خاطره انگیزترین و بهترین بازی های قدیمی و نوستالژی برای کامپیوتر و موبایل

بازی های نوستالژی قدیمی / بازی های نوستالژیک دهه 60
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انتخاب و معرفی بازی های کامپیوتری قدیمی معروف کار دشواری بوده زیرا در این زمینه گزینه های محبوبی قرار دارند که اگر به آنها اشاره نشود بی شک لیست بازی های کامپیوتری قدیمی و محبوب کامل نخواهد بود. به همین دلیل سعید کردیم تمام بازی های نوستالژی را برایتان گرد آوری کنیم.

صنعت گیمینگ با توجه به وضع کنونی آن همواره در حال رشد بوده و همیشه شاهد حضور عناوین جدیدی در این عرصه هستیم. می‌توان گفت ضریب رشد و انتشار عناوین جدید در دهه اخیر به شکل قابل توجهی افزایش یافته است و بازی‌های ویدیویی مختلف در تمامی زمینه‌ها (جلوه‌های بصری و صوتی، گیم پلی و…) سعی در رشد و نمو نسبت به نسخه‌های پیشین خود دارند. با این وجود هرازگاهی دلمان می‌خواهد به عناوین قدیمی سرک بکشیم و تجربه نوستالژیک موجود در این عناوین را مزه مزه کنیم. بر همین اساس در مقاله‌ای که پیش رویتان هست تعدادی از بهترین بازی های قدیمی و بازی های نوستالژی موبایل را برای معرفی به شما گرد هم آورده‌ایم تا اگر هوس بازگشت به این عناوین را داشتید منبع منسجمی در این راستا در اختیار داشته باشید. همراه پلازا بمانید تا خاطره انگیزترین بازی‌های نوستالژی را با همدیگر بررسی کنیم.

فهرست مطالب

بازی های کامپیوتری قدیمی معروف

در میان بازی های کامپیوتری قدیمی و محبوب سعی کردیم به گزینه هایی اشاره داشته باشیم که با حضور در آنها بتوانید برای مدت زمان بیشتری سرگرم شوید. معمولا بازی های نوستالژی با ارائه یک سبک بهتر توانسته اند به این محبوبیت برسند که در ادامه میتوانید با بازی های این سبک آشنا شوید.

بازی Need for Speed Most Wanted محبوب ترین بازی های قدیمی کامپیوتر

بازی Need for Speed Most Wanted محبوب ترین بازی های قدیمی کامپیوتر

بی تردید یکی از محبوب ترین بازی های قدیمی کامپیوتر در سبک ماشین سواری بازی نیدفور اسپید ماست واتد بوده است که این محصول الکترونیک آرتز با ارائه هیجانات بسیار در گیم پلی توانست گیمزهای بسیاری را از سراسر جهان به سمت بازی خود جذب نماید. در این بازی به ماشین های بسیاری دسترسی خواهید داشت که هریک برای خود اقلام ویژه ای را دارا هستند. با استفاده از هزینه های بدست آمده میتوانید ماشین های خود را ارتقاء دهید و با سرعت و قدرت بیشتری در مراحل حضور پیدا کنید.

بازی Need for Speed Most Wanted در سال 2005 ساخته و عرضه شده است که در طول گیم پلی آن ممکن است نیروهای پلیس برای متوقف کردن شما دست بکار شوند. اگر برای مدت زمان طولانی از دست پلیس ها فراری باشید به یک مجرم با سابقه تبدیل خواهید شد که برای دستگیری شما از نیروهای ویژه و حتی هلکوپتر کمک خواهند گرفت. موسیقی متن عالی Need for Speed Most Wanted در کنار مسیر های بسیار میتواند گیم پلی خوبی را برای سرگرمی در اختیارتان قرار دهد.

بدنیست بدانید امروزه نسخه های مختلفی از بازی Need for Speed Most Wanted عرضه شده است که برای دریافت آن کافیست در گوگل یک سرچ ساده داشته باشید.

بازی Command & Conquer: Generals – Zero Hour بازی های کامپیوتری قدیمی معروف

بازی Command & Conquer: Generals – Zero Hour

Command & Conquer: Generals – Zero Hour یک بازی عالی بوده که در زمینه بازی های کامپیوتری دهه 80 جایی نداشته زیرا شرکت های Electronic Arts و MacSoft بازی را در سال 2003 با همکاری Danger Close Games و Aspyr و Ripple Effect Studios عرضه کرده اند. این بازی محبوب که به فرمان و تسخیر: ژنرال‌ها – ساعت صفر نیز معروف است سبک جذابی برای شبیه سازی نبردهای قدیمی با سلاح های متنوع بوده است.

در طول این بازی قادر به انتخاب کشورهای مختلفی خواهید بود که حضور نیروهای آزادی خواه چین و داعش قدیم میتواند روند آنرا برای شما هیجان انگیزتر نماید. با انتخاب کمپین مدنظر نیرو و ساختمان های مختلفی برای شما درنظر گرفته خواهد شد که در حالت داستانی و آفلاین بازی باید بدنبال شکست دادن آنها باشید که مسیر سختی را در پیش خواهید داشت.

بازی فرمان و تسخیر: ژنرال‌ها – ساعت صفر با برخورداری از نیروهای زمینی و هوایی و ابزارهای امنیتی میتواند حیطه وسیعی از یک بازی استراتژی خوب را برای شما تداعی کند که گیم پلی عالی آن قادر به سرگرم نمودن شما برای مدت زمان طولاتی خواهد بود. در ادامه میتوانید به بازی های بیشتری در این زمینه دسترسی داشته باشید.

بازی Stronghold Crusader 2 بازی های خاطره انگیز

بازی Stronghold Crusader 2 بازی های خاطره انگیز

اگر بدنبال یکی از بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر هستید باما در معرفی بازی قلعه: جنگ‌های صلیبی ۲ همراه باشید که این بازی عالی محصول شرکت FireFly Studios که در ساخت بازی های استراتژی قدرتمند بوده ، بوده است. در این بازی باید به زمان قدیم یعنی وقتی که سلاح های گرم ساخته نشده بودند برگردید و با استفاده از تاکتیک های خود دشمنان و رقبایی که برایتان درنظر گرفته شده است را شکست دهید. این مورد نیازمند یک ذهن قوی بوده زیرا در طول بازی با شخصیت های مختلفی مواجه خواهید شد که از قدرت بالایی برخوردار هستند.

بازی Stronghold Crusader 2 یکی از بهترین گزینه های صلیبی بوده که در آن قادر به استخدام نیروهای بسیاری خواهید بود. نیروهایی که برای امپراطوری شما حاظرند جان بدهند. طراحی ساده بازی نسبت به بازی های ان زمان در سطح خوبی قرار داشته که این مورد سبب خواهد شد گیم پلی بازی به شکل بهتری نمایان شود. بی شک با دانلود بازی Stronghold Crusader 2 میتوانید برای مدت زمان طولانی سرگرم شوید و از بازی لذت ببرید.

بازی Stronghold 2 لیست بازی های کامپیوتری قدیمی

بازی Stronghold 2 لیست بازی های کامپیوتری قدیمی

در لیست بازی های کامپیوتری قدیمی بازی Stronghold 2 یکی دیگر از گزینه های قابل اعتماد بوده که میتواند شمارا برای مدت زمان طولانی سرگرم کند. بازی در دو حالت داستانی و ساده جریان داشته که در حالت داستانی باید بدنبال مسیر زندگی خود باشید. این مورد تا جایی ادامه خواهد داشت که در یک دوراهی سخت قرار میگیرد که مسیر اول مربوط به دوستان خود بوده که باید جزوی از دوستان پادشاه باشید و برادر شما نیز در این دسته قرار داشته است ولی سمت دیگر باید با دشمنان برادران خود متحد شوید و با شکست دادن پادشاه بدنبال رسیدن به قدرت باشید کهر دو مسیر شامل ماموریت های بسیار خوبی بوده است.

عنوان بازی استراتژی قلعه ۲ با بهره‌مندی از مزایای بسیار در سال عرضه توانست میزبان گیمرهای بسیاری از سراسر جهان باشد. بی تردید یکی از دلایل محبوبیت ژانر استراتژیک را می‌توان مدیون فرنچایز قلعه دانست که در این زمینه استودیو فایرفلای با به کارگیری جزئیات واقع گرایانه توانست گیمرهای بسیاری را به این سبک وابسته کند و گیم پلی اعتیادآور و خوبی را عرضه نماید. با گذشت بیش از ۲۰ سال از انتشار بازی‌های قلعه هنوز هم شاهد حضور گیمرهای بسیاری در این بازی هستیم که بد نیست بدانید بازی در قالب بسته‌های تکمیلی نیز از سوی سازنده منتشر شده بود که با یک سرچ ساده در گوگل می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

گیم پلی عالی Stronghold 2 میتواند شمارا برای مدت زمان طولانی سرگرم کند که در این میان قادر خواهید بود تا با اقلام بسیاری سرزمینی که مدنظر دارید را بسازید. ارتقاء نیرو و دستیابی به ساختمان های بسیار از دیگر ویژگی های بازی Stronghold 2 بوده که بدنیست بدانید این بازی محصول شرکت قدرتمند Firefly Studios بوده که توسط 2k در سال 2005 عرضه شده است. اگر بدنبال بازی های بیشتری در این زمینه هستید باما در ادامه مقاله مربوط به بازی های کلاسیک برتر کامپیوتر همراه باشید.

بازی Oddworld: Abe’s Oddysee بهترین بازی قدیمی کامپیوتر

دانلود بازی های سال 1999 برای کامپیوتر / دانلود بازی های تفنگی قدیمی برای کامپیوتر

اولین عضو فهرست بازی های قدیمی بازی Oddworld: Abe’s Oddysee محسوب می‌شود. بازی Oddworld: Abe’s Oddysee از بازی های خاطره انگیز کامپیوتر است. این بازی یک بازی ویدیویی در ژانر پلتفرمر سینماتیک است که توسط کمپانی Oddworld Inhabitants ساخته شده و کمپانی GT Interactive Software آن را برای پلتفرم‌های پلی استیشن، DOS، ویندوز و Game Boy منتشر کرده است. این بازی ویدیویی که محصول سال 1997 است هم دارای بخش تک نفره و هم دارای بخش چندنفره است.

قهرمان بازی Oddworld: Abe’s Oddysee که جزو خاطره‌ انگیزترین بازی های‌ PC است همانطور که از نام آن مشخص است فردی به نام ابی (Abe) است که می‌خواهد از کارخانه گوشت خود فرار کند و همکارانش را نیز نجات دهد. این بازی ویدیویی به ویژه به لحاظ گیم پلی نوآورانه، طراحی هنری و میان صحنه‌های درگیرکننده‌اش مورد تحسین و تمجید منتقدین و مخاطبان قرار گرفته است.

در میان بهترین بازی قدیمی برای pc بدنیست بدانید که بازی Oddworld: Abe’s Oddysee با دارا بودن سبک نوآورانه خود توانست میزبانی سرگرمی گیمرهای بسیاری باشد که اگر بخواهیم لیستی از بازی های اعتیادآور قدیمی را تهیه کنیم بی شک نام این بازی در آن خواهد بود. لازم به ذکر است بدانید که این بازی برای کنسول های مختلفی عرضه شده است که سبک آن در مورد فرار از دست نیروهایی بوده که قصد دارند شمارا به گوشت خوراکی تبدیل کنند که در حین فرار باید دوستان و همنوعان خود را فراری دهید.

بازی SID Meier’s Alpha Centauri بازی های قدیمی معروف پی سی

دانلود بازی های اکشن قدیمی برای کامپیوتر / دانلود بازی های سال 2006 برای کامپیوتر

عضو دوم فهرست بازی های قدیمی کامپیوتر بازی SID Meier’s Alpha Centauri محسوب می‌شود. بازی SID Meier’s Alpha Centauri جزو خاطره انگیز ترین بازی های کامپیوتر است که توسط کمپانی Firaxis Games ساخته شده و کمپانی Electronic Arts آن را برای پلتفرم PC منتشر کرده است. ژانر این بازی ویدیویی استراتژیک نوبتی به شیوه 4X محسوب می‌شود و از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد آن می‌توان به قابلیت تجربه چندنفره به شکل همزمان، مهندسی اجتماعی، تغییر آب و هوا، نیروهای قابل شخصی سازی و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. بازی Sid Meier’s Alpha Centauri علاوه بر آنکه موفق شد تحسین منتقدین را برانگیزد جایزه بهترین بازی استراتژیک سال 1999 را از آن خود کرد.

در میان اولین بازی های جهان برای کامپیوتر نام SID Meier’s Alpha Centauri دیده میشود که این بازی را یکی از قدیمی ترین گیم های عرضه شده در سبک استراتژی میتوان دانست. طراحی بازی به شکل خوبی انجام گرفته است که به نسبت زمان عرضه گزینه خوبی برای سرگرمی بوده. شرکت الکترونیک آترز سازنده بازی SID Meier’s Alpha Centauri بوده است که در آن میتوانید به شخصی سازی و ساخت و ساز های بسیاری دسترسی داشته باشید که پیشنهاد میشود در ادامه این مقاله باما همراه باشید.

بازی Baldur’s Gate II بازی های قدیمی معروف پی سی

دانلود بازی های کامپیوتری دهه 80 / بازی های خاطره انگیز کامپیوتر برای اندروید

سومین عضو فهرست بازی های قدیمی بازی Baldur’s Gate II محسوب می‌شود. بازی Baldur’s Gate II جزو بازی های قدیمی کامپیوتری معروف و از خاطره انگیزترین بازی‌های PC است. این عنوان یک بازی نقش آفرینی است که توسط کمپانی BioWare ساخته شده و کمپانی Black Isle Studios با همکاری کمپانی Interplay Entertainment آن را برای پلتفرم PC منتشر ساخته است.

بازی Baldur’s Gate II علاوه بر آنکه به عنوان یکی از بهترین بازی های دهه 2000 شناخته می‌شود از آن با نام یکی از بهترین بازی های ویدیویی تمام دوران‌ها نیز یاد می‌کنند. این بازی ویدیویی چه به لحاظ گیم پلی خود و چه به لحاظ صداگذاری و طراحی هنری‌اش یکی از پیشگامان عرصه گیمینگ محسوب می‌شود.

در میان بازی های کامپیوتری قدیمی معروف این گیم گزینه خوبی برای سرگرمی خواهد بود که از چالش و ویژگی های متنوعی برخوردار است. در میان تمامی ماموریت های این گیم میتوانید با مواردی مواجه شوید که سبب سرگرمی شما خواهد شد. ساخت بازی در مسیر خوبی استارت خورده است که در مقایسه با بازی های سال 2000 از ویژگی های بهتری برخوردار بوده است. بازی Baldur’s Gate II که برای رایانه های شخصی عرضه شده از خط داستانی خوبی برخوردار بوده که جزو بازی های تاپ در میان گیمرها بوده است.

بازی Planescape: Torment بازی های قدیمی معروف پی سی

بازی های قدیمی کامپیوتر / بازی های قدیمی برای گوشی

عضو چهارم فهرست بازی های قدیمی بازی Planescape: Torment محسوب می‌شود. بازی Planescape: Torment جزو بازی های قدیمی کامپیوتر است که توسط کمپانی Black Isle Studios ساخته شده و کمپانی Interplay Entertainment آن را (علاوه بر پلتفرم کامپیوتر) برای پلتفرم‌های نینتندو سویچ، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، اندروید و iOS نیز منتشر کرده است.

قهرمان اصلی بازی Planescape: Torment که از بهترین بازی های نوستالژیک و بازی های خاطره انگیز PC محسوب می‌شود فردی به نام The Nameless One است؛ یک مرد فناناپذیر که اگر کشته شود همه چیز را از یاد خواهد برد. اتفاقات بازی حول محور ماجراجویی‌های این قهرمان در شهر سیجیل (Sigil) و دیگر مناطق برای به یاد آوردن خاطرات زندگی‌های گذشته‌اش روی می‌دهند. بازی Planescape: Torment با وجود آنکه یک موفقیت تجاری نبود مورد تحسین و تمجید منتقدین و مخاطبان قرار گرفت.

در لیست بازی های کامپیوتری قدیمی بازی Planescape: Torment از داستان متفاوتی برخوردار بوده که باید در نقش یک قهرمان حضور پیدا کنید که او در خاطرات خود دچار مشکل شده است و چیز خاصی را به یاد نمی آورد. در این میان باید از ویژگی و مهارت هایی که بازی Planescape: Torment در اختیارتان قرار داده است استفاده کنید و بدنبال پایان دادن به مراحل باشید. لازم به ذکر است بدانید که این گیم گزینه خوبی برای سرگرمی بوده است که در شهر خیالی بنام سیجیل جریان داشته است.

بازی Half-Life بازی های نوستالژی کامپیوتر

بازی های قدیمی در اندروید / بازی های خاطره انگیز کامپیوتر

به عنوان پنجمین عضو فهرست بازی های قدیمی بازی کامپیوتری Half-Life را می‌خواهیم برای شما معرفی کنیم. بازی Half-Life جزو بازی های نوستالژیک کامپیوتر است که توسط کمپانی Valve ساخته شده و همین کمپانی آن را برای پلتفرم‌های PC، پلی استیشن 2، OS X و لینوکس منتشر کرده است. قهرمان اصلی بازی Half-Life گوردون فریمن (Gordon Freeman) نام دارد؛ یک دانشمند که باید آزمایشگاه بلک مسا (Black Mesa) را که توسط بیگانگان مورد حمله قرار گرفته است ترک کند و از آن فرار کند.

بازی Half-Life به واسطه گیم پلی واقع گرایانه، روایت داستانی روان و جلوه‌های بصری خود موفق به کسب بیش از پنجاه جایزه «بازی سال» مختلف شد و به عنوان یکی از خاطره انگیز ترین بازی های پلتفرم کامپیوتر شناخته می‌شود. این بازی ویدیویی همچنین الهام بخش ساخت عناوین دیگری همانند Counter-Strike نیز شد.

بازی های قدیمی برای کامپیوتری در سبک اکشن از محبوبیت بیشتری به نسبت گیم های دیگر برخوردار بوده اند که در این میان میتوانید با جلوه های بصری بسیاری مواجه باشید. اولین نسخه از سری بازی Half-Life توانست میزبان گیمرهای بسیاری از سراسر جهان باشد که در این بازی باید ماموریت های نظامی بسیاری که برایتان درنظر گرفته شده است را به پایان رسانید. بازی Half-Life شامل تجهیزات نظامی بسیاری بوده که به شما این امکان را میدهد تا بتوانید در مقابل دشمنان خود ایستادگی کنید و آنها را به سمت نابود بکشانید.

بازی Deus Ex بازی های قدیمی معروف پی سی

بازی نوستالژی در گوشی / بازی های قدیمی سونی برای اندروید

ششمین بازی فهرست بازی های قدیمی Deus Ex نام دارد. بازی کامپیوتری Deus Ex جزو بازی های نوستالژیک است که توسط کمپانی Ion Storm ساخته شده و کمپانی Eidos Interactive آن را برای پلتفرم‌های کامپیوتر، Mac OS و PS2 منتشر ساخته است. ژانر بازی Deus Ex اکشن نقش آفرینی به همراه المان‌های تیراندازی اول شخص و مخفی کاری است و در آن هر دو حالت تک نفره و چندنفره موجود هستند.

بازی Deus Ex علاوه بر آنکه سبب تحسین و تمجید منتقدین شد توسط مجله PC Gamer به عنوان بهترین بازی کامپیوتر تمام دوران‌ها نیز شناخته می‌شود. این بازی ویدیویی بیش از 1 میلیون نسخه در سراسر جهان فروش کرد و پس از آن نیز دنباله‌هایی همانند بازی Deus Ex: Invisible War، بازی Deus Ex: Human Revolution، بازی Deus Ex: The Fall و بازی Deus Ex: Mankind Divided برای آن منتشر شدند.

ار بخواهیم نگاهی به بازی های کامپیوتری دهه 80 به بعد داشته باشیم که فروش خوبی را داشته باشند بازی Deus Ex گزینه خوبی بوده که ویژگی های بسیار آن سبب شد تا بیش از یک میلیون نسخه از این بازی در سراسر جهان به فروش برسد. ناگته نماند که سبک دوست داشتنی و متاوت این گیم میتواند نقش آفرینی های بسیاری را برای شما به ارمغان بیاورد که در این زمینه باید با دشمنان بسیاری مقابله کنید. سبک اول شخص و مخفی کاری بازی Deus Ex میتواند شمارا برای مدت زمان طولانی سرگرم کند که از بهترین بازی های کلاسیک کامپیوتری بوده است.

بازی Outlaws بازی های قدیمی معروف پی سی

بازی های نوستالژی / بازی های نوستالژیک

در فهرست بازی های قدیمی برای کامپیوتر هفتمین عنوانی که می‌خواهیم برای شما معرفی کنیم بازی Outlaws محسوب می‌شود. بازی Outlaws از بازی های تفنگی قدیمی بوده و محصول کمپانی LucasArts محسوب می‌شود و همین کمپانی آن را برای پلتفرم PC منتشر کرده است. در ادامه مقاله بهترین بازی قدیمی کامپیوتر باما همراه باشید.

بازی Outlaws که از خاطره انگیزترین بازی‌های PC است به ویژه از لحاظ موسیقی و جلوه‌های صوتی خود که اثر کلینت باجاکیان (Clint Bajakian) است ستوده شده است. ژانر این بازی ویدیویی که از کاندیداهای عنوان خاطره انگیزترین بازی قدیمی کامپیوتر محسوب می‌شود شوتر اول شخص است و از نکات جالب در رابطه با آن استفاده از مکانیزم‌هایی همانند هدف گذاری اسنایپر (Sniper Zoom) و ریلود (Reload) برای اولین بار در یک بازی کامپیوتری است.

بازی Outlaws در میان بازی های نوستالژی کامپیوتر گزینه خوب و البته قدیمی بوده که این بازی در سبک تیراندازی قرار داشته است و با مهارت خود باید اهدافی که بازی برایتان تعیین می نمود را در تیررس خود قرار میدادید. سبک دوست داشتنی بازی در سال های گذشته سبب شد تا گیمرهای بسیاری به سمت بازی های اکشن علاقه خوبی نشان دهند که امروزه یکی از پرطرفدارترین سبک های جهان را ژانر اکشن دربر گرفته است.

بازی Diablo II بازی های قدیمی معروف پی سی

بازی های قدیمی / بازی های خاطره انگیز

به عنوان هشتمین بازی فهرست بهترین بازی های قدیمی بازی Diablo II را برای معرفی به شما در نظر گرفته‌ایم. بازی Diablo II یک بازی ویدیویی اکشن نقش آفرینی به شیوه Hack-and-slash است که توسط کمپانی بلیزارد نورث (Blizzard North) ساخته شده است. این بازی ویدیویی که جزو بهترین بازی های دهه 2000 محسوب می‌شود وقایع عنوان قبلی خود (بازی Diablo) را دنبال کرده و در آن بازیکنان باید نابودی انجام شده به دلیل بازگشت دیابلو را متوقف کنند. نظر خود را در مورد بازی های لیست بهترین بازی قدیمی کامپیوتر باما در میان بگذارید.

بازی Diablo II هم از جهت گیم پلی و هم از جهت مکانیزم پیشرفت کاراکتر (Character progression) و داستان عالی خود ستوده شده است و توسط منابع بسیاری به عنوان یکی از بهترین بازی های ویدیویی تمام دوران‌ها شناخته می‌شود. جا دارد اشاره کنیم که در سال 2001 دنباله‌ای به نام Diablo II: Lord of Destruction نیز برای این بازی ویدیویی منتشر شد.

دیابلو یک مجموعه بازی کاملا دوست داشتنی بوده است که نسخه چهارم آن نیز در دست ساخت بوده که بدلیل ویژگی های بالایی که در اختیار داشته توانسته نام خود را در لیست بازی های نوستالژیک کامپیوتر جای دهد. بازی از سبک نقش آفرینی و اکشن مانند برخوردار است که باید در میان ماموریت و چالش های بسیاری بدنبال اهدافی باشید که بازی برایتان مشخص نموده که مسیر سختی را در پیش خواهید داشت.

بازی Fallout 2 بازی های قدیمی معروف پی سی

بازی های نوستالژی قدیمی

به عنوان دهمین بازی فهرست بازی های قدیمی عنوانی به نام Fallout 2 را برای معرفی به شما در نظر گرفته‌ایم. بازی Fallout 2 توسط کمپانی Black Isle Studios ساخته شده و کمپانی Interplay Productions آن را برای پلتفرم PC و مک منتشر کرده است. ژانر این بازی ویدیویی نقش آفرینی محسوب می‌شود و تنها حالت آن تک نفره است. اگر بازی دیگری مد نظرتان است که در لیست بهترین بازی قدیمی کامپیوتر به آن اشاره نشده میتوانید آنرا در بخش نظرات برای ما ارسال کنید.

وقایع بازی Fallout 2 در سال 2241 رخ می‌دهند که 164 سال پس از وقایع بازی اول محسوب می‌شود. بازی Fallout 2 هم از لحاظ گیم پلی و هم از لحاظ روایت داستانی خود ستوده شده است و به عنوان یک دنباله لایق بازی Fallout شناخته می‌شود. پیشنهاد میشود در ادامه مقاله بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر باما همراه باشید که تصمیم داریم بازی های محبوب قدیمی را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

SC-GO کانتر استریک از بازی های کامپیوتری قدیمی معروف

SC-GO کانتر استریک از بازی های کامپیوتری قدیمی معروف

اگر لیست بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر بدون حضور بازی به اتمام میرسید قطعا سطح کیفی آن کم خواهد بود. بازی کانتر استریک از محبوب ترین و البته قدیمی ترین بازی های اکشن و تیراندازی بوده که با جذابیت های بسیاری برخوردار است. ماهیت و سبک بازی کانتر استریک برکسی پوشیده نیست ولی اگر بخواهیم توضیحات اندکی از بازی را در اختیار شما قرار دهیم باید بدانید که این بازی از بهترین محصولات سبک تیراندازی بوده که با در اختیار داشتن مراحل متنوع میتواند گزینه خوبی برای سرگرمی باشد.

بازی در 2 جناح تقسیم بندی میشود که در ابتدای بازی باید سمتی که مدنظر دارید را مشخص کنید. جناح اول نیروهای نظامی بوده که وظیفه خنثی سازی بمب هایی را برعهده دارند که توسط نیروهای تروریست پیاده سازی شده است. در این زمینه محدودیت زمانی اصلی ترین مانع شما برای شکست دادن نیروهای دشمن و در نهایت خنثی نمودن بمب بوده است.

جناح دیگر که بخش تروریست ها بوده به شما این اجازه را میدهد تا در دو بخش از یک مپ بتوانید بمبی که در اختیار دارید را پیاده سازی کنید. این موضوع که کدام یک از بخش ها بمب را قرار دهید به عهده خودتان بوده ولی نکته ای که باید مدنظر داشته باشید این دست که در صورت قرار دادن بمب نباید اجازه خنثی نمودن آنرا به نیروهای نظامی بدهید که اگر چنین اتفاقی رخ دهد شکست خواهید خورد. گیم پلی روان و طراحی مناسب از دیگر گزینه هایی بوده که روی روند بازی تاثیر بسزایی داشته و بی شک میتواند شمارا برای مدت زمان طولانی سرگرم نماید.

بازی Tekken 3

بهترین بازی تیکن در تمام دوران Tekken 3

بازی تیکن ۳ بی‌تردید یکی از بهترین و یادآورترین عناوین منتشر شده در این فهرست بوده است که برای اولین‌بار با مزایای بسیار در سال ۱۹۹۷ منتشر شد. ناشر بازی که بندی نامکو بوده در آن زمان با به کارگیری مبارزات سه بعدی توانست جذابیت‌های بیشتری را در محصول خود جای دهد که بد نیست بدانید این بازی به صورت تک نفره و چند نفره قابل اجرا بود که همین موضوع سبب شد تا گیمرهای بسیاری برای تجربه رقابت‌های آنلاین به سمت بازی روی آورند. در حالت تک نفره بازی مراحل مختلف و سرگرم کننده‌ای برای شما در نظر گرفته شده بود که در این میان با انتخاب شخصیت مد نظر خود می‌توانستید به دنبال شکست دادن رقبا و دشمنان باشید.

اما حالت آنلاین و چند نفره بازی با دشواری‌های بیشتری همراه بود زیرا در این زمینه شما باید در برابر کاربرانی قرار می‌گرفتید که اطلاعاتی از نحوه بازی آنها نداشتید. در کنار این موضوع ممکن بود که شما شخصیتی را انتخاب کنید که در برابر حریفتان حرفی برای گفتن نداشته باشد. با توجه به سال انتشار بازی می‌توان گفت که بازی تیکن ۳ از طراحی و ظاهری مناسب برخوردار بود که در آن زمان به عنوان یکی از پیشروترین بازی‌های گرافیکی سال عرضه شناخته شد. سیستم مبارزه‌ای بازی شما را در برابر چالش‌های بسیاری قرار خواهد داد که با تکیه بر مهارت‌های شخصی کاراکترها می‌توانید به دنبال یادگیری مهارت‌های جدید برای شکست دادن رقبا و دشمنان باشید. عکس العمل سریع و استفاده از مهارت درست در زمان و مکان مناسب اصلی‌ترین دلیل پیروزی شما در طول بازی تیکن ۳ خواهد بود که بد نیست بدانید از اولین انتشار بازی تا به امروز بیش از ۲۰ سال می‌گذرد.

بازی های قدیمی برای گوشی

اشخاصی که در حوزه بازی های اندروید فعالیت دارند با بهترین های این سبک بی تردید آشنا هستند. در همین زمینه سعی کردیم گزینه هایی را معرفی کنیم که بابت حضور در هریک از آنها بتوانید برای مدت زمان طولانی در بازی حضور داشته باشید و سرگرم شوید. همچنین میتوانید بازی های پیشنهادی خود را برایمان در بخش نظرات ارسال کنید.

بازی Minecraft بهترین بازی قدیمی کامپیوتر و اندروید

بازی های قدیمی کامپیوتر برای اندروید دانلود / بازی های سال 1999 برای کامپیوتر

اولین عضو فهرست بازی های نوستالژیک موبایل بازی اندروید Minecraft محسوب می‌شود. بازی اندروید Minecraft در میان بازی های قدیمی در اندروید یک عنوان کلاسیک محسوب می‌شود. جلوه‌های بصری نوستالژیک این بازی که جزو بازی های خاطره انگیز کامپیوتر برای اندروید است به همراه ده‌ها وسیله جهت ساخت و ساز، موجودات برای کشتن، مکان‌های مختلف برای اکتشاف و نهایتا ده‌ها مورد برای انجام دادن به آن جذابیت بی حد و حصری بخشیده‌اند. همچنین جا دارد اشاره کنیم که آپدیت 2017 این بازی قابلیت بین پلتفرمی (Cross-platform) را نیز به آن اضافه کرد. ماینکرافت یکی از بازی های قدیمی و کلاسیک بوده است که سبک سندباکس آن میتواند شمارا در مقابل رویداد های بسیاری قرار دهد که در این زمینه میتوانید با گیم پلی خوبی برای سرگرمی همراه باشید. در ادامه میتوانید به لینک دانلود بازی ماینکرافت برای اندروید و ای او اس دسترسی داشته باشید. بدنیست بدانید که این بازی در میان بازی های قدیمی معروف پی سی و اندروید جایگاه خوبی داشته است. ماینکرافت با اینکه یک بازی قدیمی در این لیست بوده هنوز که هنوزه گیمرهای بسیاری برای تجربه این بازی به سمت آن روی می آورند که گیم پلی آن میتواند شمارا برای مدت زمان طولانی سرگرم کند. در ادامه لیست با بازی های خوب دیگری مواجه خواهید شد.

دانلود بازی Minecraft برای اندروید و iOS

بازی Castlevania: Symphony of the Night

دانلود بازی های تفنگی قدیمی برای کامپیوتر / دانلود بازی های اکشن قدیمی برای کامپیوتر

دومین عضو فهرست بازی های نوستالژیک موبایل بازی اندروید Castlevania: Symphony of the Night محسوب می‌شود. بازی Castlevania: Symphony of the Night جزو بازی های خاطره انگیز در اندروید است که تمامی ویژگی‌های نسخه پلی استیشن 1 خود را حفظ کرده‌ است. این بازی که جزو بازی های نوستالژی پلی استیشن 1 و بازی های قدیمی سونی برای اندروید است ژانرش پلتفرمر آرکید به همراه المان‌های Hack-and-slash ترسناک محسوب می‌شود. همچنین یک مکانیزم ادامه (Continue) نیز در این نسخه به بازی Castlevania اضافه شده است. این بازی به نسبت گیم های مشابه از ویژگی های برتری برخوردار بوده که همین مورد سبب شده تا در لیست بهترین بازی های کلاسیک اندروید بتواند به رتبه دوم دست پیدا کند. در ادامه میتوانید این بازی را برای دو پلتفرم اندروید و ای او اس دریافت کنید. اگر بدنبال بازی های قدیمی کامپیوتر برای اندروید هستید باما در ادامه این مقاله همراه باشید.

دانلود بازی Castlevania: Symphony of the Night برای اندروید و iOS

بازی اندروید Stardew Valley

دانلود بازی های سال 2006 برای کامپیوتر / دانلود بازی های کامپیوتری دهه 80

عضو سوم فهرست بازی های نوستالژی موبایل بازی اندروید Stardew Valley محسوب می‌شود. بازی Stardew Valley یک بازی نوستالژی در گوشی است که از جهات بسیاری شبیه بازی Harvest Moon است. این بازی ویدیویی جزو بهترین بازی های نوستالژی در موبایل محسوب می‌شود و در آن از ساخت و ساز شهر شروع می‌کنید تا اینکه به فعالیت‌های دیگری همانند ماهیگیری، صحبت با اهالی شهر و لذت بردن از خود بپردازید. بازی Stardew Valley یکی از آرامش بخش ترین بازی های نوستالژی در اندروید و آیفون است. از بهترین بازی های شبیه سازی که در آن باید نقش یک کشاورز را داشته باشید میتوان به این بازی اشاره داشت که امروزه این بازی میزبان گیمرهای بسیاری بوده است که میتواند شمارا با چالش های بسیاری در این زمینه مواجه کند. اگر تصمیم به دانلود این بازی گرفته اید در ادامه لینک های دانلود برای شما قرار گرفته است.

دانلود بازی Stardew Valley برای اندروید و iOS

بازی Star Wars: KOTOR I & II

بازی های خاطره انگیز کامپیوتر برای اندروید / بازی های نوستالژی پلی استیشن 1

چهارمین عضو فهرست بازی های نوستالژیک موبایل بازی Star Wars: KOTOR I و II محسوب می‌شود که هر دو آن‌ها جزو مهمترین عناوین نقش آفرینی اولین سال‌های دهه 2000 بوده‌اند. این بازی‌ها دارای روایت‌های داستانی عمیق، قابلیت‌های شخصی سازی ویژه و بسیاری از موارد دیگر بودند. در این بازی‌ها قادر هستید که کاراکترهایتان را بر اساس تصمیم‌های خود خوب و یا بد از آب دربیاورید. البته جا دارد اشاره کنیم که جلوه‌های بصری این دو عنوان با توجه به استانداردهای امروزی کمی قدیمی و از مدافتاده جلوه می‌کنند. در هر صورت اگر به دنیای جنگ ستارگان علاقمند باشید تجربه این عناوین خالی از لطف نیست. این بازی از داستان و روایت های بسیاری برخوردار بوده که باید در نقش شخصیت اصلی بازی بدنبال اهدافی باشید که بازی برای شما تعیین میکند. لینک دانلود اندروید و ای او اس این بازی در ادامه قرار گرفته است.

دانلود بازی Star Wars: KOTOR برای اندروید و iOS

بازی Doom I و II

خاطره انگیزترین بازی

عضو پنجم فهرست بازی های نوستالژیک موبایل بازی‌های Doom I و II محسوب می‌شوند. بازی های Doom I و II را می‌توان جزو بازی های قدیمی کامپیوتر برای اندروید دانست که در عین حال به زعم بسیاری از بازی های خاطره انگیز این پلتفرم نیز محسوب می‌شوند. از جهت گیم پلی این عناوین تفاوت چندانی با Doom به شیوه کلاسیک ندارند. بازیکنان در هر مرحله می‌دوند، آدم‌های بد را می‌کشند و بدین شیوه در بازی به پیش می‌روند. با این وجود همین گیم پلی ساده برای بسیاری از افراد به ویژه طرفداران سری پرمخاطب Doom می‌تواند لذت بخش باشد. بازی هایی که از شخصیت های قهرمانانه برخوردار هستند از محبوبیت بهتری به نسبت گیم های دیگر برخوردار بوده که بازی دام یک گزینه عالی در این سبک است که میتواند شما را برای دقایق خوبی سرگرم نماید. این بازی عالی با درنظر داشتن هیجانات بسیار در گیم پلی تواسنته گیمرهای بسیاری را به سمت خود جذب نماید که بدنیست بدانید در این راستا میتوانید برای مدت زمان طولانی در بازی حضور داشته باشید و سرگرم شوید.

دانلود بازی Doom برای اندروید و iOS

بازی Evoland 1 و 2

بازی های نوستالژیک دهه 60 / بهترین بازی های دهه 2000

ششمین عضو فهرست بازی های نوستالژی موبایل بازی Evoland 1 و 2 محسوب می‌شود. بازی‌های Evoland 1 و 2 جزو بازی های نوستالژی موبایل به شیوه مدرن و بازی های خاطره انگیزی هستند که دارای المان‌های گیمینگ به شیوه رترو (Retro) هستند. در رابطه با تعریف ژانر این بازی‌ها شاید کمی به مشکل بربخوریم. این بازی‌ها را هم می‌توان نقش آفرینی، هم مبارزه‌ای، هم پلتفرمر و هم Hack-and-slash نامید. در واقع بازی‌‌های Evoland 1 و 2 را می‌توان بیش از همه به افرادی پیشنهاد کرد که به عناوین قدیمی علاقمند هستند، اما ترجیح ژانری خاصی ندارند. این بازی آخرین گیم معرفی شده در میان بهترین بازی های قدیمی برای اندروید بوده است که پیشنهاد میشود نظر خود را در مورد مقاله بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر و اندروید باما در میان بگذارید.

دانلود بازی Evoland برای اندروید و iOS

کلام آخر

بازی های قدیمی کامپیوتر / بازی های قدیمی برای گوشی

در مقاله‌ای که خواندید بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر و گوشی را برای شما مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم با خواندن مقاله‌مان در رابطه با خاطره انگیزترین بازی های نوستالژی خاطرات احتمالی‌تان در رابطه با این عناوین تجدید شده باشد. واقعیت امر آن است که این بازی‌ها به ویژه در دوره کنونی که با موج عناوین مختلف با تکنولوژی بالا روبرو هستیم جذابیت خاص خود را دارند و هم گیمرهای قدیمی و هم گیمرهای جدید می‌توانند با رجوع به گذشته از طریق این عناوین سرگرمی و لذت ریشه یابی عناوین جدید از منظر گیم پلی و موارد دیگر و همچنین لذت تجربه خود این عناوین را از آن خود کنند.

نظر شما در رابطه با بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر گفته شده چیست؟ نظرات خود را از قسمت پایین و بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید که نظرات شما در تهیه گیم های دیگری که در لیست بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر وجود نداشته تاثیرگذار خواهد بود.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران11 دیدگاه
avatar
حسین
.
19 دی 1402، 22:38
پاسخ
0
0
من وقتی کوچیک بودم فک کنم 7 سال پیش توی یک بازی سه تا بازی بود که سه تا وسیله داشتیم و هی تقویت هم میکردیم یکی قایق بود دوتای دیگه هم ماشین بودن یکی هم انگشتی و دیگری مسابقه بود
avatar
م.ر
.
19 آذر 1402، 21:49
پاسخ
0
1
اما اینا که همه ی بازی ها نبودن یه جوری میگین ما همرو گرد هم آوردیم که اولش گفتم کم کمش ۱۰۰ تا بازی رو هستش اما اینا که ۲۰ تا بیشتر نبود و جای خیلی بازی ها مثل کندی کراش،تمپل ران و... خالی بودن .
avatar
کیا
.
28 شهریور 1402، 16:06
پاسخ
2
1
آی جی آی....کماندوز...هیتمن....اینا نوستالژی بود...قلعه رو هم که زندگی کردم من ۱۵ ۱۶ سال بازیکردم تمام باگ های بازی رو هم ک سازنده بلد نبود رو یاد گرفته بودم😅
avatar
.
27 شهریور 1402، 15:29
پاسخ
1
6
سلام واقعاً مقاله چرت و مزخرفی بود.خب بازی که فقط 4 سال پیش منتشر شده قدیمی حساب می‌شود؟؟؟ یا همین کانتر گلوبال که همین هفته آپدیت و بروز رسانی جدید داشته قدیمی است؟؟؟ فقط بازی کانتر و stronghold این لیست خوب هستش. بقیه موارد این این لیست هم دور ریختنی است و بریز دور تو سطل آشغال
avatar
Avl
.
27 تیر 1402، 14:31
پاسخ
1
13
چرا بازی هایی مثل جی تی ای سان آندرس،درایور،کالاف دیوتی،بولی،مکس پین توی لیست نیستند این لیست ناقضه
نمایش 5 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402