Вход на сайт казино через рабочее зеркало Вавада . Вы попадете на официальный сайт Vavada casino, где можно регистрироваться.

آشنایی با تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر شما قصد تبلیغ برند یا کسب و کار خود را دارید، چرا آن را در پلتفرمی که برای کاربرانتان مثل یک سرگرمی و وسیله کاربردی روزانه عمل می‌کند منتشر نکنید؟ بهتر نیست در میان سرگرمی‌های جذاب مشتری‌های بالقوه‌تان دیده شوید؟ بر این اساس حتی می‌توان گفت تبلیغات در اینستاگرام یکی از بهترین روش‌های بازاریابی در میان انواع روش‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است.

تبلیغ در اینستاگرام یعنی چه؟

تبلیغات در اینستاگرام پست‌ها یا استوری‌هایی هستند که کسب‌وکارها با پرداخت هزینه به اینستاگرام در فید (feed) یا صفحه‌ی اصلی کاربران قرار می‌دهند. این تبلیغات کاملا شبیه به پست‌های معمولی اینستاگرام است با این تفاوت که با یک علامت sponsored از باقی پست‌ها جدا می‌شود. تبلیغات اینستاگرام می‌توانند حاوی یک دکمه‌ی CTA باشند که ترافیک و کانورژن جذب کند.

این تعریفی است که در اکثر کشورها برای عبارت تبلیغات در اینستاگرام پذیرفته شده است. اما در ایران به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارند، تبلیغات در اینستاگرام معنای دیگری پیدا کرده است.

تبلیغات در اینستاگرام در ایران عمدتا به صورت اینفلوئنسر مارکتینگ و تبلیغات در صفحه‌های پر فالوور انجام می‌شوند. در ادامه‌ی مقاله برایتان درباره‌ی این نوع تبلیغات بیشتر توضیح می‌دهیم.

تبلیغ در اینستاگرام چقدر هزینه دارد؟

جواب دقیقی برای این سوال وجود ندارد. قیمت تبلیغ شما در اینستاگرام می‌تواند تحت تاثیر عواملی مانند هدف‌گیری گروه خاصی از کاربران، جایگاه تبلیغ، فرمت تبلیغ و تاریخ تبلیغ تغییر کند.

البته فیسبوک می‌گوید شما می‌توانید با هر میزان بودجه‌ای تبلیغ در اینستاگرام را شروع کنید. این مقدار می‌تواند ۵ دلار در هفته یا ۵۰۰۰۰ دلار در هفته باشد.

اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که تبلیغات اسپانسری اینستاگرام به دلیل تحریم‌ها در ایران قابل دسترسی نیستند و نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

تبلیغات در اینستاگرام در ایران عمدتا به صورت تبلیغات توسط اینفلوئنسرها و تبلیغات در پیج‌های پر فالوور اینستاگرام انجام می‌شود. هزینه‌ی این تبلیغات بسته به تعداد فالوور صفحه‌ی نمایش‌دهنده و نوع تبلیغ متفاوت است.

 

انواع تبلیغات در اینستاگرام

در اینستاگرام هم می‌توان با محتوایی که در پیج خود تولید می‌کنید برند، محصولات یا خدمات را تبلیغ کرد و هم می‌توان برای این منظور از پیج‌های دیگری که بیشتر از ما مخاطب دارند استفاده کرد.

 

تبلیغات محتوا محور

معمولاً تبلیغات در اینستاگرام از نوع تبلیغات محتوا محور است. به عبارت دیگر شما با تولید محتوا در پیج خود و با انتخاب هشتگ های مناسب اقدام به جذب مخاطب می‌کنید.

 

در این روش تصاویری که در پیج پست می‌شوند با یکدیگر باید تناسب داشته باشند. به طوری که وقتی کاربر به صفحه نگاه می‌کند یک اثر هنری مرتب ببیند که از یک نظم مشخص پیروی می‌کند.

بهتر است از رنگ‌های برند در تصاویرتان کمک بگیرید و حتی نشانه برند خود را در گوشه تصاویر نمایش دهید.

 

یک کپشن خوب و جذاب بنویسید. حتی تصاویر به گونه‌ای باشند که کاربر لحظه‌ای روی آن‌ها درنگ کند. استفاده از حالت چند تصویر در یک پست هم می‌تواند به مکث بیشتر کاربر روی یک پست اثرگذار باشد. طبق الگوریتم‌ های اینستاگرام مکث بیشتر کاربران روی هر پست نشان دهنده کیفیت آن است.

 

از هشتگ های مرتبط و پرکاربرد استفاده کنید تا در جستجوهای کاربران نیز دیده شده و از این طریق هم بتوانید بازدید بگیرید.

 

تبلیغات از طریق پیج افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسرها)

تبلیغات از طریق پیج افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسرها)

این هم از روش‌های مفید تبلیغ در اینستاگرام است. در این روش شما می‌توانید در ازای پرداخت هزینه، از یک اینفلوئنسر بخواهید در پیج خود محتوایی برای محصول یا خدمات شما تولید کند یا کسب‌وکار شما را تبلیغ کند. نکته‌ای که در این روش باید به آن توجه داشته باشید این است که در انتخاب اینفلوئنسر دقت کنید. مثلاً اگر محصولاتتان هنری‌ هستند می‌توانید از اینفلوئنسر‌هایی که در زمینه‌ی هنر فعالیت دارند استفاده کنید. اگر پیج شما مربوط به آشپزی است بهتر است تبلیغات خود را به یک اینفلوئنسر حوزه‌ی آشپزی بسپارید و به همین ترتیب باید در کل ببینید مشتریان شما بیشتر به پیج کدام اینفلوئنسر سر می‌زنند و در همان پیج تبلیغ کنید. به این وسیله می‌توانید میزان برگشت سرمایه‌ی خود را افزایش دهید.

 

راه اندازی مسابقات جذاب

معمولاً اگر مسابقه خوبی طراحی کنید به صورت viral پست شما دست به دست شده و به این ترتیب کاربران زیادی به پیج شما سر خواهند زد. برای مثال مسابقات فکری در زمینه کسب‌وکار خود طراحی کنید و از کاربران بخواهید جواب را برایتان کامنت کنند. حتی ممکن است مسابقه یک جواب خاص نداشته باشد و مثلاً لازم باشد تا کاربران با استفاده از خلاقیت خودشان پاسخ‌های جالب و متفاوتی بدهند. جایزه به ازای معرفی پیج به سایر کاربران نیز می‌تواند در این درسته قرار بگیرد. این روش را حتماً در پیج‌های زیادی دیده‌اید. ۵ نفر را منشن کنید تا در قرعه کشی شرکت داده شوید و مسابقاتی مانند این‌ها.

 

ارسال پست کاربران

می‌توانید برای تشویق کاربران به مشارکت در پیج از آن‌ها بخواهید عکس‌هایشان را برایتان ارسال کنند تا با نام خودشان منتشر کنید. در این صورت ایشان نیز پستی که با نام خودشان منتشر شده را برای دوستانشان ارسال خواهند کرد. برای مثال اگر در زمینه حیوانات خانگی فعالیت دارید می‌توانید از کاربرانتان بخواهید تصاویر بامزه از حیوانات خانگی‌شان را برایتان ارسال کنند.

 

تخفیف‌های شگفت‌انگیز

هر از گاهی تخفیف‌های شگفت‌انگیز برگزار کنید تا فالوئرهایتان پیج شما را به دوستانشان معرفی کنند. این تخفیف‌ها باید حقیقی باشند نه اینکه قیمت‌هایتان را چند برابر کنید و سپس تخفیف بدهید! موضوع تخفیف را به صورت پست و استوری به اطلاع مخاطبان برسانید. در این زمینه به خوبی اطلاع رسانی کنید تا استقبال خوبی صورت بگیرد.

 

روش های تبلیغ در صفحات پر فالوور اینستاگرام

تبلیغ در صفحات پر فالوور اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرامی در صفحات پر فالوور به سه روش زیر است:

تبلیغات بنری (تصویر) : در این نوع تبلیغ در اینستاگرام منظور من از بنر، تنها نمایش یک تصویر است، نه ویدئو. شما یک بنر تبلیغاتی به صورت تصویر درست می‌کنید و به یک صفحه‌ی با فالوور بالا برای تبلیغ در اینستاگرام می‌سپارید تا تبلیغ شما را نمایش دهند.

تبلیغات ویدیویی: این مدل تبلیغات فقط به صورت ویدئو است. یعنی شما یک ویدئو از کسب و کار خود می‌سازید و به صفحات پر فالوئر برای تبلیغ در اینستاگرام می‌دهید تا ویدئوی شما را در پیج شان به نمایش بگذارند. از آنجا که ویدئو با تبلیغات بنری کمی متفاوت است، نحوه‌ی محاسبه قیمت آن نیز کمی متفاوت است.

تبلیغات استوری: در این مدل تبلیغاتی، شما برای تبلیغ در اینستاگرام، بنر خود را به یک صفحه‌ی پر فالوئر اینستاگرامی می‌دهید تا برای ۲۴ ساعت آن را در استوری خود قرار دهد.

 

چطور بهترین نوع تبلیغ در اینستاگرام را انتخاب کنیم ؟

برای پاسخ این سوال، ابتدا باید پاسخ یک سوال بزرگ‌تر را پیدا کنید:

هدف کسب‌وکار من چیست؟

ابندا به سراغ استراتژی شبکه‌‌ی اجتماعی خود بروید و آن را مرور کنید، سپس برای کمپین‌های تبلیغاتی اینستاگرام خود اهداف SMART تعیین کنید.  اهداف SMART دارای مشخصات زیر هستند:

مشخص (Specific)

قابل اندازه گیری (Measurable)

قابل دستیابی (Attainable)

مناسب (Relevant)

دارای زمان‌بندی (Timely)

در مرحله‌ی بعد برای اینکه مناسب‌ترین نوع تبلیغ را انتخاب کنید باید بدانید هر کدام از انواع تبلیغات با توجه به ویژگی‌هایشان کدامیک از مقاصد کسب و‌کار شما را پوشش می‌دهند.

احتمالا در چند تجربه‌ی اول نیاز به آزمون و خطا دارید. حتما insightهای تبلیغات خود را بررسی کنید و ببینید کدام تبلیغ موفق‌تر عمل کرده است و دلیل موفق نبودن تبلیغات دیگر چیست. با این کار می‌توانید استراتژی تبلی در اینستاگرام خود را بهبود ببخشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402