آموزش اکسپلور اینستاگرام ؛ ورود پست به اکسپلور اینستا

آموزش اکسپلور اینستاگرام ؛ ورود پست به اکسپلور اینستا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

امروزه دیده شدن در صفحات مجازی، بخصوص صفحه اکسپلور اینستا برای رونق کسب‌وکار امری ضروری است. در این مقاله، شیوه‌های ورود به اکسپلور اینستاگرام ، نمایش پست در اکسپلور اینستاگرام ، ورود پست به اکسپلور اینستا و اکسپلور شدن پست اینستاگرام را بررسی می‌کنیم.

همه‌ شما با اینستاگرام آشنا هستید و می‌دانید که یکی از برنامه‌های محبوب بسیاری از مردم جهان است. در اینستاگرام صفحه‌ای وجود دارد به نام اکسپلور اینستاگرام (Instagram Explore Page) که این امکان را به شما می‌دهد تا کارتان را با میلیون‌ها نفر به اشتراک بگذارید و محدود به تعداد فالوئر یا دنبال‌کنندگانتان نشوید.

بسیاری از افراد نمایش پست در اکسپلور اینستاگرام و اکسپلور شدن پست اینستاگرام را وابسته به شانس و اقبال می‌دانند، در حالی‌ که بسیاری دیگر با دانستن چند ترفند ساده توانسته‌اند بارها و بارها به‌صورت روزانه و هفتگی در اکسپلور اینستاگرام دیده شوند و فالوئر‌های زیادی به دست آورند. این مقوله برای افراد دارای کسب‌وکار اینترنتی بسیار مهم است. زیرا باعث افزایش فروش و سوددهی بیشتر می‌شود. به همین منظور، در این مقاله، آموزش اکسپلور اینستاگرام از جنبه‌های مختلف ارائه می‌شود.

در ادامه می‌خوانید:


اکسپلور اینستاگرام چیست؟


صفحه اکسپلور اینستاگرام

برای اینکه ببینید صفحه اکسپلور اینستا کجاست؟ چگونه بفهمیم وارد اکسپلور شدیم؟ چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟ و یا اینکه نحوه ورود به اکسپلور اینستاگرام چگونه است، در نرم‌افزار اینستاگرام آیکن ذره‌بین را که میان آیکن‌های خانه و + قرار دارد لمس کنید. اکسپلور اینستاگرام یکی از نوارها یا همان صفحات اینستاگرام است که در آن پست‌های مشهور و پست‌هایی برحسب لایک‌ها و علاقه‌مندی‌های شما برایتان به نمایش درمی‌آید.

به طور کلی از معنی اکسپلور در اینستا می‌توان متوجه شد تمام تلاش اینستاگرام این است که به شما پست‌هایی را نشان بدهد که احتمالاً به آن‌ها علاقه داشته باشید. به‌عنوان‌مثال، اگر دقت کرده باشید، پایین اغلب پست‌های explore در اینستاگرام عبارت «براساس عکس‌هایی که لایک کردید» (Based on photos you liked) نوشته شده است. همین امر نشان می‌دهد که محتوای کلی اکسپلور اینستاگرام مشابه محتوای صفحاتی که آن‌ها را دنبال و یا پست‌هایی که آن‌ها را لایک می‌کنید است.

علاوه بر آن در صفحه اکسپلور ویدیوهایی برحسب موقعیت جغرافیایی یا محل زندگی‌تان، ویدیو‌های برتر، استوری افرادی که احتمالاً خوشتان بیاید، اتفاقات مهم و… نیز به شما نشان داده می‌شود. همان‌طور که گفته شد قرار گرفتن عکس‌ها در اکسپلور اینستا ، نمایش پست در اکسپلور اینستاگرام ، ورود پست به اکسپلور اینستا ، اکسپلور شدن پست اینستاگرام ، به نحوه استفاده شما از اینستاگرام بستگی دارد. محتوایی که شما در اکسپلور خود می‌بینید با محتوایی که دیگران در اکسپلور اینستاگرام‌شان می‌بینند فرق می‌کند و به‌نوعی بازتاب فعالیت شما در اینستاگرام است.

 


چرا قرار گرفتن در صفحه اکسپلور اینستا مهم است؟


رفتن عکس در اکسپلور اینستاگرام

اما اکسپلور اینستاگرام چگونه کار میکند؟ چگونه در اکسپلور اینستاگرام پست بگذاریم؟ سال 2012 اینستاگرام توسط فیس‌بوک خریداری شد و تا به امروز به لطف تیم اتاق فکر فیس‌بوک، تغییرات زیادی در آن به وجود آمده است. به عنوان مثال، صفحه فروشگاه (Shopping)، پست‌های دارای اسپانسر (Sponsored posts)، صفحه اکسپلور اینستاگرام و… برای کاربران و سلبریتی‌های فضای مجازی ایجاد شده‌اند. در بین همه این تغییرات می‌توان گفت که اکسپلور اینستاگرام مهم‌ترین دستاورد این شرکت به لحاظ تأثیرگذاری بر مخاطب بوده است.

اکثر کسب‌وکارهای اینترنتی، چه فروش محصول و چه دیجیتال مارکتینگ، اهمیت دیده شدن، نمایش پست در اکسپلور اینستاگرام ، ورود پست به اکسپلور اینستا ، اکسپلور شدن پست اینستاگرام را برای رسیدن به مخاطبشان می‌دانند و از اکسپلور اینستاگرام جهت این کار استفاده می‌کنند. زیرا  وارد شدن پست ها به اکسپلور اینستا امکان دسترسی آسان و رایگان را برای هر دو طرف فراهم می‌کند. برای دیده شدن کارتان توسط مخاطب، کافی است که پستی از شما در اکسپلور قرار بگیرد تا سیلی از لایک ها، کامنت ها و فالوئرها به سمتتان بیاید. افزایش فالوئر هم به معنای افزایش فروش و افزایش فروش به معنی سود بیشتر در کسب و کارتان است. بازاریابی در اینستاگرام بیشتر در اکسپلور اینستاگرام معنا پیدا می‌کند.

 


چگونه وارد اکسپلور اینستاگرام شویم؟


در ادامه به موضوع تنظیمات اکسپلور اینستاگرام ، آموزش گذاشتن فیلم در اکسپلور اینستاگرام ، آموزش بردن پست به اکسپلور اینستاگرام و نمایش پست در اکسپلور اینستاگرام می‌پردازیم.

1. مخاطب خود را بشناسید

رفتن پست به اکسپلور اینستاگرام

برای داشتن تأثیر بهتر بر مخاطبتان لازم است که مخاطب و دیدگاهش را بشناسید؛ در این صورت تعامل بهتری با آن‌ها خواهید داشت. اکسپلور اینستاگرام تمام تلاش خودش را برای وصل کردن شما به مخاطبتان می‌کند؛ در این‌ میان وظیفه شما شناخت سلیقه و جلب علاقه‌ مخاطبین است. اگر هنوز در پیدا کردن مخاطب مناسب برای کارتان با مشکل مواجه هستید، لازم است که چند سؤال مهم را از خودتان بپرسید:

  • مخاطبین اصلی شما چه کسانی هستند؟
  • چه چیزهایی علاقه آن‌ها را جلب می‌کند؟
  • آن‌ها چه اشخاصی را دنبال می‌کنند؟
  • معمولاً پست‌های آن‌ها درباره چه چیزی است؟

با در نظر گرفتن این سؤال‌ها بازاریابی هدفمندتری خواهید داشت. به این ترتیب، یکی از راه های رفتن پست به اکسپلور ، شناخت مخاطب است.

2. از هشتگ ها و لوکیشن های رایج استفاده کنید

رفتن به اکسپلور اینستاگرام

هشتگ‌ها و لوکیشن‌ها یک روش ساده و مؤثر برای کاربران جهت دسترسی به محتوای مورد نظرشان است. استفاده از هشتگ، محتوای شما را از میان سیل عظیمی از محتواهایی که هر ثانیه در حال آپلود شدن هستند قابل‌شناسایی می‌کند. این کار شانس ورود پست به اکسپلور اینستاگرام و دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام را افزایش می‌دهد.

استفاده از پست‌های هشتگ‌دار احتمال دیده شدن را 12.6% بالاتر می‌برد. تعداد هشتگ‌ها بسته به حوزه فعالیت و کارتان می‌تواند متغیر باشد. حداکثر تعداد هشتگ‌ها 30 عدد است؛ ولی به‌ طور کلی توصیه می‌شود که بیشتر از 11 عدد استفاده نکنید؛ چون این امر می‌تواند برای مخاطب آزاردهنده باشد یا حتی ممکن است کارتان به‌عنوان اسپم شناخته‌شده و از جانب اینستاگرام جریمه هم بشوید.

3. با فالوئرهای خود در ارتباط باشید

اکسپلور اینستا

افزایش تعامل کاربران خصوصاً در دقایق اولیه که پستتان را منتشر کردید، می‌تواند احتمال نمایش پست در اکسپلور اینستاگرام را بالا ببرد. برای افزایش هرچه بیشتر این احتمال، بهتر است که پست‌هایتان تا حد امکان لایک و کامنت دریافت کند. این کار را می‌توانید با تشویق کردن فالوئرهایتان به تگ کردن دوستان و آشنایان در زیر پست و یا گذاشتن نظرسنجی‌های مختلف انجام دهید.

شکل‌گیری یک ارتباط مؤثر بین شما و فالوئرهایتان باعث ایجاد یک نوع حس وفاداری می‌شود و این حس وفاداری از آنفالو کردن شما جلوگیری می‌کند. یکی از بهترین روش‌ها لایک کردن، جواب دادن به کامنت‌ها و یا کامنت گذاشتن زیر پست فالوئرهایتان است. تحقیقات نشان داده است که نوشتن کامنت، بیشتر از لایک کردن مؤثر است. به این ترتیب، به ورود پست به اکسپلور اینستا کمک می‌کند.

 

4. از کپشن ها برای تشویق مخاطبین استفاده کنید

نمایش پست در اکسپلور اینستاگرام

متن کپشن را به‌ هیچ‌ وجه دست‌کم نگیرید. کپشن‌ها می‌توانند در ایجاد ارتباط بین شما و مخاطب بسیار مؤثر باشند. سعی کنید متن کپشن تا حد امکان دوستانه و نزدیک به زبان گفتاری رایج یعنی عامیانه باشد. در این حالت مخاطبانتان احساس نزدیکی بیشتری با شما خواهند داشت و احتمال اینکه نسبت به پستتان واکنش نشان بدهند بیشتر می‌شود.

علاوه بر آن استفاده از عکس‌های مناسب و مرتبط با کارهایتان، این احتمال را بیش‌ازپیش افزایش می‌دهد. برای مثال بسیاری از حساب‌های کاربری اینستاگرام با گذاشتن عکس‌های خنده‌دار و بامزه با کپشن‌هایی نظیر «اگه قبول داری بکوب لایک رو» موفقیت‌های چشمگیری در ایجاد این ارتباط داشتند. همین نکات ساده می‌توان شانس نمایش پست در اکسپلور اینستاگرام را بالا ببرد.

5. در زمان مناسب پست بگذارید

ورود پست به اکسپلور اینستا

تحقیقات نشان داده است که گذاشتن پست در ساعات و روزهای بخصوصی، احتمال ورود پست به اکسپلور اینستا را بالا می‌برد. برای فهمیدن این ساعات و روزها باید ابتدا حساب کاربری اینستاگرام خود را به حالت بیزنس دربیاورید. سپس از قسمت Insight در بخش فالوئرها (Followers)، اطلاعات موردنظرتان را به دست آورید.

این اطلاعات شامل جنسیت مخاطب، محل زندگی، ساعات فعال بودن و روزهای فعال بودن می‌شود. می‌توانید براساس این اطلاعات، مخاطبین خودتان را بهتر شناسایی کنید و بهترین زمان را برای پست گذاشتن انتخاب کنید. برای افزایش شانستان در این زمینه، می‌توانید هنگام ارسال پست علاوه بر رعایت بهترین زمان و روز، مکان اکثریت مخاطبانتان را نیز لوکیشن کنید.

 

6. از برندها و اینفلوئنسرها کمک بگیرید

اکسپلور شدن پست اینستاگرام

اینفلوئنسرها می‌توانند کمک خوبی در این راه باشند. آن‌ها کمک می‌کنند تا با پیدا کردن مخاطبین جدید، شانس خودتان را در اکسپلور اینستاگرام بالا ببرید و دیده شوید. البته اکثر این افراد این کار را به‌صورت رایگان انجام نمی‌دهند و درازای خدمتی که به شما می‌کنند، انتظار خدمت مقابل دارند.

اگر بتوانید با یک یا چند اینفلوئنسر در اینستاگرام دوست شوید و با آن‌ها همکاری کنید، می‌توانید احتمال ورود پست به اکسپلور اینستا را افزایش دهید. بهتر است قبل از دوستی با اینفلوئنسر چند نکته را رعایت کنید تا تأثیر خوبی بر آن‌ها داشته باشید:

  • صفحه اینستاگرامشان را دنبال کنید؛ حتی اگر در مقابل، دنبالتان (فالو بک) نکردند.
  • در دایرکت به آن‌ها پیام دهید و خودتان را معرفی کنید.
  • نمونه پستی که ممکن است از آن خوششان بیاید را برای آن‌ها چه در دایرکت و چه از طریق ایمیل بفرستید و توضیح دهید که با آن‌ها چه‌کار دارید و اینکه کارتان ارزش زمان گذاشتن توسط آن‌ها را دارد.

7. مخاطبین را به فعال کردن نوتیفیکیشن تشویق کنید

اکسپلور اینستا

علاوه بر داشتن ارتباط مؤثر، تشویق کردن مخاطب به تداوم این رابطه، یکی از راه‌های وارد شدن به اکسپلور اینستاگرام است. در حالت فعال بودن نوتیفیکیشن، فالوئرها بسیار سریع‌تر متوجه پست جدید می‌شوند و می‌توانند به آن واکنش نشان دهند. الگوریتمی که فعلاً اینستاگرام از آن برای اکسپلور اینستاگرام استفاده می‌کند از این‌ قرار است: درمجموع تعداد لایک یا کامنت‌هایی که در زیر پست شما گذاشته می‌شود مهم نیست؛ بلکه سرعت افزایش این لایک‌ها و کامنت‌ها در ساعات اولیه است که اهمیت دارد.

این امر برای ورود پست شما به اکسپلور می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. راهکارهای دیگری نیز وجود دارد؛ ازجمله گذاشتن جایزه‌های کوچکی برای مخاطبینی که دقایق اول پست شما را لایک می‌کنند و یا کامنت می‌گذارند. برای مثال گری وی (Gary V.) چالش «60 ثانیه اول» را برای مخاطبینش ایجاد کرده است که بعد از اتمام آن به‌صورت تصادفی به یکی از فالوئرهایش جایزه می‌دهد. این جایزه می‌تواند کپشن، استوری، تبلیغ کار و… باشد.

 

8. لایک و کامنت تنها راه ارتباطی شما نیست

نمایش پست در اکسپلور اینستاگرام

لایک و کامنت رایج‌ترین شکل ارتباط بین شما و مخاطبانتان است؛ ولی برای بالا بردن شانس ورود به اکسپلور اینستاگرام باید فالوئرهایتان را علاوه بر این‌ها به موارد زیر نیز تشویق کنید:

  • سیو کردن پست‌های شما
  • به اشتراک گذاشتن پست‌های شما از طریق دایرکت با دیگران

برای این کار می‌توانید از روش‌های سرگرم‌کننده برای تشویق مخاطب استفاده کنید؛ به‌عنوان‌مثال اگر پست شما درباره قهوه و فوایدش است، می‌توانید در کپشن بگویید «این پست رو برای دوست قهوه‌خورت بفرست» یا «دوست قهوه دوستت رو منشن کن».

 


آسانترین راه ممکن برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام


ورود پست به اکسپلور اینستا

اگر از نسخه جدید و به‌روز اینستاگرام استفاده می‌کنید، باکمی دقت خواهید دید که صفحه اکسپلور اینستاگرام، استوری‌هایی را برحسب موقعیت مکانی نشان می‌دهد. با استفاده از این راهکار می‌توانید بدون تگ کردن شهر و فقط با تنظیم لوکیشن، در اکسپلور اینستاگرام دیده شوید. برای افزایش هرچه بیشتر این احتمال نیز از عکس‌های مناسب و کپشن‌های خوب و مربوط استفاده کنید.

 


از کجا بفهمیم پست ما وارد اکسپلور اینستاگرام شده است؟


فهمیدن این مقوله کار ساده‌ای است. کافی است که تعداد میانگین لایک‌ها و کامنت‌هایتان را بدانید؛ در صورت ورود پست شما به اکسپلور اینستاگرام، تعداد لایک‌هایتان از میانگین بالاتر می‌رود. به‌عنوان‌مثال فرض کنیم پست‌های شما به‌صورت هفتگی 120 الی 150 لایک دریافت می‌کردند؛ ولی حالا در عرض دو ساعت به 400 الی 600 لایک رسیده است. به‌طورکلی اگر لایک‌های شما 3 برابر میانگین همیشگی‌تان بود، نشان‌دهنده ورود شما به اکسپلور اینستا است.

اکسپلور شدن پست اینستاگرام

اگر می‌خواهید در صفحه اکسپلور اینستاگرام دیده شوید، باید بتوانید خودتان را جای فالوئرهایتان بگذارید. مطالبی را بگذارید که آن‌ها دوست دارند و از تصاویر و کپشن‌هایی استفاده کنید که آن‌ها را جذب می‌کند. در یک‌کلام ورود به اکسپلور قوانین خودش را دارد و یکی از این قوانین، رضایت و خوشحالی مخاطبین شما است.

 

 

 


تنظیمات اکسپلور اینستا و حذف پست های آن


ممکن است برایتان پیش آمده باشد که در صفحه اکسپلور اینستاگرام، پست‌های نامربوط و یا چیزهایی که به آن علاقه ندارید برایتان ظاهر شود. این پست‌ها بصورت هوشمند بر اساس فعالیت‌های شما و حتی دوستانتان ظاهر می‌شود. هرعکسی که لایک می‌کنید یا هر شخصی را که فالو می‌کنید می‌تواند دلیل تغییرات اکسپلور شما شود. اما اینستاگرام راه حلی برای خلاص شدن از دست این قبیل پست‌ها در نظر گرفته است.

حذف اکسپلور اینستاگرام

برای حذف اکسپلور اینستا، کافیست پست مربوطه را انتخاب و سپس سه نقطه موجود در گوشه پست را لمس کنید. سپس گزینه‌هایی ظاهر می‌شود که اگر اینستاگرام شما فارسی باشد گزینه «دیدن پست های کمتری از این قبیل» و اگر انگلیسی باشد گزینه See Fewer Posts Like This را می‌توانید انتخاب کنید. این روش را می‌توانید روی تک تک پست‌ها اعمال کنید. پس از مدتی هیچ پستی با آن موضوع برای شما ظاهر نخواهد شد.

بطور کلی حذف و بستن اکسپلور اینستا امکان ندارد. اما شما با این روش و یا انجام Clear Cache و Clear Data از بخش App می‌توانید پست‌های ظاهر شده در بخش اکسپلور را بطور کامل Reset کنید.

سوالات متداول در مورد اکسپلور اینستا

1. اکسپلور اینستا چیست؟

صفحه‌ای در اینستاگرام که امکان اشتراک گذاشتن پست‌ها و استوری‌ها با میلیون‌ها نفر به جز فالوئرها را فراهم می‌کند. در این صفحه پست‌های مشهور و پست‌هایی برحسب لایک‌ها و علاقه‌مندی‌های شما برایتان به نمایش درمی‌آید.

2. اکسپلور اینستاگرام کجاست؟

برای ورود به اکسپلور اینستا در نرم‌افزار اینستاگرام آیکن ذره‌بین را که میان آیکن‌های خانه و + قرار دارد لمس کنید.

3. چگونه اکسپلور اینستاگرام را ریست کنیم؟

وارد تنظیمات (Settings) اینستاگرام شده و به قسمت Security بروید. در قسمت Data and History ، گزینه Search History را لمس کرده و سپس گزینه Clear All را لمس کنید. با انجام این کار هیستوری اکسپلور اینستا پاک می‌شود.

4. چطور پست هایمان وارد اکسپلور اینستا شود؟

میزان تعامل خود را با مخاطبان بالا ببرید. از هشتگ و لوکیشن استفاده کنید. در زمان مناسب پست بگذارید. از اینفلوئنسرها کمک بگیرید.


سخن پایانی


بطور کلی در این مقاله سعی کردیم توضیحات جامعی درمورد اکسپلور اینستا و اهمیت آن در فضای مجازی ارائه بدهیم. سپس راه‌های موثر ورود به اکسپلور اینستا را برای گرفتن بالاترین بازخورد در کوتاه‌ترین زمان را توضیح دادیم. اگر تجربه‌ یا دیدگاهی در‌این‌باره دارید و یا مورد دیگری برای ورود به اکسپلور اینستاگرام می‌دانید که ما در این مقاله ذکر نکردیم، لطفاً در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 280 میلیون دلار
    Free Guy
    اکران: 13 آگوست 2021
  • 273 میلیون دلار
    Shang-Chi
    اکران: 03 سپتامبر 2021
  • 203 میلیون دلار
    Jungle Cruise
    اکران: 30 جولای 2021
  • 94 میلیون دلار
    PAW Patrol: The Movie
    اکران: 20 آگوست 2021
  • 64 میلیون دلار
    Candyman
    اکران: 27 آگوست 2021
  • 45 میلیون دلار
    Dont Breathe 2
    اکران: 13 آگوست 2021
  • 16.5 میلیون دلار
    Malignant
    اکران: 10 سپتامبر 2021
  • 1.63 میلیارد تومان
    خورشید
    اکران: 27 آبان 1400
  • 1.45 میلیارد تومان
    هفته‌ای یک بار آدم باش
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 980 میلیون دلار
    تک خال
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 257.43 میلیون تومان
    پیشی میشی
    اکران: 08 مهر 1400
  • 184 میلیون تومان
    خون شد
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 90 میلیون تومان
    لاله
    اکران: 27 اسفند 1399
  • 84 میلیون تومان
    آقای سانسور
    اکران: 26 شهریور 1400
  • 11.7 میلیون تومان
    دینامیت
    اکران: 10 تیر 1400
plaza-ads