معرفی بهترین بدلکاران ایرانی تاریخ | از پیمان ابدی تا ارشا اقدسی

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بدلکاری شغل خطرناکی است که نیاز به تخصص زیادی دارد. بدلکاران سینمای ایران به واسطه شغلشان با مرگ بازی می‌کنند. بهترین بدلکاران ایران در فیلم‌های اکشن داخلی و خارجی زیادی حضور داشته و افتخارآفرین بوده‌اند. امروزه معروف ترین بدلکاران ایرانی نه تنها در داخل کشور بلکه در همه جای دنیا مشغول به کار هستند.

بدلکاری در ایران قدمت زیادی دارد. اما در گذشته این حرفه جدی گرفته نمی‌شد و به آن بها نمی‌دادند. چند سال اخیر با ورود بهترین بدلکاران ایران همچون پیمان ابدی این حرفه سر و سامان گرفت. بدلکاران سینمای ایران توانستند این حرفه را به عنوان یک تخصص در میان مردم جا بیندازند. فیلم‌های سینمایی ما با ژانر اکشن و پلیسی نیاز صد در صد به بدلکار داشته و این حرفه یکی از حرفه‌های مهم در صنعت سینما محسوب می‌شود. با پلازا همراه باشید تا معروف ترین بدلکاران ایرانی را معرفی کنیم.

در ادامه می‌خوانید:

بهترین بدلکاران ایران

بدلکاران سینمای ایران علاوه بر فیلم‌ های اکشن داخل کشور در فیلم‌ های سینمایی خارجی حضور داشته‌اند. در این قسمت شما را با معروف ترین بدلکاران ایرانی آشنا می‌کنیم.

1. پیمان ابدی

  • سال تولد و مرگ: 1351-1388
  • معروف‌ترین فیلم: هشدار برای کبری 11، هوش سیاه، راه بی‌پایان

بهترین بدلکاران ایران / پیمان ابدی

«پیمان جلالی ابدی» یکی از معروف ترین بدلکاران ایرانی به شمار می‌آید. او صحنه‌های اکشن فیلم را طراحی می‌کرد و در سینمای جهان شهرت زیادی داشت. این بدلکار معروف ایرانی از کودکی همراه خانواده به آلمان مهاجرت کرد و آن‌جا در رشته‌های ورزشی شیرجه و پرش تا سطح قهرمانی پیش رفت.

پیمان ابدی در شیرجه مهارت زیادی داشت و توانست اسم خود را در گینس ثبت کند. او به 4 زبان زنده دنیا مسلط بود و دکترای روانشناسی ورزش داشت. پیمان ابدی از بهترین بدلکاران ایران در پروژه‌های خارجی همچون «هشدار برای کبری 11» «100 درجه» «پلیس‌های موتور سوار» «فرشتگان وحشی» «دلقک» حضور داشت. از دیگر آثار ایرانی او می‌توان به «چشم‌های نامحسوس» «باغ قرمز» «عملیات 125» «روز حسرت» «مرگ تدریجی یک رویا» اشاره کرد.

پیمان ابدی موفق ترین بدلکار سینمای ایران در 16 اردیبهشت 1388 بر اثر ناقص بودن تجهیزات ایمنی بدلکاری فیلم «چشم‌های نامحسوس» در حادثه برخورد اتوبوس جان خود را از دست داد.

2. ارشا اقدسی

  • تاریخ تولد و مرگ: 1400-1361
  • معروف‌ترین فیلم: اسکای فال، مرگ روشنایی، قلب یخی، خط ویژه، کونگ فو یوگا

ارشا اقدسی / تصاویر بدلکاران ایرانی

«ارشا اقدسی» یکی از بهترین بدلکاران ایران بود. او 14 اردیبهشت 1361 در تهران متولد شد. ورزش، فعالیت مورد علاقه او در کودکی بود. ارشا اقدسی به‌راحتی توانست بورسیه تربیت بدنی را در کشور ایتالیا کسب کند. او چندین سال در آن کشور آموزش دید و به مربیگری ورزش رزمی «آی کیدو» مشغول بود که تا به‌طور اتفاقی در فراخوانی با پیمان ابدی آشنا شد و به ایران بازگشت.

«بانجی جامپینگ» برای اولین بار در ایران توسط ارشا اقدسی راه اندازی شد و مربی‌گری آن را برعهده داشت. ارشا اقدسی از معروف ترین بدلکاران ایرانی در سریال و فیلم سینمایی‌های زیادی حضور داشت. برخی از آثار او در ایران عبارتند از: »ساخت ایران» «مسیر انحرافی» «شوق پرواز» «شهرزاد» «آب پریا» «پنجاه کیلو آلبالو» «انتهای خیابان هشتم» «جرم» «گشت ارشاد» «آرایش غلیظ» «رخ دیوانه» «بارکد» و «رگ خواب»

همچنین بخوانید :

ارشا اقدسی از معروف ترین بدلکاران سینمای ایران محسوب می‌شود. او در تازه‌ترین اثرش به نام «24 ساعته باز است» به کارگردانی پاتریک رینولدز خود را آتش زد و با موفقیت این صحنه فیلم‌برداری شد. از دیگر آثار خارجی او باید به فیلم «جیمزباند» اشاره کرد. او به همراه گروهش از بدلکاران ایرانی جیمزباند بودند.

ارشا اقدسی چندی پیش دچار حادثه سهمگینی شد. او در لبنان مشغول فیلمبرداری برای فیلم تونسی بود که با واژگون شدن ماشینش آسیب شدیدی دید. سطح هشیاری این بدلکار ایرانی بسیار پایین بوده و پزشکان یک درصد امیدوار به برگشت او هستند. روز 13 مرداد 1400 خبر درگذشت ارشا اقدسی منتشر شد. پلازا برای این هنرمند دوست داشتنی کشورمان، طلب رحمت و مغفرت دارد؛ روحش شاد. او در مسیر عشق و علاقه‌ای که داشت، جانش را فدا کرد که بسیار ارزشمند است.

3. مهسا احمدی

  • سال تولد: 1368
  • معروف‌ترین فیلم: جیمزباند، 360 درجه، عصر یخبندان

مهسا احمدی / عکس بدلکاران ایرانی

«مهسا احمدی» اولین بدلکار زن ایرانی است که کار خود را با ارشا اقدسی شروع کرد. او از کودکی به ژیمناستیک علاقه زیادی داشت و 11 سال در این رشته قهرمان رده سنی دختران بود. مهسا احمدی از بهترین بدلکاران ایران، این حرفه را با سن بسیار کم (17 سالگی) آغاز کرد.

همچنین بخوانید :

او ابتدا در گروه ارشا اقدسی فعالیت می‌کرد تا اینکه به یکی از بدلکاران ایرانی در هالیوود تبدیل شد. مهسا احمدی امروزه در انجمن بدلکاران ایرانی هالیوود عضویت فعال دارد. این بدلکار زن ایرانی توانست برای فیلم جیمزباند (اسکای فال) جایزه بهترین بدلکاری را از آن خود کند. همچنین در کالیفرنیا جایزه بسیار مهم «کریستالی هالیوود» را از مراسم اکشن آیکن کسب کرد. مهسا احمدی از موفق‌ترین بدلکاران سینمای ایران به عنوان اولین مربی بانوان برای «تونل باد» و «بانجی جامپینگ» شناخته می‌شود.

4. امیرحسین خنجری

  • سال تولد: 1366
  • معروف‌ترین فیلم: مختارنامه، پایتخت5، عملیات 125

امیرحسین خنجری / عکس بدلکاران ایرانی

«امیرحسین خنجری» از بهترین بدلکاران ایران به شمار می‌آید. او اخیرا از بدلکاران سریال پایتخت بود. در فصل پنجم این سریال صحنه پرتاب شدن ماشین ارسطو، امیرحسین خنجری به عنوان بدلکار حضور داشت. او در این سریال از ناحیه جمجمه آسیب زیادی دید اما خوشبختانه به دلیل وجود تجهیزات پزشکی و انتقال سریع به بیمارستان پس از چند روز سلامت خود را به دست آورد.

امیرحسین خنجری از بدلکاران سینمای ایران کودکی خود را با ورزش‌هایی همچون «کاراته» و «کیک بوکسینگ» گذراند. پس از موفقیت در این رشته‌های ورزشی توسط فردی به گروه بدلکاری معرفی شد. امیرحسین خنجری از بدلکاران سریال مختارنامه هم بود. او در این فیلم صحنه‌های اکشن و جنگی زیادی را بازی کرد.

از دیگر آثار او به عنوان بدلکار می‌توان به سریال و فیلم‌های سینمایی «ملکوت» «از یاد رفته» «لاتاری» «دراکولا» «علی‌البدل» «نوار زرد» اشاره کرد. امیرحسین خنجری از بدلکاران سینمای ایران در آثار زیادی همچون «زیر پای مادر» «لیسانسه‌ها» و «عرق سرد» به عنوان مسئول جلوه‌های ویژه میدانی فعالیت کرده است.

5. بدلکاران 13

  • سال تاسیس: 1385
  • سرپرست: ارشا اقدسی

تصاویر بدلکاران ایرانی

«بدلکاران 13» نام گروهی است که ارشا اقدسی به کمک بهترین بدلکاران ایران در 13 بهمن ماه 1385 آن را تاسیس کرد. این گروه بدلکار در فیلم‌های ایرانی و خارجی زیادی فعالیت داشتند. ارشا اقدسی از معروف ترین بدلکاران ایرانی سرپرستی این گروه را برعهده داشت و به آموزش اعضای گروه مشغول بود.

اسامی بدلکاران ایرانی عضو در این گروه عبارتند از: ارشا اقدسی، محسن خداپرست، هاتف غلامی، امیر میراخوری، مهنوش مرادی، مهیار بشردوست، شایان کامروز، عرفان سوسنی و احمد عبدالهی

گروه بدلکاران 13 از بهترین بدلکاران سینمای ایران موفقیت‌های زیادی در عرصه جهانی کسب کرده‌اند. حضور آن‌ها در فیلم‌های خارجی همچون «شکارچی» «بنگ بنگ» «مرگ روشنایی» و «اسکای فیلم» با جوایز زیادی همراه بود. به نقل از سایت ویکی پدیا در سال 2014 از جشنواره جهانی بدلکاران جایزه بهترین پرش با ماشین را به دست آورده‌اند.

از مهم‌ترین آثار داخلی گروه بدلکاری 13 باید به فیلم‌ها و سریال‌هایی همچون «سال‌های دور از خانه» «رقص روی شیشه» «قلب یخی3» «رالی ایرانی» «اخلاقتو خوب کن» «پسر آدم دختر حوا» «کیفر» «سیزده» «متروپل» و «خواب زده‌ها» اشاره کرد.

جمع بندی

بهترین بدلکاران ایرانی در سطح جهانی شهرت زیادی دارند. امروزه فیلم‌های زیادی در دنیا توسط بدلکاران سینمای ایران فیلمبرداری می‌شود. ما در این مقاله تلاش کردیم تا بیوگرافی مختصری از معروف ترین بدلکاران ایرانی تهیه کنیم. شما کدام یک از آثار این بدلکاران را دیده‌اید؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های پلازا بنویسید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402