بررسی فیلم Fatherhood 2021 | شیرین چون دختر، قوی چون پدر + تریلر

دانلود فیلم Fatherhood 2021
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Fatherhood 2021 از جدیدترین آثار درام کمدی آمریکایی است که به تازگی عرضه شده است. داستان فیلم پدرانه ۲۰۲۱ درباره مردی است که سعی دارد بعد از مرگ نابهنگام همسرش به بهترین نحو ممکن از دخترش مراقبت کند. با نقد فیلم پدر بودن همراه ما باشید.

فیلم Fatherhood 2021 اثری درام کمدی به کارگردانی پال وایتز (Paul Weitz)، فیلمساز آمریکایی است. فیلمنامه را نیز خود وایتز به همراه دانا استیونز (Dana Stevens) بر اساس کتاب Two Kisses for Maddy: A Memoir of Loss and Love نوشته متیو لاگلین (Matthew Logelin) نوشته‌اند. داستان این فیلم درباره پدری با بازی کوین هارت (Kevin Hart) است که سعی دارد دخترش را بعد از مرگ ناگهانی همسرش به بهترین نحو ممکن بزرگ کند.

در ویدیوی زیر می‌توانید «تریلر فیلم Fatherhood 2021 با زیرنویس فارسی» را تماشا کنید تا با حال و هوای آن بیشتر آشنا شوید.

فیلم پدرانه ۲۰۲۱ قرار بود توسط کمپانی Sony Pictures Releasing در سینماها اکران شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به نتفلیکس فروخته شد و در تاریخ 18 ژوئن 2021 برابر با 28 خرداد 1400 از این پلتفرم عرضه شد. فیلم پدر بودن با نظرات متفاوت منتقدان مواجه شد؛ البته اکثرا بازی خوب کوین هارت را ستودند. اگر از طرفداران آثار درام کمدی هستید و به دنبال یک فیلم احساسی خوب می‌گردید، در این مقاله از پلازا با نقد و بررسی فیلم پدرانه 2021 همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم Fatherhood 2021

برای دانلود فیلم پدرانه با زیرنویس فارسی می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید. امیدواریم از تماشای این فیلم درام-کمدی لذت ببرید.

داستان فیلم پدرانه ۲۰۲۱

شخصیت اصلی فیلم فادر هود مردی به نام متیو لاگلین است که همسرش، لیز بعد از زایمان اولین فرزندشان از دنیا می‌رود. متیو که آرزوهای زیادی برای آینده‌اش در کنار لیز داشت، باید خودش را سر پا نگه دارد و به همه ثابت کند که از پس بزرگ کردن دختر تازه متولد شده‌اش بر می‌آید. در فیلم پدرانه ۲۰۲۱ شاهد تلاش‌های متیو در این مسیر هستیم.

دانلود فیلم پدرانه با زیرنویس فارسی

بازیگران فیلم Fatherhood

در می 2015 (اردیبهشت 1394) اعلام شد که چنینگ تیتوم (Channing Tatum) در فیلمی بر اساس خاطرات متیو لاگلین بازی خواهد کرد. در ژانویه 2019 (دی 1397) کوین هارت جایگزین تیتوم شد و پال وایتز در مقام کارگردان این فیلم قرار گرفت. در می (اردیبهشت) و ژوئن 2019 (خرداد 1398) نیز سایر بازیگران فیلم پدرانه ۲۰۲۱ انتخاب شدند. در ادامه می‌توانید با بازیگران فیلم پدر بودن بیشتر آشنا شوید و بیوگرافی کوتاهی از آنها بخوانید.

کوین هارت در نقش متیو لاگلین

بازیگران فیلم Fatherhood

کوین هارت استند-آپ کمدین، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 6 جولای 1979 برابر با 15 تیر 1358 در شهر فیلادلفیا، ایالت پنسیلوانیا است. این هنرپیشه حرفه‌اش را با کار کمدی آغاز کرد و در سال 2002 با سریال سیتکام Undeclared و فیلم جنایی کمدی Paper Soldiers به تلویزیون و سینما راه یافت.

از جوایز کوین هارت باید از جایزه بهترین بازیگر در جوایز BET برای بازی در مستند Kevin Hart: Laugh at My Pain، جایزه بهترین هنرپیشه بامزه در جوایز برگزیده کودکان نیکلودین برای بازی در فیلم کمدی ورزشی Grudge Match و جایزه بازیگر کمدی محبوب در جوایز برگزیده مردم برای بازی در فیلم کمدی اکشن Central Intelligence نام ببریم.

برخی از دیگر آثاری که کوین هارت در آنها حضور داشته است عبارتند از فیلم عاشقانه In the Mix محصول سال 2005، فیلم کمدی Little Fockers محصول سال 2010، فیلم اکشن کمدی Ride Along محصول سال 2014 و ادامه آن محصول سال 2016، فیلم فانتزی Jumanji: Welcome to the Jungle محصول سال 2017، فیلم کمدی Night School محصول سال 2018، سریال Wild ‘n Out و برنامه Real Husbands of Hollywood.

الفری وودارد در نقش ماریان

بازیگران فیلم پدرانه ۲۰۲۱

الفری وودارد (Alfre Woodard) بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 8 نوامبر 1952 برابر با 17 آبان 1331 در شهر تالسا، ایالت اکلاهما است. این هنرپیشه تا کنون جوایز و افتخارات زیادی را به دست آورده است؛ از جمله 1 نامزدی جایزه اسکار برای فیلم Cross Creek محصول سال 1983، یک نامزدی جایزه بفتا برای فیلم درام Clemency محصول سال 2019، 2 نامزدی و 1 برد جایزه گلدن گلوب به ترتیب برای فیلم‌های Passion Fish محصول سال 1992، Holiday Heart محصول سال 2000 و Miss Evers’ Boys محصول سال 1997 و 4 برد جایزه امی. الفری وودارد در سال 1978 با فیلم تلویزیونی The Trial of the Moke و فیلم سینمایی Remember My Name وارد تلویزیون و سینما شد.

برخی از دیگر آثار مهم او عبارتند از سریال پلیسی Hill Street Blues، سریال درام L.A. Law، سریال پزشکی St. Elsewhere، فیلم فانتزی Heart and Souls محصول سال 1993، فیلم علمی تخیلی Star Trek: First Contact محصول سال 1996، فیلم درام Down in the Delta محصول سال 1998، فیلم The Core محصول سال 2003، سریال Desperate Housewives، فیلم 12 Years a Slave محصول سال 2013، فیلم ترسناک Annabelle محصول سال 2014، فیلم ابرقهرمانی Captain America: Civil War محصول سال 2016 و فیلم درام Juanita محصول سال 2019.

لیل رل هاوری در نقش جوردن

بازیگران فیلم پدر بودن

میلتون هاوری جونیور (Milton Howery Jr.) که با نام لیل رل هاوری (Lil Rel Howery) شناخته می‌شود، بازیگر و کمدین آمریکایی متولد 17 دسامبر 1979 (26 آذر 1358) است. هاوری کارش را با استند-آپ کمدی آغاز کرد و در سال 2014 با سریال Friends of the People و در سال 2017 با فیلم ترسناک Get Out رسما وارد بازیگری شد و به تلویزیون و سینما راه یافت.

لیل رل هاوری بیشتر به خاطر بازی در آثاری چون The Carmichael Show، سریال Rel، فیلم Bird Box محصول سال 2018، فیلم کمدی Good Boys محصول سال 2019، فیلم عاشقانه The Photograph محصول سال 2020 و فیلم زندگینامه‌ای Judas and the Black Messiah محصول سال 2021 شناخته می‌شود.

دواندا وایز در نقش لیزی سوان

بازیگران فیلم فادر هود

دواندا وایز (DeWanda Wise) بازیگر آمریکایی است که در آثاری چون سریال درام کمدی She’s Gotta Have It، فیلم Steam محصول سال 2007، فیلم کمدی Smoking/No Smoking محصول سال 2011، فیلم The Weekend محصول سال 2018، فیلم عاشقانه Someone Great و فیلم علمی تخیلی Jurassic World: Dominion که هنوز اکران نشده به ایفای نقش پرداخته است.

سایر بازیگران فیلم Fatherhood 2021 عبارتند از:

  • ملودی هرد (Melody Hurd) در نقش مدی لاگلین
  • آنتونی کاریگان (Anthony Carrigan) در نقش اسکار
  • پل رایزر (Paul Reiser) در نقش هووارد
  • دبورا آیورینده (Deborah Ayorinde) در نقش لیز لاگلین
  • تنیشا کالینز (Teneisha Collins) در نقش تسا
  • فرانکی فیزن (Frankie Faison) در نقش مایک

بررسی فیلم Fatherhood

قطعا فیلم Fatherhood 2021 یکی از شیرین‌ترین آثار سال 2021 است که با داستانی ساده و واقعی، خیلی راحت احساسات ما را جریحه‌دار می‌کند. اما کارگردان این فیلم کیست و شخصیت‌پردازی‌ها و فیلمنامه تا چه اندازه موفق هستند؟ در ادامه با نقد و بررسی فیلم Fatherhood به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

درباره کارگردان

همانطور که پیشتر خواندید، فیلم سینمایی Fatherhood 2021 را پال وایتز کارگردانی کرده است. پال وایتز کارگردان، تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس و بازیگر آمریکایی 56 ساله است. او برادر بزرگتر کریس وایتز (Chris Weitz) است و در کنار یکدیگر روی فیلم‌های کمدی American Pie و About a Boy کار کرده بودند. همچنین پال وایتز از سازندگان سریال موفق Mozart in the Jungle محسوب می‌شود.

نمرات فیلم پدر بودن 2021

تقریبا همه آثار پال وایتز در ژانر کمدی عاشقانه قرار می‌گیرند و مشخص است که این فیلمساز در این ژانر تجربه زیادی دارد. برخی از فیلم‌های او عبارتند از In Good Company محصول سال 2004، American Dreamz محصول سال 2006، Being Flynn محصول سال 2012، Grandma محصول سال 2015 و Bel Canto محصول سال 2018. همچنین وایتز نویسنده و تهیه‌کننده اکثر آثارش نیز بوده است.

در فیلم پدرانه ۲۰۲۱ نیز این فیلمساز دوباره سراغ ژانر کمدی رفته که البته این بار به جای عاشقانه، بیشتر خانوادگی است. گرچه این فیلم از آن دست آثار کمدی نیست که هر لحظه‌اش سرشار از شوخی و خنده باشد و اتفاقا داستان آن تراژدی تلخی نیز دارد، اما با این حال همان شوخی‌های مختصرش نیز حسابی به دل می‌نشینند و به راحتی خنده به لب‌هایمان می‌آورند؛ همانند سکانسی که متیو از مادران برای گریه‌های بی امان کودکش کمک می‌خواهد. قطعا تجربه پال وایتز در ژانر کمدی به این موضوع کمک کرده است؛ خصوصا که در نوشتن فیلمنامه نیز خودش نقش داشته است.

تریلر فیلم Fatherhood 2021

شخصیت پردازی و فیلمنامه

داستان فیلم پدر بودن با یک تراژدی تلخ شروع می‌شود. زندگی زوجی که مشتاقانه انتظار فرزندشان را می‌کشیدند به یک باره دچار دگرگونی می‌شود. زن بعد از زایمان از دنیا می‌رود و مرد که متیو نام دارد با یک نوزاد دختر تنها می‌ماند. البته که خانواده خودش و همسر از دست رفته‌اش نیز همچنان کنارش هستند و گویا قصد هم ندارند که تنهایش بگذارند، اما گاهی در زندگی با همه ازدحامی که دورمان را فرا گرفته است همچنان تنهاییم و البته گاهی با بعضی مسائل باید به تنهایی روبرو شویم. متیو نیز دقیقا در چنین موقعیتی قرار دارد.

بررسی فیلم Fatherhood

اما در ادامه، داستان فیلم چندان در غم تراژدی ابتدای قصه باقی نمی‌ماند و حالا متیو به جای اینکه به این فکر کند که چگونه با غم نبودن همسرش کنار بیاید، باید به دختر کوچکش فکر کند. در واقع همانطور که از نام فیلم پیداست، این عنوان بیشتر از اینکه درباره تنهایی و غم از دست دادن همسر باشد، درباره پدر بودن و خصوصا پدر خوبی بودن است.

در حقیقت داستان فیلم پدرانه ۲۰۲۱ واقعی‌ست و بر اساس خاطرات متیو لاگلین، نویسنده و بلاگر آمریکایی ساخته شده است. همسر متیو 27 ساعت بعد از تولد اولین فرزندشان به ناگهان فوت می‌کند و متیو را با یک نوزاد تنها می‌گذارد. همین موضوع و غم و سختی‌هایی که متیو کشیده دست‌مایه کتاب خاطراتش به نام Two Kisses for Maddy: A Memoir of Loss and Love می‌شود که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های New York Times بوده است.

نقد فیلم پدر بودن
متیو لاگلین و دخترش

همین داستان واقعی نیز شخصیت‌های فیلم فادر هود را حقیقی و ملموس کرده است؛ البته که بازی خوب بازیگران فیلم خصوصا کوین هارت و دختر کوچولوی داستان یعنی ملودی هرد نیز به این موضوع کمک کرده است. رابطه پدر-دختری متیو و مدی کاملا واقعی جلوه می‌کند و در طول فیلم، حتی زمانی که در کنار یکدیگر نیستند شاهد دلبستگی و ارتباط عمیق آنها با یکدیگر هستیم.

فیلم Fatherhood 2021 علاوه بر موضوع پدر بودن، مضامینی چون فداکاری، پشتکار، عشق، دوستی و صبوری را نیز پوشش داده است و همین امر نیز آن را تبدیل به یکی از احساسی‌ترین و شیرین‌ترین فیلم‌های سال 2021 کرده است.

ببینیم یا نبینیم؟

همانطور که خواندید، فیلم پدرانه ۲۰۲۱ اثر دوست‌داشتنی و شیرینی است که بر اساس خاطراتی واقعی ساخته شده و همین موضوع نیز آن را جذاب‌تر کرده است. قطعا بعد از این دوران سخت کرونا و روزهای طولانی قرنطینه (که برای خیلی از ما همچنان ادامه دارد و هنوز تمام نشده است)، همه ما به فیلمی همچون Fatherhood نیاز داریم تا علیرغم شروع غم‌انگیزش، با داستان امیدبخش و فضای دلنشینش همراه شویم. پس حتما پیشنهاد می‌کنیم که این فیلم را تماشا کنید.

نمرات فیلم پدر بودن 2021

فیلم پدرانه ۲۰۲۱ با استقبال بینندگان و منتقدان مواجه شده است. این فیلم در وبسایت IMDb تاکنون امتیاز 6.7 از 10 را گرفته است و 93 درصد از کاربران گوگل آن را پسندیده‌اند که آمار خیلی خوبی است. از طرف دیگر در وبسایت راتن تومیتوز تا کنون 70 مطلب در نقد فیلم پدر بودن ثبت شده است و 66 درصد از آنها مثبت ارزیابی شده‌اند. در نهایت میانگین امتیاز آن در این وبسایت به 6.30 از 10 رسیده است. در متاکریتیک نیز تا کنون 18 نقد و میانگین امتیاز 53 از 100 برای فیلم پدرانه ۲۰۲۱ ثبت شده است. از این 18 نقد، 6 نقد مثبت و 12 نقد متوسط هستند. در ادامه مروری کوتاه بر نمرات فیلم پدر بودن 2021 خواهیم داشت.

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 75

خیلی خوب است که هارت را در فیلمی می‌بینیم که کمدی بودن هسته اصلی آن نیست و بیشتر دیالوگ-محور است؛ اگرچه سکانس‌های شدیدا خنده‌دار فیزیکی نیز در این فیلم پیدا می‌شوند.

The Boston Globe‌ / تای بر: 75

فیلم Fatherhood 2021 تقریبا همانند نامش عام پسند است و به خاطر هنرنمایی قدرتمند بازیگران و صمیمیت سازندگانش، حال و هوایی واقعی دارد.

فیلم فادر هود

The Associated Press / لیندزی بر: 63

فیلم پدرانه ۲۰۲۱ به خوبی میان درام و کمدی داستان تعادل برقرار کرده و این موضوع با کمک بازیگران مکمل آن، از جمله لیل رل هاوری و آنتونی کاریگان در نقش دوستان صمیمی مت ممکن شده است.

RogerEbert.com / اودی هندرسون: 50

فیلم پدرانه ۲۰۲۱ زمانی که فقط هارت و هرد در صحنه هستند بهترین و تماشایی‌ترین فیلم است. عشق غیر قابل انکار و دوطرفه مت و مدی کاملا در هنرنمایی بازیگران به تصویر کشیده شده است؛ حتی در کمدی‌ترین سکانس‌های فیلم.

The Playlist / امتیاز 42

در حالی که فیلم پدر بودن می‌توانست نقطه‌ای جذاب در کارنامه کاری هارت باشد، اما فیلمنامه خیلی درگیر استانداردها شده و خیلی کسل‌کننده است و نمی‌تواند الهام بخش یک اجرای مهیج و عالی برای هارت باشد.

کلام آخر

نقد و بررسی فیلم پدرانه 2021

فیلم Fatherhood 2021 اثری دوست‌داشتنی و ساده از سینمای آمریکا است که چالش‌های یک پدر و دختر را در فضایی درام-کمدی به تصویر می‌کشد. فیلم پدرانه ۲۰۲۱ که بر اساس خاطرات متیو لاگلین، نویسنده آمریکایی ساخته شده با فضای گاهی تلخ و گاهی شیرینش کاملا بیننده را با خود همراه خواهد کرد. اگر از طرفداران آثار درام کمدی هستید، دانلود فیلم Fatherhood 2021 را از دست ندهید.

آیا شما فیلم پدر بودن را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره داستان و شخصیت‌های آن چیست؟ آیا با آنها ارتباط برقرار کردید؟ شما به فیلم پدرانه ۲۰۲۱ چه نمره‌ای می‌دهید؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402