معرفی سریال انیمیشنی چه می شود اگر …؟ (What if) ؛ آخرین اخبار + بررسی سریال

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال چه می شود اگر یک سریال آنتولوژی براساس کمیک‌های مارول است که در دنیای سینمایی مارول تولید می‌شود و طرفداران زیادی دارد. در ادامه با معرفی سریال What if همراه شما خواهیم بود.

پس از به وجود آمدن تلویزیون مارول (Marvel Television) در سال 2010، بین سال‌های 2013 تا 2020 شاهد ساخت آثار براساس کمیک‌های مارول با همکاری این شرکت و شرکت‌های دیگر، همچنین پخش آن در پلتفرم‌ها و شبکه‌های مختلف از جمله ABC، Netflix، Hulu و Freeform بودیم. تا اینکه در سال 2021 هم‌زمان با فاز چهارم مارول، سریال‌های مارول استدیوز (Marvel Studios) به طور مستقل بر روی بستر دیزنی پلاس (Disney+) قرار گرفتند. همچنین سریال‌های انیمیشنی توسط مارول استدیوز انیمیشن (Marvel Studios Animation) تولید می‌شدند.

انیمیشن چه می شود اگر…؟ یک سریال انیمیشنی آنتولوژی است که توسط ای. سی. بردلی (A. C. Bradley) ساخته شد و براساس کمیک‌هایی به همین نام در مارول تولید شده است. این اثر چهارمین سریال تلویزیونی مارول و همچنین اولین انیمیشن تولیدی توسط استدیو انیمیشن مارول محسوب می‌شود که خط زمانی جداگانه با آثار دیگر آن دارد و قصد دارد نشان دهد که اگر اتفاقات اصلی مارول نمی‌افتادند، چه می‌شد. بردلی نویسنده اصلی دو فصل اول این سریال است و برایان اندروز (Bryan Andrews) کارگردانی آن را برعهده دارد. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با معرفی انیمیشن سریالی وات ایف همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش انیمیشن چه می شود اگر

ژانر سریال چه می شود اگر اکشن، ماجراجویی، آنتولوژی، علمی تخیلی و ابرقهرمانی است. این اثر نخستین بار در تاریخ 11 اوت 2021 (20 مرداد 1400) بر روی Disney+ قرار گرفت. تعداد قسمت‌های سریال انیمیشنی چه میشد اگر؟… تا کنون 9 قسمت و یک فصل از آن پخش شده است. فصل دوم این مجموعه نیز قرار است طی 9 قسمت در اواخر دسامبر سال 2023 (آذر یا دی 1402) منتشر بشود. همچنین فصل سوم آن نیز در حال ساخت است.

داستان انیمیشن چه می شود اگر…؟

معرفی سریال What if

پس از اتفاقاتی که در پایان فصل اول سریال لوکی برای مولتی‌ورس افتاد، خلاصه انیمیشن چه می شود اگر درباره زمانی است که خطوط داستانی جدیدی برای لحظات مهم در دنیای سینمایی مارول پیش می‌آید. در این زمان راوی داستان‌های جدیدی که به وجود می‌آیند را روایت می‌کند. از سوی دیگر در فصل دوم انیمیشن چه می شود اگر…؟ شاهد این هستیم که تیمی به عنوان نگهبانان مولتی‌ورس پدید آمده است و راوی نیز به روایت داستان‌ها و اتفاقات جدید می‌پردازد. در فصل دوم با قهرمانان جدید نیز آشنا خواهیم شد.

روند تولید سریال چی میشد اگر

استودیوی مارول تا سپتامبر 2018 (شهریور 1397) در حال ساخت چندین سریال برای شبکه اصلی خود، سرویس استریم دیزنی و دیزنی پلاس بود. در مارس 2019 (اسفند 1397) استودیوی مارول تصمیم گرفت یک مجموعه انیمیشن براساس کمیک ?… What If برای دیزنی پلاس تولید کند. امید این بود که بازیگران اصلی شخصیت‌های مارول در فیلم‌های اصلی در این مجموعه نیز حضور داشته و همان نقش‌ها را دوبله کنند. یک ماه بعد، دیزنی و مارول ساخت سریال What If Marvel را رسماً اعلام کردند.

زمان پخش انیمیشن چه می شود اگر

برد ویندربام (Brad Winderbaum) مسئول اجرایی پروژه، ای. سی. بردلی سرپرست نویسندگان و برایان اندروز کارگردان سریال چی میشد اگر است. در دسامبر 2019 (آذر 1398) فیج اعلام کرد که فصل اول 10 قسمت دارد و کار فصل دوم 10 قسمتی هم آغاز شده است. مرحله ضبط صدا از آگوست 2019 (مرداد 1398) آغاز شد و تا اوایل 2020 ادامه داشت. در دوران شیوع کووید-19 کار تولید از راه دور و به صورت آنلاین در استودیوی والت دیزنی ادامه یافت. مراحل دیگر صدابرداری به فوریه 2021 (بهمن 1399) موکول شد.

اکنون اخبار نشان می‌دهد که فصل دوم انیمیشن چه می شود اگر…؟ آماده است و سازندگان اعلام کردند که در اواخر سال 2023 شاهد پخش آن خواهیم بود. همچنین در ژوئیه 2022 اعلام شد که فصل سوم این سریال نیز در حال ساخت است اما بردلی دیگر در ساخت آن همکاری نمی‌کند و آخرین پروژه خود را با فصل دوم سریال What if در مارول انجام داده است.

بازیگران سریال چه می شود اگر

برنامه مارول برای انتخاب گویندگان این بود که همان بازیگرانی که کاراکترهای اصلی مارول را در فیلم‌ها به تصویر کشیدند، دوبله آن نقش‌ها را در انیمیشن What If هم برعهده بگیرند. در ژوئیه 2019 (تیر 1398)، فیج فهرستی از اسامی بازیگران حاضر در انیمیشن چه می شود اگر را اعلام کرد. این فهرست شامل هنرمندان سرشناسی همچون مایکل بی. جردن (Michael B. Jordan)، سباستین استن (Sebastian Stan)، تام هیدلستون (Tom Hiddleston)، ساموئل ال. جکسون (Samuel L. Jackson) و ناتالی پورتمن (Natalie Portman) و… است. همچنین در فصل دوم علا ه بر اضافهدشدن صداپیشگان مختلف، شاهد حضور یک شخصیت جدید به نام کاهوری (Kahhori) نیز خواهیم بود. در ادامه این بخش، به معرفی بازیگران انیمیشن چه می شود اگر…؟ مارول به عنوان دوبلور می‌پردازیم.

جفری رایت صداپیشه ناظر و راوی سریال What If مارول

سریال what if مارول / هنرپیشه‌های چه می‌شود اگر...؟

جفری رایت (Jeffrey Wright) بازیگر آمریکایی‌ متولد 7 دسامبر 1965 (16 آذر 1344) که بیشتر با نقش موفق بلیز در نمایش Angels in America شناخته می‌شود. او با ایفای این نقش جوایز تونی، امی و گلدن گلوب را از آن خود کرد. او همچنین با بازی در مینی سریال تحسین‌شده این نمایش هم شناخته می‌شود. رایت در فیلم‌های جیمز باند، فیلم No Time to Die، فیلم‌های The Hunger Games و مینی سریال Boardwalk Empire هم حضور داشت. او از سال 2016 در سریال Westworld شبکه HBO نقش برنارد لو و آرنولد وبر را ایفا کرد.

رایت در فیلم ابرقهرمانی بتمن 2022 نقش کمیسر جیمز (جیم) گوردن را ایفا کرد. جفری رایت در انیمیشن چه می شود اگر به جای یک موجود فرازمینی به نام اتو و به عنوان راوی سریال صحبت می‌کند. این کاراکتر یک ناظر و مشاهده‌گر است که از جهانی فرازمینی همه‌چیز را می‌بیند و گاهی هم در اتفاقات آن دخالت می‌کند. به گفته ای. سی. بردلی، صدای جفری رایت قدرت، جذابیت و اقتدار را با شخصیتی گرم ترکیب می‌کند و این دلیل انتخاب او برای این نقش بود.

مایکل بی. جردن صداپیشه کاراکتر اریک کیلمونگر

تریلر جدید سریال What If

مایکل باکاری جردن (Michael Bakari Jordan)، بازیگر و تهیه‌کننده هالیوود، متولد 9 فوریه 1987 (20 بهمن 1365) است. او با بازی در فیلم Fruitvale Station در نقش اسکار گرنت، قربانی تیراندازی ایستگاه مترو در سال 2009 شناخته می‌شود. جردن در هر سه فیلم درام ورزشی Creed هم نقش اصلی را ایفا می‌کند. جردن در ابتدا بازی را با سریال‌های تلویزیونی همچون The Wire و All My Children آغاز کرد. در سال 2020، مایکل بی. جردن یکی از 100 فرد تأثیرگذار جهان از سوی مجله Time و جذاب‌ترین مرد سال از نگاه مجله People شناخته شد. او در فیلم ابرقهرمانی Black Panther مارول نقش اریک کیلمونگر، ابرشرور کمیک مارول را بازی کرد و در سریال چه می شود اگر نیز به جای همین نقش صحبت می‌کند.

ساموئل ال. جکسون صداپیشه کاراکتر نیک فیوری

انیمیشن چه می شود اگر / سریال انیمیشنی چه میشد اگر؟...

چهره دیگر حاضر در سریال What If marvel ساموئل لروی جکسون (Samuel Leroy Jackson) بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است که در 21 دسامبر 1948 (30 آذر 1327) متولد شد. ساموئل ال. جکسون یکی از محبوب‌ترین بازیگران نسل خود به شمار می‌رود. فیلم‌های او در مجموع 27 میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته و او را به پردرآمدترین بازیگر تمام دوران و یکی از ستارگان گیشه تبدیل کرده‌ است. جکسون با آثاری همچون کمدی Coming to America، فیلم Goodfellas و فیلم Jurassic Park به شهرت رسید. کمدی سیاه Pulp Fiction و فیلم وسترن The Hateful Eight دیگر آثار شناخته‌شده اوست که برای اولی نامزد دریافت جایزه اسکار شد. طبق اعلام آکادمی علوم و هنرهای سینما، در سال 2021 جکسون جایزه افتخاری اسکار را دریافت خواهد‌ کرد.

 

جکسون بازیگری پرکار است و در بسیاری از فیلم‌های مطرح هالیوود به عنوان بازیگر و یا دوبلور حضور داشته‌ است. از جمله این آثار عبارتند از فیلم «جان سخت 3»، «سه‌گانه پیش‌درآمد جنگ ستارگان»، مجموعه فیلم‌های «انتقام‌جویان»، «کاپیتان امریکا» و « مرد آهنی». انیمیشن‌های «شگفت‌انگیزان» و «جنگ ستارگان: جنگ‌های کلون» از جمله آثار او در حوزه صداپیشگی است. از شمایل جکسون با اجازه خود او برای طراحی نهایی کاراکتر نیک فیوری مارول استفاده شده است که در سریال انیمیشن What If…? 2021 هم حضور دارد. ساموئل ال. جکسون در انیمیشن چه می شود اگر به جای شخصیت نیک فیوری صحبت می‌کند. او از فعالان جنبش حقوق مدنی سیاه‌پوستان هم بوده‌ است.

ناتالی پورتمن صداپیشه کاراکتر جین فاستر

سریال چی میشد اگر / انیمیشن چه می شود اگر...؟

از جمله هنرمندان سرشناس سریال What If مارول ناتالی پورتمن بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی (زاده اسرائیل) است که در 9 ژوئن 1981 (30 خرداد 1360) به دنیا آمد. این هنرپیشه از نوجوانی وارد بازیگری شده و در فیلم‌های پرفروش و موفق و فیلم‌های مستقل گوناگونی بازی کرده است. او در طول این سال‌ها افتخارات گوناگونی از جمله یک جایزه اسکار و دو جایزه گلدن گلوب کسب کرده‌ است. در سال 1994 در سن 12 سالگی، با فیلم Léon: The Professional بازیگری را آغاز کرد.

در سال 1999 با بازی در «قسمت اول جنگ ستارگان: تهدید شبح» شهرت جهانی به دست آورد. بازی در درام رمانتیک Closer یک جایزه گلدن گلوب و بازی در فیلم روانشناختی Black Swan یک اسکار را برایش به ارمغان آورد. پورتمن در فیلم‌های «ثور» و «ثور: دنیای تاریک» مارول نقش جین فاستر را ایفا کرد و یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیگران زن شد. فیلم‌های «جکی» و «نابودی» از دیگر آثار شناخته‌شده اوست. ناتالی پورتمن در انیمیشن چه می شود اگر 2021 به عنوان صداپیشه کاراکتر جین فاستر حضور دارد.

تام هیدلستون صداپیشه کاراکتر لوکی

بازیگران سریال چه میشود اگر / سریال What if

توماس ویلیام هیدلستون (Thomas William Hiddleston) بازیگر 40 انگلیسی هم در انیمیشن سریالی چه میشود اگر صداپیشگی کرده‌ است. او در 9 فوریه 1981 (20 بهمن 1359) به دنیا آمد. هیدلستون هم افتخارات گوناگونی از جمله یک جایزه گلدن گلوب و یک جایزه الیویه را در کارنامه دارد. او تحصیلات عالی را در دانشگاه کمبریج و سپس در آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک گذراند. در آغاز راه، با بازی در نمایش Cymbeline جایزه بهترین تازه‌وارد الیویه را کسب کرد و برای ایفای نقش کاسیو در نمایش اتللو هم نامزد شد. اولین فیلم سینمایی‌اش را با Unrelated تجربه کرد و با نقش لوکی در فیلم‌های «ثور» و حضور در مجموعه فیلم‌های «انتقام‌جویان» شهرت جهانی به دست آورد. او با حضور در سریال The Night Manager به عنوان بازیگر و تهیه‌کننده اجرایی دو جایزه امی و اولین جایزه گلدن گلوب خود را کسب کرد. به تازگی سریال لوکی با بازی هیدلستون در نقش لوکی منتشر شد. تام هیدلستون در سریال چی میشد اگر به جای کاراکتر لوکی صحبت می‌کند.

بندیکت کامبربچ صداپیشه کاراکتر دکتر استرنج

هنرپیشه‌های چه می‌شود اگر...؟

بندیکت تیموتی کارلتون کامبربچ (Benedict Timothy Carlton Cumberbatch) بازیگر انگلیسی در 19 ژوئیه 1976 (28 تیر 1355) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1998 با تئاتر شروع کرد و نخستین سریال او Heartbeat نام داشت. او در جهان برای بازی در نقش شرلوک برای سریالی به همین نام معروف شده است و همچنین در دنیای سینمایی مارول نیز به عنوان دکتر استرنج شناخته می‌شود. او تا کنون موفق شده جوایزی همچون امی ساعات پربیننده، تلویزیونی بفتا و لارنس الیویه دریافت کند، یکبار نامزد جایزه اسکار شود و همچنین جز 100 فرد تأثیرگذار جهان از نگاه مجله تایم قرار بگیرد.

لیک بل صداپیشه کاراکتر ناتاشا رومانوف یا بیوه سیاه

دانلود انیمیشن سریالی What if

لیک سیجل بیل (Lake Siegel Bell) هنرپیشه، فیلمنامه‌نویس و کارگردان آمریکایی، متولد 24 مارس 1979 (4 فروردین 1358) است. او کار هنری را از سال 1997 شروع کرد و در سال 2002 با فیلم Speakeasy و سریال ER کار خود را شروع کرد. این بازیگر تا کنون در فیلم‌های مختلفی حضور داشته و در انیمیشن هارلی کوئین صداپیشه شخصیت پویزن آی‌وی بود و در سریال چه می شود اگر کاراکتر بیوه سیاه را صداپیشگی می‌کند.

برخی دیگر از هنرپیشه‌های چه می‌شود اگر…؟ عبارتند از:

  • هایلی اتول (Hayley Atwell) صداپیشه کاراکتر پگی کارتر
  • سباستین استن (Sebastian Stan) صداپیشه کاراکتر جیمز «باکی» بارنز
  • جاش برولین (Josh Brolin) صداپیشه کاراکتر تانوس
  • مارک رافلو (Mark Ruffalo) صداپیشه کاراکتر بروس بنر
  • کریس همسورث (Chris Hemsworth) صداپیشه کاراکتر ثور
  • چادویک بوزمن (Chadwick Boseman) فقید صداپیشه کاراکتر تچالا
  • توبی جونز (Toby Jones) صداپیشه کاراکتر آرنیم زولا
  • پل راد (Paul Rudd) صداپیشه کاراکتر اسکات لنگ
  • کرت راسل (Kurt Russell) صداپیشه کاراکتر ایگو
  • برایان تی. دلانی (Brian T. Delaney) صداپیشه کاراکتر پیتر کوئیل
  • و…

نقد سریال چه می شود اگر

سریال What if با استقبال خوبی از جانب مخاطبان روبه‌رو شد و توانست نظر منتقدان را به خود جلب کند‌. این سریال خط داستانی خوبی داشت و طراحی شخصیت‌های آن نیز جذاب بودند. این مجموعه همچنین برنده جایزه منتخب منتقدان و جایزه امی شد. در جدول پایین امتیازاتی که این سریال دریافت کرده است را می‌بینید.

نام سایتامتیاز
آی‌ام‌دی‌‌بی (IMDb)7.4/10
راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes)94/100
متاکریتیک (Metacritic)69/100

از بین 16 منتقدی که درباره این اثر نظر دادند، 11 نفر نظری مثبت و 5 نفر نظری متوسط داشتند و هیچ نظر منفی‌ای برای این اثر ثبت نشد. در ادامه چند نظر از منتقدان را باهم مرور می‌کنیم.

نقد سریال چه می شود اگر

تایلر هرسکو (Tyler Hersko) / IndieWire: نمره 83

نظر درباره فصل اول: انیمیشن چه می شود اگر…؟ اگرچه از لحاظ یک اثر ابرقهرمانی ضعف‌هایی دارد اما درمیان دنیایی که از فرنچایزهای دیزنی استقبال می‌شود، دلگرم کننده است.

جک سیل (Jack Seale) / The Guardian: نمره 80

نظر درباره فصل اول: بر خلاف برخی از تولیدات مدرن مارول که به سمت روایت حماسه‌ای طاقت فرسا گرایش دارند، این یک انیمیشن خاطره‌انگیز و سرگرم کننده است.

رودریگو پرز (Rodrigo Perez) / The Playlist: نمره 67

نظر درباره فصل اول: سریال What if به اندازه کافی لذت بخش است، اما احتمالاً به هیچ وجه زندگی شما را تغییر نخواهد داد یا این جهان سینمایی را متحول نمی‌‌کند.

آنجی هان (Angie Han) / The Hollywood Reporter: نمره 50

نظر درباره فصل اول: همانطور که مشخص است، آنچه مهم به نظر می‌رسد جاه طلبی یا پتانسیل بالای سریال نیست، بلکه محدودیت‌های آن است. انیمیشن چه می شود اگر…؟ وعده می‌دهد که فضایی نو را به شما نشان خواهد داد که خارج از اتفاقات معمول دنیای مارول است. این اثر برای هواداران پر و پا قرص مارول مناسب است.

سوالات متداول

فصل دوم سریال What If مارول چه زمانی پخش می شود؟

فصل دوم انیمیشن چه می شود اگر...؟ در اواخر دسامبر 2023 پخش خواهد شد.

بازیگران انیمیشن «چه می شود اگر» چه کسانی هستند؟

برخی از بازیگرانی که به عنوان صداپیشه در این سریال حضور دارند عبارتند از بندیکت کامبربچ، ساموئل ال. جکسون، جفری رایت، مایکل بی. جردن، ناتالی پورتمن، تام هیدلستون، کریس همسورث، هایلی اتول، پل راد، جاش برولین، مارک رافلو، چادویک بوزمن، توبی جونز، سباستین استن و...

کلام آخر

با معرفی سریال What if همراه شما بودیم و سعی کردیم این مجموعه را به طور کامل برای شما معرفی کنیم. فصل دوم سریال چه می شود اگر نیز در فاز پنجم مارول و اواخر 2023 در راه است و طرفداران خود را منتظر نگه داشته است. نظر شما درباره این اثر چیست؟ فکر می‌کنید نقاط قوت و ضعف این سریال چه هستند؟ کدام شخصیت انیمیشن چه می شود اگر…؟ را بیشتر دوست دارید؟ شخصیت محبوب مارول شما کیست؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان درمیان بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402