مزایای خرید تلویزیون های هوشمند نسبت به تلویزیون های معمولی

مزایای خرید تلویزیون های هوشمند
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

حدود 100 سال پیش اولین تلویزیون‌ها با قابلیت پخش تصاویر متحرک اختراع شدند. از آن زمان تا حالا این جعبه‌ی جادویی بهتر و کامل‌تر شده تا جایی‌که در حال تبدیل شدن به کامپیوتر‌های ساده‌ی خانگی هستند. به زودی در بازار تلویزیون غیر هوشمندی نخواهید دید. اما چرا باید یک تلویزیون هوشمند بخریم؟ قابلیت‌های این تلویزیون‌ها چیست؟ با توجه به قیمت تلویزیون هوشمند، آیا خرید این دستگاه‌های جدید به صرفه است؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بررسی کنیم.

فهرست عناوین مطلب:

تلویزیون هوشمند چیست؟

به نظر می‌رسد دیگر عصر تلویزیون‌های قدیمی که تنها تصویر و صدا را به نمایش می‌گذاشتند،‌ در حال اتمام است. در جهانی که همه‌چیز در حال هوشمند شدن است، تلویزیون‌های هوشمند با پردازنده‌های قدرتمند، امکان اتصال به اینترنت و برنامه‌های کاربردی بسیار، بیشتر شبیه یک تلفن هوشمند یا تبلت به نظر می‌رسند.

تلویزیون‌های هوشمند مانند هر دستگاه هوشمند دیگری با اتصال به اینترنت شما را به گنجینه‌های جهانی اطلاعات وصل می‌کنند. دنیایی با گزینه‌های بی‌پایان و سرگرمی‌های جذاب؛ از پخش ویدئو در نتفلیکس گرفته تا بازی‌های آنلاین، همه تنها با یک تلویزیون هوشمند در خانه‌ی شماست. قیمت تلویزیون هوشمند با توجه به کارایی که برای شما به ارمغان می‌آورد بسیار ناچیز به نظر می‌رسد.

برندها و مدل‌های زیادی از تلویزیون‌های هوشمند امروزه در بازار یافت می‌شود که هریک قابلیت‌های ویژه‌ی خود را دارد. اغلب تلویزیون‌های هوشمند در بازار به راحتی به سایر دستگاه‌های هوشمند‌تان مانند اسپیکر‌ متصل می‌شوند. همچنین این تلویزیون‌ها با الکسا یا دستیار صوتی گوگل سازگار هستند.

اگر علاقه‌مند به زندگی هوشمند با به‌روزترین تکنولوژی‌ها هستید، مطمئن باشید جای یک تلویزیون اسمارت در میان وسایل خانه‌تان کم است. اسمارت تی‌وی‌ها با داشبورد اختصاصی می‌توانند حلقه‌ی وصل سایر دستگاه‌های هوشمند در خانه‌تان باشند؛ چراغ‌ها،قفل‌ها و سایر سنسورهای هوشمند.

 

کدام شرکت‌ها تلویزیون هوشمند می‌سازند؟

قیمت تلویزیون فاکتور مهمی برای خرید است و وجود بازار رقابتی تضمین قدرتمند تنوع قیمت‌هاست. خوشبختانه تمامی برندهای مطرح به تولید تلویزیون‌های هوشمند روی خوش نشان داده‌اند. در حال حاضر بازار رقابتی میان برندهای مختلفی مانند سامسونگ، ال‌جی، سونی، فیلیپس،‌ پاناسونیک، شارپ و بسیاری از برندهای دیگر داغ است.

تنوع زیاد در مدل و قیمت تلویزیون هوشمند فرصت انتخاب برای خریداران را افزایش داده، به گونه‌ای که با هر بودجه‌ای قادر به خرید تلویزیون هوشمند خواهید بود.

مزایای خرید تلویزیون های هوشمند

اتصال به اینترنت با تلویزیون‌های هوشمند

مهم‌ترین ویژگی یک تلویزیون هوشمند،‌ قابلیت اتصال آن به اینترنت می‌باشد. نسل‌های قدیمی‌تر این تلویزیون‌ها با استفاده از اتصال سیمی یا به واسطه‌ی دانگل به راحتی به شبکه‌ی اینترنت متصل می‌شدند. اما پیشرفت تکنولوژی منجر به بهبود کیفیت اتصال از طریق شبکه‌ی Wi Fi شده است. نسل‌های متاخر تلویزیون‌های هوشمند حالا با نسل ششم Wi Fi سازگار هستند.

نکته‌ی مهم در اتصال به اینترنت از طریق Wi Fi نزدیکی متناسب دو دستگاه به هم است. مودم خود را در نزدیک‌ترین فاصله با تلویزیون هوشمند قرار دهید تا به شبکه‌ی جهانی وب متصل شوید.

 

خدماتی که تلویزیون های هوشمند ارائه می‌دهند

صرف‌ نظر از اینکه از چه برندی خرید کرده‌اید، تلویزیون‌های هوشمند قابلیت‌های مشترکی را در اختیار شما می‌گذارند. به صورت کلی می‌توان این قابلیت‌های را تحت دو عنوان دسترسی به خدمات پخش آنلاین و محتوای اینترنتی نامید.

بسیاری از شبکه‌های پخش آنلاین فیلم و سریال مانند نتفلیکس، HBO Max، Amazon Prime Video و Disney Plus اپ‌های ویژه‌ی تلویزیون‌های هوشمند را طراحی کرده‌اند و مخاطبان به راحتی می‌توانند به صفحات‌شان از طریق تلویزیون‌ دسترسی داشته باشند. با توجه به اینکه این شبکه‌های جهانی رایگان نیستند و نیاز به پرداخت حق اشتراک دارند؛ می‌توانید در جستجو ارائه دهندگان خدمات رایگان نظیر PlutoTV را جستجو کنید.

همچنین وب‌سایت اشتراک ویدئوی یوتوب با اپ تلویزیونی خود، امکان دسترسی به بانک اطلاعاتی خود را برای کاربران تلویزیون‌های هوشمند فراهم کرده. هر زمان نیز بخواهید می‌توانید با اتصال به شبکه‌هایی مانند Spotify و Pandora تلویزیون خود را به یک رادیو اینترنتی تبدیل کنید و تنها از شنیدن لذت ببرید.

مرورگر وب در تلویزیون‌های هوشمند

تلویزیون های هوشمند مانند هر دستگاه هوشمند دیگر، قابلیت مرور وب را برای کاربران خود فراهم کرده. کاربر به راحتی می‌تواند در میان نرم‌افزارهای تلویزیون، مرورگر را انتخاب نماید و در صفحه‌ی باز شده به هر سایتی که می‌خواهد دسترسی داشته باشد.

از گذشته تماشای تلویزون و خواندن کتاب یا روزنامه با هم در تضاد بودند، اما حالا با تلویزیون‌های هوشمند، تنها کافی‌ست به سایت محتوای متنی مورد نظر وارد شوید و شروع به خواندن کنید. توئيتر خود را چک کنید و سری به اینستاگرامتان بزنید. البته اگر به فکر تایپ محتوای شخصی خودتان باشید توصیه می‌کنیم از یک کیبورد استفاده کنید. هنوز در طراحی‌ تلویزیون‌های هوشمند،‌ صفحه‌ی کلید مناسب برای تایپ ارائه نشده است.

با توجه به قیمت تلویزیون‌ هوشمند، شما چند دستگاه – کامپیوتر، گوشی –  را یک‌جا به هزینه‌ی به صرفه‌تری خواهید داشت. به شرط آنکه به دنبال کارکرد تخصصی نباشد.

تلویزیون هوشمند؛ قلب تپنده‌ی خانه‌ی هوشمند

یک خانه‌ی هوشمند را تصور کنید با زنگ در هوشمند، ترموستات‌های هوشمند، کلید‌های برق، نرم‌افزار‌های دستیار خانواده و خلاصه هر دستگاهی که با فن‌آوری‌های روز همگام است. با خرید تلویزیون هوشمند، از طریق خرید اینترنتی تلویزیون با یک قیمت مناسب و عالی به سادگی می‌توانید از روی کاناپه‌ی خانه‌تان همه چیز را مدیریت کنید.

فرض کنید یک یخچال هوشمند در خانه دارید که می‌تواند اطلاعاتی مانند محتویات یخچال یا دما را نمایش دهد. دیگر لازم نیست از روی صندلی‌تان در اتاق نشیمن برخیزید و تا آشپزخانه بروید، تنها کافی‌ست به داشبورد تلویزیون وارد شوید و یخچال خود را چک کنید.

البته لازم به ذکر است پلتفورم‌های مدیریتی سایر دستگاه‌ها از قابلیت‌های پیشرفته‌ای است که تنها در برخی از مدل‌های تلویزیون هوشمند لحاظ شده.

مزایای خرید تلویزیون های هوشمند

قابلیت به‌روزرسانی سیستم عامل و برنامه‌ها در تلویزیون‌های هوشمند

سازندگان تلویزون‌های هوشمند به صورت مداوم نسخه‌های به‌روز برنامه‌های خود را ارائه می‌کنند و قابلیت‌های نرم‌افزارها را ارتقا می‌دهند. در این به‌روزرسانی‌‌ها قابلیت‌های بیشتر به نرم‌افزارها اضافه می‌شود و اشکالات نسخه‌های قدیمی رفع می‌گردد.

دریافت نسخه‌های جدید برنامه‌ می‌تواند مانند هر دستگاه هوشمند دیگری باشد. تلویزیون‌های هوشمند نیز دو نوع به‌روزرسانی را مورد توجه قرار داده‌اند؛ به‌روزرسانی خودکار و دستی. برای انتخاب هر کدام از این دو گزینه باید وارد بخش تنظیمات تلویزیون هوشمند خود شوید و تغییرات مورد نظرتان را اعمال کنید.

 

مقایسه‌ی تلویزیون هوشمند و معمولی

با توجه به تفاوت قیمت تلویزیون‌ هوشمند و معمولی؛ این سوال در ذهن‌مان شکل می‌گیرید که چه تفاوتی میان این دو دستگاه وجود دارد. در جدول زیر به صورت مختصر این تفاوت‌ها را مرور می‌کنیم.

فاکتورهای مقایسهتلویزون هوشمندتلویزیون معمولی
توصیفاتصال به اینترنت، تلویزیون را به معنای واقعی کلمه هوشمند کرده.دستگاهی برای تماشا تصاویر و صداها مانند فیلم یا اخبار
عملکردترکیبی از تلویزیون و کامپیوترفقط تلویزیون
اینترنتقابلیت اتصالفاقد قابلیت اتصال
مرورگر وبدارای امکان وب‌گردیفاقد مرورگر داخلی
Wi Fiقابلیت اتصال بی‌سیم داردنیازی به اتصال به Wi Fi ندارد
برنامه‌های داخلیداردندارد
صفحه‌ی لمسیدر برخی مدل‌ها این قابلیت وجود داردقابلیت صفحه‌ی لمسی ندارد

 

سخن پایانی

اکنون خرید تلویزیون هوشمند یک انتخاب است، ولی در آینده نه چندان دور تبدیل به ضرورت خواهد شد، درست مانند تلفن‌های هوشمند. اگر قیمت تلویزیون عامل تعیین کننده‌ی خرید‌تان نیست،‌ تلویزیون هوشمند به معنای همگامی با جهانی‌ست که سریع به پیش می‌تازد. تا چند سال آینده سرویس‌های خدمات دهنده به تلویزیون‌های هوشمند به قدری پیشرفت خواهند کرد که می‌توانید مدیریت‌ بخش‌های مهمی از زندگی‌تان را به آن‌ها بسپارید؛ از گرفتن تاکسی‌های آنلاین گرفته تا برقراری تماس‌های تصویری.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402