این نقش را بدون هیچ دیالوگی ایفا کرده است، اما چرا این شخصیت نباید صحبت کند؟ حتی این عروسک‌های انیماترونیکی دیوانه هم از شخصیت اصلی فیلم ویلی واندرلند بیشتر صحبت می‌کنند و اهدافشان برای ما مشخص‌تر است! یکی دیگر از شخصیت‌های مهم فیلم سرزمین عجایب ویلی دختری به نام لیو است که با اینکه سعی شده به گذشته و حالش به خوبی پرداخته شود، اما باز هم تبدیل به یک کاراکتر کامل نمی‌شود و سوالات زیادی را در ذهن ما بدون پاسخ می‌گذارد.

جلوه های ویژه

جلوه‌های ویژه فیلم Willy’s Wonderland توسط مالی کافی (Molly Coffee) انجام شده است که تجربه او در حوزه طراحی و ساخت عروسک به او در بازآفرینی حرکات بصری و ظاهر این 8 شخصیت انیماترونیکی خیلی کمک کرده است. اما با این حال باز هم این عروسک‌ها خیلی باورپذیر و شکست‌ناپذیر نیستند. آنها به راحتی تسلیم کاراکتر نیکلاس کیج می‌شوند و واکنش‌های آرام و بی‌تاثیری که در حرکاتشان دارند کاملا با ذات شرورشان در تضاد است.

بررسی فیلم ویلی واندرلند

ببینیم یا نبینیم؟

فیلم ویلی واندرلند از فیلم های ترسناک است که چندان شما را نمی‌ترساند، فیلمی کمدی که اصلا خنده‌دار نیست و اکشنی که حوصله‌تان را سر خواهد برد! حال تصمیم با شماست که برای این فیلم وقت بگذارید یا خیر، اما ما اصلا توصیه‌اش نمی‌کنیم. به جای آن شاید بهتر باشد چند نمایش یا فیلم عروسکی بچگانه ببینید و احتمالا اوقات بهتر و سرگرم‌کننده‌تری خواهید داشت!

نمرات فیلم ویلی واندرلند

فیلم سینمایی سرزمین عجایب ویلی چندان مورد توجه بینندگان و منتقدان قرار نگرفته است. میانگین امتیاز این فیلم در IMDb تا کنون به 5.5 از 10 رسیده است و در کمال تعجب 85 درصد از کاربران گوگل آن را پسندیده‌اند! از طرف دیگر در راتن تومیتوز بر اساس 82 نقد، 61 درصد از نقدها مثبت ارزیابی شده‌اند و در نهایت میانگین امتیاز 5.60 از 10 را گرفته است. در متاکریتیک نیز تاکنون 14 نقد در بررسی فیلم سرزمین عجایب ویلی نوشته و ثبت شده‌اند و میانگین امتیاز 44 از 100 را برای آن به ارمغان آورده‌اند. از این 14 نقد، 3 نقد مثبت، 8 نقد متوسط و 3 نقد منفی هستند. در ادامه مروری کوتاه بر نقدها و نمرات فیلم ویلی واندرلند خواهیم داشت.

The Playlist / چارلز بارفیلد: 83

نه این فیلم خیلی منطقی نیست، اما خدای من، خیلی دیوانه‌وار است.

Variety / اوون گلیبرمن: 70

فیلم سرزمین عجایب ویلی ریتم و سبک یک فیلم اسلشر دهه هشتادی را دارد و من این را به عنوان یک تعریف و نکته مثبت می‌گویم. فیلمی خشن که می‌توان حسابی با آن ریلکس کرد.

تریلر فیلم willy's wonderland

The Hollywood Reporter / فرانک اسک: 50

در این نقطه فیلم‌های کیج نیازی به بررسی شدن ندارند، بلکه باید به آنها مدرک رسمی عجیب و غریب بودن را اعطا کرد. این فیلم که با تلاش کوین لوئیس ساخته شده است، این موضوع را تایید می‌کند.

Los Angeles Times / نوئل مورای: 40

این فیلم داستانی دیوانه‌وار و یک ستاره دارد، اما خیلی زود ایده‌های جالبش تمام می‌شود.

RogerEbert.com‌ / برایان تالریکو: 25

گویی فیلم Willy’s Wonderland را چند نفر بعد از چند روز سخت ساخته‌اند، در حالی که یکدیگر را تشویق می‌کنند تا احمقانه‌ترین ایده‌هایشان را بیان کنند و آنها نیز از روی این ایده‌ها فیلم را بسازند!

کلام آخر

خلاصه فیلم سرزمین عجایب ویلی

در این مقاله از پلازا با معرفی و نقد فیلم Willy’s Wonderland محصول سال 2021 همراه شما بودیم. با این که این فیلم ایده جالبی دارد و ستاره بزرگی چون نیکلاس کیج در آن به ایفای نقش پرداخته است، اما می‌توانیم لقب یکی از بدترین فیلم‌های سال 2021 را به آن بدهیم! آیا شما فیلم سرزمین عجایب ویلی را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره داستان این فیلم و شخصیت‌پردازی‌های آن چه بود؟ آیا با کاراکتر بدون دیالوگی که نیکلاس کیج بازی‌اش کرده است ارتباط برقرار کردید؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
مصطفی
.
08 آذر 1400، 11:27
پاسخ
0
0
فیلم خوبی فقط از بازی پنج شب در کنار فردی کپی کرده
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402