راهنمای سفر به عسلویه و هزینه ها در سال 1400

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

عسلویه یکی از مقاصد گردشگری جدید جنوب ایران محسوب می شود. جاهای دیدنی عسلویه و سواحل بی همتای آن، برای سفری چند روزه شگفت و خاطره انگیز است. اگر تا بحال به این بندر سفر نکرده اید، راهنمای سفر به عسلویه، اطلاعات مختلفی از هتلهای عسلویه تا بهترین زمان سفر به این شهر را در اختیار شما می گذارد. همچنین با هزینه های مسافرت به عسلویه در سال جاری آشنا خواهید شد.

فهرست عناوین مطلب:

سفر به عسلویه

عسلویه شهری در استان بوشهر است که به واسطه پالایشگاه ها و ذخایر گاز، به سرعت رشد یافت. با اینکه گردشگری عسلویه به تازگی شناخته شده، سواحل زیبای آن طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر قصد دیدن این شهر بندری را دارید، اول زمان درست مسافرت به این منطقه را انتخاب کنید. دوم با داشتن اطلاعات کافی متناسب با بودجه و مدت زمانی که دارید، برای سفرتان برنامه ریزی کنید. اگر فرصت داشتید دیدن کرانه خلیج فارس از بوشهر تا بندر مقام، تجربه ای فراموش نشدنی است.  فاصله عسلويه تا بوشهر ۲۷۶ کيلومتر و فاصله بندر مقام تا عسلویه 124 کیلومتر است.

کرانه های ساحلی عسلویه
کرانه های ساحلی عسلویه

بهترین زمان سفر به عسلویه

عسلویه به علت قرارگیری در کرانه خلیج فارس، دارای آب و هوای گرم و شرجی است. از اوایل بهار تا اواسط پاییز، دمای هوا بالا و رطوبت زیاد است. از اواسط پاییز تا اواخر زمستان، هوا معتدل و بهترین هنگام برای مسافرت است. اگر می خواهید ارزانتر سفر کنید، در نیمه اول سال، قیمت پرواز عسلویه به تهران پایینتر است. خرید بلیط هواپیما تهران عسلویه یکی دیگر از خدمات تریپ است که می‌توانید با خیالی آسوده و به راحتی از همین صفحه خرید کنید. ایرلاین های متعددی خط پرواز تهران عسلویه را پوشش می‌دهند که شما می‌توانید با توجه به زمان و قیمت مورد نظر خود بلیط خود را رزرو کنید. همچنین می‌توانید خاطر جمع باشید که ارزانترین نرخ بلیط هواپیما تهران عسلویه را از مجموعه متنوع پرواز چارتر تهران عسلویه خریداری کنید.

جاهای دیدنی عسلویه

با اینکه عسلویه در منطقه گرمسیری قرار دارد اما طبیعت زیبای آن شما را غافلگیر خواهد کرد. اگر به خلیج نایبند و پارک ملی تایبند سری بزنید، جنگلهای دریایی حرا را خواهد دید. بهترین جاهای دیدنی عسلویه شامل آبشار درزو، غار دریایی بنود، سد بستانو، پارک ملی نایبند، روستای هاله، روستای بنود، موزه مردمشناسی عسلویه، آسیاب آبی، چشمه كلات و دهكده گردشگری پازارگاد عسلویه است. علاوه بر این بندر سیراف یکی از قدیمیترین بنادر ایران در فاصله 50 کیلومتری عسلویه قرار دارد.

بهترین ساحل عسلویه

زیباترین سواحل استان بوشهر در عسلویه قرار دارد. ساحل نایبند عسلویه و ساحل بنود از سواحل چشم نواز و منحصربفرد عسلویه هستند.

سواحل شگفت انگیز بنود
سواحل شگفت انگیز بنود

راههای سفر به عسلویه

شما با توجه به سبک سفر و علاقه خود می توانید با تور یا به صورت شخصی به عسلویه سفر کنید. هر کدام از این راهها مزیتها و هزینه ها متفاوتی دارد. با این روشها آشنا شوید:

تورعسلویه

بیشترین تورهای عسلویه از مبدا شیراز برگزار می شود. تور عسلویه از شیراز و تور نایبند از شیراز، معمولا به صورت دو روزه است.

تور عسلویه با هواپیما

هزینه تور شیراز عسلویه بسته به پکیج و امکانات آن متفاوت است. قیمت این تور از یک و نیم میلیون به بالاست.

سفر شخصی به عسلویه

برای کسانی که علاقه مند سفر با تور نیستند، سفر شخصی تجربه ای مهیج و جذاب است. شما متناسب با مدت زمان سفرتان و بودجه مورد نظر، می توانید به یکی از شیوه های زیر به عسلویه مسافرت کنید:

سفر به عسلویه با هواپیما

بهترین راه سفر به عسلویه با توجه به مسافت طولانی آن با اکثر شهرهای ایران، هواپیما است. فاصله هوایی تهران تا عسلویه 920 کیلومتر است. مدت زمان پرواز یک ساعت و 20 دقیقه است. مسافت فرودگاه عسلویه تا مرکز شهر 10 دقیقه است. قیمت بلیط هواپیما تهران عسلویه 850 هزار تومان به بالاست. برای اینکه بلیط ارزان و قیمت مناسب تهیه کنید، لازم است به سایتهای مرجع خرید و رزرواسیون بلیط هواپیما همچون تریپ مراجعه کنید. خرید از تریپ مزایای مختلفی برای شما دارد از جمله دسترسی سریع و آسان به انواع قیمت بلیط و امکان مقایسه آنها در تاریخ معین شده است.

سفر به عسلویه با قطار

از تهران مسیر قطار به عسلویه وجود ندارد. شما می توانید با قطار تا بندرعباس سفر کنید و مابقی مسیر را به صورت زمینی تا عسلویه طی کنید.

سفر به عسلویه با اتوبوس

به دلیل اینکه اتوبوس مستقیم از تهران برای عسلویه وجود ندارد، شما برای نزدیکترین شهر مانند بوشهر بلیط بگیرید. قیمت بلیط اتوبوس تهران به بوشهر از 242 هزار تومان است. اتوبوسهای این مسیر از پایانه جنوب  ساعت 10 صبح تا 8 شب حرکت می کنند. مدت زمان سفر با اتوبوس تا بوشهر 13 ساعت است. از بوشهر تا عسلویه هم 3 ساعت و نیم راه است.

سفر به عسلویه با ماشین شخصی

اگر فرصت کافی دارید و خستگی راه را به جان می خرید، با خودرو شخصی به عسلویه سفر کنید. هزینه بنزین خود را متناسب با مبدا حرکت می توانید محاسبه کنید. شما از چند طریق می توانید به این مقصد برسید:

تهران، اصفهان، آباده، شیراز-عسلویه: 1270 کیلومتر

شیراز، فیروزاباد، سیراف- عسلویه: 360 کیلومتر

شیراز، کازرون، برازجان، کنگان- عسلویه: 408 کیلومتر

اقامتگاه وهتل در عسلویه

گردشگری عسلویه در چند سال اخیر پا گرفته است. به همین دلیل تعداد محدودی هتل و اقامتگاه در این بندر دایر است. با این حال شما می توانید از هتل آپارتمان  تا بومگردی رزرو کنید.

هتل های معروف عسلویه

سه هتل اصلی شهر شامل هتل ریم رام، هتل آپارتمان رمیله وهتل آپارتمان چریف است.

کمترین قیمت 470 هزار تومان| بیشترین قیمت 1 میلیون 100 هزار تومان

همچنین برای اقامت ارزانتر می توانید به مهمانپذیر خلیج فارس مراجعه کنید.

هتل شناور عسلویه

یکی از هتلهای جذاب و منحصر بفرد عسلویه در دهکده گردشگری پازارگاد قرار دارد. شما در این دهکده گردشگری می توانید در انواع هتلهای خاص مانند ویلای لوله ای، کلبه اسکیمویی، کلبه شمع و عرشه، ویلای شناور و کلبه فلزی اقامت داشته باشید. هزینه اقامت از شبی 360 هزار تومان تا 760 هزار تومان متغیر است.

ویلای لوله ای در عسلویه
ویلای لوله ای در عسلویه

بومگردی در عسلویه

شما می توانید برای اقامتی متفاوت به اقامتگاه های بومگردی در اطراف عسلویه مراجعه کنید. از بومگردی های معروف می توان به بومگردی آهید در شیرینو، بومگردی ساحل پرک در بندر پرک، بوم گردی الفریج در روستای چاه مبارک و بومگردی سنیار در روستای هاله، اشاره کرد.

رستوران  و غذا در عسلویه

عسلویه با اینکه شهر کوچکی ست به خاطر جمعیت شاغلان مهمان در این بندر، دارای انواع رستوران با قیمتهای مختلف است. با رستورانهای عسلویه آشنا شوید:

رستورانهای عسلویه

رستوران کلاسیک، رستوران زعفران، رستوران تبریزی، رستوران آبشار، شاورما لبنانی، رستوران بوف، رستوران پایتخت، رستوران پرندیس، رستوران رمیله، رستوران کهتویه و رستوران آرسین.

فست فودهای عسلویه

فست فود گلدن کنتاکی، فود کورت رویال، شهر سوخاری.

کافه های عسلویه

کافه عتیق، فرست کاپ، کافه بلوط، کافه کازابلانکا، کافه کورنیش و کافه لند.

بازارها و مراکز خرید عسلویه

بازار ماهی فروشان، چهارشنبه بازار عسلویه، مجتمع رویال عسلویه، مرکز خرید عسلویه و مجتمع تجاری زیتون عسلویه.

سوغات عسلویه

دستبافته های حصیری، انواع خرما، انواع ماهی و شیلات جنوب، گلیم و قالیچه

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند تا به راحتی خرید بلیط هواپیما را انجام دهید. شما در کمترین زمان نسبت به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید شد و  مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پرواز داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402