مروری بر بهترین فیلم های لارس فون تریه + بیوگرافی و زندگی شخصی

برترین فیلم های فون تریه
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

لارس فون تریه فیلمساز صاحب سبک دانمارکی است که چندین شاهکار سینمایی را تا کنون خلق کرده است. از بیوگرافی لارس فون تریه چه می‌دانید؟ آیا برترین فیلم های فون تریه را تماشا کرده‌اید؟ بهترین فیلم لارس فون تریه کدام عنوان است؟

لارس فون تریه (Lars von Trier) کارگردان و فیلمنامه‌نویس دانمارکی است که کارنامه کاری پربار و جنجال‌برانگیزی دارد و بیشتر از 5 دهه است که در این حرفه فعال است. فیلم های لارس فون تریه به خاطر استفاده از خلاقیت‌های تکنیکی و ژانری معروف هستند و به بررسی مسائل اجتماعی، هستی گرایانه و سیاسی می‌پردازند و نگاهی به مضامینی چون بخشش، فداکاری و سلامت روحی دارند.

در بیوگرافی لارس فون تریه نکته‌ای که جلب توجه می‌کند تعداد افتخارات و جوایز بالای این فیلمساز است. او تا کنون برای بیشتر از 170 جایزه در جشنواره‌های فیلم سراسر جهان نامزد شده و نزدیک به 100 جایزه را نیز دریافت کرده است که از میان آنها می‌توانیم به جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن اشاره کنیم. فون تریه موسس و سهام‌دار کمپانی تولید فیلم دانمارکی Zentropa Films است که تا کنون 350 میلیون بلیط از فیلم‌های این کمپانی به فروش رسیده و برای 7 جایزه اسکار نامزد شده‌اند. اگر از طرفداران فیلم های لارس فون تریه هستید، در این مقاله از پلازا با مرور زندگی نامه و معرفی برترین فیلم های فون تریه همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

بیوگرافی لارس فون تریه

زندگینامه لارس فون تریه

در ادامه با زندگینامه لارس فون تریه از کودکی تا کنون همراه شما خواهیم بود.

اوایل زندگی و تحصیلات

لارس فون تریه متولد 30 آوریل 1956 برابر با 10 اردیبهشت 1335 در دانمارک است. مادر او اینگر هاست (Inger Høst) و پدرش فریتز مایکل هارتمن (Fritz Michael Hartmann)، رئیس وزارت خانه امور اجتماعی دانمارک و از اعضای جنبش‌های مقاومت در جنگ جهانی دوم بود.

همچنین بخوانید :

فون تریه در دانشگاه کپنهاگ در رشته تئوری فیلم و در مدرسه فیلم ملی دانمارک در رشته کارگردانی تحصیل کرد. در سن 25 سالگی او دو جایزه در جشنواره بین‌المللی مونیخ برای فیلم‌هایی که در طول دوران تحصیل ساخته بود گرفت؛ فیلم‌های Nocturne و Last Detail. آخرین فیلمی که در دوران تحصیل به عنوان پروژه پایانی‌اش ساخت نیز Images of Liberation نام داشت و محصول سال 1982 بود که در سینما نیز اکران گرفت.

سال های 1984-1994: آغاز حرفه کاری و سه گانه Europa

در سال 1984 یکی از فیلم های لارس فون تریه عرضه شد. این فیلم The Element of Crime نام داشت و از هفت جشنواره بین‌المللی مختلف، 12 جایزه را دریافت کرد. ریتم کند و غیر خطی، طراحی قصه خلاقانه و چند لایه و جلوه‌های بصری تیره و تار و رویاگونه از ویژگی‌های این عنوان از فیلمهای لارس فون تریه بودند.

فیلم بعدی او فیلمی ترسناک به نام Epidemic و محصول سال 1987 بود که در بخش «نوعی نگاه» جشنواره فیلم کن نیز به نمایش درآمد. این فیلم دو خط داستانی متفاوت را دنبال می‌کند که در نهایت به یکدیگر می‌رسند: تلاش‌های دو فیلمساز برای ساخت یک پروژه جدید و یک داستان علمی تخیلی تلخ درباره بیماری‌ای که در آینده فراگیر می‌شود.

فیلمهای لارس فون تریه

فون تریه اغلب از فیلم‌هایش به عنوان سه‌گانه‌هایی موضوعی نام می‌برد. این الگو در سال 1984 و با ساخت فیلم جنایی The Element of Crime آغاز شد؛ اولین عنوان در سه گانه Europa که نشان دهنده دوره‌هایی دلخراش در اروپای گذشته و آینده هستند. دو فیلم دیگر این سه گانه عبارتند از فیلم ترسناک هنری Epidemic محصول سال 1987 و فیلم درام سیاسی Europa محصول سال 1991.

فون تریه که به دنبال استقلال مالی و کنترل کامل در پروژه‌هایش بود، در سال 1992 به همراه پیتر اولبک ینسن (Peter Aalbæk Jensen) کمپانی تولید فیلم Zentropa Entertainment را تاسیس کردند.

سال های 1995-2000: دگما 95 و سه گانه Golden Heart

در سال 1995 فون تریه و توماس وینتربرگ (Thomas Vinterberg) بیانیه‌شان برای یک سبک سینمایی جدید به نام دگما 95 (Dogme 95) را ارائه کردند. سبک سینمایی دگما 95 توجه‌های بین‌المللی را به سینمای دانمارک جلب کرد و فیلمسازان زیادی را در سرتاسر جهان تحت تاثیر قرار داد. در سال 2008 فون تریه و وینتربرگ به همراه کارگردانان دیگر این سبک، کریستیان لیورینگ (Kristian Levring) و سورن کراگ-یاکوبسن (Søren Kragh-Jacobsen) جایزه دستاورد اروپایی در سینمای جهان را در جوایز فیلم اروپا دریافت کردند.

همچنین بخوانید :

فون تریه بزرگترین موفقیت بین‌المللی‌اش را با سه گانه Golden Heart به دست آورد. این فیلم های لارس فون تریه درباره قهرمانان زن ساده‌ای است که علیرغم تراژدی‌هایی که برایشان اتفاق می‌افتد، «قلب‌های طلایی‌شان» را حفظ می‌کنند. فیلم‌های این سه گانه عبارتند از فیلم درام Breaking the Waves محصول سال 1996، فیلم درام کمدی The Idiots محصول سال 1998 و فیلم ملودرام و موزیکال Dancer in the Dark محصول سال 2000.

زندگی نامه لارس فون تریه

فیلم Breaking the Waves با بازی امیلی واتسون (Emily Watson) جایزه بزرگ جشنواره کن را گرفت و واتسون برای جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نامزد شد. این عنوان از برترین فیلم های فون تریه، نشانه‌هایی از سبک دگما 95 را دارد، اما برخی از قوانین این سبک را نیز زیر پا می‌گذارد و به همین دلیل یکی از آثار این سبک به حساب نمی‌آید. فیلم دوم این سه گانه، یعنی The Idiots برای دریافت جایزه نخل طلای کن نامزد شده بود. اما فیلم سوم، Dancer in the Dark با بازی بیورک (Björk) جایزه نخل طلای کن را دریافت کرد.

سال های 2003-2008: سه گانه Land of Opportunities

سه گانه بعدی از فیلم های لارس فون تریه، Land of Opportunities نام دارد که شامل فیلم‌های Dogville محصول سال 2003، Manderlay محصول سال 2005 و  Wasington است که البته آخری هنوز ساخته نشده است. سبک فیلمسازی هر دو فیلم Dogville و Manderlay مشابه است و بازیگرانی بین‌المللی در آنها به ایفای نقش پرداخته‌اند.

همچنین بخوانید :

سال های 2009-2014: سه گانه افسردگی فون تریه

در ادامه بیوگرافی لارس فون تریه به سه گانه The Depression می‌رسیم که شامل این فیلم‌ها می‌شود: فیلم روانشناختی Antichrist محصول سال 2009، فیلم علمی تخیلی Melancholia محصول سال 2011 و فیلم Nymphomaniac محصول سال 2013. در هر سه فیلم شارلوت گنسبور (Charlotte Gainsbourg) بازی کرده است و داستان آنها درباره شخصیت‌هایی است که از افسردگی یا اندوه شدید به روش‌های مختلف رنج می‌برند. گفته می‌شود این فیلم های لارس فون تریه افسردگی‌ای را به تصویر می‌کشند که خود فیلمساز نیز تجربه‌اش کرده بود.

فیلم های لارس فون تریه

سال 2015 تا کنون: بازگشت به کن

در سال 2015 فون تریه کار روی یک پروژه جدید به نام The House That Jack Built را آغاز کرد که در ابتدا قرار بود در قالب یک سریال تلویزیونی 8 قسمتی ساخته شود، اما در نهایت به صورت یک فیلم سینمایی ساخته شد و در سال 2018 به اکران رسید. داستان این فیلم درباره یک قاتل زنجیره‌ای است. فیلم The House That Jack Built در جشنواره فیلم کن 2018 به نمایش درآمد و علیرغم حضار زیادی که سالن را در حین نمایش فیلم ترک کردند، در پایان نمایش آن به مدت 10 دقیقه حضار به صورت ایستاده عوامل فیلم را تشویق کردند.

در دسامبر 2020 اعلام شد که فون تریه فصل پایانی سریال The Kingdom با نام The Kingdom Exodus را تولید خواهد کرد. انتظار می‌رفت که فیلمبرداری این سریال در سال 2021 انجام شد. این مجموعه 5 قسمت خواهد داشت و احتمالا در سال 2022 پخش می‌شود.

زندگی شخصی لارس فون تریه

در سال 1989 و در حالی که مادر فون تریه در بستر مرگ بود به او گفت که پدر واقعی او کسی نیست که فکر می‌کند و در واقع او در نتیجه رابطه نامشروع مادرش با کارفرمای سابقش، فریتز مایکل هارتمن به دنیا آمده است.

در بیوگرافی لارس فون تریه باید به این موضوع اشاره کنیم که این فیلمساز خانواده عجیبی داشت. مادرش کمونیست و پدرش از طرفداران ایدئولوژی سوسیال دموکراسی بود. هر دوی آنها از طرفداران فرهنگ برهنه‌گرایی بودند و فون تریه را نیز در کودکی به همراه خود به مجامع برهنه‌گرایی برده بودند.

بیوگرافی لارس فون تریه

همچنین جالب است بدانید که فون تریه از فوبیاهای زیادی رنج می‌برد؛ از جمله ترس از پرواز. این ترس او محدودیت‌های زیادی را در کارش ایجاد کرده و به همین دلیل همه فیلم‌هایش در دانمارک یا سوئد فیلمبرداری شده‌اند. او در یکی از مصاحبه‌هایش گفت:

در اصل من از همه چیز در زندگی می‌ترسم، به جز فیلمسازی.

همچنین فون تریه در زمان‌های مختلف اعلام کرده بود که گهگاه به افسردگی دچار می‌شود که این موضوع او را در کارش و حتی وظایف ساده اجتماعی، ناتوان می‌کند.

سبک فیلمسازی لارس فون تریه

در ادامه بیوگرافی لارس فون تریه، نگاهی به سبک فیلمسازی این کارگردان می‌اندازیم. فون تریه شدیدا تحت تاثیر کار کارل تئودور درایر (Carl Theodor Dreyer)، کارگردان دانمارکی و فیلم The Night Porter محصول سال 1974 و به کارگردانی لیلیانا کاوانی (Liliana Cavani)، کارگردان ایتالیایی است.

سبک نویسندگی او نیز شدیدا تحت تاثیر بازیگرانی است که با آنها سر صحنه کار می‌کند. او سعی می‌کند طرح داستانی ساده‌ای بنویسد و سپس نسبت به بازیگران آن را جلو ببرد. در مورد سینما نیز او می‌گوید:

یک فیلم باید همانند سنگی در کفش شما باشد.

بهترین فیلم های لارس فون تریه

برای به وجود آوردن هنری اصیل، او معتقد است که فیلمسازان باید از نظر سبکی خودشان را نسبت به بقیه متمایز سازند و محدودیت‌هایی را در هنگام پروسه ساخت فیلم برای خود ایجاد کنند. همچنین جالب است بدانید که فون تریه معمولا با بازیگران و دیگر عوامل فیلمش در بیشتر از یک فیلم همکاری دارد. از فیلم Europa در سال 1991، اعضای اصلی گروه او و تیم تهیه‌کنندگی‌اش بدون تغییر باقی مانده‌اند.

همچنین بخوانید :

بازیگران زیادی نیز در فیلم های لارس فون تریه دوباره و دوباره حضور یافته‌اند؛ بازیگرانی چون اودو کی‌یر (Udo Kier) در 10 فیلم، ژان-مارک بار (Jean-Marc Barr) در 7 فیلم، استلان اسکاشگورد (Stellan Skarsgård) در 6 فیلم، ینس آلبینوس (Jens Albinus) در 4 فیلم و شارلوت گنسبور در 3 فیلم.

جوایز لارس فون تریه

در مرور بیوگرافی لارس فون تریه قطعا جوایز او نیز حائز اهمیت هستند. این فیلمساز تا کنون برای 176 جایزه مختلف نامزد شده و 98 جایزه را دریافت کرده است. در جدول زیر می‌توانید برخی از جوایز فون تریه را مشاهده کنید.

برترین فیلم های لارس فون تریه

سالنام جشنوارهدر بخشنام اثر
1992جوایز بودیلبهترین فیلم دانمارکیEuropa
1997جوایز بودیلبهترین فیلم دانمارکیBreaking the Waves
2004جوایز بودیلبهترین فیلم دانمارکیDogville
2010جوایز بودیلبهترین فیلم دانمارکیAntichrist
2012جوایز بودیلبهترین فیلم دانمارکیMelancholia
1997جایزه سزاربهترین فیلم خارجیBreaking the Waves
1996جوایز فیلم اروپاجایزه منتقدانBreaking the Waves
2000جوایز فیلم اروپاجایزه بینندگانDancer in the Dark
2011جوایز فیلم اروپابهترین فیلمMelancholia
1984جشنواره فیلم کنTechnical Grand PrizeThe Element of Crime
1991جشنواره فیلم کنBest Artistic ContributionEuropa
1991جشنواره فیلم کنجایزه هیئت داورانEuropa
1991جشنواره فیلم کنTechnical Grand PrizeEuropa
1996جشنواره فیلم کنجایزه بزرگ جشنواره کنBreaking the Waves
2000جشنواره فیلم کننخل طلاDancer in the Dark
2001جایزه گویابهترین فیلم اروپاییDancer in the Dark

برترین فیلم های فون تریه

در قسمت بیوگرافی لارس فون تریه به برخی از فیلم‌های این فیلمساز اشاره کردیم. در این بخش مروری بر لیست فیلم های لارنس فون تریه خواهیم داشت. به نظر شما بهترین فیلم لارس فون تریه کدام عنوان است؟

1. فیلم عنصر جنایت – The Element of Crime

فیلم های لارس فون تریه

  • سال ساخت: 1984
  • امتیاز IMDb: نمره 6.7
  • ژانر: نئو-نوآر، جنایی، هنری
  • بازیگران: مایکل الفیک، ازموند نایت، میم لای و…

فیلم عنصر جنایت اولین فیلم رسمی فون تریه محسوب می‌شود که فیلمنامه‌اش را به همراه نیلز ورسل (Niels Vørsel) نوشته است. داستان فیلم درباره یک کارآگاه است که قصد دارد به عنوان آخرین پرونده روی پرونده یک قاتل سریالی مرموز که دختران جوان را به قتل می‌رساند کار کند. این عنوان از لیست بهترین فیلم لارس فون تریه جایزه Technical Grand Prize را در جشنواره کن گرفت و برای جایزه نخل طلا نیز نامزد شده بود.

2. فیلم اروپا – Europa ؛ از برترین فیلم های فون تریه

بیوگرافی لارس فون تریه

  • سال ساخت: 1991
  • امتیاز IMDb: نمره 7.6
  • ژانر: سیاسی، درام، هنری
  • میزان فروش: 1 میلیون دلار
  • بازیگران: ژان-مارک بار، باربارا سکووا، اودو کی‌یر و…

فیلم اروپا سومین فیلم سینمایی فون تریه و آخرین قسمت در سه گانه Europa است که فیلمنامه‌اش را فون تریه به همراه نیلز ورسل نوشته است. این فیلم با الهام از رمان Amerika نوشته فرانتس کافکا (Franz Kafka) ساخته شده است. این فیلم در جشنواره فیلم کن سال 1991 سه جایزه گرفته است: جایزه Best Artistic Contribution، جایزه Technical Grand Prize و جایزه هیئت داوران.

همچنین بخوانید :

داستان این فیلم درست بعد از جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و درباره یک آمریکایی با اصالت آلمانی است که در خط قطار Zentropa در آلمان کاری را قبول می‌کند تا کمک کند این کشور را دوباره بسازند، اما او متوجه می‌شود که موقعیتش از نظر سیاسی خیلی حساس است و افراد مختلف قصد دارند از او استفاده کنند.

3. فیلم شکستن امواج – Breaking the Waves

فیلمهای لارس فون تریه

  • سال ساخت: 1996
  • امتیاز IMDb: نمره 7.8
  • ژانر: درام
  • میزان فروش: 4 میلیون دلار
  • بازیگران: امیلی واتسون، استلان اسکاشگورد، کاترین کارتلیج و…

فیلم شکستن امواج درباره زوجی عجیب است که در اوایل دهه 70 میلادی در منطقه تاریخی اسکاتلند کوهستانی زندگی می‌کنند. فیلمنامه را خود فون تریه به همراه پیتر آسموسن (Peter Asmussen) نوشته است. این عنوان از برترین فیلم های لارس فون تریه محصول مشترک دانمارک و انگلستان است و اولین قسمت از سه گانه Golden Heart محسوب می‌شود.

فیلم Breaking the Waves شدیدا تحت تاثیر سبک فیلمسازی دگما 95 است؛ اگرچه برخی از قوانین آن را نیز زیر پا می‌گذارد. این اثر تحسین‌شده‌ترین و بهترین فیلم لارس فون تریه محسوب می‌شود و جوایز زیادی گرفته است؛ از جمله جایزه بزرگ جشنواره کن. همچنین ستاره نقش اول زن آن، یعنی امیلی واتسون برای جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نامزد شده بود.

4. فیلم پخمه ها – The Idiots

زندگی نامه لارس فون تریه

  • سال ساخت: 1998
  • امتیاز IMDb: نمره 6.7
  • ژانر: درام، کمدی
  • میزان فروش: 7.235 میلیون دلار
  • بازیگران: بودیل یورگنسن، ینس آلبینوس، آنه لوئیزه هاسینگ و…

فیلم پخمه‌ها اولین فیلم فون تریه است که کاملا با قوانین سبک دگما 95 ساخته شده و همچنین دومین فیلم در سه گانه Golden Heart است. فیلم The Idiots از اولین فیلم‌هایی محسوب می‌شود که کاملا با دوربین‌های دیجیتالی فیلمبرداری شده است. فیلم Idiots فون تریه در جشنواره فیلم کن سال 1998 برای جایزه نخل طلا نامزد شده بود.

همچنین بخوانید :

داستان این عنوان از برترین فیلم های فون تریه درباره زنی به نام کارن است که به تنهایی در یک روستوران شلوغ مشغول غذا خوردن است. تا اینکه گروهی که به نظر می‌رسد از لحاظ ذهنی عقب مانده هستند وارد رستوران می‌شوند و مزاحم غذا خوردن همه می‌شوند. اما این گروه در واقع تعدادی روشنفکر هستند که سعی دارند با تظاهر به کودن بودن، ایدئولوژی بورژوازی را به چالش بکشند.

5. فیلم رقصنده در تاریکی – Dancer in the Dark ؛ بهترین فیلم لارس فون تریه

زندگینامه لارس فون تریه

  • سال ساخت: 2000
  • امتیاز IMDb: نمره 7.9
  • ژانر: موزیکال، ملودرام
  • میزان فروش: 45.6 میلیون دلار
  • بازیگران: بیورک، کاترین دنو، دیوید مورس و…

در لیست بهترین فیلم لارس فون تریه، فیلم رقصنده در تاریکی شاید ناراحت کننده‌ترین و تأثیرگذارترین آنها باشد. در این فیلم بیورک، خواننده ایسلندی در نقش یک کارگر کارخانه بازی می‌کند که چشمش یک مشکل ژنتیکی دارد و در حال تلاش است تا برای عمل پسرش پول جمع کند تا او هم به بیماری او دچار نشود.

آلبوم موسیقی‌های فیلم با نام Selmasongs منتشر شد و اغلب آهنگ‌ها را خود بیورک نوشته بود. این فیلم سومین قسمت از سه گانه Golden Heart و محصول مشترک کشورهای دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا و سوئد است. فیلم Dancer in the Dark در جشنواره کن سال 2000 به نمایش درآمد و جایزه نخل طلا و جایزه بهترین بازیگر زن (برای بیورک) را گرفت.

6. فیلم داگویل – Dogville

بهترین فیلم های لارس فون تریه

  • سال ساخت: 2003
  • امتیاز IMDb: نمره 8
  • ژانر: درام، آوانگارد
  • میزان فروش: 16.7 میلیون دلار
  • بازیگران: نیکول کیدمن، لورن باکال، پل بتانی و…
همچنین بخوانید :

عنوان بعدی در فهرست بهترین فیلم لارس فون تریه، فیلم داگویل است. این فیلم طراحی صحنه فوق‌العاده ساده و مینیمالی دارد که همانند تئاتر است. داستان آن درباره زنی با بازی نیکول کیدمن (Nicole Kidman) است که سعی دارد از یک سری گانگستر پنهان شود. او به شهر کوچکی به نام داگویل می‌رسد و باید در ازای پناه گرفتن در این شهر، حسابی کار کند. این فیلم اولین قسمت از سه گانه ناقص Land of Opportunities است و برای جایزه نخل طلای کن در سال 2003 نامزد شده بود. برخی از منتقدان فیلم داگویل را پرمدعا و آزاردهنده نامیدند، در حالی که سایرین آن را یک شاهکار می‌دانند.

7. فیلم پنج مانع – The Five Obstructions

فیلم پنج مانع فون تریه

  • سال ساخت: 2003
  • امتیاز IMDb: نمره 7.4
  • ژانر: مستند
  • بازیگران: لارس فون تریه، یورن لت، کلاوس نیسن و…

فیلم The Five Obstructions در واقع به کارگردانی فون تریه و یورن لت (Jørgen Leth) ساخته شده است. این فیلم در حقیقت مستند است، اما در آن شاهد بخش‌های زیادی از فیلم‌های تجربی این دو فیلمساز هستیم. داستان آن از این قرار است که فون تریه چالشی را برای دوست و استادش، یورن لت می‌سازد. فیلم محبوب فون تریه فیلم کوتاه The Perfect Human به کارگردانی یورن لت است و او از لت می‌خواهد تا این فیلم را 5 بار بازسازی کند و هر بار مانع متفاوتی را سر راه او قرار می‌دهد. گفته می‌شود که در فیلم داگویل و فیلم پنج مانع فون تریه به بلوغ و تکامل بیشتری رسیده است.

8. فیلم ضد مسیح – Antichrist

برترین فیلم های لارس فون تریه

  • سال ساخت: 2009
  • امتیاز IMDb: نمره 6.5
  • ژانر: تجربی، روانشناختی، ترسناک
  • میزان فروش: 7.4 میلیون دلار
  • بازیگران: ویلم دفو و شارلوت گنسبور

شاید عجیب‌ترین اثر در میان فیلم های لارس فون تریه، فیلم Antichrist یا ضدمسیح باشد. داستان فیلم درباره زوجی است که در سوگ فرزندشان هستند و به کلبه‌ای در جنگل پناه برده‌اند، اما به مرور این زن و مرد رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهند. فون تریه داستان این فیلم را زمانی نوشت که خودش به افسردگی دچار شده بود و در فیلم بیشتر درگیری‌های خودش با افسردگی و اضطراب به تصویر کشیده شده است.

در جشنواره فیلم کن سال 2009 فیلم ضدمسیح به نمایش درآمد و شارلوت گنسبور جایزه بهترین بازیگر زن را گرفت. اکثر منتقدان اجرای هنری فیلم را ستودند، اما در مورد ارزش و شایستگی آن شک و شبهه‌هایی وجود داشت. Antichrist اولین عنوان از سه گانه Depression یا افسردگی است.

9. فیلم مالیخولیا – Melancholia

در ویدیوی بالا می‌توانید «تریلر فیلم Melancholia با زیرنویس فارسی» را تماشا کنید.

  • سال ساخت: 2011
  • امتیاز IMDb: نمره 7.1
  • ژانر: علمی تخیلی، درام، هنری
  • میزان فروش: 21.8 میلیون دلار
  • بازیگران: کیریستن دانست، شارلوت گنسبور، الکساندر اسکاشگورد و…

ایده اولیه فیلم مالیخولیا نیز در هنگام افسردگی به ذهن فون تریه آمد. داستان فیلم درباره دو خواهر است که یکی از آنها قصد دارد درست قبل از برخورد یک سیاره سرگردان با زمین عروسی کند. این فیلم قسمت دوم از سه گانه افسردگی و محصول مشترک کشورهای دانمارک، سوئد، فرانسه و آلمان است.

همچنین بخوانید :

در جشنواره فیلم کن 2011 کیریستن دانست (Kirsten Dunst) برای بازی در فیلم مالیخولیا فون تریه جایزه بهترین بازیگر زن را گرفت. این عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال 2011، بهترین فیلم‌های دهه 2010 و بهترین فیلم‌های قرن بیست و یکم محسوب می‌شود.

10. فیلم خانه ای که جک ساخت – The House That Jack Built

فیلمهای لارس فون تریه

  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز IMDb: نمره 6.8
  • ژانر: کمدی سیاه، ترسناک
  • میزان فروش: 5.6 میلیون دلار
  • بازیگران: مت دیلون، برونو گانتس، اوما تورمن و…

آخرین عنوان در فهرست معروف ترین فیلم های فون تریه، فیلم خانه‌ای که جک ساخت محسوب می‌شود. داستان فیلم درباره یک قاتل سریالی است که در طول 12 سال جنایات زیادی را مرتکب می‌شود. فیلم The House That Jack Built در جشنواره فیلم کن برای اولین بار به نمایش درآمد و فون تریه با این اثر بعد از بیشتر از 6 سال باز هم به این جشنواره برگشت.

کلام آخر

بیوگرافی لارس فون تریه

در این مقاله از پلازا با بیوگرافی لارس فون تریه همراه شما بودیم؛ فیلمساز صاحب سبک دانمارکی که تا کنون چندین شاهکار سینمایی را خلق کرده است. در انتها نیز مروری بر برترین فیلم های فون تریه داشتیم. آیا شما آثار فون تریه را تماشا کرده‌اید؟ به نظر شما بهترین فیلم لارس فون تریه کدام عنوان است؟ آیا اصلا فضای فیلم‌های این کارگردان برای شما جالب توجه است؟ در قسمت نظرات می‌توانید همراه ما باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402