دانلود فیلم پیانیست ؛ تریلر، داستان، بازیگران و نمرات منتقدین

The Pianist / فیلم های درباره جنگ جهانی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم پیانیست یکی از بهترین و تأثیرگذارترین فیلم‌ها درمورد هولوکاست به کارگردانی رومن پولانسکی است. برای دانلود فیلم The Pianist با ما همراه باشید.

فیلم The Pianist عنوان فیلمی جنگی و زندگینامه‌ای محصول سال 2002 است. کارگردان و تهیه‌کننده فیلم رومن پولانسکی (Roman Polanski) است و این فیلم را براساس فیلمنامه‌ای از رونالد هاروود (Ronald Harwood) ساخته است. فیلم پیانیست براساس کتاب (The Pianist (1946 به قلم ولادیسلاو اشپیلمان (Władysław Szpilman) ساخته شده است. اشپیلمان یک پیانیست یهودی-لهستانی است که خاطرات خود از حمله آلمان نازی به لهستان و چگونگی نجاتش از واقعه عظیم هولوکاست را در این کتاب شرح می‌دهد. فیلم سینمایی پیانیست اولین بار در جشنواره کن 2002 به نمایش درآمد و برنده نخل طلا شد. فیلم پیانیست رومن پولانسکی چندین جایزه اسکار و بفتا را نیز از آن خود کرده است. BBC نیز در سال 2016 نام این اثر را در فهرست 100 فیلم برتر قرن 21 آورده است. در این مقاله از پلازا با بررسی فیلم The Pianist 2002 در خدمت شما هستیم.

در ویدیوی زیر می‌توانید «تریلر فیلم The Pianist 2002 با زیرنویس فارسی» را ببینید تا با فضای آن آشنا شوید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم The Pianist 2002

فیلم پیانیست با بازی آدرین برودی یکی از فیلم‌هایی است که از دانلود و تماشای آن پشیمان نخواهید شد. برای دانلود فیلم پیانیست می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود فیلم The Pianist 2002 با زیرنویس فارسی چسبیده

کیفیت: 1080p | حجم: 2.2 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 1.5 گیگابایت

دانلود فیلم پیانیست با دوبله فارسی

کیفیت: 1080p | حجم: 3.7 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 1.85 گیگابایت

داستان فیلم The Pianist

داستان فیلم The Pianist

همانطور که در مقدمه به آن اشاره شد فیلم پیانیست براساس یک ماجرای واقعی ساخته شده است. ولادیسلاو اشپیلمان، یک پیانیست متبحر لهستانی و یهودی است. او مشغول نواختن پیانو در ایستگاه رادیویی ورشو است که شهر بمباران می‌شود. ارتش نازی به شهر حمله کرده‌اند. پس از مدتی اشپیلمان و خانواده‌اش، به همراه هزاران یهودی دیگر، به اردوگاه تبعید می‌شوند. داستان، بخش‌هایی از فاجعه هولوکاست، رنج، احساس حقارت و مبارزه اشپیلمان برای نجات از آن وضعیت را نشان می‌دهد.

بازیگران فیلم پیانیست

پولانسکی ابتدا جوزف فاینز (Joseph Fiennes) را برای نقش اشپیلمن در نظر گرفته بود، ولی فاینز در آن زمان مشغول بازی در یک تئاتر بود و نتوانست این نقش را بپذیرد. پولانسکی با بیش از 1400 بازیگر برای این نقش مصاحبه کرد، ولی از هیچکدام راضی نبود تا اینکه آدرین برودی (Adrien Brody) را ملاقات کرد و در اولین دیدار فهمید او بهترین گزینه برای ایفای این نقش است. در این بخش با بازیگران فیلم The Pianist 2002 آشنا می‌شویم.

آدرین برودی در نقش ولادیسلاو اشپیلمن

فیلم پیانیست با بازی آدرین برودی

آدرین برودی بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 14 آوریل 1973 برابر با 25 فروردین 1352 در نیویورک است. او از کودکی به بازیگری علاقمند بود و در کلاس‌های بازیگری شرکت می‌کرد. او در مهمانی‌ها با نام «آدرین شگفت‌انگیز» نمایش اجرا می‌کرد و در 13 سالگی برای اولین بار در یک فیلم بازی کرد. برودی بازیگری را از سال 1988 آغاز کرد و با فیلم پیانیست رومن پولانسکی به شهرت رسید. او برای بازی در این نقش خانه و ماشین خود را فروخت، با دوست‌دخترش قطع رابطه کرد، نواختن پیانو را آموخت و حدود 14 کیلوگرم لاغر کرد. درنهایت این نقش جایزه اسکار را نصیب برودی کرد. به این ترتیب آدرین برودی، در سن 29 سالگی، تبدیل به جوانترین فردی شد که تاکنون جایزه اسکار گرفته است.

پس از آن آدرین برودی را در فیلم‌های بسیاری دیدیم. او در سال 2011 در فیلم Midnight in Paris در نقش سالوادور دالی حضور یافت. همچنین شاهد حضور او در فصل چهارم سریال Peaky Blinders نیز هستیم. از دیگر فیلم‌های این بازیگر موفق می‌توانیم فیلم (The Grand Budapest Hotel (2014، فیلم (Septembers in Shiraz (2015 و فیلم (Bullet Head (2017 را نام ببریم. آدرین برودی در انیمیشن Fantastic Mr. Fox محصول سال 2009 به عنوان صداپیشه حضور داشت.

توماس کرچمان در نقش کاپیتان ویلم هزنفلد

بازیگران فیلم پیانیست

توماس کرچمان (Thomas Kretschmann) متولد 8 سپتامبر 1962 برابر با 17 شهریور 1341 در آلمان است. او در ابتدا قصد داشت یک شناگر حرفه‌ای در المپیک باشد. او در 19 سالگی تصمیم گرفت از آلمان شرقی فرار کند. توماس با یک پاسپورت و 100 دلار پول از 4 مرز و 3 کشور گذشت. در 25 سالگی بازیگری را آغاز کرد و در سال 1996 با فیلم The Stendhal Syndrome به شهرت بین‌المللی رسید. از دیگر فیلم‌های او می‌توان به فیلم (King Kong (2005، فیلم (Valkyrie (2008 و فیلم (Avengers: Age of Ultron (2015 اشاره داشت.

توماس کرچمان در فیلم درام پیانیست ۲۰۰۲ در نقش کاپیتان ویلم هزنفلد ظاهر شده است. ویلم هزنفلد در اصل یک معلم بود که در ارتش آلمان خدمت می‌کرد. او در طول جنگ جهانی دوم به درجه کاپیتانی رسید. کاپیتان هزنفلد پس از اشغال لهستان توسط نیروهای آلمانی به بسیاری از مردم لهستان، از جمله یهودی‌ها، کمک کرد تا پنهان شده و از دست ارتش نازی نجات یابند. وی سرانجام توسط ارتش سرخ دستگیر و زندانی و به 25 سال کار در اردوگاه محکوم شد. ویلم هزنفلد در 57 سالگی در زندان فوت کرد.

فرانک فینلی در نقش ساموئل اشپیلمن

بازیگران فیلم The Pianist 2002

فرانک فینلی (Frank Finlay) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون بود. فرانک در 6 آگوست 1926 برابر با 14 مرداد 1305 در انگلستان متولد شد. فینلی کار خود را از سال 1951 و بر روی صحنه تئاتر آغاز کرد. او به خصوص در سال‌هایی که لارنس الیویه (Laurence Olivier) کارگردان بود بازی‌های درخشانی از خود ارائه داد. فرانک در سال 1965 برای بازی در فیلم Othello نامزد جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل شد.

سریال Casanova محصول سال 1971، نمایش کمدی The Morecambe and Wise Show محصول سال 1968 و سریال Bouquet of Barbed Wire محصول سال 1976 از دیگر کارهای این بازیگر فقید انگلیسی است. فرانک فینلی در 30 ژانویه 2016 (10 بهمن 1394) در سن 89 سالگی درگذشت.

امیلیا فاکس در نقش دوروتا

فیلم The Pianist 2002

امیلیا رز الیزابت فاکس که با نام امیلیا فاکس (Emilia Fox) شناخته می‌شود یکی از بازیگران انگلیسی است. امیلیا متولد 3 جولای 1974 (9 مرداد 1353) در لندن است. مادرش جوآنا دیوید، پدرش ادوارد فاکس و برادرش فردی فاکس نیز بازیگر هستند. امیلیا اولین بار در نقش جورجیانا در فیلم Pride and Prejudice محصول سال 1995 ظاهر شد. حضور در فیلم پیانیست سبب شهرت وی شد. از دیگر کارهای قابل توجه فاکس می‎‌توانیم فیلم (The Soul Keeper (2002، فیلم (Cashback (2006 و فیلم (Dorian Gray (2009 را نام ببریم.

امیلیا از سال 2004 در نقش دکتر نیکی الکساندر در سریال Silent Witness حضور یافت و تاکنون در 156 قسمت از این سریال بازی کرده است. وی همچنین در چند قسمت از سریال (Merlin (2009-2011، فیلم (The Devil’s Heart (2014 و فیلم (Blithe Spirit (2021 نیز بازی کرده است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
نقد و بررسی فیلم The Marksman ؛ تریلر، داستان و نمرات منتقدین
فاطمه دارابی09 اسفند 1399 14:00
thumbnail
دانلود فیلم To All the Boys: Always and Forever ؛ بازیگران و نمرات ...
تیم پلازا03 اسفند 1399 22:00

از دیگر بازیگران فیلم سینمایی پیانیست 2002 می‌توانیم افراد زیر را نام ببریم:

  • مائورین لیپمن (Maureen Lipman) در نقش ادواردا اشپیلمن
  • اد استوپارد (Ed Stoppard) در نقش هنریک اشپیلمن
  • جولیا رینر (Julia Rayner) در نقش رجینا اشپیلمن
  • جسیکا کیت میر (Jessica Kate Meyer) در نقش هالینا اشپیلمن
  • رونان ویبرت (Ronan Vibert) در نقش آندژی بوگوتسکی

نقد و بررسی فیلم پیانیست ۲۰۰۲

فیلم The Pianist رومن پولانسکی اولین بار در 24 می 2002 (3 خرداد 1381) در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد. حدود 4 ماه بعد نیز به اکران عمومی رسید. فیلم ماندگار The Pianist محصول مشترکی از کشورهای فرانسه، انگلستان، آلمان و لهستان است. منتقدین فیلم پیانیست ۲۰۰۲ را، به خصوص در مورد بازی آدرین برودی، کارگردانی رومن پولانسکی و فیلمنامه، بسیار تحسین می‌کنند. این فیلم توانست در وبسایت راتن‌تومیتوز براساس 182 نقد امتیاز 95% را کسب کند. منتقدین در وبسایت متاکرتیک نیز میانگین نمره 85 از 100 و برچسب «فیلم‌هایی که باید دید» را به فیلم پیانیست ساخته رومن پولانسکی دادند. بینندگان هم که از تماشای این فیلم بسیار لذت بردند نمره 8.5 از 10 را در IMDb به آن داده‌اند که از این رو یکی از برترین فیلمهای سایت imdb می باشد.

فیلم پیانیست رومن پولانسکی جوایز بسیاری را کسب کرده است. این فیلم در مجموع موفق به کسب 30 نامزدی و 23 برد در جشنواره‌های مختلف شده ‌است. از مهمترین جوایز فیلم پیانیست ۲۰۰۲ می‌توانیم به 3 جایزه اسکار (در بخش بهترین بازیگر برای آدرین برودی، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی)، 2 جایزه بفتا (به عنوان بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) و همچنین نخل طلای جشنواره کن اشاره کنیم. علاوه بر این فیلم The Pianist نامزد جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم، بهترین تصویربرداری، بهترین طراحی لباس و بهترین تدوین نیز شده است. در این بخش نگاهی به نظرات و نمرات منتقدین در نقد فیلم The Pianist داریم.

خواننده فیلم پیانیست

Chicago Tribune / مایکل ویلمینگتون: 100

فیلم پیانیست یک فیلم عالی با موضوعی اساسی و قدرتمند، جریان هولوکاست در لهستان است. این فیلم چنان بامهارت و هنرمندی کارگردانی شده که در حین تماشای فیلم به نظر می‌رسد موانع نمایشگر ناپدید می‌شوند.

The New York Times / دانا استیونز: 90

پولانسکی که کودکی یهودی در کراکوف هنگام آمدن آلمانی‌ها در سپتامبر 1939 بوده، داستان اشپیلمن را با یک طنز تلخ و اسیدی و با عینیتی بی‌رحمانه به تصویر می‌کشد که همزمان هم بدبینی و هم عطوفت را در آدمی برمی‌انگیزد.

Time / ریچارد شیکل: 80

فیلم پیانیست به ما می‌آموزد در شرایط وخیم تنها وظیفه ما زنده ‌ماندن است. و در این شرایط باقی مسائل مانند فرهنگ، ایدئولوژی و حتی عشق گزینه‌های لوکسی هستند که می‌توان از آنها چشمپوشی کرد.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بهترین فیلم های موسیقی محور | معرفی 30 فیلم موسیقی
سارا زارع03 تیر 1402 22:30
thumbnail
معرفی 72 عنوان از بهترین و تاثیرگذارترین فیلم های جنگی ...
تیم پلازا06 فروردین 1402 23:30
thumbnail
سخت ترین نقش های تاریخ سینما | پشت پرده نقش های ماندگار
مریم جلیل زاده27 شهریور 1401 22:30
thumbnail
بهترین فیلم های لهستانی ؛ از پیانیست تا ایدا
زهرا عزتی18 اردیبهشت 1401 10:30

The A.V. Club / اسکات توبیاس: 70

پولانسکی از طریق کنترل بی‌نظیر و عملکرد آگاهانه برودی، موفق شد قهرمان خود را نامرئی کند. اما صحنه‌هایی که می‌آفریند بسیار شگفت‌انگیز و معمولی و شبیه به دیگر صحنه‌های مربوط به هولوکاست است.

Seattle Post-Intelligencer / ویلیام آرنولد: 67

فیلم پیانیست هیچ چیز جدیدی ارائه نمی‌دهد. این فیلم در واقع یکی از کارهای معمولی رومن پولانسکی است و در نهایت اینکه پیشنهاد تماشای آن با وجدان آسوده بسیار دشوار است.

Variety / تاد مک‌کارتی: 50

فیلم The Pianist به طرز شگفت‌انگیزی فاقد احساس اضطرار شخصی و بینش است که می‌تواند آن را به یک گزینه منحصربه‌فرد و حتی یک فیلم متمایز در ژانر فیلم‌های جنگی و به طور اختصاصی فیلم‌های مربوط به هولوکاست، تبدیل کند.

حقایق جالب فیلم The Pianist 2002

  • با اندکی توجه درمی‌یابید که هرچه فیلم پیش می‌رود و وقایع وحشتناک‌تر می‌شوند، رنگ‌ها به آرامی از صحنه حذف می‌شوند.
  • رومن پولانسکی هولوکاست را تجربه کرده است. هنگامی که کودکی بیش نبود پدر و مادرش به دو اردوگاه متفاوت فرستاده شدند. پدرش به اردوگاهی در اتریش فرستاده شد و نجات یافت. مادرش به اردوگاه آشویتس منتقل و در نهایت کشته شد.
  • ولادیسلاو اشپیلمن واقعی در جولای 2000، هنگامی که فیلم در مرحله پیش تولید بود، فوت کرد.
  • همه ما حداقل عکسی از سکانس ماندگار فیلم پیانیست را دیده‌ایم. زمانی که از شهر اشپیلمن ویرانه‌ای بیش برجای نمانده، خیابان پر از اجساد مردم بی‌گناه است و اشپیلمن گریه‌کنان در حال گذر از این فاجعه است. یکی دیگر از بهترین و دیدنی‌ترین صحنه‌های فیلم پیانیست سکانسی است که اشپیلمن برای افسر آلمانی پیانو می‌نوازد. در ویدئو زیر می‌توانید این برش از فیلم را تماشا کنید.
  • فیلم پیانیست اولین فیلمی است که برنده جایزه سزار شد بدون اینکه حتی یک کلمه فرانسوی داشته باشد.
  • پولانسکی نهایت تلاش خود را کرد تا فیلم به کتاب وفادار بماند. برخی صحنه‌ها اندکی تغییر داده شده و پولانسکی آنها را براساس خاطرات خود ساخته است.
  • رومن پولانسکی هنگام اهدای جایزه اسکار در مراسم حضور نداشت. هریسون فورد از طرف پولانسکی جایزه را دریافت کرد و 5 ماه بعد در فرانسه جایزه را به دست پولانسکی رساند.
  • آدرین برودی در فیلم The Pianist واقعا پیانو می‌نوازد. او 6 ماه پیش از آغاز فیلمبرداری کلاس‌های آموزش پیانو را آغاز کرد. فقط در مراحلی که آهنگ دشوارتر است، یک نوازنده حرفه‌ای پیانو حضور دارد.
  • پولانسکی در مصاحبه‌ای فیلم پیانیست را بهترین اثر خود خواند و گفت اگر قرار باشد فیلمی از من همراه خودم دفن شود، من پیانیست را انتخاب می‌کنم.

کلام آخر

در این بخش به انتهای مقاله آشنایی با فیلم The Pianist می‌رسیم. ما با داستان فیلم و بازیگران آشنا شدیم، برای دانلود فیلم پیانیست اقدام کردیم و نظرات منتقدین و حقایق جالب فیلم را خواندیم. نظر شما در مورد فیلم The Pianist چیست؟ این فیلم را تماشا کرده‌اید؟ به نظر شما تأثیرگذارترین سکانس فیلم کدام است؟ شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402